Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Mądre prezenty z rabatem do 40% »
MENU
Darmowa dostawa od 100 zł

Jakość w Agile(eBook)

Zwinna droga do sukcesu

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2018

  • Autor: Karolina Zmitrowicz, Rafał Stańczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 55,00 zł
38,50
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 16,50 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Jakość w Agile

Książka Jakość w Agile została w całości poświęcona szeroko rozumianej tematyce zarządzania jakością w zwinnych projektach IT – od organizacji procesów jakościowych, przez różne podejścia, aż po konkretne narzędzia i techniki wspierające zarządzanie jakością. Na początku autorzy skupiają uwagę na kulturze organizacyjnej, jako niezbędnej podstawie do zbudowania ekosystemu zarządzania jakością w całej organizacji. Pokazują, co należy zrobić w przypadku konieczności zaplanowania i wdrożenia procesów zarządzania jakości w organizacji. Następnie schodzą na poziom produktu i projektu. Kolejno omawiane zagadnienia poprowadzą Czytelnika przez cały proces wytwórczy, począwszy od pomysłu biznesowego, poprzez efektywne procesy zbierania i analizy wymagań, implementację i standardy deweloperskie, złożone procesy zarządzania i zapewnienia jakości, w tym oczywiście automatyzację, aż do etapu utrzymania na produkcji. Zaprezentowane modele pokażą różnorodne podejścia do organizacji testów oraz pomogą zastosować hybrydy rozwiązań w kontekście różnych typów projektów. W treść każdego rozdziału wpleciono narzędzia tak, aby maksymalnie wspierać Czytelnika w pełnym zrozumieniu tematu i możliwości jego praktycznego zastosowania. Wszystkie omawiane zagadnienia prezentowane są ze szczególnym naciskiem na wspieranie działań biznesowych - z jednej strony umożliwiając niczym nieskrępowaną, wydajną pracę zespołu wytwórczego, z drugiej dążąc do dostarczenia maksymalnej, możliwej wartości do użytkownika końcowego oraz zapewnienia jego satysfakcji wynikającej bezpośrednio z wygody użytkowania produktu oraz dostarczanej przez ów produkt funkcjonalności.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa XI
Wstęp XV
Podziękowania XII
1. Zarządzanie jakością. Kultura jakości w organizacji 1
	1.1. Koncepcja zarządzania jakością 1
		Koncepcja jakości 1
		Zarządzanie jakością 2
		Zarządzanie przez jakość 3
	1.2. Ustalenie procesu zarządzania jakością 4
	1.3. Proces transformacji z podejścia tradycyjnego do zwinnego 12
		Kontekst zarządzania jakością 15
		Planowanie czynności zapewniania jakości i testowania 16
		Postęp prac 17
		Proces zgłaszania i naprawy defektów 19
	1.4. Modele funkcjonowania zespołów – podejście tradycyjne a zwinne 20
		Zapewnianie jakości w organizacji 20
		Pojedyńczy zespół pracujący nad jednym produktem 20
		Wiele zespołów pracujących nad jednym produktem 27
2. Inżynieria wymagań w projektach zwinnych 31
	2.1. Wprowadzenie do inżynierii wymagań 31
		Zadania i czynności inżynierii wymagań 34
		Śledzenie powiązań 35
	2.2. Interesariusze – z kim i dla kogo? 41
		Wizja produktu 48
	2.3. Metody oraz formy pozyskiwania i dokumentacji wymagań 51
		Historyjki użytkownika 52
		Model INVEST 53
		Persona 54
		Przypadki użycia 57
		Prototypy, makiety, szkielety 59
	2.4. Przegląd wymagań i zgłaszanie poprawek 62
		Kontrola jakości 62
		Definicja gotowości i ukończenia – kiedy można zacząć, a kiedy już skończyć 64
		Walidacja wymagań i współpraca z biznesem – pielęgnacja rejestru produktu 72
	2.5. Wsparcie narzędziowe 75
		Mapy myśli 75
		Modelowanie oprogramowania 76
		Modelowanie procesów biznesowych 77
		Prototypowanie 78
		Narzędzia wspierające pracę grupową 81
3. Budowanie strategii testów w organizacji 87
	3.1. Strategia na poziomie organizacji 87
	3.2. Polityka i ogólna strategia testów 87
	3.3. Poziomy testów 88
		Pojęcie weryfikacji i walidacji 88
		Poziomy testów 88
