MENU

Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja Medialna

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Rzeszów, 2024

  • Seria / cykl: EDUKACJA MEDIALNA

  • Autor: Dr Renata Zarzycka

  • Redakcja naukowa: Akademia Rozwoju Coaching Zycia, Dr Renata Zarzycka

  • Wydawca: Akademia Rozwoju Coaching Życia

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,90 zł
47,92
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja Medialna

Książka dr Renaty Zarzyckiej pt. " Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja medialna", omawia przemiany związane z cyfryzacją mediów w ostatnich trzech dekadach i powiązane z nimi pojęcie cyfryzacji oraz konwergencji w odniesieniu do różnych mediów. Dalej definiuje je ze szczególnym uwzględnieniem „cyfryzacji”, „konwergencji mediów” oraz „ mediatyzacji”. Porusza temat pracy dziennikarzy, zwyczajów czytelników oraz danych ze statystyk w mediach prasowych, a także z zamieszczanych na ich łamach reklam. Prezentuje również wyzwania stojące przed współczesnymi mediami prasowymi.
Przedmiotem rozważań niniejszej pracy uczyniono zagadnienie cyfryzacji prasy. Praca obejmuje problematykę rozwoju prasy i wskazuje na jego przeobrażenia oraz perspektywy funkcjonowania na tle transformacji cyfrowej współczesnych mediów. Proces ten wpisuje się w kontekst innych współczesnych procesów m.in. ekonomia, gospodarka, polityka, zarządzanie, globalizacja, procesy, ekonomiczno-gospodarczego, socjologiczno-kulturowego, komercjalizacji, marketingu, zarządzania i globalizacji. Efekty tych zmian można dostrzec również w obszarze informatyczno-technicznym, który w ostatnich trzech dekadach stopniowo przyspieszał. Szczególnie uwidocznił się on w czasie pandemii COVID-19 podczas wielomiesięcznego lockdown, ze skutkiem nieodwracalnych i długotrwałych zmian na rynku mediów, szczególnie związanych z prasą i reklamą.
Uzupełnieniem książki jest 473 przypisy źródłowe, bogata bibliografia, spis tabel, oraz dodatkowe materiały, związane z tematyką pracy.

O autorze:
Dr Renata Zarzycka - doktor Komunikacji Społecznej i Mediów, medioznawca, dyplomowany coach, mediator i negocjator, Współautor kilkudziesięciu artykułów naukowych, poświęconych edukacji medialnej i społecznej komunikacji oraz ponad setki cyfrowych prac w formie audiobooków i ebooków.

Spis treści:

Recenzja 1 - prof. ucz. dr hab. Piotr Drzewiecki
Recencja 2 - prof. dr hab. Karol Klauza

Wstęp

1. Przemiany związane z cyfryzacją mediów

2. Pojęcie cyfryzacji i konwergencji w odniesieniu do różnych typów mediów

2.1. Wpływ techniki cyfrowego kodowania danych na rozwój komputeryzacji
2.2. Pojawienie się Internetu a kryzys prasy drukowanej
2.3 Zdefiniowanie cyfryzacji i digitalizacji
2.3.1. Zdefiniowanie pojęcia digitalizacja
2.3.2. Frekwencja terminów cyfryzacja i digitalizacja w Internecie
2.4. Procesy cyfryzacji prasy a postęp techniczny

3. Konwergencja mediów – koncepcje, rodzaje, przejawy

3.1. Definicje i przyczyny konwergencji
3.2. Rodzaje konwergencji

4. Cyfryzacja i konwergencja mediów a sektor prasy

4.1. Konwergencja a media i praca dziennikarzy
4.2. Konwergencja a treści publikowane w mediach
4.3. Konwergencja a konsumpcja mediów i zwyczaje odbiorców
4.4. Konwergencja a dane statystyczne w mediach prasowych

5. Rola reklamy w mediach prasowych

5.1. Rola promocji w marketingu prasowym
5.2. Rodzaje reklamy tradycyjnej i cyfrowej
5.3. Statystyki reklamowe w mediach

Zakończenie
Bibliografia
Akty prawne
Monografie
Raporty i sprawozdania badawcze
Artykuły i prace naukowe
Artykuły prasowe
Słowniki i encyklopedie
Spis tabel
Streszczenie

