MENU

Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Autor: Joanna Wiśniewska, Krzysztof Janasz

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 53,00 zł
39,75
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami

W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach rozwojowych każdej organizacji decydują w znacznej mierze charakter i intensywność różnorodnych przedsięwzięć innowacyjnych dostosowujących zachowanie organizacji do wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia. Niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania organizacji jest zarządzanie przez jakość, w której powin­ni brać udział wszyscy członkowie organizacji, ponieważ tylko wtedy można kształtować jakość i kierować określone działania na osiągnięcie długofalo­wego sukcesu. Należy stwierdzić, że dla podmiotu gospodarującego strategiczne znaczenie mają procesy zarządzania jakością oraz zarządzania inno­wacjami, które są składowymi ogólnej (globalnej) strategii, obejmującej inne dziedziny jego działania.


Istotnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem są działania modyfikacyjne, których celem jest ciągłe usprawnianie jakości i wprowadzanie innowa­cji. Bardzo ważne staje się zrozumienie określonych współzależności i różnic występujących w procesie tych zmian, co wymaga podejścia integralne­go. Zapotrzebowaniu temu wychodzi naprzeciw recenzowane opracowanie, napisane przez pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego, pod redakcją naukową dr hab. prof. US Joanny Wiśniewskiej i dr. hab. prof. US Krzysztofa Janasza. Stanowi ono wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-po­znawcze przedstawiające zagadnienia innowacyjności i jakości polskich organizacji w sektorach przemysłowym oraz usługowym w przekrojach lokal­nym (regionalnym) i ogólnopolskim.


Myślą przewodnią monografii jest stwierdzenie, że ciągłe doskonalenie innowacyjności i jakość wdrażana we wszystkich obszarach funkcjonowania, pozwalają organizacjom na osiąganie szeregu strategicznych korzyści, przez co możliwe jest nie tylko tworzenie, ale i skuteczne utrzymywanie przewa­gi konkurencyjnej.

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Borowieckiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

 

Wstęp 7

Rozdział 1
Innowacyjność i jakość - wyzwania współczesnych organizacji - Joanna Wiśniewska 13

1.1. Strategiczny wymiar innowacji i jakości w gospodarce Unii Europejskiej 13
1.2. Jakość i innowacje jako źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 20
1.3. Komplementarność jakości i innowacji w organizacji 26

Rozdział 2
Wiedza w procesie innowacyjnym organizacji - Władysław Janasz 35
2.1. Pojęcie wiedzy jako zasobu organizacji 35
2.2. Warunki rozwoju kreatywnej i innowacyjnej organizacji 43
2.3. Modele zarządzania wiedzą 46
2.4. Zdolność organizacji do tworzenia i absorpcji wiedzy 48
2.5. Restrukturyzacja kreatywna 50
2.6. Zarządzanie wiedzą w procesie innowacji 53

Rozdział 3
System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce - Roman Tylżanowski 59
3.1. Istota transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 59
3.2. Stymulatory w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 65
3.3. Bariery w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 69

Rozdział 4
System zarządzania jakością w organizacji i jego certyfikacja - Marian Gołębiowski 75
4.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania jakością 75
4.2. System zarządzania jakością według ISO 9001:2008 82
4.3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością 93

Rozdział 5
Podnoszenie poziomu innowacyjności organizacji za pomocą metod i zasad projakościowych - Katarzyna Kozioł-Nadolna 105

5.1. Kaizen jako filozofia ciągłego doskonalenia 105
5.2. Metody kształtowania jakości w przedsiębiorstwie 110
5.3. Wybrane zasady i systemy projakościowe 115

Rozdział 6
Zarządzanie projektem innowacyjnym i jakościowym w organizacji - Krzysztof Janasz 123
6.1. Charakterystyka zarządzania projektami innowacyjnymi 123
6.2. Etapy zarządzania projektami innowacyjnymi i jakościowymi 131
6.3. Standardowe metody oceny projektów w organizacji 134
6.4. Znaczenie (zapewnienie) jakości w zarządzaniu projektem innowacyjnym 141
6.5. Ryzyko w zarządzaniu projektami innowacyjnymi i jakościowymi 144

Rozdział 7
Kapitał w finansowaniu działalności innowacyjnej w organizacji - Krzysztof Janasz 153
7.1. Koncepcja kapitału w finansowaniu innowacji 153
7.2. Uwarunkowania finansowania projektów innowacyjnych w organizacji 157
7.3. Formy i modele finansowania działalności innowacyjnej 162

