Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2010

  • Autor: Dorota Klus-Stańska

  • Wydawca: Żak Wydawnictwo Akademickie

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 45,15 zł
40,64
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,51 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: Pedagogika dydaktyka

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń

Autorka wykorzystała pojęcie chaosu do opisu dydaktyki – jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki społecznej. Profesor Dorota Klus-Stańska od wielu lat zajmuje się dydaktyką. W kolejnej książce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wstępie chaos kojarzy się z dezorganizacją, bałaganem, destrukcją, ale chaos to też prapoczątek, stan głęboko potencjalny, inicjujący wyłanianie się tego, co istotne, nowe, esencjalne. I właśnie w tej wielowymiarowości chaosu – jak sama przyznaje – dostrzega szansę na odnalezienie w dydaktyce zarówno tego, co chaotycznie niepokojące i słabe, jak i tego co, inspirujące i wielowymiarowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp, czyli o czym jest ta książka	9
1. CHAOS JAKO PERSPEKTYWA ANALIZY DYDAKTYKI	18
	1.1. Pojęcie chaosu	21
	1.2. Chaos jako natłok zdarzeń i okoliczności	27
	1.3. Chaos jako wieloznaczność pojęć	31
	1.4. Chaos jako nieład teoretyczny	38
	1.5. Chaos i atraktory jako metafory opisujące dydaktykę	46
2. DYDAKTYKA MIĘDZY WIEDZĄ POTOCZNĄ A NAUKOWĄ	51
	2.1. Zdroworozsądkowość w refleksji nad szkołą	52
	2.2. Nauczycielski chaos potoczno-teoretyczny	61
		2.2.1. Pedagogiczna wiedza przedmiotowa – prób nauczycielskiego poradzenia sobie z chaosem	68
	2.3. Folk-dydaktyka uprawiana przez profesjonalistów akademickich	72
	2.4. Pop-dydaktyka jako odmiana chaotycznej potoczności	82
	2.5. Wiedza szkolna i jej uwikłanie w potoczność	95
3. NIEJEDNOZNACZNOŚĆ POJĘĆ I KONCEPCJI DYDAKTYCZNYCH	104
	3.1. Od „rozumienia przez metody” do otwarcia przestrzeni interpretacyjnej	106
	3.2. Pomiar, interpretacja i krytyczność w dydaktyce	117
		3.2.1. Dydaktyczne badania obiektywistyczne	120
		3.2.2. Interpretatywne badanie zjawisk dydaktycznych	128
		3.2.3. Porównanie modeli badań dydaktycznych	138
	3.3. Dyskurs dydaktyczny, dyskursy w dydaktyce	144
		3.3.1. Poszukiwanie dyskursów w dydaktyce	147
		3.3.2. Poziomy analizy komunikacyjnych zdarzeń dydaktycznych	151
		3.3.3. Świadomość/nieświadomość dyskursywności dydaktyki	173
	3.4. Pytania o praktyczność dydaktyki	179
		3.4.1. Spór o fakty i zadania	179
		3.4.2. Jaka praktyczność/teoretyczność dydaktyki?	187
4. ZAWIROWANIA TEORETYCZNE	193
	4.1. Miejsce teorii psychologicznej w myśleniu dydaktycznym	195
		4.1.1. Psychologizująca orientacja praktyczna w dydaktyce	196
		4.1.2. Psychologizująca orientacja interpretatywna w dydaktyce	203
	4.2. Między psychologiczna teorią naukową a teorią osobistą nauczycieli i metodyków	207
	4.3. Behawioryzm i jego wpływ na projekty dydaktyczne	209
		4.3.1. Behawioryzm jako teoria uczenia się	210
		4.3.2. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki behawiorystycznej	215
		4.3.3. Chaotyczność zdydaktyzowanego behawioryzmu	253
	4.4. Konstruktywizm psychologiczny i jego wpływ na projekty dydaktyczne	263
		4.4.1. Epistemologiczne konteksty konstruktywizmu dydaktycznego	266
		4.4.2. Konstruktywizm jako teoria uczenia się i niektóre reakcje dydaktyki	276
		4.4.3. Przykłady dydaktycznych deformacji tez konstruktywizmu	286
		4.4.4. Kontekst konstruowania znaczeń w umyśle i biografia poznawcza – próba opanowania chaosu	301
		4.4.5. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki konstruktywistycznej	312
		4.4.6. Porównanie modeli dydaktyki behawiorystycznej i konstruktywistycznej	342
	4.5. Behawioryzacja konstruktywizmu dydaktycznego – między inspiracją dla rozumienia a błędem aplikacji	345
5. CHAOS DYDAKTYCZNY – PODSUMOWANIE Z METAFORĄ W TLE	361
Bibliografia	374
Indeks osób	402
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Dorota Klus-Stańska

