MENU

Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Autor: Edyta Zaniewicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 84,00 zł
75,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze

Publikacja zawiera rozwiązania, które usystematyzują i uporządkują przebieg pracy biura rachunkowego – dotyczące przede wszystkim obiegu dokumentów – a także ułatwią komunikację między biurem rachunkowym a klientem.


W poradniku omówiono regulacje wynikające z przepisów prawa ze wskazówkami ich zastosowania i zobrazowano je za pomocą schematów i wykazów, ponadto zamieszczono formularze w postaci: oświadczeń, notatek, protokołów i dyspozycji. Przedstawiono także praktyczne instrukcje objaśniające wybrane procedury podatkowe, księgowe i kadrowe oraz przeanalizowano etapy pracy biura, począwszy od nawiązania współpracy z klientem aż do jej zakończenia.


Adresaci:
To pozycja książkowa dla każdego księgowego, którego misją jest rzetelna, profesjonalna i kompleksowa obsługa księgowa, a także dla właścicieli i pracowników biur rachunkowych oraz pracowników działów księgowości i kadr, doradców podatkowych, a również dla przedsiębiorców.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 9 
 
Wprowadzenie | str. 11 
 
Rozdział I 
Nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym | str. 17 
1. Nawiązanie współpracy: przedsiębiorca – biuro rachunkowe | str. 17 
1.1. Cel standaryzacji usługi | str. 20 
1.2. Korzyści | str. 21 
2. Ustalenie zakresu obsługi i warunków współpracy | str. 25 
2.1. Protokół – nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym | str. 25 
2.2. Etapy realizacji zlecenia | str. 29 
2.1.1. Ankieta dotycząca działalności Klienta | str. 29 
2.1.2. Procedury w biurze uruchamiane przy nawiązaniu współpracy z Klientem | str. 37 
2.3. Identyfikacja Klienta – realizacja obowiązków z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu | str. 39 
2.3.1. Osoba zajmująca eksponowane stanowisko polityczne – oświadczenie Klienta | str. 42 
3. Ustalenie zasobów majątkowych firmy i ich ewidencjonowanie | str. 43 
3.1. Towary handlowe | str. 45 
3.1.1. Arkusz spisu z natury | str. 46 
3.2. Wyposażenie i inne pozostałe wydatki | str. 47 
3.2.1. Protokół wprowadzenia niskocennego prywatnego składnika majątku do majątku firmy | str. 48 
3.3. Środki trwałe | str. 50 
3.3.1. Protokół wprowadzenia prywatnego składnika majątku do ewidencji środków trwałych – nieudokumentowany zakup składnika | str. 52 
3.3.2. Protokół wprowadzenia prywatnego składnika majątku do ewidencji środków trwałych – udokumentowany zakup składnika | str. 54 
4. Przedstawienie Klientowi obowiązków podatkowych | str. 56 
4.1. Analiza podatków, formy opodatkowania oraz ewidencji rachunkowej | str. 58 
4.2. Schemat dokumentowania sprzedaży przez czynnych i zwolnionych podatników podatku VAT | str. 59 
 
Rozdział II 
Oświadczenia, protokoły, zestawienia dotyczące księgowania wydatków | str. 61 
1. Pozostałe wydatki | str. 61 
1.1. Koszty prowadzenia firmy zarejestrowanej pod adresem zamieszkania | str. 62 
1.1.1. Oświadczenie w sprawie proporcji – działalność gospodarcza w prywatnej nieruchomości | str. 64 
1.1.2. Oświadczenie dotyczące wysokości księgowanych kosztów utrzymania prywatnej nieruchomości | str. 66 
1.1.3. Oświadczenie dotyczące wysokości księgowanych opłat za usługi telekomunikacyjne | str. 68 
2. Środki trwałe i wyposażenie | str. 70 
2.1. Od wprowadzenia do wykreślenia – majątek w ewidencji środków trwałych i ewidencji wyposażenia | str. 71 
2.1.1. Oświadczenie w sprawie daty przyjęcia do używania i amortyzacji środka trwałego | str. 71 
2.1.2. Protokół zlikwidowanych składników majątku (środków trwałych / wyposażenia) | str. 76 
2.1.3. Oświadczenie w sprawie kwalifikacji wydatków dotyczących środka trwałego – remont / ulepszenie | str. 81 
2.1.4. Oświadczenie w sprawie ewidencjonowania zaniechanej inwestycji | str. 85 
3. Straty i ubytki w towarach | str. 90 
3.1. Protokół braków i odpadów (towarów uszkodzonych lub zniszczonych w czasie transportu lub na skutek utraty pierwotnej wartości użytkowej) | str. 92 
3.2. Protokół przekazania towarów na potrzeby prywatne (na cele osobiste podatnika lub jego pracowników) | str. 96 
 
