MENU

Etyka w zawodzie specjalistów public relations

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Autor: Ewa Hope

  • Wydawca: Difin

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 34,00 zł
29,24
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Etyka w zawodzie specjalistów public relations

Jeszcze do niedawna naturalnym było używanie określenia „etosu zawodowego” – i nie był to ani slogan reklamowy, ani komunał. Etos zawodowy odnosił się do szczególnie rozumianej rzetelności zawodowej – rzetelności, która była nie tylko wysokiej jakości pracą, umiejętnością, szeroką wiedzą, lecz wyrażała się również w poszanowaniu i pielęgnowaniu pewnego, charakterystycznego dla danego zawodu systemu wartości. Czy dzisiaj mówienie o etosie zawodowym to anachronizm?

Autor:

Kiedy zaczynałam zgłębiać tajniki public relations, zadziwiła mnie duża ilość negatywnych opinii o specjalistach PR – a i pośrednio – o samej dziedzinie w mediach, wśród menedżerów i pracowników uczelni. Nie zniechęciło to mnie do dalszych eksploracji, ale dało do myślenia… Skąd taka fatalna opinia o PR-owcach, dlaczego tyle w świadomości społecznej niedobrych skojarzeń, błędnych opinii, fałszywych wyobrażeń o tym, czym zajmują się specjaliści public relations?

Czy w społeczeństwie jest aż tylu tych nieszczęsnych PR-owców, jest to tak rozpowszechniony zawód, że społeczeństwo mogło wyrobić sobie opinie na podstawie własnych doświadczeń zawodowych, ze współpracy z nimi, z bezpośrednich kontaktów? Chyba jednak nie, ale…

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wprowadzenie

• Zawód PR-owca w świadomości społecznej, czyli jak jesteśmy postrzegani
• Między medycyną a fryzjerstwem, czyli jak dziennikarze kreują rzeczywistość public relations
• Mea culpa, czyli jak samo środowisko PR-owców przyczynia się do budowania negatywnych stereotypów
• Pijarowanie kiełbas, czyli jak środowisku PR-owców przyprawia się gębę
• Budowanie etosu zawodu PR-owca, czyli co zrobić, aby było lepiej

1. PR w służbie publicznej
Dlaczego public relations musi być etyczne? Założenia teoretyczne
1.1. Uwarunkowania zewnętrzne działań PR
1.2. Aspekt społeczny zawodu PR-owca
1.3. Definiowanie działań public relations
1.4. Etyka w public relations
1.5. Relacje miedzy PR a CSR
1.6. Beneficjenci działań PR
1.7. Odpowiedzialność
1.8. Zaufanie
1.9. Reputacja

2. Ekonomia a etyka
Czy homo oeconomicus kieruje się wartościami etycznymi?
2.1. Etyka a moralność. Czy współcześnie moralność odgrywa istotną rolę w pracy zawodowej? 2.2. Etyka w biznesie. Czy wartości i normy etyczne ułatwiają, czy przeszkadzają w biznesie?

3. Kultura a etyka
Czy kultura warunkuje nasze zachowania moralne?
3.1. Wpływ religii na podejmowanie decyzji w biznesie. Czy przekonania religijne ułatwiają, czy utrudniają życie zawodowe, prowadzenie działalności gospodarczej?
3.2. Normy społeczne – czy zasady są po to, aby je łamać?
3.3. Normy obyczajowe w pracy specjalisty PR, czy dobre maniery są potrzebne w działalności public relations?
3.3.1. Dobre maniery w public relations
3.3.2. Formy zwracania się
3.3.3. Punktualność
3.3.4. Uprzejmość
3.4. Kompetencje komunikacyjne – czy ułatwiają realizację zadań zawodowych PR?

4. Etyka w public relations
Czy przestrzeganie podstawowych wartości etycznych pomaga w efektywnych – efektownych działaniach public relations?
4.1. Brak odpowiedzialności. Czy zawód ? omnibus przyczyną grzechów praktyków PR?
4.2. Zasada odpowiedzialności – czy specjalista public relations to adwokat, ambasador, czy budowniczy porozumienia?
4.3. Przestrzeganie zasad etyki w zawodzie PR-owca – czy regulacje instytucjonalne mogą być gwarancją rzetelności zawodowej?

