MENU

Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Lublin, 2018

  • Autor: Marzena Kowaluk

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 33,60 zł
30,24
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się

Podnoszony w książce problem specjalistycznej pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się jest bardzo istotny z punktu widzenia zarówno dobra społecznego, jakim jest właściwy poziom edukacji społeczeństwa, jak i z punktu widzenia jednostki - dziecka doznającego niepowodzeń szkolnych i jego rodziny, która musi udzielić mu właściwego wsparcia. Pomimo ponad 40 lat prowadzenia różnych form wspierania dzieci z niepowodzeniami w uczeniu się nie wykazano, jakie efekty przynosi terapia pedagogiczna. Dotychczas głównie ukazywano, jakie konsekwencje ma nieobjęcie specjalistyczną pomocą uczniów z dysleksją. Rezultaty prowadzonych badań są ogromnie ciekawe, bo z jednej strony potwierdzają spodziewane i sformułowane na wstępie hipotezy, z drugiej zaś strony autorka otrzymała dane zaskakujące na tle dotychczas publikowanych i znacznie ciekawsze. Dotyczą one oceny pozaintelektualnych obszarów zachowania i rozwoju emocjonalno-społecznego, narastania zaburzeń zachowania już u tzw. małych dzieci, za jakie niesłusznie uważa się uczniów klas drugich i trzecich.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie   9
Trudności w uczeniu się   12
	1. Pojęcie trudności w uczeniu się   12
	2. Koncepcje wyjaśniające genezę trudności w uczeniu się   17
		2.1. Teorie rozwojowe   17
		2.2. Teorie biologiczne (genetyczne i organiczne)   19
		2.3. Teorie wielowymiarowe (polietiologiczne)   24
	3. Fenomenologia trudności w uczeniu się  26
	4. Diagnoza trudności w uczeniu się   31
Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci   36
	1. Przystosowanie, zaburzenia przystosowawcze i funkcjonowanie psychospołeczne – rozważania terminologiczne   36
	2. Zaburzenia rozwojowe będące przyczyną niepowodzeń szkolnych   38
		2.1. Inteligencja niższa niż przeciętna   38
		2.2. Trudności w nauce czytania i pisania  42
		2.3. Zaburzenia zdolności matematycznych  45
		2.4. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi   51
	3. Wybrane sfery funkcjonowania psychospołecznego dzieci z trudnościami w uczeniu się   54
		3.1. Motywacja do nauki szkolnej  54
		3.2. Uspołecznienie i zaburzenia zachowania u dzieci z trudnościami w uczeniu się   57
Terapia pedagogiczna  61
	1. Ustalenia terminologiczne dotyczące pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się   61
	2. Organizacja pracy terapeutycznej   64
	3. Zasady terapii pedagogicznej   67
	4. Programy i metody terapii pedagogicznej   69
		4.1. Programy usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych  70
		4.2. Kinezjologia edukacyjna  73
		4.3. Programy usprawniania funkcji językowych   76
		4.4. Programy usprawniające czytanie, pisanie i umiejętności matematyczne  77
		4.5. Programy usprawniania pamięci i uwagi  79
		4.6. Programy uwzględniające oddziaływania psychoterapeutyczne  81
Założenia metodologiczne  84
	1. Problemy i hipotezy ……   84
	2. Model badań, metody i techniki badawcze   86
		2.1. „Krótka Skala Inteligencji” M. Choynowskiego  88
		2.2. „Arkusz Zachowania się Ucznia” B. Markowskiej   89
		2.3. Kwestionariusz CBI (Children’s Behavior Inventory) E. Schaefera i M. Aaronsona   90
		2.4. Test umiejętności szkolnych   92
		2.5. Analiza dokumentacji poradnianej i szkolnej ucznia   94
	3. Teren i przebieg badań  94
	4. Charakterystyka badanych grup  95
	5. Planowanie i realizacja zajęć z zakresu terapii pedagogicznej  97
Ustępowanie trudności w uczeniu się   101
	1. Zmiany w zakresie umiejętności czytania   101
		1.1. Technika czytania   102
		1.2. Tempo czytania   103
		1.3. Liczba i rodzaje błędów popełnianych przez uczniów w czytaniu  106
		1.4. Czytanie ze zrozumieniem  108
	2. Ocena poziomu pisania  110
		2.1. Przepisywanie tekstu   110
		2.2. Pisanie z pamięci  112
		2.3. Pisanie ze słuchu  113
		2.4. Graficzna ocena pisma   115
	3. Podstawowe wiadomości i umiejętności matematyczne   117
Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej   121
	1. Funkcjonowanie intelektualne badanych uczniów   121
	2. Zaburzenia w zachowaniu u dzieci z trudnościami w uczeniu się   124
		2.1. Motywacja do nauki szkolnej  124
		2.2. Zachowania antyspołeczne   126
		2.3. Zachowania przyhamowane  128
		2.4. Uspołecznienie  130
	3. Zmiany przystosowania do warunków grupy i placówki szkolnej badanych uczniów   133
		3.1. Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: ekstrawersja – introwersja  133
		3.2. Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: pozytywne – negatywne zachowanie   136
		3.3. Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: pozytywne – negatywne nastawienie do zadań  139
		3.4. Trzy wymiary szkolnego przystosowania się  141
		3.5. Poziom przystosowania szkolnego badanych uczniów  144
Podsumowanie i wnioski   147
Bibliografia  155
Spis schematów i tabel   171
Aneksy   172
	1. Ramowy program terapii pedagogicznej  172
	2. Ustępowanie trudności w uczeniu się – tabele  176
	3. Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej – tabele  182
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł
39,90 zł

