Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki szkolne »

Testowanie oprogramowania w praktyce(eBook)

Studium przypadków

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2017

  • Autor: Adam Roman, Karolina Zmitrowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 47,00 zł
32,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 14,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Testowanie oprogramowania w praktyce

Niniejsza książka jest wyjątkową pozycją na rynku literatury testerskiej. Autorzy - praktycy testowania - przedstawiają rzeczywiste problemy, z jakimi przyszło się im zmierzyć w pracy zawodowej oraz w jaki sposób starali się je rozwiązać. Opisują sukcesy, jednocześnie nie ukrywając swoich porażek. To wielka wartość tej publikacji, ponieważ Czytelnik może bezboleśnie uczyć się na błędach autorów. Teksty wchodzące w skład książki dotyczą bardzo zróżnicowanych obszarów testowania, takich jak: * automatyzacja, * testowanie urządzeń mobilnych, * testowanie użyteczności, * testowanie wydajnościowe, * testy w firmie start-upowej, * zarządzanie testowaniem, * aspekty miękkie pracy testera, * wykorzystanie sztucznej inteligencji w testowaniu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Adam Roman, Karolina Zmitrowicz                   XI

1. Automatyzacja testów Natalia Krawczyk                                                       1
	1.1. Opis przypadku                                                          1
	1.2. Rozwiązanie problemu                                                    2
	1.3. Podsumowanie działań                                                    9
	1.4. Wnioski, zalecenia, rekomendacje                                           10

2. Testowanie mobilne Piotr Wicherski                                                         11
	2.1. Opis przypadku                                                          11
	2.2. Fragmentacja                                                            11
	2.3. Koszt urządzeń i rozproszenie zespołów                                     16
	2.4. Problemy i wyzwania                                                      16
		2.4.1. Dobór urządzeń                                                   17
		2.4.2. Zasilanie                                                         17
		2.4.3. Chłodzenie                                                       18
		2.4.4. Przygotowanie urządzeń                                            19
		2.4.5. Przygotowanie testów                                               19
		2.4.6. Sieć                                                              19
		2.4.7. Organizacja                                                       20
		2.4.8. Urządzenia lokalne czy w chmurze                                   21
		2.4.9. Analiza rozwiązań w chmurze                                       21
		2.4.10. Rozliczanie czasu dostępu                                           23
		2.4.11. Analiza rozwiązania lokalnego                                       23
		2.4.12. Potencjalne zalety posiadania laboratorium urządzeń mobilnych          23
		2.4.13. Potencjalne wady posiadania laboratorium urządzeń mobilnych          24
		2.4.14. Możliwości rozwoju                                                25
		2.4.15. Sprzęt                                                            26
		2.4.16. Wnioski, zalecenia, rekomendacje                                    29

3. Testowanie aplikacji mobilnych Ewa Ludwiczak (Bielska), Tomasz Mnich                                              31
	3.1. Opis przypadku                                                          31
	3.2. Główne różnice między testowaniem aplikacji mobilnych a aplikacji desktopowych i webowych                                        32
	3.3. Fragmentacja                                                            35
		3.3.1. Opis przypadku                                                    35
		3.3.2. Rozwiązanie problemu                                             35
	3.4. Automatyzacja testów                                                     42
		3.4.1. Opis przypadku                                                    42
		3.4.2. Rozwiązanie problemu                                             42
	3.5. Wsparcie osób z dysfunkcjami wzroku w korzystaniu z aplikacji mobilnych        47
		3.5.1. Opis przypadku                                                    47
		3.5.2. Rozwiązanie problemu                                             47
	3.6. Imitowanie odpowiedzi API                                                50
		3.6.1. Opis przypadku                                                    50
		3.6.2. Rozwiązanie problemu                                             50
	3.7. Testy aplikacji w zmiennych warunkach sieciowych                            52
		3.7.1. Opis przypadku                                                    52
		3.7.2. Rozwiązanie problemu                                             52
	3.8. Skąd czerpać wiedzę o działaniu aplikacji w środowisku produkcyjnym           54
		3.8.1. Opis przypadku                                                    54
		3.8.2. Rozwiązanie problemu                                             55
	3.9. Podsumowanie                                                           58

4. Testy użyteczności – badanie użyteczności sklepów internetowych ze zdrową żywnością Emilia Feliks, Magdalena Damaschke, Adrian Modzelewski                                                       59
	4.1. Opis przypadku                                                          59
	4.2. Rozwiązanie problemu                                                    60
	4.3 Metodologia badania                                                      62
	4.4. Wyniki przeprowadzonych badań – analiza i rekomendacje                     67
	4.5. Wnioski i zalecenia                                                       74

5. Testy wydajności Jacek Okrojek                                                            77
	5.1. Wprowadzenie                                                           77
	5.2. Testy wydajności w końcowej fazie projektu                                  78
	5.3. Brak lub nieprecyzyjne wymagania                                          79
	5.4. Zbyt ogólne założenia dla testów                                           84
	5.5. Podsumowanie                                                           85

