Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Mądry prezent na święta

Fortepian w twórczości Witolda Lutosławskiego

(eBook)

Rola czynnika percepcyjnego w interpretacji wykonawczej. W setną rocznicę urodzin kompozytora

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Muzyka

  • Autor: Agnieszka Kopińska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 35,70 zł
28,56
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,14 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Złóż zamówienie do 16-tej, wybierz dostawę ORLEN Paczka lub kurierem, a wyślemy je jeszcze dziś!

Fortepian w twórczości Witolda Lutosławskiego

100/100 LUTOSŁAWSKI – rok 2013 Rokiem Witolda Lutosławskiego – książka Agnieszki Kopińskiej wpisuje się w trwający właśnie Rok Witolda Lutosławskiego.



Praca niniejsza na bazie problematyki interpretacyjnej utworów fortepianowych i kameralnych Witolda Lutosławskiego rozwija wątek podjęty przez samego kompozytora – spojrzenie na dzieło muzyczne z punktu widzenia odbiorcy. Będąc próbą podsumowania odkryć z dziedziny psychoakustyki i psychologii muzyki przydatnych w praktyce wykonawczej muzyki współczesnej, eksploruje jednocześnie rozległe możliwości zastosowania podejścia percepcyjnego, definiując efektywne i uniwersalne środki wyrazu artystycznego użyteczne w szeroko pojętym wykonawstwie muzycznym.

Publikacja jest adresowana do grona muzyków oraz osób pozostających pod urokiem sztuki Witolda Lutosławskiego, ale także do wszystkich czytelników zafascynowanych tematem percepcji muzycznej i możliwościami praktycznego wykorzystania jej mechanizmów w kreowaniu muzyki. Punktem wyjścia rozważań jest przedstawienie oddziaływania określonych środków kompozytorskich na odczucia słuchacza, dlatego podjęta tu tematyka może stanowić inspirujący materiał także dla twórców nowej muzyki.

„Autorka z dużą dozą odwagi podejmuje fundamentalną dla wykonawstwa i odbioru dzieła muzycznego tematykę, która – co paradoksalne – rzadko jest w tak dogłębnej formie podejmowana w akademickiej dydaktyce instrumentalnej. (…) O wartości jej pracy stanowi także różnorodność spojrzeń na percepcję (…) dzieła muzycznego poprzez każdy z elementów triady: kompozytor – wykonawca – słuchacz. (…) podkreślić należy również dydaktyczne walory pracy, która może być pomocna w kształceniu akademickim. Przetransponowanie idei tu zawartych może istotnie wpłynąć na wzbogacenie posiadanych środków wyrazu młodego muzyka zagłębiającego się w wykonawstwo muzyki XX w. a także istotnie poszerzyć wiedzę studentów teorii muzyki i muzykologii.” (z recenzji wydawniczej prof. AM w Katowicach Zbigniewa Raubo).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

28,20 zł

Sens twórczości

Książka Bierdiajewa Sens twórczości natychmiast po swoim ukazaniu się wywołała ostre spory. Uznano ją nawet za „książkę wykrzyczaną”, mającą chwilami styl maniakalny, jedno słowo powtarza się na stronie nawet pięćdziesiąt razy, autor...
9,90 zł

Bretania w twórczości Jurija Sulimowa

Pisać o pobycie malarza Sulimowa w Bretanii nie wspominając Sandomierza, byłoby błędem. To bowiem tutaj, w mieście, które przed laty oczarowało go swym niepowtarzalnym urokiem, zrodził się jego pierwszy kontakt i nadzieja na wyjazd w poszukiwani...

Oblicza twórczości

Monografia utrzymana jest w duchu postmodernizmu. Prezentuje z różnych stron problem twórczości, oryginalnie i twórczo ujęty przez autorów. W tomie znalazły się teksty dotyczące rzadko omawianych problemów w psycholog...
49,90 zł

Homo sapiens. Meandry ewolucji

Pochodzenie człowieka i nasza, czyli gatunku Homo sapiens, wyjątkowość, a tak-że szczególny charakter i specyficzna historia planety, na której żyjemy, to problemy od wieków nurtujące filozofów, a od chwili narodzin wsp&oacu...

Pisanie dla sceny – narracje współczesnego teatru - Elena Knopová: Nieodzowność nieuchwytnego w autorskiej twórczości grupy Med a prach – odejście od słowa i dialogu (przełożył Tomasz Grabiński)

We współczesnych badaniach teatralnych przekonanie o dynamicznej, pełnej napięcia relacji tekst – scena funkcjonuje jako pewnik nie wymagający w zasadzie rozbudowanych uzasadnień naukowych. Różnorodność działań podejmowanych w obsza...

Inny/Obcy. Transnarodowe i transgresyjne motywy w twórczości Petera Weira - 03 Obcy w Ameryce

Twórczość Petera Weira jest owocem spotkania kina gatunków i kina artystycznego, a także kina australijskiego i kina hollywoodzkiego (a w tle również kina europejskiego). W świetle najnowszych badań prezentuje się ona jako fenomen ...

Śląski Moniuszko. Recepcja postaci i twórczości kompozytora na Górnym Śląsku. Studium socjologiczne

Budowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę to długotrwały proces, którego znaczna część rozgrywa się w intersubiektywnej przestrzeni życia społecznego. Wskaźnikiem zachodzenia tego procesu są sytuacje, w których wykonywaniu i recepcji ...

Śląski Moniuszko. Recepcja postaci i twórczości kompozytora na Górnym Śląsku. Studium socjologiczne - 04 Rozdz. 3, cz. 1. Stanisław Moniuszko w ramach działalności Związku Śląskich Kół Śpiewaczych w pierwszej połowie XX wieku: Geneza Związku Śląskich Kół

Budowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę to długotrwały proces, którego znaczna część rozgrywa się w intersubiektywnej przestrzeni życia społecznego. Wskaźnikiem zachodzenia tego procesu są sytuacje, w których wykonywaniu i recepcji ...
4,50 zł

TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ - PRZYKŁADY TWÓRCZOŚCI PLASTYCZNEJ

Przedstawiona Twórczość plastyczna w edukacji przedszkolnej ma na celu przybliżenie wychowawcom, pedagogom, nauczycielom przedszkola, a może i rodzicom znaczenia twórczości plastycznej i jej wagi w ogólnym rozwoju dziecka, a także ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!