prof. zw. dr hab.;
Przez wiele lat związana z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, pracuje obecnie w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, kierując Zakładem Badań nad Dzieciństwem i Szkołą. Jej zainteresowania naukowe dotyczą dydaktyki, pedagogiki wczesnoszkolnej i pedeutologii. Zajmuje się przede wszystkim badaniem procesów kształcenia w szkole oraz i mechanizmów wytwarzanych przez nią barier w rozwoju uczniów.
W latach 1994–2002 założyła i prowadziła eksperymentalną Autorską Szkołę Podstawową „Żak” w Olsztynie opartą na metodyce progresywistycznej. Jest założycielką i redaktorem naczelnym wysoko punktowanego czasopisma Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education i wiceprzewodniczącą Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, w którym kieruje także Zespołem Dydaktyki. Badania prowadziła w szkołach w Polsce i zagranicą (Wielka Brytania, Szwajcaria, Holandia, Australia). Brała udział w programach międzynarodowych jako uczestnik, polski ekspert i polski konsultant (PHARE; projekt SMART; projekt Upgrading Education and Training in Poland; TEMPUS; projekt The Rostock Model).
Jest autorką i redaktorem naukowym 23 książek i ponad 160 artykułów i rozdziałów w książkach, w tym m.in. Adaptacja szkolna siedmiolatków, Konstruowanie wiedzy w szkole, Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, a także (z M. Nowicką) Sensy i bezsensy wczesnej edukacji, (red.) Światy dziecięcych znaczeń, (red.) Dokąd zmierza polska szkoła (red. z M.J. Szymańskim, M.S. Szymańskim) Renesans (?) nauczania całościowego.
Za swoją działalność otrzymała wiele nagród i wyróżnień, m.in. Złoty Krzyż Zasługi za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne, Nagrodę Indywidualną Ministra Edukacji i Sportu oraz Nagrodę Polskiej Akademii Nauk za książkę Konstruowanie wiedzy w szkole.

Inni Klienci oglądali również

19,00 zł

Bohater Gombrowicza i Lema wobec chaosu rzeczywistości

Człowiek pokorny względem świata? Zagubiony w nadmiarze zdarzeń, słów, osób, dźwięków, pragnień? Człowiek stwarzany człowiekiem? Uzależniony od igraszki losu? Bohaterowie dwóch powieści: "Kosmos" i "Śledztwo&q...
129,00 zł

Prawnokarna reakcja wobec sprawców przestępstw z art. 197 KK i art. 200 KK w świetle teorii i badań empirycznych

Publikacja stanowi próbę kompleksowej oceny regulacji prawnych dotyczących form reakcji karnej wobec sprawców przestępstw zgwałcenia i obcowania płciowego z małoletnim poniżej 15 r.ż. z kryminologicznego i kryminalno-politycznego punktu w...
99,00 zł

Wykonywanie kary pozbawienia wolności w systemie terapeutycznym wobec skazanych uzależnionych od środków odurzających lub substancji psychotropowych

Podstawowym celem pracy jest ukazanie nowej instytucji w polskim prawie penitencjarnym – systemu terapeutycznego wykonywania kary pozbawienia wolności. W publikacji Autorka szczegółowo omawia zagadnienia dotyczący wykonywanie kary pozbawie...
89,00 zł

Leksykon kryminalistyki. 100 podstawowych pojęć

Leksykon spełnia założenia programu dydaktycznego studiów wyższych i z powodzeniem może być stosowany w procesie kształcenia jako doskonałe repetytorium zawierające najważniejsze zagadnienia z zakresu kryminalistyki i postępowania karnego. Jedna...
10,00 zł

Prawo wobec innowacji technologicznych

Autorzy omawiają wpływ nowych technologii oraz przemian technologicznych na obszar i instytucje prawa cywilnego, przeobrażenia w dotychczasowych instytucjach prawa cywilnego, dokonujące się pod wpływem rozwoju technologicznego i globalizacji stosunk&oa...
9,80 zł

Hate media wobec ludobójstwa w Rwandzie w 1994 roku

Fragmenty monografii: Przykład Rwandy stanowi bezprecedensowy przypadek „niebezpiecznego” posługiwania się mediami do osiągania nie tylko celów politycznych, ale również ludobójczych. Działalność tzw. hate mediów...
1,49 zł

Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy - 42 Onomastyka literacka wobec tekstologii i teorii dyskursu – perspektywa historyczna

Tom jest pokłosiem zorganizowanego w Katowicach I Kongresu Historyków Języka. Celem tego spotkania naukowego była prezentacja dotychczasowych osiągnieć naukowych językoznawstwa historycznego oraz przestawienie najważniejszych planów badaw...
20,50 zł

Zadłużenie spółek kapitałowych odpłatnie korzystających z majątku przedsiębiorstw państwowych wobec Skarbu Państwa

Prywatyzacja bezpośrednia przez oddanie przedsiębiorstwa państwowego do odpłatnego korzystania spółce kapitałowej wydaje się szczególną metodą przekształceń własnościowych, ponieważ ze względu na swój pracowniczy charakter najpełni...
29,40 zł

Od wrogości do przyjaźni. Habsburgowie austriaccy wobec Polski w latach 1587–1592

Książka ukazuje, możliwie wyczerpująco i wszechstronnie, stosunki habsbursko-polskie w latach 1587-1592. Jest pierwszym całościowym opracowaniem działań dyplomacji habsburskiej w okresie trzeciego bezkrólewia. Wnikliwie ukazuje również pr...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!