Geopolityka emocji - Outlet
Książka jest analizą rzeczywistości międzynarodowej w kategoriach emocji. Zdaniem autora zdominują one XXI wiek, wyprą panujące w XX wieku ideologie, a pod wpływem globalizacji zmniejszą także znaczenie determinizmu geograficznego. W związku z tym, autor proponuje nową mapę geopolityczną, utworzoną na podstawie kultury emocji: strachu, upokorzenia i nadziei. Definiują one trzy główne obszary, których działania wpływają na obecną sytuację międzynarodową: świat zachodni, próbujący zrozumieć i odnaleźć się w nowej rzeczywistości, w której nie jest już jedyną siłą kształtującą sytuację światową; świat arabsko-islamski kierowany poczuciem frustracji, porażki, poniżenia oraz Azja, szybko rozwijająca się i zdobywająca nowe sektory rynku. Książka może być polecana jako literatura uzupełniająca na zajęciach z teorii stosunków międzynarodowych i międzynarodowych stosunków politycznych. Zapewne zainteresuje również osoby, które chcą lub muszą z racji wykonywanego zawodu orientować się w problematyce międzynarodowej. Wbrew przewidywaniom historia nie skończyła się, demokracja nie zatriumfowała, a zderzenie cywilizacji nie jest już tak oczywiste. Co zatem określa współczesną rzeczywistość międzynarodową? Czy uczestnicy stosunków międzynarodowych kierują się racjonalnymi przesłankami? Może kluczem do zrozumienia natury i ewolucji świata są emocje, które kształtują ludzkie postawy wobec innych państw, narodów i kultur, decydują o tym, jak narody i społeczeństwa radzą sobie z wyzwaniami. Może to walka o tożsamość, strach przed Innymi, poczucie upokorzenia, społeczna wiara w siebie tworzą współczesną mapę świata.
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki humanistyczne »
-
Antropologia, Etnologia, Kulturoznawstwo
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki przyrodnicze »
-
Nauki o Ziemi »
-
Geografia gospodarcza
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Nauki polityczne »
-
Stosunki międzynarodowe
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Socjologia, Społeczeństwo »
-
Globalizacja
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Uczucia, Emocje, Zmysły
-
Książki »
-
Literatura naukowa i popularnonaukowa »
-
Książki naukowe
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki humanistyczne »
-
Antropologia, etnologia, kulturoznawstwo
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki przyrodnicze »
-
Nauki o Ziemi »
-
Geografia gospodarcza
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Nauki polityczne »
-
Stosunki międzynarodowe
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Socjologia, Społeczeństwo »
-
Globalizacja
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Uczucia, Emocje, Zmysły
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301168346
-
EAN:
978830116834602
-
Liczba stron:
256
-
Wymiary:
14.0x20.5cm
-
Waga:
0.30kg
Dominique Moisi
Politolog, publicysta. Współzałożyciel i doradca Institut français des relations internationales (IFRI), wykładowca na Uniwersytecie Harvarda i w Kolegium Europejskim w Natolinie, członek European Council on Foreign Relations (ECFR). Publikuje we francuskiej i międzynarodowej prasie (Financial Times, New York Times, Die Welt).