Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
dostawa 0 zł

Czas na… - 03 Część I, cz. 3. Czas na... kompetencję przestrzenną – nowy determinant kompetencji językowej: Wnioski z badań; Zakończenie; Załączniki; Wykaz tabel i rysunków; Bibliografia

(eBook)

Język i dydaktyka w badaniach młodych naukowców

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 5,49 zł
Najniższa cena z 30 dni: 3,29 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni.

4,94
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Nowy portal dla psychologów »


Czas na… - 03 Część I, cz. 3. Czas na... kompetencję przestrzenną – nowy determinant kompetencji językowej: Wnioski z badań; Zakończenie; Załączniki; Wykaz tabel i rysunków; Bibliografia

Czas jest istotnym elementem badań naukowych. Niezależnie od tego, czy i w jakim stopniu zostanie włączony w przedmiot badań, zawsze jest czynnikiem determinującym działania badawcze. Nic bowiem w nauce nie odbywa się poza ramą czasową. Celem publikacji jest prezentacja aktualnych refleksji nad elementami języka istotnymi dla dydaktyki szkolnej oraz wyników analiz prowadzonych przez młode badaczki polonistyki. Opracowania składające się na niniejszy zbiór odnoszą się do różnorodnych aspektów języka i ujmują wybrane problemy ucznia i szkoły, dla których czas jest ważnym składnikiem. Prezentowana książka stanowi zbiór zróżnicowanych doniesień empirycznych, traktujących o szkole i uczniu w określonym czasie. Skoro jednak „czas przynosi radę” i „należy oczekiwać jej cierpliwie”1, wyrażamy nadzieję, że publikacja skłoni do refleksji nad współczesnymi uwarunkowaniami nauczania szkolnego oraz będzie stanowić inspirację do podejmowania przez młodych naukowców dalszych badań językoznawczych na tym polu.
1 F. Schiller.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

Część I
Czas na... kompetencję przestrzenną — nowy determinant kompetencji językowej
Anna Guzy

Wprowadzenie / 15

1. Kompetencja językowa dziecka (zarys problematyki) / 18
1.1. Cechy języka dzieci 9‑- i 12-letnich / 22
1.1.1. Słuchanie / 24
1.1.2. Mówienie / 27
1.1.3. Czytanie / 31
1.1.4. Pisanie / 34
1.1.5. Kształtowanie się pojęć / 36

2. Komponenty kompetencji przestrzennej / 40
2.1. Wyobraźnia przestrzenna oraz jej kształtowanie / 40
2.2. Orientacja przestrzenna / 49
2.3. Kompetencja przestrzenna / 52
2.4. Przykładowe ćwiczenia stymulujące rozwój kompetencji przestrzennych uczniów na I i II etapie edukacyjnym / 54

3. Wyrażenia werbalizujące kategorie przestrzenne / 58
3.1. Środki językowe stosowane przez uczniów do opisu relacji przestrzennych (wyniki badań własnych) / 61

4. Wyobraźnia przestrzenna a kompetencje językowe / 69

5. Metodologia i opis badań własnych / 72

6. Uzyskane wyniki badań / 78
6.1. Umiejętność czytania ze zrozumieniem uczniów w klasie III / 82
6.2. Umiejętność czytania ze zrozumieniem uczniów w klasie VI / 87
6.3. Kompetencja przestrzenna a umiejętność czytania ze zrozumieniem (analiza korelacji) / 93
6.4. Kompetencja graficzna uczniów w klasie III / 97
6.5. Kompetencja graficzna uczniów w klasie VI / 100
6.6. Kompetencja przestrzenna a sprawność graficzna (analiza korelacji) / 103

7. Wnioski z badań / 108

Zakończenie / 121

Załącznik 1 — kwestionariusze testów czytania ze zrozumieniem / 123
Test czytania ze zrozumieniem dla uczniów klas III / 123
Test czytania ze zrozumieniem dla uczniów klas VI / 125

