Absolwent uczelni - pracownik wiedzy w procesie rozwoju. Perspektywa jednostki i organizacji
W rozdziale 1 monografii omówiono zadania rozwojowe człowieka w świetle różnych koncepcji psychologicznych. Przedmiotem rozdziału drugiego jest problematyka kształcenia, orientacji na rozwój i kreatywnego myślenia pracowników wiedzy ze wskazaniem czynników i mechanizmów, które je wyzwalają. Rozdział 3 jest poświęcony analizie teoretycznych i empirycznych determinant funkcjonowania absolwenta uczelni, przyszłego pracownika wiedzy, na rynku pracy. Autorki rozważają istniejące zagrożenia, wskazując możliwości ich przezwyciężenia, a następnie omawiają wyniki empirycznych badań opinii na temat sytuacji na rynku pracy. W rozdziałach 4 i 5 skoncentrowano się na pozytywnych aspektach takiego „projektowania” organizacji, aby mogła się ona stać przyjaznym miejscem, w którym pracownik osiąga własne cele oraz wykorzystuje możliwości i zainteresowania, a jednocześnie aby przyczyniała się do rozwoju organizacji i wzrostu jej konkurencyjności. W końcowej części pracy zaprezentowano autorską koncepcję zarządzania dyskretnego, sprzyjającego funkcjonowaniu pracowników wiedzy i pracowników szczególnie uzdolnionych jako kreatorów innowacyjności, także popartą wynikami badań empirycznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7775-453-5
- ISBN druku: 978-83-7775-453-5
- Liczba stron: 142
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 5 1. Wizja człowieka i jego zadań rozwojowych w świetle psychologicznych koncepcji człowieka 9 1.1. Psychologiczne koncepcje człowieka 9 1.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w stymulowaniu pracowników do twórczego rozwoju 25 2. Kształcenie się i rozwój pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 31 2.1. Specyfika funkcjonowania pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 31 2.2. Podstawowe założenia wybranych tradycyjnych i współczesnych teorii rozwoju i uczenia się 34 2.3. Orientacja na rozwój, uczenie się i kreatywność pracowników wiedzy z uwzględnieniem osób szczególnie uzdolnionych 39 2.4. O zachowaniach twórczych w organizacji 43 2.5. Rozwój kreatywności w środowisku akademickim jako szansa dla przyszłych pracowników wiedzy 55 3. Absolwent uczelni na rynku pracy (perspektywa teoretyczna i empiryczna) 61 3.1. Człowiek w ulegającym zmianie środowisku pracy – zagrożenia i nowe możliwości 61 3.2. Wizja przyszłej pracy u studentów i absolwentów szkół wyższych w obliczu trudności na rynku pracy 74 4. Praktyka zarządzania pracownikami wiedzy. W kierunku nowych rozwiązań 83 4.1. Możliwości usprawniania twórczego myślenia u szczególnie uzdolnionych pracowników, wyróżniających się zespołów pracowniczych i kadry kierowniczej 83 4.2. Elastyczność organizacji w obszarze zatrudnienia a innowacyjne zachowanie pracowników 91 5. Przywództwo i zarządzanie jako kształtowanie rozwoju pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 97 5.1. Przywództwo – aktualne koncepcje i prognozy 97 5.2. Koncepcja zarządzania dyskretnego w odniesieniu do pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 104 Zamiast zakończenia 115 Bibliografia 119