MENU

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Autor: Dorota Klus-Stańska

  • Wydawca: Żak Wydawnictwo Akademickie

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń

Autorka wykorzystała pojęcie chaosu do opisu dydaktyki – jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki społecznej. Profesor Dorota Klus-Stańska od wielu lat zajmuje się dydaktyką. W kolejnej książce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wstępie chaos kojarzy się z dezorganizacją, bałaganem, destrukcją, ale chaos to też prapoczątek, stan głęboko potencjalny, inicjujący wyłanianie się tego, co istotne, nowe, esencjalne. I właśnie w tej wielowymiarowości chaosu – jak sama przyznaje – dostrzega szansę na odnalezienie w dydaktyce zarówno tego, co chaotycznie niepokojące i słabe, jak i tego co, inspirujące i wielowymiarowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp, czyli o czym jest ta książka	9
1. CHAOS JAKO PERSPEKTYWA ANALIZY DYDAKTYKI	18
	1.1. Pojęcie chaosu	21
	1.2. Chaos jako natłok zdarzeń i okoliczności	27
	1.3. Chaos jako wieloznaczność pojęć	31
	1.4. Chaos jako nieład teoretyczny	38
	1.5. Chaos i atraktory jako metafory opisujące dydaktykę	46
2. DYDAKTYKA MIĘDZY WIEDZĄ POTOCZNĄ A NAUKOWĄ	51
	2.1. Zdroworozsądkowość w refleksji nad szkołą	52
	2.2. Nauczycielski chaos potoczno-teoretyczny	61
		2.2.1. Pedagogiczna wiedza przedmiotowa – prób nauczycielskiego poradzenia sobie z chaosem	68
	2.3. Folk-dydaktyka uprawiana przez profesjonalistów akademickich	72
	2.4. Pop-dydaktyka jako odmiana chaotycznej potoczności	82
	2.5. Wiedza szkolna i jej uwikłanie w potoczność	95
3. NIEJEDNOZNACZNOŚĆ POJĘĆ I KONCEPCJI DYDAKTYCZNYCH	104
	3.1. Od „rozumienia przez metody” do otwarcia przestrzeni interpretacyjnej	106
	3.2. Pomiar, interpretacja i krytyczność w dydaktyce	117
		3.2.1. Dydaktyczne badania obiektywistyczne	120
		3.2.2. Interpretatywne badanie zjawisk dydaktycznych	128
		3.2.3. Porównanie modeli badań dydaktycznych	138
	3.3. Dyskurs dydaktyczny, dyskursy w dydaktyce	144
		3.3.1. Poszukiwanie dyskursów w dydaktyce	147
		3.3.2. Poziomy analizy komunikacyjnych zdarzeń dydaktycznych	151
		3.3.3. Świadomość/nieświadomość dyskursywności dydaktyki	173
	3.4. Pytania o praktyczność dydaktyki	179
		3.4.1. Spór o fakty i zadania	179
		3.4.2. Jaka praktyczność/teoretyczność dydaktyki?	187
4. ZAWIROWANIA TEORETYCZNE	193
	4.1. Miejsce teorii psychologicznej w myśleniu dydaktycznym	195
		4.1.1. Psychologizująca orientacja praktyczna w dydaktyce	196
		4.1.2. Psychologizująca orientacja interpretatywna w dydaktyce	203
	4.2. Między psychologiczna teorią naukową a teorią osobistą nauczycieli i metodyków	207
	4.3. Behawioryzm i jego wpływ na projekty dydaktyczne	209
		4.3.1. Behawioryzm jako teoria uczenia się	210
		4.3.2. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki behawiorystycznej	215
		4.3.3. Chaotyczność zdydaktyzowanego behawioryzmu	253
	4.4. Konstruktywizm psychologiczny i jego wpływ na projekty dydaktyczne	263
		4.4.1. Epistemologiczne konteksty konstruktywizmu dydaktycznego	266
		4.4.2. Konstruktywizm jako teoria uczenia się i niektóre reakcje dydaktyki	276
		4.4.3. Przykłady dydaktycznych deformacji tez konstruktywizmu	286
		4.4.4. Kontekst konstruowania znaczeń w umyśle i biografia poznawcza – próba opanowania chaosu	301
		4.4.5. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki konstruktywistycznej	312
		4.4.6. Porównanie modeli dydaktyki behawiorystycznej i konstruktywistycznej	342
	4.5. Behawioryzacja konstruktywizmu dydaktycznego – między inspiracją dla rozumienia a błędem aplikacji	345
5. CHAOS DYDAKTYCZNY – PODSUMOWANIE Z METAFORĄ W TLE	361
Bibliografia	374
Indeks osób	402
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: Pedagogika dydaktyka