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji
Słowa kluczowe: konwergencja rozwoju SEM filozofia mediów dziennikarstwo Public relations w ochronie zdrowia digitalizacja muzealiów dyskurs Konsument w social media gazety Marka w social media reklamodawca język reklamy cyfryzacja i innowacje społeczne pandemia Covid 19 dyskurs reklamy Periodyki redaktor dziennikarstwo dwudziestolecia analiza dyskursu Gazeta Wyborcza cyfryzacja w biznesie etyka mediów czasopisma cyfryzacja rynków kapitałowych O gazetce szkolnej nowe media dyskurs medialny aplikacje ekonomika mediów zaufanie do mediów Digitalizacja w psychologii digital natives dziennik budowy tryb komercjalizacji nowiny zawartość mediów e-Public Relations semiotyka mediów efekty reklamy ikonografia władzy oddziaływanie mediów cyfryzacja analiza reklam cyfryzacja życia transformacja cyfrowa komercjalizacja technologii mediation mlm antropologia mediów transformacja cyfrowa miasta koronawirus 2019-nCoV covid 19 Tarcza Antykryzysow socjologia mediów lista czasopism edukacja medialna Content marketing, dyskurs naukowy rola redakcji w życiu miasta komputeryzacja komercjalizacja badań naukowych opłata reklamowa konwergencja realna pandémie COVID-19 work digitalization dziennikarka dysertacja periodyzacja polskiej literatury współczesnej medialność zmiany popytowe a cyfryzacja gazetka reklamowa konwergencja mieszkaniowa media dziennik „Słowo” gazety ulotne czasopisma kobiece periodyzacja gazety pisane komputeryzacja bibliotek dziennikarz cyfrowy dyskurs genealogia multimediów e-czasopisma blog dziennikarski e-booki cele reklamowe mass media czasopisma społeczne abc marketing tabloizacja mediów transmedia social media komercjalizacja produktu hybrydowość postmedia media społeczne dziennika cyfryzacja finansów publicznych struktury periodyczne marketing prasy epidemia COVID-19 marketing gazet digitalizacja periodyków digitalizacja czasopism branżowych COVID digitalizacja prasy digitalizacja mediów mediacje transformacja cyfrowa gazet aplikacja covid 19 a transformacja prasy komercjalizacja systemu informatyka w mediach informatyka w prasie komercjalizacja periodyków redakcja publikacji informatyka medialna komercjalizacja dzinnikarstwa komercjalizacja czasopism branżowych komercjalizacja mediów komercjalizacja prasy Twój dziennik public relations (PR) cyfryzacja prasy dziennik społeczny wolne media cyfryzacja mediów konwergencja typu sigma zrównoważona cyfryzacja cyfryzacja polskich przedsiębiorstw digitalisation zespół post-COVID proces redakcyjny transformacja cyfrowa czasopism transformacja cyfrowa prasy czasopisma branżowe czasopisma naukowe transformacja cyfrowa bibliotek dziennikarstwo obywatelskie gazeta miejska periodyzacja czasopism branżowych gazeta samorządowa społeczene dziennikarstwo obywatelskie dziennikarstwo instytucja mediów Konglomeraty Konglomerat mediów grupa medialna mechanizmy robotów RTB Mediatorka cyfryzacja pieniądza statystyki reklamy prasowej badania naukowe marketing usług Identifier for Advertising Identifier for Advertising, dzięki czemu mechanizmy robotów RTB komputeryzacja mediów komputeryzacja prasy model publikacji sponsorowanych - artykuły sztuczna inteligencja w usługach finansowych źródłami dochodów dla firmy prasowej konglomeraty medialne odbiorców niesubskrybujących gazety digitalizacja zawodu dziennikarskiego zawód dziennikarski Retargeting retargeting statyczny kanały marketingu digitalowego cost per sale – CPS techniczne środki przekazu medialnego cyrkulacja treści wykładowca wykład o mediach Google Advertising AAID Apple – numer IDFA praca naukowa strategie i modele biznesowe firm historia mediów Supply Side Platforms – SSP nowinki debiutowe cyfryzacja gospodarki retargeting segmentowy marketing treści reklama internetowa retargeting dynamiczny reklama kontekstowa Między czwartą a piątą władzą – dziennikarze a blo Google Maps O dziennikarstwie w stosunku do Kościoła nawigacja GPS mediatyzacja prasy Ebook marketing pokolenia „Ygreków” konwergencja prasy Generation Y dziennikarze obywatelscy Pokoleniem Z dziennikarze społeczni Reklama aptek Pokolenie “milenialsów” dziennikarstwo periodyczne Pokoleniem X komercyjność marketing Pokoleniem Y komercyjność w mediach myślenie konwergencyjne Webinary komersyjność Webcasty mediatization strategie komercjalizacji kody QR archeologia mediów Content Marketing redakcja apka app Yanosik komunikacja społeczna aplikatyzacja nośniku analogowym i cyfrowym cyfry binarny kod kod zero-jedynkowy rozmowa z dziennikarzem Rewolucja w dziedzinie komputerów i komunikacji Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej Neuromarketing zjawisko ferromagnetyzmu e-marketing Binarna arytmetyka e-mail marketing Media w analogowym i CYFROWYM świecie komercjalizacja wiedzy cyfrowymi autochtonami Pokoleniem C cyfrowy emigrant digital immigrant czasopismo digital autochthons cyfrowych emigrantów Bit (ang. binary digit) network epoki kultury cyfrowej influencer marketing elektroniczna dokumentacja medyczna; audyt bezpieczeństwa; placówka medyczna; cyfryzacja studenci dziennikarstwa czasopisma prawnicze konwergencja mediów Gazeta procesu digitalizacji kultura internetowa Quick Response eventy autonarracje life-story White Papers auto narracje prasa-radio-telewizja reklama prasy analizy zawartości era przedinternetowa przemiany społeczno-kulturowe trzech dekadach cyfrowego społeczeństwa cyfrowe społeczeństwo reklama cyfrowa komunikacja społeczna i media dziennik komunikacja społeczna i nauka o mediach informatyka ekonomiczna cyfryzacja bibliotek Informatyka w zarządzaniu mediacja cyfryzacja ubezpieczeń ćwiczenia redakcyjne periodyzacja rozwoju mowy dostęp do mediów procesy konwergencji Wyniki referendum we Francji i Holandii rynek mediów informatyka w biznesie badania mediów masowych informatyka dla zarządzania, business intelligence, zarządzanie język mediów psychologia mediów aplikacje na Android hate media konwergencja wewnątrzregionalna storytelling millennials konwergencja ekonomiczna influencer ekomarketing ai czasopismo naukowe sztuczna inteligencja mediatyzacja audiomarketing reklama studia dziennikarze gatunek dyskursu microtargeting technologie mobilne praktyka badań jakościowych remediacja digitalizacja energetyki targeting ''Dzienniki'' mediateka mediapolis geomarketing new media mediatyzacja polityki komunikacja społeczna poprzez media komercjalizacja metody badań jakościowych działanie mediów dziennikarstwo śledcze agencja reklamowa Studia i studenci dialog, komunikacja społeczna, edukacja, wychowanie przekaz medialny Shakespeare and Social Media ikonografia dziennikarstwo lokalno-regionalne dziennikarstwo lokalne dziennikarstwo regionalne doktorat komunikowanie masowe roboty czasopisma fachowe cyfryzacja źródeł masowych Dzienniki Multimedia periodyzacja polskiej literatury medializm multimedialność cyfryzacja; EDM; platforma P1; digitalizacja Covid-19 uspołecznienie sztuka nowych mediów teoria konwergencji public relations lockdown Językoznawstwo - czasopisma target costing konwergencja nominalna partycypacja rozliczenie mediów Konwergencja regionalna informatyka gospodarcza digitalizacja; dokumentacja remediacje cyfryzacja, e-zdrowie, kierownik placówki medycznej konwergencja dyskurs prasowy marketing IT digitalizacja i publikacja danych w sieci powieści gazetowe konwergencja równoległa network magazyn dziennik choroby komercjalizacja innowacji produktowych homogenizacja a hybrydowość kultury cyfryzacja służby zdrowia Nowe Dziennikarstwo wyjaśnialna sztuczna inteligencja mediator język w reklamie odpowiedzialna sztuczna inteligencja

