Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Cecylia Langier: Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Sosnowiec, 2014

  • Seria / cykl: Monografie Edukacja Jutra

  • Redakcja naukowa: Aleksandra Kamińska, Kazimierz Denek, Piotr Oleśniewicz

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 3,00 zł
2,70
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,30 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Cecylia Langier: Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci

(…) Przedstawione w niniejszym dziele teksty są rezultatem twórczego wysiłku wynikającego z przyjęcia ogólnych założeń akademickiego dyskursu nad węzłowymi problemami edukacji jutra, toczącego się od wielu lat w trakcie Tatrzańskich Seminariów Naukowych. Różnorodność corocznie proponowanego ich uczestnikom zestawu zagadnień wynika z właściwości edukacji jako żywotnego składnika każdej formy indywidualnej i społecznej aktywności człowieka, a także z cech edukacji jako odrębnej formy aktywności. (…) Redaktorzy tomu, kierując się dominującą w poszczególnych jego częściach i rozdziałach treścią, zaproponowali Czytelnikowi przejrzysty układ zagadnień. Skupiając uwagę na problematyce edukacji jutra, wskazali na kierunek obranej drogi – od tradycji do nowoczesności – podkreślając przy tym konstytutywny charakter wartości i rolę refleksji aksjologicznej. Wybrane zagadnienia rozwoju i funkcji nauki, w tym rozwoju nauk pedagogicznych, omówione zostały w części I, IV i V w kontekście wyzwań edukacji; kwestie przemian i nowych sposobów postrzegania wartości w edukacji ujęte zostały w części II, III, IV, V i VI. Ważny obszar problematyki edukacji jutra – kwestie podmiotowości i życia rodzinnego – przedstawiono w części VII, VIII i IX. Ogólne i szczegółowe zagadnienia z zakresu edukacji jutra omawiane są w kolejnych rozdziałach, a ich treść skłania do namysłu nad pytaniami ujawniającymi także inne walory czytanych tekstów. Wojciech Kojs (frag. Wstępu)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Wojciech Kojs  21

Część I. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji

Kazimierz Denek
Uczyć w duchu mądrości i wiedzy  27
Bogusław Śliwerski
Czas na rozwój metapedagogiki  49
Stanisław Palka
Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych   75
Władysława Łuszczuk
Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych  85

Część II. Humanizm i jego przemiany

Zbigniew Kwieciński
Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej  99
Wojciech Kojs
O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka   107
Barbara Baraniak
Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy   121
Janusz Morbitzer
Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie   137
Monika Miczka-Pajestka, Joanna Lorenc
Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?   149

Część III. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra

Jerzy Nikitorowicz
Patriotyzm – Tożsamość – Człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra   163
Grzegorz Kiedrowicz
Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu   177
Joanna Angiel
„Czytanie miasta” jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie   189

Część IV. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra

Janusz Mastalski
Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?   203
Agnieszka Kulik-Jęsiek
Jan Paweł II – kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń   215
Roman Król
Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra   227
Edyta Skoczylas-Krotla
Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci   241

Część V. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej

Pola Kuleczka
Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha   253
Paweł Prusak
Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej   269
Marian Śnieżyński
Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów   279
Aleksandra Kamińska
Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego    289
Joanna Skibska
Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka   307

Część VI. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra

Renata Komorowska-Iluk
Kultura popularna a socjalizacja jednostki   319
Małgorzata Kaliszewska
Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych   329
Cecylia Langier
Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci   341
Dominika Machnio
Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny   355
Maria Sobieszczyk
Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców – edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?   367

Część VII. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra

Justyna Wojciechowska
Umysłowa inherencja znaczeń   379
Alina Górniok-Naglik
Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum   389
Tatiana Grabowska
Podmiotowość w polskiej szkole – szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?   401

Część VIII. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny

Zofia Frączek
Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej   413
Ewa Piwowarska
Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym  423
Daria Sikorska, Beata Ciupińska
Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic   435

Część IX. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń

Marta Czechowska-Bieluga
Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin  447
Tomasz Kruszewski
Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny   459
Grzegorz Godawa
Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem    471
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

5,50 zł

Kwestia żydowska w publicystyce Elizy Orzeszkowej - 02 Orzeszkowa wobec tradycji romantycznej związanej z kwestią żydowską. Poglądy pisarki na temat wieszczów romantycznych. Okres zbratania polsko-żydowskiego przed...

