Edukacja Jutra. Problemy współczesnej rodziny - Joanna Skibska: Rodzina w procesie edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym z deficytami rozwojowymi
Na książkę „Problemy współczesnej rodziny” – aktualną w treściach, cenną w koncepcji metodologicznej i atrakcyjną w formie opracowania, co będzie dalej uargumentowane – składają się cztery części zasadnicze, które (osobiście jako jeden z pierwszych czytelników) interpretuję następująco:
I. Przemiany modelu rodziny:
1. Kryzysy czy ewolucja modeli rodziny w preferencjach studentów (uniwersytetu i politechniki).
2. Przez promowanie odpowiedzialnego pełnienia ról rodzicielskich.
3. Przez pedagogizację, socjalizację i z uwzględnieniem stereotypizacji męskich i kobiecych ról, czyli przez konstytucję płci społeczno-kulturowej.
II. Współczesna rodzina, jej aktywność i zagrożenia:
1. Jakość życia rodzin ryzyka w sytuacji ekskluzji społecznej.
2. Kulturotwórcze wychowanie w rodzinach katolickich, zaangażowanych w ruchy religijne.
III. Zależności edukacji dzieci od oddziaływań rodziny:
1. Liderzy edukacji szkolnej tworzący wspierające zespoły rodziców.
2. Szczególne funkcje rodziny w wychowaniu dziecka wczesnoszkolnego z deficytami rozwojowymi.
IV.
Seniorzy w rodzinie:
1. Ich emocjonalno-motywacyjne nastawienie do tzw. przypadkowych zdarzeń (z perspektywy różnych pokoleń pracowników administracji).
2. Postawy studentów kierunku pracy socjalnej wobec osób starszych wiekiem (w zależności od zróżnicowań środowiska ich pochodzenia) a ich style radzenia sobie ze stresem.
3. Wybrane czynniki typów (?)/odmian (?)/rodzajów (?)/sieci relacji społecznych seniorów.
Niniejsza monografia z serii „Edukacja jutra” zasługuje na szczególną uwagę ze względu na liczne zalety całościowe:
1. Treści, ujętych w sposób zasadnie sproblematyzowany.
2. Kompozycji wewnętrznej opracowań, celowo i przekonująco strukturalizowanych.
3. Kompozycji zewnętrznej autorskich opracowań, skupionych według pomysłu trojga redaktorów naukowych tegoż woluminu, uargumentowane rzeczowo i formalnie w postaci esejów na podstawach teoretyczno-empirycznych oraz warsztatowo (metodologicznie i metodycznie). (…)
Krystyna Duraj-Nowakowa
(farg. Wstępu)
- Kategorie:
- Redakcja: Aleksandra Kamińska, Kazimierz Denek, Piotr Oleśniewicz
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-61991-60-1
- ISBN druku: 978-83-61991-60-1
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Krystyna Duraj-Nowakowa 13 Część I. Model rodziny i jego przemiany Grzegorz Sanecki Modele rodziny w preferencjach studentów 21 Anna Dudak Promowanie zaangażowanego ojcostwa jako nowe rozwiązanie w zakresie pomocy i wsparcia samotnych ojców 35 Anna Kowal-Orczykowska Nowoczesne ojcostwo, czyli co tata wie o zdrowiu swojej rodziny? Zmiana społeczna w zakresie pełnienia ról rodzicielskich (na przykładzie aktywności ojców w zakresie opieki, promocji i ochrony zdrowia w rodzinie) 47 Joanna Podgórska-Rykała Socjalizacja a stereotypizacja. Męskie i kobiece wzorce w kontekście płci społeczno-kulturowej i ich znaczenie dla edukacji jutra 61 Część II. Zagrożenia i aktywność współczesnej rodziny Marta Czechowska-Bieluga Jakość życia rodzin ryzyka a korzystanie z pomocy społecznej 77 Łukasz Ryszka Kulturotwórcze aspekty wychowania w rodzinach zaangażowanych w katolickie ruchy religijne 93 Część III. Wpływ rodziny na edukację dziecka Barbara Lulek Rodzice jako liderzy w edukacji szkolnej własnego dziecka. O trudnościach w budowaniu rodzicielskich zespołów w szkole 107 Joanna Skibska Rodzina w procesie edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym z deficytami rozwojowymi 123 Część IV. Osoby starsze w rodzinie i społeczeństwie Ewa Sarzyńska-Mazurek Nastawienie do przypadkowych zdarzeń z perspektywy wieku 137 Anna Kanios Postawy studentów pracy socjalnej wobec osób starszych a style radzenia sobie ze stresem – perspektywa badawcza 151 Agnieszka Kozerska Typy sieci społecznych polskich seniorów i ich wybrane uwarunkowania 165