6. Wdrożenie testów eksploracyjnych w dużej firmie Radosław Smilgin                            87
	6.1. Opis przypadku                                                          87
	6.2. Świadomość testowania eksploracyjnego                                     89
	6.3. Punkt startowy                                                           93
	6.4. Decyzja                                                                 95
	6.5. Techniki i zasady testowania                                               97
		6.5.1. Testowanie sterowane kontekstem                                   97
		6.5.2. Sesja                                                             99
		6.5.3. Narzędzia                                                         100
		6.5.4. Inne techniki                                                      101
		6.5.5. Raportowanie                                                     102
		6.5.6. Środowiska                                                       102
		6.5.7. Funkcje                                                          104
		6.5.8. Czas                                                             106
		6.5.9. Wyniki sesji                                                       107
		6.5.10. Inne raporty                                                      109
		6.5.11. Łączenie raportów                                                 110
		6.5.12. Sprawozdanie                                                     110
	6.6. Podsumowanie                                                           111

7. Fenomen i prostota Adrian Bala                                                         113
	7.1. Opis przypadku                                                          113
	7.2. Uwarunkowania                                                          114
	7.3. Pomysł                                                                  114
	7.4. Spotkanie organizacyjne                                                   115
	7.5. Pierwsze kroki                                                           116
	7.6. Ustalenia                                                                119
	7.7. Decyzje                                                                 121
	7.8. Prace                                                                   125
	7.9. Jakość                                                                  128
	7.10. API                                                                     132
	7.11. Panel aplikacji                                                           133
	7.12. Platforma aplikacji                                                        135
	7.13. Testy alfa                                                                137
	7.14. Testy beta                                                               138
	7.15. Testy akceptacyjne                                                        138
	7.16. Podsumowanie                                                           141
	7.17. Retrospekcja                                                             142
	7.18. Dziesięć przekazań Emila                                                  143
	7.19. Słownik wybranych pojęć                                                  144

8. Do trzech razy sztuka Marta Firlej                                                       147
	8.1. Opis przypadku                                                          147
	8.2. Podejście pierwsze                                                        147
	8.3. Podejście drugie                                                          148
	8.4. Podejście trzecie                                                          150
	8.5. Podsumowanie                                                           153
	8.6. Dobry produkt to nie wszystko – wnioski                                     154

9. Upadki w projektach z punktu widzenia testera Tomasz Olszewski                             157
	9.1. Opis przypadku                                                          157
	9.2. Studium porażki                                                          157
	9.3. Znaki ostrzegawcze                                                       158
	9.4. Wstępne fazy projektu                                                    162
	9.5. Fazy dewelopmentu i testowania                                            163
	9.6. Na koniec z nadzieją – wnioski                                             170

10. Zarządzanie dużym zespołem testerów w praktyce – opis przypadku Anna Jankowiak, Marek Falkowski        171
	10.1. Wprowadzenie                                                           171
	10.2. Regulacje, regulacje, regulacje                                              172
	10.3. Ilu was tam pracuje przy jednym błędzie                                     173
	10.4. Bank to nie firma programistyczna                                          174
	10.5. Jedyną stałą rzeczą jest zmiana                                             176
	10.6. Czy my mówimy tym samym językiem?                                      178
	10.7. Ale ktoś TO musi przetestować                                             178
	10.8. Kto lubi testy regresji? Każdy, kto nie musi ich wykonywać                     181
	10.9. Ale na czym mam testować?                                               181
	10.10. Nic tak nie motywuje pracownika jak dodatkowa premia                       183
	10.11. Kontrola to najwyższa forma uznania                                        185
	10.12. Jedna metodologia dla wszystkich                                           185
	10.13. Jednolite raportowanie                                                    187
	10.14. Grywalizacja                                                             188
11. Trendy – nowa metodyka zapewnienia jakości: jak sztuczna inteligencja pomogła wybrać, gdzie zastosować najlepsze praktyki pisania kodu Jarosław Hryszko         191
	11.1. Opis przypadku                                                          191
	11.2. Studium problemu                                                        193
	11.3. Rozwiązanie problemu                                                    195
	11.4. Podsumowanie – rezultaty                                                 202

12. Epilog – przyszłość testowania oprogramowania Jędrzej Osiński                             207
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Adam Roman

Pracownik naukowy Instytutu Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wykładowca przedmiotów związanych z testowaniem oraz trener kursów ISTQB.

Jako konsultant w zakresie testowania, zapewniania jakości oprogramowania oraz doskonalenia procesu testowego brał udział w wielu projektach wdrażanych w firmach branży IT.

Członek Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych oraz Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, gdzie współpracował m.in. nad międzynarodowymi normami ISO/IEC 25000 – System and Software Quality Requirements and Evaluation oraz ISO/IEC/IEEE 29119 – Software Testing Standard. Certyfikowany tester (ISTQB Full Advanced Level) oraz inżynier jakości oprogramowania (ASQ Certified Software Quality Engineer).

Kontakt z autorem: roman@ii.uj.edu.pl.