Odmienność żydowska była dla Orzeszkowej przeszkodą, ale też, w pewien sposób, wartością. Solidarność Żydów jej imponowała, lecz była też jak ciągle jątrząca się rana — szczególnie w kontekście wynaradawiania się Polakó...
3,00 zł

Edukacja jutra. Kierunki rozwoju współczesnej edukacji - Ludmiła Nowacka: Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu – kultura fizyczna i edukacja w zmieniających się realiach społecznych

Niniejszy tom zdaje się nie tylko kontynuować kierunki poszukiwań zmian pożądanych w edukacji, ale nawet znacznie wykracza zawartością ponad tytuł całości opracowania monograficznego. Dostarcza bowiem wiedzy o aktualiach na temat pielęgnowania ciągłośc...
2,00 zł

Wartości w muzyce. T. 2: Wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej - 10 Wybór środków dydaktycznych w procesie kształtowania wrażliwości muzycznej pianisty

Zdaniem redaktora tomu: „Postrzeganie przez studentów wartości w muzyce to świadome przyjmowanie, analizowanie własnych sądów i wyobrażeń, spostrzeganie cech i właściwości niezbędnych do tworzenia nowych pojęć, a także do nabywania ...
2,50 zł

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 23 Rola utajnienia, tajemnicy i tajności w funkcjonowaniu instytucji publicznych działających na rzecz bezpieczeństwa

Poziom a także przebieg rozwoju gospodarczego i społecznego jest determinowany wieloma różnorakimi czynnikami, m.in. stanem rozwoju technologicznego czy też świadomością społeczną, którą współtworzy wiedza ekonomiczna młodego pokol...
68,88 zł

Literatura dla dzieci i młodzieży (1945–1989). T. 3

Skrypt zawiera teksty będące nowym odczytaniem i uzupełnieniem dotychczasowych badań nad literaturą, kulturą i czytelnictwem młodego odbiorcy. Podobnie jak poprzednie tomy, został podzielony na trzy części: Młody odbiorca w literackim świecie, Młody od...
5,00 zł

Śpiew jako wartość osobowa dziecka. T. 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku - 03 Pedagogiczne i psychologiczne uwarunkowania pracy narządów głosowych dziecka

Publikacja jest monografią pedagogiczną. Składa się z dwóch części obejmujących osiem rozdziałów. Część pierwszą teoretyczną stanowią trzy rozdziały pracy, pozostałych pięć obejmuje całokształt badań empirycznych w postaci założeń metodol...
18,90 zł

Władza wyobraźni Edukacja innowacje i demokracja

Celem książki jest pokazanie znaczenia przestrzeni wyobraźni i kreatywności. Do rozwoju potrzebne jest otoczenie sprzyjające kreatywności i innowacjom. Nie ma oczywiście środowiska idealnego, lecz można stwarzać żyzne warunki dla generowania nowych for...
3,00 zł

Szkoła na miarę możliwości dziecka - Hewilia Hetmańczyk: Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej

W listopadzie 2008 roku w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu została zorganizowana Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: SZKOŁA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKA. Konferencja stanowiła próbę rozważań nad kształceniem...
2,50 zł

Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) - 13 Antonimia w podręczniku i "Dzbanek do herbaty" Hansa Christiana Andersena

Tom dedykowany Profesor Helenie Synowiec, wybitnej specjalistce dydaktyki języka polskiego, językoznawczyni, badaczce problematyki śląskiej, obejmuje studia, eseje i szkice tworzące przestrzeń ważnych i fascynujących spotkań interdyscyplinarnych, tak c...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!