MENU

Wartości w muzyce. T. 4: Muzyka w środowisku społecznym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Muzyka w środowisku społecznym: 4

  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Muzyka

  • Redakcja naukowa: Jadwiga Uchyła-Zroski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 50,40 zł
35,28
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Wartości w muzyce. T. 4: Muzyka w środowisku społecznym

Tom czwarty składa się z trzech części. Część I zatytułowana jest: Rozprawy teoretyczne. Artystyczne i społeczne uwarunkowania kultury muzycznej, zawiera dziesięć tekstów, począwszy od rozważań muzykologicznych, przez biografie współczesnych kompozytorów, monografie instytucji muzycznych aż po opis roli amatorskich stowarzyszeń chóralnych działających na Górnym Śląsku, Śląsku Cieszyńskim i Zaolziu.

Część II o tytule: Praktyka wykonawcza w teorii i działaniach artystycznych ukazuje różne techniki wykonawcze odtwórczo-twórcze instrumentalistów, dyrygentów, prezentacje artystyczne zespołów chóralnych oraz zbiory pieśni i tańców ludowych polskich i zagranicznych. Tu znalazło się dziesięć tekstów autorskich.

Część III: Sztuka w szkolnej edukacji i życiu człowieka ukazuje edukacyjną, wychowawczą i terapeutyczną rolę muzyki w poszczególnych okresach życia człowieka, tj. od chwili poczęcia, aż po dorosłość. Część trzecia zawiera trzynaście tekstów.

Zaletą publikacji jest bogaty zbiór: załączników nutowych muzyki artystycznej i ludowej pochodzących z terenów polskich, zaolziańskich i ukraińskich, zdjęć, materiałów dokumentujących omawiane problemy badawcze. Może zainteresować nauczycieli akademickich kierunków muzycznych, pedagogiczno-artystycznych, dyrektorów instytucji muzycznych i placówek kulturalno-oświatowych, dyrygentów, instruktorów i działaczy ruchu amatorskiego, studentów, przyszłych muzyków, czynnych nauczycieli na różnych poziomach kształcenia oraz terapeutów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Jadwiga Uchyła-Zroski) I 9
Część I
Rozprawy teoretyczne. Artystyczne i społeczne uwarunkowania kultury muzycznej
Jolanta Szulakowska-Kulawik: Muzyka i ogrody jako wzajemnie naświetlające się teksty
kultury I 17
Bogumiła Mika: „W kontekście muzycznych skandali”. Horyzont oczekiwań słuchaczy
wobec wartości w muzyce I 32
Daniel Cichy: Szanując inność — Witold Szalonek, pedagog i wychowawca I 42
Alina Górniok-Naglik: Ryszard Gabryś — życie wypełnione muzyczną pasją. Rozmowy
z kompozytorem I 54
Danuta Zoń-Ciuk: Krzysztof Borzędowski — in memoriam I 83
Maria Warchoł-Sobiesiak: Orkiestra Filharmonii ROW — rybnicki fenomen muzyczny
I 93
Andrzej Wójcik: Z raportu o amatorskim ruchu muzycznym w roku stulecia Związku
Śląskich Kół Śpiewaczych I 108
Jadwiga Sikora: Oddział Bielski Polskiego Związku Chórów i Orkiestr w roku jubileuszowym
35-lecia działalności społecznej I 125
Karol Pyka: Działalność artystyczna Orkiestry Reprezentacyjnej Akademii Górniczo-
-Hutniczej w latach 2001—2011 I 135
Magdalena Szyndler: Zaolziańskie instytucje kulturalne (po 1920 roku) i ich wpływ na
kulturę ludową I 144
Część II
Praktyka wykonawcza w teorii i działaniach artystycznych
Oksana Hretczyn:  [Barokowe projekcje gatunku
sonaty na skrzypce solo w twórczości Jana Sebastiana Bacha i Georga Philippa
Telemanna] I 153
Zenon Mojżysz: Muzyczna działalność cieszyńskiej szkoły ewangelickiej w latach
1709—1730 I 163
Waldemar Sutryk: IX symfonia Ludwiga van Beethovena w aspekcie problemów wykonawczych
partii chóralnej I 173
Urszula Mizia: Transkrypcje wiolonczelowe utworów Fryderyka Chopina w niemieckim
środowisku muzycznym I 185
Tomasz Orlow: Improwizacja — sztuka spontaniczna I 195
Bogumiła-Faustyna Dunikowska: Akt twórczy organisty w ramach liturgii Kościoła rzymskokatolickiego
w kontekście wartości I 205
Jacek Glenc: Zaśpiewajmy Mu wesoło! — autorski cykl 20 kolęd i pastorałek na chór
mieszany i głosy solowe a cappella — analiza stylistyczna I 220
Aleksandra Zeman: Aktywność chóralna czynnikiem stymulującym rozwój kultury muzycznej
mieszkańców Nawsia na Zaolziu I 233
Sergij Kudrinec’kij: 
[Fenomen
kołomyjki w etnomuzykologicznych koncepcjach] I 247
Joanna Glenc: Cechy stylistyczne pieśni ludowych regionu pszczyńskiego w świetle
zbiorów etnograficznych Mariana Cieśli I 257
Część III
Sztuka w szkolnej edukacji i życiu człowieka
Jadwiga Uchyła-Zroski: Muzyka w środowisku szkolnym dziecka I 275
Sonia Kędziora: Znaczenie muzyki w okresie prenatalnym I 288
Andrzej Michalski: Ewolucja ideałów i celów wychowania w edukacji muzycznej
w XX wieku w Polsce I 300
Elżbieta Szubertowska: Kandydat na nauczyciela wobec muzyki artystycznej (z badań
i doświadczeń) I 310
Magdalena Micherda: Gimnazjum z Polskim Językiem Nauczania w Czeskim Cieszynie
jako znaczący ośrodek krzewienia kultury muzycznej na Zaolziu I 320
Ewa Kumik: Szkoła muzyczna ważnym ośrodkiem życia kulturalnego I 334
Mirosław Dymon: Wybrane aspekty kreatywności podczas interpretacji utworów muzycznych
I 348
Marzenna Magda-Adamowicz: Dziecko twórcze muzycznie I 361
Bronisława Dymara: Rozwój kultury muzycznej dziecka I 376
Irena Burczyk: Folklor dziecięcy I 390
Urszula Szuścik: Edukacja plastyczna — rozważania o wychowaniu ku sztuce I 398
Grażyna Poraj: Rola muzykoterapii w profilaktyce i terapii dzieci przejawiających zachowania
agresywne I 406
Ewa Bogdanowicz, Grażyna Durlow: Rytmika w terapii dziecka I 428
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

