MENU

Teoria gier. Podstawy matematyczne

(eBook)
5.00  [ 1 ocena ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2022

  • Autor: Jérôme Renault, Rida Laraki, Sylvain Sorin

  • Tłumacz: Tomasz Lewandowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 50,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

58,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Teoria gier. Podstawy matematyczne

Teoria gier jest dziedziną matematyki zajmującą się decyzjami interaktywnymi. Z jednej strony tworzy modele reprezentujące sytuacje, w których kilka podmiotów, zwanych graczami, dokonuje wyborów, zaś zbiór wszystkich tych indywidualnych zachowań determinuje pewien wynik, mający z kolei wpływ na każdego z nich. Z drugiej strony, skoro gracze mogą dokonywać w różny sposób oceny możliwych wyników, teoria gier bada również racjonalne zachowanie w tak wytyczonych ramach.
Niniejsza publikacja jest kompleksowym podręcznikiem omawiającym podstawowe typy i rodzaje gier, wraz z najważniejszymi twierdzeniami dotyczącymi omawianych zagadnień oraz szeregiem ćwiczeń i zadań. Stanowi cenny podręcznik dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów matematyki, ekonomii, biologii, prawa, nauk społecznych i innych zainteresowanych ścisłym wykładem z teorii gier.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP xi
Streszczenie xi
Podsumowanie książki xiv
Wymagania wstępne xvii
Lektura uzupełniająca xviii
Podziękowania  xix
Rozdział 1 Wprowadzenie 1
	1.1. Interakcja strategiczna 1
		1.1.1. Gry strategiczne 1
		1.1.2. Gry koalicyjne 1
		1.1.3. Wybór społeczny i projektowanie mechanizmów 2
	1.2. Przykłady 2
		1.2.1. Stabilne dopasowania 2
		1.2.2. Problem targowania się 3
		1.2.3. Równowaga transportu 3
		1.2.4. Aukcje 3
		1.2.5. Paradoks Condorceta 4
		1.2.6. Gra ewolucyjna  4
		1.2.7. Gra stochastyczna 4
		1.2.8. Gra powtarzana 5
	1.3. Notacje i podstawowe pojęcia 6
		1.3.1. Gry strategiczne 6
		1.3.2. Dominacja  6
		1.3.3. Iterowana eliminacja  7
		1.3.4. Najlepsza odpowiedź 7
		1.3.5. Mieszane rozwinięcia 7
	1.4. Informacja i racjonalność 8
		1.4.1. Strategia dominująca i wynik zdominowany 8
		1.4.2. Dominacja i optimum w sensie Pareto 9
		1.4.3. Kolejność eliminacji 9
		1.4.4. Hipotezy wiedzy 9
		1.4.5. Dominacja a strategie mieszane 10
		1.4.6. Gry dynamiczne a przewidywania 10
	1.5. Ćwiczenia  10
Rozdział 2 Gry o sumie zerowej: przypadek skończony 14
	2.1. Wprowadzenie 14
	2.2. Wartość i strategie optymalne  14
	2.3. Reguła minimaksu  17
	2.4. Własności zbioru strategii optymalnych 19
	2.5. Twierdzenia Loomisa i Ville’a  20
	2.6. Przykłady 22
	2.7. Gra fikcyjna 22
	2.8. Ćwiczenia  26
	2.9. Komentarze  34
Rozdział 3 Gry o sumie zerowej: przypadek ogólny 35
	3.1. Wprowadzenie  35
	3.2. Twierdzenia o minimaksie w przypadku strategii czystych 35
	3.3. Reguły minimaksu w strategiach mieszanych 39
	3.4. Operator wartości i gra pochodna 41
	3.5. Ćwiczenia 43
	3.6. Komentarze  47
Rozdział 4 Gry N-osobowe: racjonalność i punkty równowagi 48
	4.1. Wprowadzenie  48
	4.2. Notacja i terminologia 49
	4.3. Dominacja najlepszej odpowiedzi w grach skończonych  49
	4.4. Racjonalizowalność w zwartych grach ciągłych 51
	4.5. Punkty e-równowagi i równowagi Nasha: defi nicja 53
	4.6. Równowaga Nasha w grach skończonych 55
	4.7. Równowaga Nasha w grach ciągłych 56
		4.7.1. Istnienie równowag w strategiach czystych 57
		4.7.2. Istnienie równowag w strategiach mieszanych 58
		4.7.3. Charakterystyka i jedyność równowagi Nasha  59
	4.8. Gry nieciągłe 61
		4.8.1. Rozwiązanie Reny’ego dla gier nieciągłych 61
		4.8.2. Równowagi Nasha w grach nieciągłych 64
		4.8.3. Przybliżone równowagi Nasha w grach nieciągłych 65
	4.9. Semialgebraiczność zbioru równowag Nasha 67
	4.10. Uzupełnienie 69
		4.10.1. Wykonalne wypłaty i punkt groźby  69
		4.10.2. Niezmienność, symetria, punkty ogniskowe i wybór równowagi 70
		4.10.3. Zachowanie Nasha kontra zachowanie ostrożne 71
		4.10.4 Wpływ wiedzy powszechnej na grę  72
	4.11. Twierdzenia o punktach stałych  73
	4.12. Ćwiczenia 77
	4.13. Komentarze  81
Rozdział 5 Rozmaitość i dynamika równowag 83
	5.1. Wprowadzenie 83