Załącznik 2 — podział zadań w teście wyobraźni i orientacji przestrzennej / 128
Test wyobraźni i orientacji przestrzennej dla klasy III i VI (wybrane zadania) / 131

Załącznik 3 — zasady oceny poprawności graficznej pisma uczniów / 133

Wykaz tabel i rysunków / 136

Bibliografia / 138

Część II
Czas na... wspomnienia — językowy obraz szkoły w wypowiedziach absolwentów
Diana Jagodzińska

Wprowadzenie / 145

1. Opowieści wspomnieniowe / 147

2. Szkoła w języku i kulturze / 153

3. Szkoła we wspomnieniach absolwentów / 162

4. Struktury kompozycyjne i czasowe wspomnień / 172

Zakończenie / 178

Wykaz tabel, wykresów i schematów / 180

Bibliografia / 181

Część III
Czas na... stereotyp CHŁOPAKA i jego modyfikacje (na przykładzie wypowiedzi młodzieży)
Maria Wacławek

Wprowadzenie / 187

1. Podstawy teoretyczne i metodologiczne / 192
1.1. Wokół stereotypu / 192
1.2. Rozwój poznawczy, psychofizyczny i socjalizacja młodych / 200
1.3. Podstawy metodologiczne / 207
1.3.1. Metoda ilościowo‑jakościowa jako droga postępowania badawczego / 208
1.3.2. Badanie danych tekstowych i ankietowych / 210

2. CHŁOPAK w badaniach słownikowych / 215
2.1. Wyrazy pokrewne i bliskoznaczne / 217
2.2. Młodość / 219
2.3. Wygląd / 219
2.4. Cechy charakteru, zachowanie, postawy / 221
2.5. CHŁOPAK jako partner / 222
2.6. Podsumowanie: schemat stereotypu CHŁOPAKA (na przykładzie S) / 223

3. CHŁOPAK w badaniach tekstowych / 225
3.1. Charakterystyka pism objętych badaniem / 225
3.1.1. „Filipinka” jako pismo reprezentujące młodzież i prasę młodzieżową z końca okresu PRL / 225
3.1.2. Wybrane nowsze pisma (POP i POL) / 228
3.1.3. Objęte badaniem działy pism / 234
3.1.4. Informacje wstępne / 239
3.2. Nazwy, sposoby określania / 241
3.3. Wiek / 245
3.4. Opis / 247
3.4.1. Wygląd / 247
3.4.2. Cechy charakteru, zachowanie, postawy / 250
3.4.3. Zainteresowania / 255
3.5. Profile / 256
3.5.1. CHŁOPAK jako kolega / 257
3.5.2. CHŁOPAK jako uczeń / 259
3.5.3. CHŁOPAK jako partner / 261
3.6. Podsumowanie: schemat stereotypu CHŁOPAKA (na przykładzie F, POP i POL) / 270

4. CHŁOPAK w badaniach ankietowych / 273
4.1. Definicje i synonimy leksemów chłopak i chłopiec / 274
4.1.1. Definicje chłopaka / 275
4.1.2. Definicje chłopca / 280
4.1.3. Synonimy leksemów chłopak i chłopiec / 283
4.2. Opis / 286
4.2.1. Wygląd / 288
4.2.2. Cechy charakteru, zachowanie, postawy / 295
4.2.3. Zainteresowania / 301
4.2.4. Inne / 303
4.3. Podsumowanie: schemat stereotypu CHŁOPAKA (na przykładzie A) / 305

Zakończenie / 307

Wykaz skrótów / 311

Wykaz tabel, rysunków i schematów / 312

Bibliografia / 314

Część IV
Czas na... wyrazy funkcyjne w szkole
Aleksandra Zok-Smoła

Wprowadzenie / 329

1. Próba definicji / 330

2. Miejsce przyimków, zaimków, spójników i partykuł w klasyfikacji wyrazów na części mowy / 333

3. Wyrazy funkcyjne w podręcznikach dla gimnazjum / 337
3.1. Partykuła / 338
3.2. Przyimek / 346
3.3. Spójnik / 355
3.4. Zaimek / 362

