Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją
Podręcznik obejmuje wiedzę z zakresu badań marketingowych. Autorzy przedstawili: istotę i znaczenie badań marketingowych; przygotowanie badania marketingowego; gromadzenie danych pomiarowych i budowę instrumentu pomiarowego; realizację badania marketingowego i prezentację jego wyników; stosowanie statystyki w badaniach marketingowych; wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją; międzynarodowe badania marketingowe. Podręcznik uzupełniają opisy studiów przypadków, co pozwala ugruntować wiedzę i przygotować się do samodzielnego zaprojektowania i realizacji badania marketingowego.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2392-9
- ISBN druku: 978-83-208-2024-9
- Liczba stron: 364
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp I Podstawowe zagadnienia z zakresu teorii badań marketingowych 1. Istota i znaczenie badań marketingowych 1.1. Dane i informacje marketingowe 1.2. Badania marketingowe jako ogniwo systemu informacji marketingowej 1.3. Pojęcie i geneza badania marketingowego 1.4. Cel i zakres badań marketingowych 1.5. Rodzaje badań marketingowych 1.6. Organizacja badań marketingowych 1.7. Etyka w badaniach marketingowych 2. Przygotowanie badania marketingowego 2.1. Etapy przygotowania badania 2.2. Zdefiniowanie problemu badawczego i poszukiwanie oczekiwanych informacji 2.3. Dobór próby do badania 2.4. Wybór metody zbierania danych i przygotowanie instrumentów służących do pomiaru 2.5. Pozostałe czynności przygotowawcze 3. Gromadzenie danych pierwotnych 3.1. Informacje wstępne 3.2. Ilościowe dane pierwotne 3.3. Jakościowe dane pierwotne 4. Budowa instrumentu pomiarowego 4.1. Pojęcie i rodzaje instrumentów pomiarowych 4.2. Zasady budowy kwestionariusza badawczego 4.3. Zasady budowy, kolejność i rodzaje pytań kwestionariuszowych 4.4. Skale pomiarowe i skalowanie odpowiedzi 5. Realizacja badania marketingowego i prezentacja jego wyników 5.1. Redukcja i redakcja danych 5.2. Analiza i interpretacja danych 5.3. Prezentacja danych i wyników badania 5.4. Ocena wyników badania 5.5. Możliwe błędy w badaniu marketingowym 5.6. Korzyści ze stosowania programów SPSS i STATISTICA 6. Statystyka w badaniach marketingowych 6.1. Cel i zakres stosowania statystyki w badaniach marketingowych 6.2. Mierniki stosowane do opisu statystycznego badanej populacji i próby 6.3. Wnioskowanie statystyczne w analizie struktury zjawisk rynkowych 6.4. Analiza związków przyczynowo-skutkowych między badanymi zmiennymi rynkowymi 6.5. Analiza dynamiki zjawisk rynkowych 6.6. Obliczanie mierników statystycznych z wykorzystaniem programu Microsoft Excel 7. Wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją 7.1. Specyfika Internetu w procesie badań marketingowych 7.2. Źródła danych w internetowych badaniach marketingowych 7.3. Badania ilościowe i jakościowe w Internecie 7.4. Segmentacja e-klientów i jej kryteria 8. Międzynarodowe badania marketingowe 8.1. Specyfika działalności przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych 8.2. Istota i znaczenie podejść emic i etic w międzynarodowych badaniach marketingowych 8.3. Czynniki określające wtórne źródła danych w międzynarodowych badaniach marketingowych 8.4. Rodzaje i zakres pierwotnych źródeł danych w międzynarodowych badaniach marketingowych 8.5. Typologia międzynarodowych badań marketingowych II Wybrane obszary zastosowań badań marketingowych. Studia przypadków 9. Badanie i pomiar satysfakcji klienta 10. Badanie lojalności klienta 11. Badanie zachowań konsumentów 12. Badanie wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa 13. Badanie nowego produktu 14. Badanie cen 15. Badanie standardów obsługi klienta w systemie dystrybucji 16. Badanie wybranych narzędzi promocji 16.1. Reklama 16.2. Promocja sprzedaży 17. Studia przypadków 17.1. Badanie marketingowe dla Kwiaciarni Wysyłkowej ,,Bratek’’ 17.2. Badanie i pomiar satysfakcji klienta w Pizzerii ,,Arturo’’ 17.3. Bankowość elektroniczna — badanie lojalności klientów 17.4. Badanie marketingowe dla firmy KRA-NAP 17.5. Badanie marketingowe dla firmy Doris-Davidson 17.6. Planetarium 17.7. Wprowadzenie na rynek nowego produktu 17.8. Badanie ceny produktu 17.9. Badanie skuteczności kampanii marketingowej firmy Top Furniture S.A. 17.10. Ekspansja międzynarodowa firmy Beauty 17.11. Agencja Rozwoju Bibliografia Słownik ważniejszych pojęć