Rozdział 8
Działalność innowacyjna w przedsiębiorstwach przemysłowych w województwie zachodniopomorskim - wybrane charakterystyki - Katarzyna Szopik-Depczyń­ska 171
8.1. Charakterystyka województwa 171
8.2. Podstawowe charakterystyki przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego prowadzących działalność innowacyjną 173
8.3. Procesy kooperacji przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego prowadzących działalności innowacyjną 179

Rozdział 9
Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach usługowych - Anna Bielawa 185
9.1. Istota jakości w usługach 185
9.2. Jakość usług w sektorze turystycznym 188
9.3. Jakość usług w opiece zdrowotnej 193
9.4. Jakość usług w sektorze motoryzacyjnym 197

Rozdział 10
Standardy jakości w bankach - Katarzyna Szopik-Depczyńska 207
10.1. Specyfika usług bankowych 207
10.2. Znaczenie klienta a jakość usług bankowych 209
10.3. Standardy bezpośredniej obsługi klienta 218
10.4. Rola personelu w kreowaniu jakości 221
10.5. Modele zachowań w bankach 226

Bibliografia 233
Netografia 243
Spis tabel 245
Spis rysunków 247

 

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

28,56 zł
35,70 zł

Nauka o zarządzaniu

Podręcznik obejmuje dwa przedmioty wchodzące w skład minimum programowego studiów na kierunku Zarządzanie - "podstawy zarządzania" i "zachowania organizacyjne".Nauka o zarządzaniu jest w większym stopniu refleksją na te...
18,92 zł
22,00 zł

W kręgu kultury i języka. Innowacje w nauczaniu i promocji języka polskiego jako obcego

Monografia stanowi zbiór prac powstałych w ramach realizacji projektu „Dni Języka Polskiego w Kaliningradzie. W kręgu sztuki i filozofii”. Interdyscyplinarny charakter przedsięwzięcia znalazł odbicie w wieloaspektowości problematyki ...
83,16 zł
99,00 zł

Nostalgia w zarządzaniu marką

Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub nawet przed urodzeniem konsumenta.Ludzie chętnie wr...
29,70 zł
33,00 zł

Zarządzanie procesowe w organizacjach Teoria i praktyka

Zagadnienia zarządzania procesowego w ostatnich latach w coraz większym stopniu przyciągają uwagę badaczy i praktyków organizacji gospodarczych. W prezentowanej monografii przedstawiono wybrane kierunki badań nad zarządzaniem procesowym. Chodzi ...
44,40 zł
74,00 zł

Jakość w Agile

Książka Jakość w Agile została w całości poświęcona szeroko rozumianej tematyce zarządzania jakością w zwinnych projektach IT – od organizacji procesów jakościowych, przez różne podejścia, aż po konkretne narzędzia i techniki wspier...
14,62 zł
17,00 zł

Innowacje w marketingu banków detalicznych

Niniejsza praca jest odpowiedzią na postulowane kierunki badań nad innowacjami dotyczące uporządkowania i uzupełnienia problematyki związanej z innowacjami w bankach detalicznych, szczególnie w zakresie terminologii i klasyfikacji innowacji. Ist...
41,25 zł
55,00 zł

Uwarunkowania dyfuzji innowacji w polskiej gospodarce

Dyfuzja innowacji jest procesem o fundamentalnym znaczeniu dla wzrostu gospodarczego. Wdrożenie oryginalnego, innowacyjnego rozwiązania będzie miało niewielki wpływ na przebieg procesów gospodarczych, jeżeli nie zostanie ono upowszechnione w kol...
63,90 zł
71,00 zł

Przywództwo w organizacjach. Analiza najlepszych praktyk

Zrozumienie, na czym polega przywództwo, jest niezwykle istotne zarówno dla współczesnej nauki, jak i praktyki gospodarczej. Przywództwo stanowi bowiem jeden z ważniejszych elementów przyczyniających się do sukcesu or...
28,38 zł
33,00 zł

Model dojrzałości zarządzania ryzykiem w publicznym zarządzaniu kryzysowym

Monografia stanowi podsumowanie prac przeprowadzonych przez autorkę w zakresie możliwości badania dojrzałości jednostek administracji publicznej na poziomie gminnym do prowadzenia działalności związanej z zarządzaniem ryzykiem. Efektem tych prac jest a...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!