Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw
W książce został przeanalizowany wpływ rządowych programów aktywizowania internacjonalizacji rodzimych przedsiębiorstw na działania podejmowane przez te przedsiębiorstwa. Autor przedstawił więc: zależności między programami rządowymi a internacjonalizacją działalności firm, rolę państwa w procesach internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw, dobre praktyki w aktywizowaniu internacjonalizacji europejskich małych i średnich przedsiębiorstw, rozwiązania aktywizujące ekspansję polskich firm technologicznych w USA.
Książka jest przeznaczona dla osób zajmujących się zagadnieniami marketingu i handlu międzynarodowego oraz tworzeniem strategii marketingowych przedsiębiorstw.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2269-4
- Liczba stron: 218
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 1. Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw 1.1. (R)Ewolucyjne ujęcie procesów internacjonalizacji 1.1.1. Teoretyczne podstawy modelu Uppsala 1.1.2. Krytyczne spojrzenie na model ewolucyjny 1.1.3. Urodzeni globaliści—rewolucyjny przebieg internacjonalizacji 1.1.4. Inne wybrane koncepcje internacjonalizacji 1.1.5. Ścieżki internacjonalizacji a zasoby przedsiębiorstwa 1.2. Rządowe programy aktywizowania internacjonalizacji 1.2.1. Zakres wsparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw 1.2.2. Polityka proinnowacyjna jako pośrednia forma wspierania internacjonalizacji 1.2.3. Bezpośrednie formy aktywizowania internacjonalizacji 1.2.4. Standaryzacja i indywidualizacja rządowego wsparcia internacjonalizacji 1.3. Fazowy charakter programów wsparcia a dobre praktyki rządów 1.3.1. Ewolucyjność internacjonalizacji a fazy rządowego wsparcia 1.3.2. Oceny programów wsparcia i rekomendowane rozwiązania systemowe 1.4. Koordynacja w ramach narodowego systemu promocji gospodarczej na przykładzie USA 1.4.1. Komisja ds. Koordynacji Promocji Handlu oraz Narodowa Inicjatywa Eksportowa 1.4.2. Konsolidacja agencji rządowych odpowiedzialnych za promocję eksportu 1.5. Wpływ rządowych programów na internacjonalizację firm 1.5.1. Koncepcyjny model wpływu programów wsparcia 1.5.2. Rekomendacje i wnioski dotyczące dalszych badań 2. Rola państwa w procesach internacjonalizacji MSP — ujęcie zasobowe 2.1. Wymiary internacjonalizacji działalności MSP 2.2. Zasobowe ujęcie w procesach internacjonalizacji MSP 2.2.1. Podstawy podejścia zasobowego 2.2.2. Zasoby przedsiębiorstwa a sposoby internacjonalizacji działalności 2.2.3. Dylematy państw związane ze wspieraniem zaawansowanych form internacjonalizacji 2.3. Bariery internacjonalizacji działalności MSP 2.3.1. Wprowadzenie do problematyki aktywizowania internacjonalizacji 2.3.2. Analiza wyników badań związanych z barierami internacjonalizacji 2.4. Sposoby wspierania internacjonalizacji MSP 2.4.1. Wymiary zaangażowania państw w procesach internacjonalizacji 2.4.2. Hierarchiczny model oddziaływania programów rządowych 2.4.3. Wiedza przedsiębiorstw o oferowanych programach wsparcia 2.5. Zasobowe ujęcie programów aktywizowania internacjonalizacji MSP 2.5.1. Sposoby transferowania rządowych zasobów aktywizujących umiędzynarodowienie firm 2.5.2. Centra Obsługi Inwestorów i Eksporterów jako przykład dobrej praktyki wsparcia internacjonalizacji MSP o charakterze niematerialnym 3. Dobre praktyki w aktywizowaniu internacjonalizacji europejskich MSP 3.1. Wprowadzenie do problematyki internacjonalizacji europejskich MSP 3.2. Internacjonalizacja MSP jako jeden z priorytetów polityki gospodarczej Unii Europejskiej 3.3. Cel badania i metody jego realizacji 3.4. Dobre praktyki aktywizowania internacjonalizacji w ujęciu marketingowym 3.5. Dobre praktyki w zarządzaniu systemem aktywizowania umiędzynarodowienia firm 3.6. Zintegrowane strategie aktywizowania ekspansji europejskich firm na rynku USA 3.7. Segmentacja odbiorców programów wsparcia europejskich firm na rynku USA 3.8. Ujęcie fazowe w programach aktywizowania internacjonalizacji 3.9. ,,Paszport do eksportu’’ jako przykład dobrej praktyki wsparcia, opartej na modelu fazowym 3.10. Aktywizowanie internacjonalizacji innowacyjnych MSP 4. Rządowe organizacje pomostowe w Dolinie Krzemowej — aktywizowanie ekspansji polskich firm technologicznych w USA 4.1. Wprowadzenie do problematyki 4.2. Rola instytucji inkubacyjno-akceleracyjnych w Dolinie Krzemowej 4.3. Organizacje pomostowe a partnerstwo z lokalnymi instytucjami otoczenia biznesu 4.4. Budowanie zewnętrznych relacji biura akceleracyjnego MG/WPHI 4.4.1. Rozwój networkingowych i kooperacyjnych relacji biura akceleracyjnego w USA 4.4.2. Rola i miejsce biura akceleracyjnego w polskim systemie promocji eksportu i wspierania innowacyjności 4.5. Koordynacja projektów realizowanych w Dolinie Krzemowej ze środków Ministerstwa Gospodarki 4.6. Rozwój oferty programowej biura akceleracyjnego MG/WPHI 4.6.1. Pilotażowy program akceleracyjny ,,10 Dni na START’’ 4.6.2. Program ,,InSight into Silicon Valley’’ jako element foresightu technologicznego 4.6.3. Fazowy charakter ,,Polskiego Mostu Krzemowego’’ 4.7. Zintegrowany system badania satysfakcji klientów WPHI 4.7.1. Wprowadzenie do systemu CSM (Customer Satisfaction Measurement) 4.7.2. Wyniki badania satysfakcji klientów WPHI 4.7.3. Wnioski i rekomendacje dotyczące wprowadzonego systemu CSM Podsumowanie Literatura