Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2010

  • Autor: Dorota Klus-Stańska

  • Wydawca: Żak Wydawnictwo Akademickie

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 45,15 zł
40,64
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,51 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: Pedagogika dydaktyka

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń

Autorka wykorzystała pojęcie chaosu do opisu dydaktyki – jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki społecznej. Profesor Dorota Klus-Stańska od wielu lat zajmuje się dydaktyką. W kolejnej książce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wstępie chaos kojarzy się z dezorganizacją, bałaganem, destrukcją, ale chaos to też prapoczątek, stan głęboko potencjalny, inicjujący wyłanianie się tego, co istotne, nowe, esencjalne. I właśnie w tej wielowymiarowości chaosu – jak sama przyznaje – dostrzega szansę na odnalezienie w dydaktyce zarówno tego, co chaotycznie niepokojące i słabe, jak i tego co, inspirujące i wielowymiarowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp, czyli o czym jest ta książka	9
1. CHAOS JAKO PERSPEKTYWA ANALIZY DYDAKTYKI	18
	1.1. Pojęcie chaosu	21
	1.2. Chaos jako natłok zdarzeń i okoliczności	27
	1.3. Chaos jako wieloznaczność pojęć	31
	1.4. Chaos jako nieład teoretyczny	38
	1.5. Chaos i atraktory jako metafory opisujące dydaktykę	46
2. DYDAKTYKA MIĘDZY WIEDZĄ POTOCZNĄ A NAUKOWĄ	51
	2.1. Zdroworozsądkowość w refleksji nad szkołą	52
	2.2. Nauczycielski chaos potoczno-teoretyczny	61
		2.2.1. Pedagogiczna wiedza przedmiotowa – prób nauczycielskiego poradzenia sobie z chaosem	68
	2.3. Folk-dydaktyka uprawiana przez profesjonalistów akademickich	72
	2.4. Pop-dydaktyka jako odmiana chaotycznej potoczności	82
	2.5. Wiedza szkolna i jej uwikłanie w potoczność	95
3. NIEJEDNOZNACZNOŚĆ POJĘĆ I KONCEPCJI DYDAKTYCZNYCH	104
	3.1. Od „rozumienia przez metody” do otwarcia przestrzeni interpretacyjnej	106
	3.2. Pomiar, interpretacja i krytyczność w dydaktyce	117
		3.2.1. Dydaktyczne badania obiektywistyczne	120
		3.2.2. Interpretatywne badanie zjawisk dydaktycznych	128
		3.2.3. Porównanie modeli badań dydaktycznych	138
	3.3. Dyskurs dydaktyczny, dyskursy w dydaktyce	144
		3.3.1. Poszukiwanie dyskursów w dydaktyce	147
		3.3.2. Poziomy analizy komunikacyjnych zdarzeń dydaktycznych	151
		3.3.3. Świadomość/nieświadomość dyskursywności dydaktyki	173
	3.4. Pytania o praktyczność dydaktyki	179
		3.4.1. Spór o fakty i zadania	179
		3.4.2. Jaka praktyczność/teoretyczność dydaktyki?	187
4. ZAWIROWANIA TEORETYCZNE	193
	4.1. Miejsce teorii psychologicznej w myśleniu dydaktycznym	195
		4.1.1. Psychologizująca orientacja praktyczna w dydaktyce	196
		4.1.2. Psychologizująca orientacja interpretatywna w dydaktyce	203
	4.2. Między psychologiczna teorią naukową a teorią osobistą nauczycieli i metodyków	207
	4.3. Behawioryzm i jego wpływ na projekty dydaktyczne	209
		4.3.1. Behawioryzm jako teoria uczenia się	210
		4.3.2. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki behawiorystycznej	215
		4.3.3. Chaotyczność zdydaktyzowanego behawioryzmu	253
	4.4. Konstruktywizm psychologiczny i jego wpływ na projekty dydaktyczne	263
		4.4.1. Epistemologiczne konteksty konstruktywizmu dydaktycznego	266
		4.4.2. Konstruktywizm jako teoria uczenia się i niektóre reakcje dydaktyki	276
		4.4.3. Przykłady dydaktycznych deformacji tez konstruktywizmu	286
		4.4.4. Kontekst konstruowania znaczeń w umyśle i biografia poznawcza – próba opanowania chaosu	301
		4.4.5. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki konstruktywistycznej	312
		4.4.6. Porównanie modeli dydaktyki behawiorystycznej i konstruktywistycznej	342
	4.5. Behawioryzacja konstruktywizmu dydaktycznego – między inspiracją dla rozumienia a błędem aplikacji	345
5. CHAOS DYDAKTYCZNY – PODSUMOWANIE Z METAFORĄ W TLE	361
Bibliografia	374
Indeks osób	402
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Dorota Klus-Stańska