Karolina Zmitrowicz

Pracuje w branży IT od ponad 10 lat. Posiada międzynarodowe doświadczenie w zakresie analizy biznesowej i inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami. Podczas swojej kariery pracowała jako tester, analityk, projektant i koordynator projektów, co umożliwiło jej poznanie wielu aspektów realizacji projektów IT i nauczyło postrzegania podejmowanych tematów z różnych punktów widzenia. Praca w międzynarodowych, wielokulturowych zespołach projektowych wykształciła w niej nie tylko umiejętności efektywnego planowania i koordynacji złożonych działań, lecz także doskonałe umiejętności interpersonalne.

Obecnie pracuje jako niezależny konsultant IT w obszarze biznesu i technologii wspierając organizacje m.in. w planowaniu i realizacji procesów analitycznych oraz czynności zarządzania jakością na przestrzeni całego cyklu życia rozwiązania. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje jako podstawę do rozwoju własnych metod doskonalenia procesów wytwarzania kładąc nacisk przede wszystkim na transparentność, efektywność i spójność procesów z celami biznesowymi przy jednoczesnej elastyczności i uniwersalności zastosowanych rozwiązań.

Jest autorką kilkunastu publikacji z obszaru zarządzania jakością, testowania, analizy biznesowej i zarządzania zespołem oraz książek m.in. Inżynieria wymagań w praktyce (WN PWN 2014) oraz Inżynieria wymagań. Studium przypadków (WN PWN 2017). Wykładowca akademicki w WSB w Gdańsku na studiach podyplomowych na kierunku Tester oprogramowania oraz kierownikiem studiów podyplomowych na kierunku Inżynieria wymagań w projektach informatycznych.

Inni Klienci oglądali również

15,00 zł

Kohabitacja w Polsce i na Słowacji - 05 Rozdz. 6-7. Praktyki kohabitacyjne w środowisku studenckim; Kohabitacja w opiniach polskich i słowackich ekspertów; Wnioski końcowe; Bibliografia

„Tematyka podjęta w pracy jest stale aktualna, chociaż samo zjawisko kohabitacji rozwija się zauważalnie od lat 60. XX wieku. Niemniej rozpowszechnianie kohabitacji rządzi się prawami regulowanymi przez warunki społeczne i kulturowe państw. Kohab...

Diagnostyka prenatalna w praktyce

W książce omówiono: - Badanie ultrasonograficzne wczesnej ciąży - Badanie ultrasonograficzne w poszczególnych tygodniach ciąży - Badania biochemiczne w diagnostyce prenatalnej - Ocenę ryzyka aberracji chromosomowych - Inwazyjną diagnostyk...

Instalacje elektryczne w praktyce, wydanie wrzesień 2015 r.

E-BOOK ZAWIERA NASTĘPUJĄCE TEMATY: 1.Eksperci odpowiadają na pytania Czytelników 2.Modernizacja instalacji elektrycznych krok po kroku • Ocena stanu istniejącej instalacji • Opracowanie dokumentacji • Wymiana elementów inst...
3,00 zł

Znakowanie trawy albo praktyki filologii - 05 Konopnicka totalna. Przypowieść antropologiczna

Książka jest zbiorem esejów poświęconych twórcom literatury XX wieku takim, jak: Boy, Brzozowski, Konopnicka, Leśmian czy Tuwim. Autor przedstawia w nich nowe interpretacje starych utworów (m.in. Katarynki, Naszej szkapy, W pustyni...
26,00 zł

Sport i wychowanie fizyczne w badaniach naukowych. Teoria – praktyce

Specyfika wychowania fizycznego jest jedną z istotnych determinant trudności, których mogą doświadczać nauczyciele w procesie wychowania i kształcenia. Rzeczywista realizacja celów wychowawczych i dydaktycznych w warunkach zajęć nacechowa...
129,00 zł

Służebność przesyłu w praktyce na przykładzie przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych

Tematyka urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych obejmuje wiele złożonych kwestii normatywnych i technicznych. Autorzy opracowania identyfikują podstawowe problemy służebności przesyłu, proponują kierunki ich rozwiązania, a także koncentrują się na pr...
22,00 zł

Asystentura rodziny. Teoria, praktyka, badania

Część teoretyczna pt. Zadania i wyzwania asystentury rodzin jako nowej profesji w dziedzinie pracy socjalnej zawiera dziesięć rozdziałów podejmujących kwestie historycznych i współczesnych czynników kształtujących pracę asystent&oa...
49,35 zł

LEGO Technic w praktyce

Każdy wie, jak tworzyć niezwykłe konstrukcje za pomocą LEGO, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że można wykonać ruchome pojazdy oraz modele obejmujące wyposażenie do lądowania i klapy, które się wysuwają i chowają. Można nawet zbudować działając...

Interpelacje poselskie w Sejmie Śląskim 1922–1939. Regulacja prawna i praktyka - 02 Interpelacje poselskie w I Sejmie Śląskim (10 października 1922—23 stycznia 1929), cz. II

Prawo interpelacji jest jednym ze środków kontroli administracji (władzy wykonawczej) przez władzę ustawodawczą. Stanowi ono w ten sposób istotny komponent równoważenia władz. A równowaga władz jest nieodzownym elementem tr&...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!