MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Emisja gazów związkowych szkodliwych spalin z lotniczych silników tłokowych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Poznań, 2013

  • Autor: Jarosław Markowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 20,00 zł
18,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Emisja gazów związkowych szkodliwych spalin z lotniczych silników tłokowych

Praca stanowi syntetyczne ujęcie problematyki emisji gazowych związków szkodliwych zawartych w spalinach tłokowych silników lotniczych, wykorzystywanych w napędach małych samolotów lotnictwa ogólnego. Realizacja tego zagadnienia jest rezultatem analizy potrzeb identyfikacji i oceny emisji związków szkodliwych za-wartych w spalinach silników w warunkach rzeczywistej eksploatacji samolotów. Podjęte w pracy rozważania dotyczą tłokowych zespołów napędowych, które do tej pory nie były ujęte w normach emisji związków szkodliwych spalin z silników lotniczych. Z powodu ciągłego rozwoju małych samolotów i wzrostu zapotrzebowania na nie w sektorze lotnictwa ogólnego oraz niesłabnącej troski o środowisko, podjęte działania są aktualne, a w kwestii eksploatacji lotniczych silników tłokowych nie w pełni poznane. Współczesne możliwości badawcze pozwalają na analityczne rozwiązania problemu identyfikacji i oceny emisji związków szkodliwych z silników spalinowych. Dotyczą one badań emisji zanieczyszczeń w testach statycznych, dynamicznych oraz badań w rzeczywistych warunkach eksploatacji środków trans-portu. Zagadnienie identyfikacji emisji zanieczyszczeń z lotniczych silników tłokowych w warunkach rzeczywistej eksploatacji samolotu jest nowe i, w zakresie objętym pracą, oryginalne.
W pracy zaprezentowano zależności między emisją gazowych związków szkodliwych zawartych w spalinach a parametrami określającymi stany eksploatacyjne silnika małego samolotu, przedstawiono także metodyczne podejście do podjętego problemu badawczego. Dokonano identyfikacji wartości parametrów eksploatacyjnych tłokowych silników lotniczych w zakresie ich obciążenia i prędkości obrotowej wału korbowego w warunkach rzeczywistej eksploatacji samolotu. Opracowano stacjonarne testy badawcze emisji związków szkodliwych spalin odniesione do rzeczywistych warunków eksploatacyjnych. Przeprowadzono badania emisji związków szkodliwych spalin tłokowych silników lotniczych w testach stacjonarnych. Opracowano modele emisji gazowych związków szkodliwych spalin lotniczych silników tłokowych i poddano weryfikacji eksperymentalnej, przeprowadzając badania w warunkach rzeczywistej eksploatacji samolotu podczas lotu.
Niniejsza praca stanowi syntetyczne kompendium wiedzy na temat emisji gazowych związków szkodliwych zawartych w spalinach lotniczych silników tłokowych w warunkach rzeczywistych (eksploatacji), na podstawie których opracowano emisyjne testy statyczne przeznaczone do oceny emisji z małych samolotów. Dodatkowym rezultatem aplikacyjnym tej rozprawy jest oszacowanie emisji związków szkodliwych zawartych w spalinach tłokowych silników lotniczych podczas ich eksploatacji w warunkach rzeczywistych. Zaproponowane modele emisji zanieczyszczeń zawierają wszystkie fazy eksploatacji i dotyczą jej oceny z tłokowych silników lotniczych. Uzyskane modele emisji zanieczyszczeń uogólniono, podając ostateczny model na wyznaczenie masy dowolnego gazowego związku szkodliwego podczas eksploatacji małych samolotów napędzanych silnikami tłokowymi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Streszczenie 5 
Wykaz ważniejszych oznaczeń 6 

1. Wstęp 9 

2. Zagadnienia normalizacji emisji zanieczyszczeń 15 

2.1. Amerykańskie normy emisji zanieczyszczeń dla statków powietrznych 15 
2.2. Światowe normy emisji zanieczyszczeń 16 
2.3. Normy emisji według przepisów federalnych 17 

3. Problem badawczy 19 

3.1. Istota problemu 19 
3.2. Cel i zakres pracy 20 

4. Analiza warunków eksploatacji lotniczych silników tłokowych 24 

4.1. Metodyka badań 24 
4.2. Badania parametrów eksploatacyjnych silnika tłokowego w warunkach lotu samolotu PZL-104 Wilga 35 27 
4.3. Analiza parametrów eksploatacyjnych silnika w warunkach lotu samolotu Cirrus SR22T 31 
4.4. Analiza wartości obciążeń silników w warunkach lotu 35 