Rozdział III 
Cykliczna obsługa księgowa i kadrowa | str. 99 
1. Czynności realizowane w biurze rachunkowym cyklicznie | str. 101 
1.1. Cel standaryzacji usługi | str. 102 
1.2. Korzyści | str. 104 
2. Przyjęcie dokumentów księgowych | str. 106 
2.1. Protokół przyjęcia dokumentów księgowych | str. 106 
3. Oświadczenia dotyczące przestrzegania przepisów | str. 114 
3.1. Korekta podatku VAT naliczonego w ramach ulgi na złe długi | str. 116 
3.1.1. Oświadczenie w sprawie uregulowania płatności wynikających z faktur dostarczonych do biura (ulga na złe długi) | str. 118 
3.2. Korekta podatku PIT w ramach ulgi na złe długi | str. 120 
3.2.1. Oświadczenie w sprawie uregulowania płatności (ulga na złe długi) w PIT i PPE | str. 126 
3.3. Transakcje powyżej 15 000 zł – monitorowanie sposobu płatności na potrzeby podatku PIT | str. 128 
3.3.1. Oświadczenie Klienta biura dla potrzeb księgowania wydatku w kosztach podatkowych (standardy płatności bezgotówkowych, biała lista i split-payment) | str. 142 
4. Notatki i protokoły służbowe | str. 144 
4.1. Notatka służbowa z rozmowy z Klientem biura lub z rozmowy z pracownikiem instytucji | str. 149 
4.2. Protokół z ustaleń rozstrzygający sposób udokumentowania/zaksięgowania zdarzenia gospodarczego | str. 150 
4.3. Wykaz dokumentów księgowych, które w opinii biura rachunkowego nie stanowią kosztu podatkowego | str. 152 
5. Obsługa kadrowa i ubezpieczeniowa | str. 155 
5.1. Dyspozycja zatrudnienia pracownika / zleceniobiorcy / biorącego dzieło | str. 156 
5.2. Dyspozycja zgłoszenia do ubezpieczeń zatrudnionego członka rodziny | str. 162 
5.3. Wniosek o zgłoszenie członków rodziny do NFZ | str. 166 
 
Rozdział IV 
Usługowe sporządzanie zeznań rocznych osób fizycznych | str. 170 
1. Usługowe sporządzanie zeznań rocznych | str. 170 
1.1. Cel standaryzacji usługi | str. 171 
1.2. Korzyści | str. 171 
2. Realizacja zlecenia – usługa sporządzenia zeznania rocznego | str. 174 
2.1. Dyspozycja sporządzenia zeznania rocznego | str. 174 
2.2. Dyspozycja przygotowania załącznika PIT/ZG do zeznania | str. 179 
2.3. RODO – zgoda na przetwarzanie danych osobowych | str. 182 
2.4. Informacja – wpływ ulgi prorodzinnej na świadczenia rodzinne | str. 184 
 
Spis formularzy i schematów | str. 185
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

74,26 zł
95,20 zł

Rozrachunki w księgach rachunkowych i w sprawozdawczości

W publikacji w sposób praktyczny objaśnione są zagadnienia związane z ujęciem księgowym, prezentacją w sprawozdawczości oraz w sprawozdaniu finansowym należności oraz zobowiązań cywilnoprawnych i publicznoprawnych.
38,41 zł
42,68 zł

BIURO OPERACJI ANTYTERRORYSTYCZNYCH KOMENDY GŁÓWNEJ POLICJI 1976-2014

Publikacja o charakterze naukowym poświęcona tworzeniu i funkcjonowaniu Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP jako spadkobiercy tradycji Wydziału Zabezpieczenia KSMO. Dedykowana studentom na kierunkach bezpieczeństwo wewnętrzne i narodowe, osobom zaj...
37,84 zł
44,00 zł

Obowiązek alimentacyjny oraz opieka nad małoletnim dzieckiem. Aspekty prawne i procedury przyznawania świadczeń

Stan prawny: 2010Publikacja zawiera analizę zagadnień związanych z obowiązkiem alimentacyjnym, władzą rodzicielską oraz opieką nad małoletnim dzieckiem, jak również omówienie treści obowiązku alimentacyjnego i jego zakresu,...
9,36 zł
12,00 zł

Procedury naboru pracowników w przedsiębiorstwie

...optymalnym wykorzystaniu umiejętności pracowników na drodze do osiągnięcia celów całej organizacji przy równoczesnym zaspokajaniu potrzeb tychże pracowników. Chodzi tu o ich rozwój zawodowy poprzez szkolenia i drog...
61,78 zł
79,20 zł

Instrukcje księgowego.71 praktycznych procedur z serwisem internetowym

"Książka zawiera zestaw aktualnych i praktycznych instrukcji objaśniających wybrane procedury podatkowe, księgowe i kadrowe. Trudne i skomplikowane zagadnienia prawne i proceduralne przedstawiono w sposób prosty, zwięzły i przystępny przy u...
91,56 zł
109,00 zł

Prawne uregulowania procedury apelacyjnej w aspekcie procesów karnych

Prawne uregulowania procedury apelacyjnej w aspekcie procesów karnych to unikatowa pozycja stanowiącą szczegółową analizę najważniejszego i najtrudniejszego etapu postępowania karnego. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do aplika...
15,12 zł
19,90 zł

Procedury dotyczące warunków pracy w placówkach medycznych w czasie pandemii COVID-19

8 najważniejszych procedur dotyczących warunków pracy w placówkach medycznych w czasie pandemii COVID-19. Poznaj procedury opracowane przez interdyscyplinarny zespół epidemiologów i prawników, sprawdź czy na pewno pra...
25,75 zł
29,60 zł

Macho. Instrukcja obsługi

Macho - podobno wszyscy go pożądają. Kobiety za nim szaleją, mężczyźni chcą nim być. Tylko czy on jeszcze istnieje? A jeśli tak, to jak wygląda i czy ma się tak dobrze, jak przypuszczamy? Dla jednych to latynoski przystojniak z...
9,00 zł
10,00 zł

Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy - poradnik nie tylko dla służb BHP i kadry zarządzającej

„Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy” to wewnątrzzakładowy akt prawny, scalającyi regulujący zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania procesów pracy, ujmowane w wielu regulacjach prawnych, a jednocześnie stanowiący narzęd...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!