Inni Klienci oglądali również

15,52 zł
19,90 zł

Ewidencja operacji na rachunkach bankowych w jednostkach sektora finansów publicznych

Opisy kont służących do ewidencji operacji dokonywanych na rachunkach bankowych zamieszczonych w załącznikach 1–3 do rozporządzenia w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont (…) są zbyt ogólnikowe i z...
178,61 zł
220,50 zł

Podatek VAT w jednostkach sektora finansów publicznych (e-book)

Publikacja niezbędna dla każdego księgowego jednostki budżetowej – zawiera wyjaśnienia wielu problemów w rozliczeniach VAT.W poradniku omówiono najważniejsze zagadnienia związane z opodatkowaniem podatkiem od towar&oacut...
22,50 zł
25,00 zł

Taniec narodowy w polskim kanonie kultury. Źródła, geneza, przemiany

Książka stanowi próbę ukazania panoramy dziejów kanonu polskich tańców narodowych, obejmującego współcześnie pięć gatunków (polonez, mazur, krakowiak, kujawiak, oberek), choć w przeszłości tylko niektóre z nich...
27,00 zł
30,00 zł

Religia, rodzina i edukacja w świetle zagrożeń współczesnego świat

Współczesny świat jest zróżnicowany pod wieloma względami, a ludzkość coraz bardziej zdaje sobie sprawę z tego, że stoi w obliczu wielu zagrożeń i problemów do niedawna niedostrzegalnych lub nieistniejących. Wielowymiarowa rzeczyw...
45,00 zł
50,00 zł

Edukacja wyzwolenia szkoły i nauczycieli

Świat, w którym funkcjonuje dzisiejsza szkoła – uczęszczający do niej uczniowie oraz zatrudnieni w niej nauczyciele – uległ radykalnej zmianie. Pandemia Covid-19, konieczność nauczania zdalnego i związane z tym zaburzenia zdro...
23,24 zł
29,80 zł

Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

           Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wyso...
10,92 zł
14,00 zł

Z historii prasy polskiej. „Wiadomości różne Cudzoziemskie” jako przykład rozwoju gazet seryjnych w Polsce na przełomie XVII i XVIII wieku

Z historii prasy „Wiadomości różne Cudzoziemskie” jako przykład rozwoju gazet seryjnych w Polsce na przełomie XVII i XVIII wieku to praca poświęcona analizie fenomenu dziennikarskiego, jakim były tytułowe &bdq...
20,58 zł
29,40 zł

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też ...
21,46 zł
24,95 zł

Myślenie w edukacji

Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (1923–2010) – klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!