	3.4. Piramida testów w Agile 92
	3.5. Koncepcja kwadrantów testowych 96
	3.6. Różne podejścia do testowania 98
		Testowanie oparte na ryzyku 99
		Testowanie oparte na modelach 101
	3.7. Podejścia do tworzenia i wytwarzania architektury 109
		TDD 109
		BDD, SBE, ATDD… 112
		Mikroserwisy 118
	3.8. Zarządzanie ryzykiem – techniki i metody 121
		Tradycyjne zarządzanie ryzykiem 123
		Plan zarządzania ryzykiem  124
		Zwinny proces zarządzania ryzykiem 125
		Identyfikacja ryzyk w projektach zwinnych 126
		Wartość zarządzania ryzykiem 129
		Strategie reakcji na ryzyko 130
	3.9. Strategia automatyzacji 131
		Cel automatyzacji 132
		Co warto i można automatyzować 132
		Problemy związane z automatyzacją 134
		Wykorzystanie narzędzi 135
		Wprowadzanie nowych narzędzi w organizacji 135
		Weryfikacja zakładanej koncepcji 136
		Analiza porównawcza 137
	3.10. Dokumentacja testów – szablony i dobre praktyki 140
	3.11. Organizacja pracy w zespole 148
		Wartości wspierające pracę zespołową 148
		Praca w parach 150
		Praca w zespołach rozproszonych 153
	3.12. Wsparcie narzędziowe 156
		Narzędzia wspierające pracę grupową 156
		Narzędzia wspierające planowanie prac 156
		Inne narzędzia 156
4. Planowanie testów w projekcie 159
	4.1. Testowanie w projekcie 159
	4.2. Organizacja i model pracy 160
		Przygotowanie modelu 161
		Budowa repozytorium scenariuszy testowych 161
		Przepływ pracy dla scenariuszy testowych 163
		Planowanie działań testowych 164
	4.3. Realizacja kampanii testowej 165
	4.4. Raportowanie wyników kampanii testowej 168
		Raporty z procesów zarządzania jakością 169
	4.5. Środowiska i dane testowe 170
	4.6. Wsparcie narzędziowe 174
		Narzędzia do zarządzania wiedzą 174
		Narzędzia do zarządzania zgłoszeniami 175
		Narzędzia do zarządzania testami 177
		Narzędzia wspierające planowanie prac 183
		Narzędzia wspierające pracę grupową 183
5. Techniczne zapewnienie jakości 185
	5.1. Pojęcie długu technicznego 185
	5.2. Standardy budowania kodu 189
	5.3. Testy jednostkowe 194
		Raportowanie z testów automatycznych 197
	5.4. Statyczna analiza kodu 200
	5.5. Przeglądy/inspekcje kodu 202
	5.6. Agile a DevOps 205
		Praktyki pracy ciągłej 208
	5.7. Wsparcie narzędziowe 212
		Zintegrowane środowisko programistyczne 212
		Repozytoria kodu źródłowego 213
		Narzędzia do testów jednostkowych 214
		Narzędzia do raportowania pokrycia kodu testami jednostkowymi 214
		Narzędzia do analizy statycznej 214
		Narzędzia do budowania wersji 216
6. Testowanie wartości biznesowej produktu 219
		Testy eksploracyjne 219
		Zarządzanie testami oparte na sesjach 221
		Inne rodzaje testów 224
	6.1. Retrospekcja postępu prac 238
	6.2. Wsparcie narzędziowe 245
		Raportowanie z SBTM 245
		Narzędzia wspierające testy na wielu przeglądarkach i systemach operacyjnych 245
7. Utrzymanie produktu 249
	7.1. Zarządzanie incydentami 249
	7.2. Koncepcje obsługi zgłoszeń na produkcji 252
		Analiza przyczyn źródłowych problemu wraz z sugestią procesu naprawczego 257
	7.3. Wsparcie narzędziowe 260
		Narzędzia wspierające RCA 260
		Narzędzia do monitoringu wsparcia produkcji 262
		Narzędzia do zarządzania wiedzą 263
		Wspólne tworzenie dokumentów 264
		Tablice kanbanowe 265
8. Ciągłe zapewnienie jakości 269
		Zwinne myślenie 269
	8.1. Koncepcja łańcucha bramek jakości 271
	8.2. Zapobieganie występowaniu problemów 272
		Techniki i metody zapewniania jakości 276
		Monitoring 278
	8.3. Wsparcie narzędziowe   280
		Narzędzia do monitoringu infrastruktury i systemów IT 280
9. Dobrze. Lepiej. Bardzo dobrze. Lepsze zarządzanie jakością w Agile 283
	9.1. Wizualizacja potrzeb związanych z zarządzaniem jakością w organizacji plus edukacja wewnątrz firmy 283
		Ewangelista zapewniania jakości 283
		Zwinne gildie. Model Spotify 286
	9.2. Jak i gdzie zdobywać wiedzę? 289
		Szkolenia i certyfikacje 289
		Coaching 296
		Meetupy – cykliczne spotkania społeczności 298
		Idea open space 303
		Konferencje 305