Dziecko z bliska idzie w świat

Nowe, uaktualnione wydanie bestsellerowej książki Agnieszki Stein o dzieciach w wieku szkolnym i młodszej młodzieży.Wielu rodziców ma obawy dotyczące momentu, kiedy dziecko spod ich opiekuńczych skrzydeł wyrusza w szeroki świa...
19,80 zł
22,00 zł

Dramat udanego dziecka

Książka po raz pierwszy ukazała się w 1979 roku i cały czas uznawana jest za najgłośniejszy bestseller Alice Miller. Jest to niezwykle poruszające studium dyskretnej toksyczności rodziców i opiekunów, którzy swoim dzieciom z...
17,91 zł
19,90 zł

Grzechy rodziców w wychowaniu dzieci

Wychowanie to ogromne zobowiązanie. Jak dobrze formować własne dzieci? Jak unikać błędów wychowawczych?Czasem nam się wydaje, że nie damy już dłużej rady, że jesteśmy złymi rodzicami, że nie mamy talentu do tworzeniu rodziny. Ale rod...
34,31 zł
39,90 zł

Czynniki ryzyka wczesnego występowania powikłań w układzie sercowo-naczyniowym u dzieci z przewlekłą chorobą nerek

Wbrew ogromnemu postępowi technicznemu i terapeutycznemu w leczeniu schyłkowej niewydolności nerek (SNN) u dzieci i osób dorosłych nadal dużym problemem pozostaje zapewnienie tym pacjentom długoletniego przeżycia bez powikłań. Poprawa rokowani...
26,52 zł
34,00 zł

Dziecko w świecie edukacji Przykłady zajęć kompleksowych

Książka Dziecko w świecie edukacji. Przykłady zajęć kompleksowych. Bliżej integracji osoby i pedagogiki współbycia jest drugą częścią publikacji Dziecko w świecie edukacji. Podstawy uczenia się kompleksowego – nowe kształty i wymiary eduka...
1,82 zł
2,02 zł

Rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży

Czytelnictwo książek w ostatniej dekadzie stanowi poważny problem. Rozwój internetu i telewizji sprawił, że młody uczeń i dorastający nastolatek niechętnie sięga po źródła pisane. Ten nawyk pozostanie do końca życia. Stąd postulat pedagog...
26,09 zł
29,99 zł

Resortowe dzieci

ONE. RESORTOWE DZIECI. Wychowane w rodzinach działaczy i funkcjonariuszy KPP, PZPR. Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego, a potem SB. Doskonale ustawione potem w życiu, dzięki koneksjom a potem pieniądzom i „grubej kresce”. Czasem, choć ...
18,17 zł
20,19 zł

Adaptacja dzieci trzyletnich do przedszkola

Adaptacja dzieci trzyletnich do przedszkola jest jednym z kluczowych etapów ich rozwoju. To wyjątkowy moment, w którym dzieci wchodzą w świat edukacji poza domem rodzinnym. Proces ten jest złożony i pełen wyzwań zarówno dla dzieci,...
7,80 zł
10,00 zł

Baśń w literaturze i w filmie. Rola baśni filmowej w edukacji filmowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Walory wychowawcze i edukacyjne mediów elektronicznych, zwłaszcza w dobie ich gwałtownej ekspansji i zwiększającego się wpływu na wiele dziedzin współczesnego życia społeczno-kulturalnego, ciągle rodzą wiele dyskusji w gronie pedagog&oacu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!