Inni Klienci oglądali również

21,84 zł
28,00 zł

Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły

Pogłębiająca się wielokulturowość Europy jest już faktem, a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej jedynie formalnością, przypieczętowującą stan dokonany. Wielokulturowości nie można jednak po prostu ogłosić – o wielokulturowość należy dbać i ...
29,48 zł
39,30 zł

Księga retrogradacji Merkurego. Jak cykliczny chaos przekształcić w twórcze sukcesy

Podczas retrogradacji Merkurego wszystko idzie nie tak. Psują się relacje, mamy problemy z komunikacją, odczuwamy dyskomfort, stres i frustrację. Dzięki tej książce dowiesz się jednak nie tylko, jak uniknąć najgorszych efektów retrogradacji Merk...
38,70 zł
45,00 zł

Polityka rządu Stanów Zjednoczonych wobec Indian Sioux w latach 1805-1868

Wzajemna ciekawość i nieufność, chęć wymiany towarów i obawa o własne bezpieczeństwo - te motywy dominowały w relacjach między rdzenną ludnością kontynentu Ameryki Północnej a Europejczykami. Zwyczaj prowadzenia rozmów między kolon...
25,20 zł
31,50 zł

Nauczyciele wobec wyzwań współczesności. Doświadczenia – badania - koncepcje

Książka, którą chciałbym w tych słowach wstępu zarekomendować czytelnikowi, jest zbiorem tekstów, które powstawały w różnych ośrodkach i reprezentują różne tendencje i koncepcje. Ich autorzy koncentrują się na r&oacut...
27,00 zł
30,00 zł

Rynek kapitałowy wobec wyzwań dekoniunktury

Podstawowym celem naukowym monografii jest przedstawienie głównych nurtów wielowątkowej dyskusji w zakresie rozwoju rynku kapitałowego w okresie ogólnej dekoniunktury oraz przegląd wyników badań prowadzonych w środowisku nau...
99,90 zł
111,00 zł

Status cudzoziemca w Polsce wobec współczesnych wyzwań międzynarodowych

Prezentowane w publikacji zagadnienia są niezwykle aktualne, zwłaszcza w kontekście praw uchodźców i wyzwań, przed którymi stanęły państwa członkowskie Unii Europejskiej w związku z napływem dużej liczby migrantów. Monografia zaw...
13,50 zł
15,00 zł

Horyzont zdarzeń

Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie” 2014 – 1 NagrodaNagroda imienia Wisławy Szymborskiej 2015 – nominacjaDawno nie czytałem debiutanckiego zbioru wierszy tak dojrzałego. I na dodat...
20,58 zł
29,40 zł

Człowiek wobec wartości etycznych

Celem niniejszej publikacji jest poszukiwanie i opisanie różnorakich mechanizmów odpowiedzialnych za uruchamianie zachowań człowieka, które mogą być postrzegane jako mniej lub bardziej etyczne. Autorzy zbioru w swych tekstach ukazu...
83,16 zł
99,00 zł

Leksykon prawa sportowego. 100 podstawowych pojęć

Naukę prawa sportowego na świecie od wielu już dekad cechuje dynamiczny rozwój, czego przejawem są choćby liczne publikacje oraz inne inicjatywy naukowe. Na gruncie krajowym jest ono jednak dyscypliną stosunkowo młodą, a brak zrozumienia jego sp...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!