23,69 zł
31,59 zł

Muzyka eksperymentalna. Cage i po Cage'u

Muzyka eksperymentalna jest naocznym świadectwem powstania powojennej anglo-amerykańskiej muzycznej tradycji związanej z muzyką i koncepcjami Johna Cage’a. Opublikowana w roku 1974, stała się klasycznym tekstem poświęconym radykalnej alternatywie...
11,76 zł
16,80 zł

Muzyka religijna – między epokami i kulturami. T. 3

Trzeci tom publikacji zbiorowej Muzyka religijna stanowi przede wszystkim świadectwo rozmaitych badań nad sferą sacrum, sferą religijności, sferą inspiracji duchowych, badań prowadzonych w obrębie „sztuki dźwięku”. Autorami zamieszczonych a...
20,58 zł
29,40 zł

Człowiek wobec wartości etycznych

Celem niniejszej publikacji jest poszukiwanie i opisanie różnorakich mechanizmów odpowiedzialnych za uruchamianie zachowań człowieka, które mogą być postrzegane jako mniej lub bardziej etyczne. Autorzy zbioru w swych tekstach ukazu...
0,86 zł
1,00 zł

Opcje rzeczowe w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa

Na pracę składa się wstęp i siedem rozdziałów, dopełniają je uwagi końcowe, wnioski oraz załączniki. W rozdziale pierwszym dokonano przeglądu literatury przedmiotu poświęconej problematyce źródeł, form przejawiania się i pomiaru wartości ...
22,14 zł
24,60 zł

Historia muzyki rozrywkowej w zarysie

„Historia muzyki rozrywkowej w zarysie” Radosława Rabiańskiego jest krótką podróżą po najbardziej popularnych gatunkach muzyki rozrywkowej, z którymi od początku XX wieku, wraz z wynalezieniem radia i powstaniem fonogra...
141,96 zł
169,00 zł

Klauzula porządku publicznego jako instrument ochrony materialnoprawnych interesów i wartości fori

W każdym państwie prawo zna instrumenty, których celem jest ochrona szczególnych interesów i wartości własnego porządku prawnego. W obszarze prawa prywatnego, takim instrumentem jest klauzula porządku publicznego (ordre public, pub...
35,40 zł
59,00 zł

Scrum. 56 wzorców w strumieniu wartości (ebook)

Sprawdzone wzorce od doświadczonych praktyków i współtwórcy Scruma Stworzenie dobrego oprogramowania nie jest prost...
28,00 zł
40,00 zł

Wartości w działaniu

W analizach, których wyniki prezentujemy w niniejszej publikacji, odchodzimy od systematycznego prezentowania danych EVS, skupiając się na wydobyciu tego, w jaki sposób wartości wplatają się w życie jednostek i funkcjonowanie społeczeństw...
25,80 zł
30,00 zł

Dźwięki w słowach, słowa na tle dźwięków. O korelacjach akustyczno-tekstowych w literaturze i muzyce

Książka wpisuje się znakomicie w dzisiejszą humanistykę, która przygotowała grunt dla wszystkich myślicieli, zajmujących się antropologią światów słowno-muzycznych. Oto bowiem w ostatnich latach bardzo mocno rozwinął się niezmiernie inter...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!