	5.2. Uzupełnienie dotyczące równowag 84
		5.2.1. Równowagi i nierówności wariacyjne  84
			5.2.1.1. Gry skończone 84
			5.2.1.2. Gry wklęsłe 84
			5.2.1.3. Gry populacyjne 84
			5.2.1.4. Ogólna ewaluacja 85
		5.2.2. Gry potencjalne 86
			5.2.2.1. Gry skończone  86
			5.2.2.2. Gry ewaluacyjne 86
	5.3. Rozmaitości równowag  87
	5.4. Pola wektorowe Nasha i dynamiki 90
	5.5. Równowagi i ewolucja 91
		5.5.1. Dynamiki replikatorów 91
		5.5.2. Papier, kamień, nożyce 92
		5.5.3. Gry potencjalne 93
		5.5.4. Inne dynamiki  94
			5.5.4.1. Dynamika replikatora  94
			5.5.4.2. Dynamika Browna–von Neumanna–Nasha 94
			5.5.4.3. Dynamika Smitha 94
			5.5.4.4. Dynamika najlepszej odpowiedzi 94
		5.5.5. Własność ogólna 95
		5.5.6. ESS 95
	5.6. Ćwiczenia 97
	5.7. Komentarze 100
Rozdział 6 Gry w postaci ekstensywnej  101
	6.1. Wprowadzenie 101
	6.2. Gry w postaci ekstensywnej z informacją doskonałą  102
		6.2.1. Opis  102
		6.2.2. Strategia i postać normalna  103
		6.2.3. Półzredukowana postać normalna 104
		6.2.4. Zdeterminowanie gier skończonych z informacją doskonałą 105
		6.2.5. Natura jako gracz  107
		6.2.6. Równowaga doskonała w podgrach 108
		6.2.7. Gry nieskończone z informacją doskonałą 110
	6.3. Gry w postaci ekstensywnej z informacją niedoskonałą 112
		6.3.1. Zbiory informacyjne 112
		6.3.2. Redukcja postaci normalnej 113
		6.3.3. Strategie randomizowane 114
		6.3.4. Pamięć doskonała 116
		6.3.5. Równowaga Nasha w strategiach behawioralnych 118
	6.4. Doskonalenie równowagi w grach w postaci ekstensywnej 119
		6.4.1. Równowaga doskonała w podgrach 120
		6.4.2. Równowagi doskonałe sekwencyjne i bayesowskie  121
	6.5. Udoskonalenie równowagi w grze o postaci normalnej 123
	6.6. Powiązania między udoskonaleniami dla postaci ekstensywnych i normalnych  126
	6.7. Indukcja w przód i stabilność strategiczna  128
	6.8. Ćwiczenia 131
	6.9. Komentarze  135
Rozdział 7 Równowagi skorelowane, uczenie się, równowagi bayesowskie  136
	7.1. Wprowadzenie 136
	7.2. Równowagi skorelowane 136
		7.2.1. Przykłady  137
		7.2.2. Struktury informacyjne i gry rozszerzone 138
		7.2.3. Równowaga skorelowana  139
		7.2.4. Korelacja kanoniczna 140
		7.2.5. Charakterystyka 141
		7.2.6. Komentarze  141
	7.3. Procedury bez żalu  142
		7.3.1. Żal zewnętrzny 142
		7.3.2. Żal wewnętrzny  144
		7.3.3. Kalibracja  146
		7.3.4. Zastosowanie w grach 147
			7.3.4.1. Zewnętrzna niesprzeczność a zbiór Hannana 148
			7.3.4.2. Wewnętrzna niesprzeczność a równowagi skorelowane  149
	7.4. Gry z informacją niekompletną (lub gry bayesowskie)  150
		7.4.1. Strategie, wypłaty i równowagi  150
		7.4.2. Uzupełnienia 151
	7.5. Ćwiczenia 153
	7.6. Komentarze 156
Rozdział 8 Wprowadzenie do gier powtarzanych  158
	8.1. Wprowadzenie 158
	8.2. Przykłady 159
	8.3. Model standardowej gry powtarzanej  161
		8.3.1. Historie i rozgrywki 161
		8.3.2. Strategie 161
		8.3.3. Wypłaty  162
	8.4. Wykonalne i indywidualnie racjonalne wypłaty 164
	8.5. Twierdzenia Ludowe 165
		8.5.1. Jednolite twierdzenie Ludowe 166
		8.5.2. Dyskontowe twierdzenie Ludowe 166
		8.5.3. Skończenie powtarzane twierdzenie Ludowe 168
		8.5.4. Twierdzenia Ludowe dla doskonałości w podgrach  170
			8.5.4.1. Jednolite równowagi doskonałe w podgrach 170
			8.5.4.2. Dyskontowe równowagi doskonałe w podgrach  170
			8.5.4.3. Skończenie powtarzane równowagi doskonałe w podgrach  173
	8.6. Rozszerzenie: gry stochastyczne, informacja niekompletna, sygnały  174
		8.6.1. Gra powtarzana z sygnałami 175
		8.6.2. Gry stochastyczne: Wielkie Dopasowanie (Big Match)  176
		8.6.3. Gry powtarzane z informacją niepełną: Twierdzenie Cav u 180
			8.6.3.1. Przypadek ogólny informacji jednostronnie niepełnej 182
	8.7. Ćwiczenia 187
Rozdział 9 Rozwiązania ćwiczeń  192
	9.1. Podpowiedzi dla rozdziału 1 192
	9.2. Podpowiedzi dla rozdziału 2  193
	9.3. Podpowiedzi dla rozdziału 3  197
	9.4. Podpowiedzi do rozdziału 4 201
	9.5. Podpowiedzi dla rozdziału 5 206
	9.6. Podpowiedzi do rozdziału 6 209
	9.7. Podpowiedzi dla rozdziału 7  214
	9.8. Podpowiedzi dla rozdziału 8  218
BIBLIOGRAFIA 226
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