prof. zw. dr hab.;
Przez wiele lat związana z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, pracuje obecnie w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, kierując Zakładem Badań nad Dzieciństwem i Szkołą. Jej zainteresowania naukowe dotyczą dydaktyki, pedagogiki wczesnoszkolnej i pedeutologii. Zajmuje się przede wszystkim badaniem procesów kształcenia w szkole oraz i mechanizmów wytwarzanych przez nią barier w rozwoju uczniów.
W latach 1994–2002 założyła i prowadziła eksperymentalną Autorską Szkołę Podstawową „Żak” w Olsztynie opartą na metodyce progresywistycznej. Jest założycielką i redaktorem naczelnym wysoko punktowanego czasopisma Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education i wiceprzewodniczącą Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, w którym kieruje także Zespołem Dydaktyki. Badania prowadziła w szkołach w Polsce i zagranicą (Wielka Brytania, Szwajcaria, Holandia, Australia). Brała udział w programach międzynarodowych jako uczestnik, polski ekspert i polski konsultant (PHARE; projekt SMART; projekt Upgrading Education and Training in Poland; TEMPUS; projekt The Rostock Model).
Jest autorką i redaktorem naukowym 23 książek i ponad 160 artykułów i rozdziałów w książkach, w tym m.in. Adaptacja szkolna siedmiolatków, Konstruowanie wiedzy w szkole, Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, a także (z M. Nowicką) Sensy i bezsensy wczesnej edukacji, (red.) Światy dziecięcych znaczeń, (red.) Dokąd zmierza polska szkoła (red. z M.J. Szymańskim, M.S. Szymańskim) Renesans (?) nauczania całościowego.
Za swoją działalność otrzymała wiele nagród i wyróżnień, m.in. Złoty Krzyż Zasługi za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne, Nagrodę Indywidualną Ministra Edukacji i Sportu oraz Nagrodę Polskiej Akademii Nauk za książkę Konstruowanie wiedzy w szkole.

Inni Klienci oglądali również

24,90 zł

Zostały jeszcze pieśni. Jacek Kaczmarski wobec tradycji

Autorzy podjęli się ciekawego i ważnego zadania – wagę i wielkość twórczości Kaczmarskiego postanowili pokazać nie tyle w odniesieniu do wydarzeń społecznych i politycznych lat 70. i 80. (kiedy powszechnie kojarzono go z Solidarnością i st...
32,35 zł

Kościoły chrześcijańskie w Królestwie Polskim wobec Żydów w latach 1855 - 1915

Wykaz skrótów / 7 Wstęp / 9 Rozdział 1. Sytuacja kościołów chrześcijańskich w Królestwie Polskim w latach 1855–1915 / 23 Organizacja i liczebność poszczególnych kościołów / 23 Polityka władz wobec kościoł...
22,84 zł

Doktryna wobec codzienności

Religia i religijność z perspektywy teoretycznej Rodzina jako kategoria społeczno-pedagogiczna Znaczenie wychowania religijnego w rodzinie Ogólne założenia badań fenomenograficznych Prezentacja wyników badań fenomenograficznych Świadomośc...
15,00 zł

Literatura staropolska wobec zjawiska niewoli tatarsko-tureckiej - (rozdz 3, 4) Dehumanizujące aspekty niewoli tatarsko-tureckiej, Postać rycerza wyzwoliciela w epice drugiej połowy szesnastego i siedemnastego wieku

W pracy podjęto rozważania na temat obecności w literaturze staropolskiej jednego z najważniejszych problemów, z jakim zetknęła się I Rzeczpospolita: masowym uprowadzaniem rzesz ludzkich (zwłaszcza mieszkańców ziem południowo-wschodnich) ...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Anna Kanios: Postawy osób starszych wobec własnej starości

Problematyka edukacji osób dorosłych znajduje swoje odzwierciedlenie w wielu opracowaniach naukowych i metodycznych. Niniejsza książka jest kolejną pozycją wydawniczą o dorosłym człowieku funkcjonującym w warunkach społeczeństwa wiedzy, przed kt...

W kręgu pojęć i zagadnień współczesnej polityki społecznej

Publikacja poświęcona najnowszym zagadnieniom polityki społecznej, podzielona na pięć bloków tematycznych: • zakres dyscypliny, • cele współczesnej polityki społecznej, • środki i sposoby realizacji założeń dziedziny, &bull...

Wydział Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Działalność badawcza. Dydaktyka. Perspektywy rozwoju

Wstęp / 9 Część I: Historia Wydziału Nauk Historycznych i jego jednostki Waldemar Rezmer, Wiesław Sieradzan, Historia i współczesność Wydziału Nauk Historycznych UMK w Toruniu (1993–2016) / 13 Daniel Makowiecki, Jolanta Małecka-Kukawka, Wo...
15,00 zł

Literatura rosyjska wobec upodmiotowienia zwierząt. - 02 Rozdział 2, Zwierzę jako osoba, rzecz, gorszy byt w literaturze rosyjskiej drugiej połowy XIX wieku, Fiodor Dostojewski, Lew Tołstoj i inni

Nowatorska monografia poświęcona jest problematyce ekofilozoficznej rozważanej na materiale literatury rosyjskiej (od połowy XIX do końca XX w.), która dotąd była nieobecna w dyskursie literaturoznawczym współczesnej rusycystyki. Autorka ...
5,00 zł

Święty Antoni z Padwy w wierze, kulcie, teologii i sztuce - Sacrum wobec natury. Św. Antoni "na drzewie" jako przykład ikonografii pustelniczej

Św. Antoni w wierze, kulcie, teologii i sztuce – dawniej i dziś. Perspektywa regionalna i uniwersalna jest to temat, który podjęto, w ramach dyskusji interdyscyplinarnej, do której środowisko teologów zaprosiło przedstawiciel...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!