Podsumowanie 311
	Manifest zwinnego zarządzania jakością 311
	Praktyki zwinnego zarządzania jakością 312

Bibliografia 315
Spis rysunków 319
Spis tabel 325
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Karolina Zmitrowicz

Pracuje w branży IT od ponad 10 lat. Posiada międzynarodowe doświadczenie w zakresie analizy biznesowej i inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami. Podczas swojej kariery pracowała jako tester, analityk, projektant i koordynator projektów, co umożliwiło jej poznanie wielu aspektów realizacji projektów IT i nauczyło postrzegania podejmowanych tematów z różnych punktów widzenia. Praca w międzynarodowych, wielokulturowych zespołach projektowych wykształciła w niej nie tylko umiejętności efektywnego planowania i koordynacji złożonych działań, lecz także doskonałe umiejętności interpersonalne.

Obecnie pracuje jako niezależny konsultant IT w obszarze biznesu i technologii wspierając organizacje m.in. w planowaniu i realizacji procesów analitycznych oraz czynności zarządzania jakością na przestrzeni całego cyklu życia rozwiązania. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje jako podstawę do rozwoju własnych metod doskonalenia procesów wytwarzania kładąc nacisk przede wszystkim na transparentność, efektywność i spójność procesów z celami biznesowymi przy jednoczesnej elastyczności i uniwersalności zastosowanych rozwiązań.

Jest autorką kilkunastu publikacji z obszaru zarządzania jakością, testowania, analizy biznesowej i zarządzania zespołem oraz książek m.in. Inżynieria wymagań w praktyce (WN PWN 2014) oraz Inżynieria wymagań. Studium przypadków (WN PWN 2017). Wykładowca akademicki w WSB w Gdańsku na studiach podyplomowych na kierunku Tester oprogramowania oraz kierownikiem studiów podyplomowych na kierunku Inżynieria wymagań w projektach informatycznych.

Rafał Stańczak

Jest absolwentem studiów z zarządzania Executive MBA Polskiej Akademii Nauk, studiów podyplomowych Zarządzania Projektami na Politechnice Warszawskiej oraz absolwentem informatyki na Politechnice Łódzkiej. Od kilkunastu lat realizuje się jako ekspert Quality Assurance i Agile, manager IT z bogatym doświadczeniem w dużych międzynarodowych projektach z rożnych branż (np. telekomunikacja, ubezpieczenia, e-commerce, bankowość, finanse). Certyfikowany tester i test manager, właściciel bloga www.scrumdo.pl w ramach, którego dzieli się wiedzą ze społecznością polskiego IT.

Aktualnie Agile Coach oraz QA & Test Manager portfela produktów w szwajcarskiej firmie konsultingowej z branży bankowej. Na co dzień dba o jakość produktów, zarządza działem testów, uzwinnia organizację pracy kilku zespołów wytwórczych, dostarcza szkolenia. Biorąc udział w projektach zawsze koncentruje się na dostarczaniu wysokiej wartości klientom, usuwa przeszkody stojące przed zespołami w drodze do realizacji celu oraz dba o finalną jakość produktu. Członek organizacji Scrum Alliance oraz Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych. Organizator oraz prelegent konferencji branżowych i meetupów dla społeczności IT. Pasjonat zwinnego zarządzania projektami.

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!