MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Roman Król: Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Sosnowiec, 2014

  • Seria / cykl: Monografie Edukacja Jutra

  • Redakcja naukowa: Aleksandra Kamińska, Kazimierz Denek, Piotr Oleśniewicz

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Roman Król: Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra

(…) Przedstawione w niniejszym dziele teksty są rezultatem twórczego wysiłku wynikającego z przyjęcia ogólnych założeń akademickiego dyskursu nad węzłowymi problemami edukacji jutra, toczącego się od wielu lat w trakcie Tatrzańskich Seminariów Naukowych. Różnorodność corocznie proponowanego ich uczestnikom zestawu zagadnień wynika z właściwości edukacji jako żywotnego składnika każdej formy indywidualnej i społecznej aktywności człowieka, a także z cech edukacji jako odrębnej formy aktywności. (…)
Redaktorzy tomu, kierując się dominującą w poszczególnych jego częściach i rozdziałach treścią, zaproponowali Czytelnikowi przejrzysty układ zagadnień. Skupiając uwagę na problematyce edukacji jutra, wskazali na kierunek obranej drogi – od tradycji do nowoczesności – podkreślając przy tym konstytutywny charakter wartości i rolę refleksji aksjologicznej.
Wybrane zagadnienia rozwoju i funkcji nauki, w tym rozwoju nauk pedagogicznych, omówione zostały w części I, IV i V w kontekście wyzwań edukacji; kwestie przemian i nowych sposobów postrzegania wartości w edukacji ujęte zostały w części II, III, IV, V i VI. Ważny obszar problematyki edukacji jutra – kwestie podmiotowości i życia rodzinnego – przedstawiono w części VII, VIII i IX. Ogólne i szczegółowe zagadnienia z zakresu edukacji jutra omawiane są w kolejnych rozdziałach, a ich treść skłania do namysłu nad pytaniami ujawniającymi także inne walory czytanych tekstów.

Wojciech Kojs
(frag. Wstępu)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Wojciech Kojs  21

Część I. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji

Kazimierz Denek
Uczyć w duchu mądrości i wiedzy  27
Bogusław Śliwerski
Czas na rozwój metapedagogiki  49
Stanisław Palka
Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych   75
Władysława Łuszczuk
Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych  85

Część II. Humanizm i jego przemiany

Zbigniew Kwieciński
Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej  99
Wojciech Kojs
O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka   107
Barbara Baraniak
Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy   121
Janusz Morbitzer
Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie   137
Monika Miczka-Pajestka, Joanna Lorenc
Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?   149

Część III. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra

Jerzy Nikitorowicz
Patriotyzm – Tożsamość – Człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra   163
Grzegorz Kiedrowicz
Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu   177
Joanna Angiel
„Czytanie miasta” jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie   189

Część IV. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra

Janusz Mastalski
Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?   203
Agnieszka Kulik-Jęsiek
Jan Paweł II – kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń   215
Roman Król
Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra   227
Edyta Skoczylas-Krotla
Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci   241

Część V. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej

Pola Kuleczka
Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha   253
Paweł Prusak
Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej   269
Marian Śnieżyński
Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów   279
Aleksandra Kamińska
Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego    289
Joanna Skibska
Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka   307

Część VI. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra

Renata Komorowska-Iluk
Kultura popularna a socjalizacja jednostki   319
Małgorzata Kaliszewska
Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych   329
Cecylia Langier
Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci   341
Dominika Machnio
Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny   355
Maria Sobieszczyk
Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców – edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?   367

Część VII. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra

Justyna Wojciechowska
Umysłowa inherencja znaczeń   379
Alina Górniok-Naglik
Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum   389
Tatiana Grabowska
Podmiotowość w polskiej szkole – szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?   401

Część VIII. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny

Zofia Frączek
Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej   413
Ewa Piwowarska
Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym  423
Daria Sikorska, Beata Ciupińska
Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic   435

Część IX. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń

Marta Czechowska-Bieluga
Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin  447
Tomasz Kruszewski
Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny   459
Grzegorz Godawa
Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem    471
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

28,00 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
50,40 zł
84,00 zł

Socjologia edukacji

Kiedyś dziennikarz zapytał mnie: zajmuje się pan socjologią edukacji, czyli właściwie czym? Najprostsza odpowiedź jest taka, że związkiem edukacji i społeczeństwa. Ale co to w istocie znaczy?Piotr MikiewiczSocjologia edukacji to pierwsze na...
30,60 zł
34,00 zł

Kompetencje emocjonalne nauczyciela

"Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych ...
3,59 zł
3,99 zł

Król Drozdobrody

Baśń o pięknej królewnie, która nie chciała mieć męża. Drwiła ze wszystkich kandydatów, a zwłaszcza z króla, którego podbródek porównała do dzioba drozda. Rozwścieczony ojciec panny postanowił wydać c&oa...
28,00 zł
35,00 zł

Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej

Problematyka prezentowanej monografii została zogniskowana wokół dwóch obszarów, istotnych z punktu widzenia potrzeb współczesnej praktyki pedagogicznej. Autorzy pierwszej części książki, poświęconej nauczycielskim aspektom ...
18,92 zł
22,00 zł

Ekonomiczne relacje polsko-rosyjskie na tle europejskiej przestrzeni gospodarczej

Prezentowana praca to efekt współpracy naukowej dwóch jednostek naukowych uczelni polskiej i rosyjskiej. Współpracującymi partnerami były Katedra Metod Statystyczno-Matematycznych w Ekonomii Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicz...
59,34 zł
69,00 zł

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom 9. Szkoły w Wydziale Pijarskim

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komi...
14,36 zł
16,70 zł

Przestrzenie kanonu

Autor omawia i przybliża utwory pisarzy amerykańskich XX i XXI wieku - dzieła włączone do kanonu twórczości literackiej. Zachęca do zastanowienia się, jak funkcjonują pojedyncze teksty jako elementy składowe dorobku danego autora, nurtu, tradycj...
2,70 zł
3,00 zł

Król Lear

William Shakespeare to żyjący na przełomie XVI i XVII wieku, wybitny angielski pisarz, poeta, aktor i dramaturg. Wiele cytatów z jego sztuk weszło do potocznego języka, on sam zaś jest prawdopodobnie najpopularniejszym pisarzem anglojęzycznego ś...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!