Efektywność systemu dystrybucji
Logistyka nabiera coraz większego znaczenia, co łatwo zauważyć, obserwując szybki rozwój globalnych sieci gospodarczych. W większości są to wielowymiarowe sieci dostaw. Nasilająca się konkurencja sprawia, że sieci te muszą być coraz efektywniejsze. Autorzy, Marzena Frankowska i Mariusz Jedliński, całościowo przedstawili procesy biznesowe, zachodzące w sferze dystrybucji fizycznej. Główna uwaga została skupiona na: istocie systemu dystrybucji przedsiębiorstwa, systemie dystrybucji w ujęciu marketingowo-logistycznym, metodyce oceny efektywności dystrybucji i kryteriach takiej oceny oraz charakterystyce narzędzi oceny efektywności systemu dystrybucji.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, logistyki, ekonomii, a także osób profesjonalnie zajmujących się logistyką w firmach, menedżerów i przedsiębiorców.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2518-3
- ISBN druku: 978-83-208-1954-0
- Liczba stron: 164
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Rozdział 1: System dystrybucji przedsiębiorstwa 1.1. Istota, rola i zadania systemu dystrybucji 1.2. Czynniki kształtujące system dystrybucji przedsiębiorstwa 1.2.1. Nabywcy — rynek docelowy 1.2.2. Zdolność do budowania relacji 1.2.3. Cechy produktu 1.2.4. Potencjał przedsiębiorstwa w zakresie zasobów 1.2.5. Elementy otoczenia rynkowego Rozdział 2: Marketingowo-logistyczne ujęcie systemu dystrybucji 2.1. Przesłanki marketingowo-logistycznej orientacji przedsiębiorstwa 2.2. Miejsce dystrybucji w marketingowo-logistycznej koncepcji działalności przedsiębiorstw 2.2.1. Dystrybucja jako instrument marketingu 2.2.2. Dystrybucja jako podsystem logistyczny Rozdział 3: Metodyka oceny efektywności sytemu dystrybucji 3.1. Efektywność w procesie gospodarowania 3.2. Założenia oceny efektywności systemu dystrybucji Rozdział 4: Kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji 4.1. Finansowe kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji 4.1.1. Przychody ze sprzedaży wyrobów i usług 4.1.2. Koszty własne 4.2. Marketingowe kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji 4.3. Logistyczne kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji 4.3.1. Koszty 4.3.2. Jakość 4.3.3. Czas Rozdział 5: Narzędzia oceny efektywności systemu dystrybucji 5.1. Narzędzia finansowej oceny efektywności systemu dystrybucji 5.1.1. Analiza finansowa wybranych elementów majątku obrotowego charakteryzujących politykę handlową przedsiębiorstwa 5.1.2. Zastosowanie wybranych elementów analizy wskaźnikowej w ocenie efektywności systemu dystrybucji 5.1.3. Wielowymiarowe narzędzia finansowej oceny efektywności systemu dystrybucji 5.2. Narzędzia marketingowej oceny efektywności systemu dystrybucji 5.2.1. Metody porównawcze oceny efektywności kanałów dystrybucji 5.2.2. Ocena efektywności systemu dystrybucji w aspekcie ponoszonych kosztów marketingowych 5.2.3. Ocena efektywności systemu dystrybucji za pomocą badania relacji między głównymi kategoriami finansowo-marketingowymi 5.2.4. Ocena marketingowej efektywności działań prowadzonych w ramach systemu dystrybucji z perspektywy klienta 5.3. Narzędzia logistycznej oceny efektywności systemu dystrybucji 5.3.1. Wskaźniki efektywności podsystemu logistyki dystrybucji 5.3.2. Wskaźniki efektywności łańcucha logistycznego 5.3.3. Efektywność kosztów logistycznych 5.3.4. Obsługa klienta Zakończenie Bibliografia