5. Konstrukcja stacjonarnego testu badawczego 40 

5.1. Założenia wyjściowe do budowy testu 40 
5.2. Budowa stacjonarnego testu emisji zanieczyszczeń 41 

6. Badania emisji związków szkodliwych w warunkach stacjonarnych 45 

6.1. Metodyka badań 45 
6.2. Stacjonarne badania emisji związków szkodliwych spalin z tłokowych silników lotniczych 48 

7. Ocena emisji zanieczyszczeń w proponowanych testach 61 

8. Modelowanie emisji związków szkodliwych spalin 69 

8.1. Założenia wstępne 69 
8.2. Modele masy związków szkodliwych spalin z lotniczych silników tłokowych 71 
8.3. Ocena wyników modelowania emisji spalin z lotniczych silników tłokowych 75 
8.4. Korekcja proponowanych modeli masy zanieczyszczeń z lotniczych silników tłokowych 83 
8.5. Weryfikacja ostatecznych modeli masy zanieczyszczeń spalin 86 
8.6. Ocena masy zanieczyszczeń dla wybranych samolotów 91 

9. Podsumowanie 102 

Literatura 105
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

37,05 zł
49,40 zł

Zacukrzony mózg - jak odtruć organizm z nadmiaru szkodliwego cukru. Najskuteczniejsze metody uzdrawiające i usuwające otyłość brzuszną dzięki mądremu połączeniu diety śródziemnomorskiej i ketogenicznej

Jesteśmy przekonani, że nadmiar cukru szkodzi, ale czy wiemy, że połączenie cukru i tłuszczów trans niekorzystnie wpływa na układ nerwowy i sprawia, że mózg po prostu się kurczy? W książce znajdziesz innowacyjny, a zarazem skuteczny plan ...
35,10 zł
39,00 zł

Terroryzm antyizraelski na przykładzie linii lotniczych EL AL’

Terroryzm wymierzony w państwo Izrael, a szerzej także w społeczność żydowską rozsianą na całym świecie to zagadnienie z jednej strony bardzo interesujące poznawczo, a z drugiej niezwykle złożone i wieloaspektowe. W związku z tym powinno być ono analiz...
83,16 zł
99,00 zł

Zarządzający portem lotniczym jako podmiot prawa. Wybrane zagadnienia

Książka stanowi pierwsze polskie monograficzne opracowanie odnoszące się do kwestii zarządzającego portem lotniczym w zakresie prawa publicznego i prywatnego. Porusza ono kwestie teoretyczne oraz praktyczne, łącznie z wnioskami w zakresie optymalnych r...
15,48 zł
18,00 zł

Mikrobiologiczne oczyszczanie gazów z chlorowcopochodnych etenów

Przedmiotem niniejszej pracy jest ocena możliwości usuwania chlorowcopochodnych etenów(trichloroetenu i tetrachloroetenu) z powietrza przy zastosowaniu biologicznych metod oczyszczania. W ramach pracy przeprowadzono badania nad efektywnością ocz...
27,52 zł
32,00 zł

Zdjęcia lotnicze Polski z okresu II wojny światowej

Autorzy monografii podjęli próbę ukazania różnych aspektów dotyczących zdjęć lotniczych z okresu II wojny światowej. Przedstawiono w niej niepublikowane do tej pory informacje o technicznych parametrach kamer lotniczych, wykonywany...
33,54 zł
39,00 zł

Bezpieczeństwo transportu lotniczego

Przedstawiona monografia, będąca pracą zbiorową pod redakcją naukową Anny Kwasiborskiej, jest wartościowym i interesującym źródłem wiedzy na temat funkcjonowania transportu lotniczego w aspekcie jego bezpieczeństwa. Zawiera najważniejsze aspekty...
2,55 zł
3,40 zł

Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 3. Rynek papierów wartościowych w Polsce w świetle rozwiązań europejskich

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...
59,40 zł
99,00 zł

Odzysk i zagospodarowanie niskotemperaturowego ciepła odpadowego ze spalin wylotowych

Książka jest podsumowaniem pracy zespołów badawczych biorących udział w Programie Strategicznym Zaawansowane technologie pozyskiwania energii. Badania procesu odzysku (z wykorzystaniem procesu kondensacji pary wodnej ze spalin) i zagospodarowani...
33,54 zł
39,00 zł

Wybrane zagadnienia z termodynamiki silników spalinowych. Materiały do ćwiczeń

Prezentowany skrypt jest pomyślany jako pomoc do ćwiczeń audytoryjnych z „Termodynamiki” prowadzonych na studiach inżynierskich na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Omówione są w nim podstawowe ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!