5. Zawód PR-owca w społeczeństwie
Czy więcej pokus i zagrożeń dla społeczeństwa, czy więcej szans na lepsze funkcjonowanie organizacji w społeczeństwie?
5.1. Trudności zawodu
5.2. Specjalista PR w agencji public relations
5.2.1. „Czarny PR”
5.2.2. Sprzeczność interesów
5.3. Specjalista public relations – dział w firmie
5.4. Dziennikarz jako specjalista public relations – czyli pies i kot w jednym

6. Zawód PR-owca dla społeczeństwa
Czy specjalista public relations to zawód w służbie społecznej?
6.1. Rola public relations w budowaniu społeczeństwa demokratycznego, czyli jak wspierać obywatelskość
6.2. Kampanie polityczne – czy muszą opierać się na deprecjonowaniu przeciwników politycznych?
6.3. Internet – agora XXI wieku czy globalny śmietnik?
6.3.1. „Wzbierająca fala”, która może zatopić
• Listy dyskusyjne
• Sklepy PR online
• Portale społecznościowe
• Blogi jako forma edukowania, promowania
6.3.2. „Wzbierająca fala”, która może wynieść na szczyty
6.3.3. Zagrożenia internetowe dla profesjonalizmu public relations

7. Budowanie standardów etycznych w działalności public relations
Konieczność czy możliwość?

7.1. Kodeksy etyczne – czy mogą być traktowane jako drogowskazy w pracy specjalisty PR?
7.1.1. Rodzaje kodeksów etyki zawodowej
7.1.2. Idea kodeksów zawodowych
7.1.3. Kodeksy public relations
7.1.4. Karać czy upowszechniać dobre zasady
7.2. Stowarzyszenia branżowe jako strażnicy profesjonalizmu i rzetelności zawodowej
7.3. Rada Etyki Public Relations jako propagator standardów etycznych
7.4. Uczelnie jako wychowawcy specjalistów public relations

8. Dylematy etyczne
Jak byście się Państwo zachowali, gdyby zdarzyło się Wam być w podanych sytuacjach i co sądzicie o takim postępowaniu?
9. Dekalog specjalisty public relations

Bibliografia

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
7,16 zł
7,95 zł

O naturze wojny

"Wojna jest tylko kontynuacją polityki innymi środkami" ? pisał Carl von Clausewitz. Jego traktat "O naturze wojny", opublikowany po raz pierwszy w 1832 roku, już po śmierci autora, do dziś pozostaje najważniejszą rozprawą poświęcon...
14,04 zł
18,00 zł

Szkoła na wirażu zmian politycznych

Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011, książka powstała z esejów Autora zamieszczanyc...
55,81 zł
64,90 zł

Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu

Sztuczna inteligencja, przemysł 4.0, gospodarka cyrkularna, powstające i znikające zawody, innowacyjne modele biznesowe, nowe produkty inwestycyjne, media społecznościowe oraz inne trendy gospodarcze powodują, że zarówno sami przedsiębiorcy, jak...
38,43 zł
54,90 zł

Public relations

Public relations – biała czy czarna magia zarządzania? Podręcznik akademicki do przedmiotu public relations zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez PR. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebi...
59,40 zł
66,00 zł

Public relations szkół wyższych. Model komunikowania się z otoczeniem w demokratycznej przestrzeni publicznej

Mimo że XXI wiek powszechnie określany jest mianem „wieku wiedzy”, owa wiedza coraz częściej traci dziś swój tradycyjny, nobliwy charakter, z właściwego sobie poziomu świętości schodzi na poziom rynku, staje się przedmiotem wymiany, ...
20,12 zł
23,40 zł

Między Erosem a Arete. Przyjaźń w etyce Platona i Arystotelesa

„W przedstawionej do oceny rozprawie dr Joanna Sowa podejmuje bardzo doniosły i kluczowy problem dla poglądów etycznych Platona i Arystotelesa, kształtujących w wielkim stopniu podstawy ładu i kultury życia społecznego późniejszej E...
111,30 zł
159,00 zł

Etyka medyczna z elementami filozofii

W pierwszej części omówiono zagadnienia filozofii nauki i jej znaczenie dla nauk przyrodniczych i medycznych. Następnie przybliżono wybrane teorie z zakresu etyki filozoficznej, a w trzeciej części zaprezentowano zagadnienia specyficzne dla wsp&...
9,46 zł
11,00 zł

Sprawność językowa i poprawność obyczajowa w kreatywnych zawodach

Monografia obejmuje zagadnienia z pogranicza ekonomii, zarządzania i językoznawstwa. Adresowana jest zarówno do specjalistów ds. zarządzania kapitałem ludzkim, jak i do lingwistów. Problematyka percepcji językowych wytworów ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!