Zakończenie / 375

Wykaz tabel / 377

Bibliografia / 378

Nota o Autorach / 381

Summary / 383
Резюме / 385
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

24,95 zł

Badanie stanów izometrycznych Iπ = Kπ = 8- w jądrach trójosiowych metodami spektroskopii elektronów γ

W monografii zaprezentowano badania własności stanu metastabilnego I? = K? = 8- w jądrach 130Ba, 132Ce, 134Nd i 184Pt przy wykorzystaniu techniki pomiarowej bazującej na spektrometrii elektronów konwersji wewnętrznej oraz gamma stosowanych w Śro...
47,00 zł

Badanie, analiza i ocena uwarunkowań techniczno-technologicznych i organizacyjnych transportu intermodalnego na rynku usług przewozów towarowych

W monografii przedstawiono kompleksową analizę transportu intermodalnego jako złożonego systemu funkcjonującego w określonym otoczeniu i w znacznym stopniu od niego zależnego. Publikacja omawia istotne problemy organizacyjne i techniczno-technologiczne...
5,00 zł

Otchłań. Cykl Pendorum część II

Cykl Pendorum to epicka opowieść spod znaku miecza z domieszką magii. To historia o dorastaniu, mierzeniu się z przeciwnościami losu oraz własnym, trudnym przeznaczeniem, gdzie niekoniecznie jest się wybrańcem, a nosi znamiona przekleństwa. Poznajcie n...
79,90 zł

Trudny czas dojrzewania

Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w sieb...
7,00 zł

Terminale LNG a bezpieczeństwo energetyczne państw śródziemnomorskich Unii Europejskiej - Zakończenie

Działania poszczególnych państw związane z promocją gazu ziemnego wynikają w dużej mierze ze wzrastającej świadomości wyzwań środowiskowych i realizacji rygorystycznych przepisów w zakresie redukcji szkodliwych zanieczyszczeń. Polityka Un...
6,00 zł

Innowacje w polskiej nauce w obszarze nauk technicznych - Skuteczność przechowywania sprzętu technicznego jako determinant bezpieczeństwa technicznego

Prace badawczo-rozwojowe są jednym z elementów napędzających rozwój techniki, technologii, a przede wszystkim stanowią podstawę przełomowych odkryć. Oddajemy w Twoje ręce monografię, w której zebrano przykłady polskich prac naukowy...
4,90 zł

Wypracowania – Czesław Miłosz wybór wierszy część II

Wypracowania – Czesław Miłosz wybór wierszy część IIOpisy wypracowań:„W Warszawie” analiza i interpretacja. Wypracowanie zawiera analizę i interpretację wiersza „W Warszawie” Czesława Miłosza...
3,00 zł

Kapitał ludzki wobec wyzwań spółczesności - Zarządzanie wiedzą jako nowa dyscyplina w zarządzaniu organizacją

Ewolucja myślenia o roli człowieka w organizacji, tj. przejście od myślenia w kategoriach administrowania kadrami, przez zarządzaniezasobami ludzkimi, zarządzanie potencjałem ludzkim, zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie talentami, zarządza...
4,00 zł

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa nową formą dialogu polskiej Policji ze społecznością lokalną na rzecz bezpieczeństwa wewnętrznego. Aspekt społeczno-pedagogiczny - Rozdział III: Główne założenia filozofii community policing – partnerstwa Policji ze sp

Przed dwoma laty przed Policją postawiono zadanie stworzenia nowego narzędzia, służącegomiędzy innymi do aktywizacji społeczności lokalnych. Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa jest platformą wymiany informacji między obywatelami a Policją. Mapa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!