8,01 zł
8,90 zł

The Dark Pictures Man of Medan - poradnik do gry

Poradnik do The Dark Pictures Man of Medan posiada przede wszystkim obszerną solucję, w której znajdziesz dokładny opis każdego rozdziału. Przygotowaliśmy dokładne opisy dzięki którym dowiesz się, co musisz zrobić, jakie wybory możesz pod...
7,11 zł
7,90 zł

Cities in Motion 2 - poradnik do gry

W poradniku do gry Cities in Motion 2 znanej również jako Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska oprócz solucji kampanii zawarto informacje na temat pojazdów i budynków, zarządzania budżete...
39,60 zł
44,00 zł

Internet od podstaw

Internet od podstaw to druga z czterech książek wprowadzających w tajniki pracy na komputerze. Część druga skupia się wokół pracy z wykorzystaniem sieci komputerowej i Internetu.Książka została przygotowana dla czytelnika z różnym s...
8,01 zł
8,90 zł

Uncharted 3: Oszustwo Drake’a - poradnik do gry

Poradnik do gry Uncharted 3: Oszustwo Drake’a zawiera opis przejścia trybu kampanii wraz z rozwiązaniami zagadek logicznych oraz podpowiedziami dotyczącymi potyczek. Dodatkowo na końcu tekstu znajduje się rozdział opisujący położenie wszystkich z...
8,01 zł
8,90 zł

Marvel's Avengers. Poradnik do gry

Niniejszy poradnik i solucja do gry Marvel's Avengers jest wielkim kompendium wiedzy na temat produkcji stworzonej przez studia Crystal Dynamics i Eidos Montreal. Szczegółowe informacje oraz porady zawarte w naszym poradniku pozwolą Ci ukończyć ...
8,01 zł
8,90 zł

Borderlands 3 - poradnik do gry

W niniejszym nieoficjalnym poradniku do Borderlands 3 znajdziesz informacje na temat wszystkich najważniejszych elementów i mechanik tej gry. W poradniku znalazły się przede wszystkim opisy czterech głównych bohaterów. Do omó...
25,20 zł
31,50 zł

Bezpieczeństwo. Zarys teorii

Książka składa się z dziewięciu rozdziałów. W pierwszym z nich przedstawiono podstawy terminologiczne bezpieczeństwa. Wyjaśniono w nim ogólne, leksykalne rozumienie tego słowa, jego obiektywny i subiektywny charakter, a także scharakteryz...
8,01 zł
8,90 zł

StarCraft II: Heart of the Swarm - poradnik do gry

Poradnik - solucja do gry Starcraft II: Heart of the Swarm szczegółowo opisuje komplet 20 zadań dedykowanych kampanii dla pojedynczego gracza. Opisane zostały również osiągnięcia związane z każdą z misji, a szereg załączonych map ułatwi n...
28,80 zł
32,00 zł

Podstawy rysunku odręcznego z elementami geometrii wykreślnej

Autorskie omówienie warsztatu pracy rysownika przydatne dla adeptów kierunków techniczno-budowlanych zainteresowanych rysunkiem architektoniczno-budowlanym, zwłaszcza dla studentów architektury i urbanistyki. Doskonałe uzupe...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!