Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Wyprawka szkolna »
MENU
Dostawa 0 zł!

Testowanie oprogramowania w praktyce(eBook)

Studium przypadków 2.0

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2017

  • Seria / cykl: Testowanie oprogramowania w praktyce

  • Autor: Adam Roman, Karolina Zmitrowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 47,00 zł
28,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 18,80 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Testowanie oprogramowania w praktyce

Drugi tom niezwykle życzliwie przyjętej przez Czytelników serii Testowanie oprogramowania w praktyce to kontynuacja idei opisywania przez praktyków – dla praktyków – rzeczywistych wyzwań zawodowych w dziedzinie inżynierii jakości oprogramowania. Podobnie jak w przypadku części pierwszej, do opisania swoich doświadczeń z testowaniem zaproszeni zostali doświadczeni eksperci zajmujący się różnorodnymi obszarami testowania. Książka liczy dziewięć rozdziałów i podzielona jest na cztery zasadnicze obszary: Organizacja i procesy - w tej części opisano zagadnienia związane z nietypowymi aspektami zarządzania projektem testowym oraz kwestie dotyczące współpracy z klientem. Testowanie systemów specyficznych - piękno testowania polega na tym, że jego poszczególne obszary to praktycznie zupełnie odmienne światy – inne podejścia, technologie, metody, sposoby działania. W tej części opisano zagadnienia dotyczące dwóch takich „światów”: testowania użyteczności oraz testowania urządzeń mobilnych. Testowanie sprzętu i infrastruktury - część trzecia publikacji poświęcona jest zagadnieniom rzadko pojawiającym się w fachowej literaturze czy też na różnych konferencjach testerskich, mianowicie testowaniu sprzętu oraz złożonych, skomplikowanych systemów o rozbudowanej infrastrukturze. Metody i techniki - ostatnia część poświęcona jest specyficznym technikom stosowanym w testowaniu. Oba rozdziały wchodzące w jej skład opisują ciekawe podejścia do automatyzacji testowania. Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 to solidna porcja praktycznej wiedzy i lektura obowiązkowa dla wszystkich profesjonalnych testerów i inżynierów jakości oprogramowania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa   	XI
Karolina Zmitrowicz, Adam Roman XI
Część I. Organizacja i procesy 	1
1. Połączenie dwóch światów. Zmiany w organizacji zarządzania kontrolą jakości w warunkach połączenia firm  3
Adam Romanowicz 3
	1.1. Wstęp 	 3
	1.2. Opis przypadku  4
		1.2.1. Cele przejęcia firm  4
		1.2.2. Charakterystyka firm kupujących  5
		1.2.3. Charakterystyka firm kupowanych  5
		1.2.4. Główne wyzwania z punktu widzenia firmy kupującej  5
		1.2.5. Główne wyzwania z punktu widzenia firmy kupowanej 	5
		1.2.6. Główne wyzwania z punktu widzenia przejmowanych klientów 	 6
		1.2.7. Główne wyzwania z punktu widzenia architekta systemu  6
		1.2.8. Główne wyzwania z punktu widzenia inżynierii testów  6
	1.3. Skalowanie systemu  7
		1.3.1. Cel  7
		1.3.2. Opis problemów  7
		1.3.3. Faza 0 – stan testów niefunkcjonalnych po przejęciu firmy 	7
		1.3.4. Faza 0 – wyniki 	 8
		1.3.5. Faza 0 – wnioski  8
		1.3.6. Faza 1 – pierwsze podejście do wprowadzenia skutecznych praktyk inżynieryjnych 	 8
		1.3.7. Faza 1 – wyniki 	 9
		1.3.8. Faza 1 – wnioski  10
		1.3.9. Faza 2 – dalszy rozwój testów obciążeniowych  10
		1.3.10. Faza 2 – wyniki 	 10
		1.3.11. Faza 2 – wnioski  11
		1.3.12. Faza 3 – dalszy rozwój i wnioski 	 11
		1.3.13. Wnioski końcowe  11
	1.4. Zarządzanie błędami	 13
		1.4.1. Opis przypadku 13
		1.4.2. Perspektywa firmy kupionej  13
		1.4.3. Perspektywa firmy kupującej	 14
		1.4.4. Podjęte kroki wewnątrz organizacji  14
		1.4.5. Perspektywa klienta 14
		1.4.6. Podjęte kroki dotyczące współpracy z klientem 	 15
		1.4.7. Wnioski  15
	1.5. Wartość testów eksploracyjnych 	 16
		1.5.1. Połączenie dwóch podejść 	 17
		1.5.2. Wnioski  17
	1.6. Nowy tryb pracy z klientem w obszarze testów  18
		1.6.1. Opis problemu 18
		1.6.2. Cel  18
		1.6.3. Podjęte działania 	18
		1.6.4. Wnioski  19
	1.7. Zakończenie procesu przejęcia firmy 20
		1.7.1. Opis problemu 20
		1.7.2. Zatrzymanie się w połowie drogi  20
		1.7.3. Jak skutecznie zakończyć proces przejęcia firmy 21
	O autorze  22
2. Trudna współpraca z klientem  23
Bartłomiej Prędki, Karolina Zmitrowicz 23
	2.1. Wstęp 	23
	2.2. Punkt widzenia dostawcy oprogramowania  24
	2.3. Rodzaje testów przeprowadzanych przez klienta 	 25
	2.4. Wady i zalety przeprowadzania testów przez zespół klienta  27
		2.4.1. Wady  27
		2.4.2. Zalety  29
	2.5. Zasady współpracy z zespołem klienta 	 30
	2.6. Studium przypadku  32
		2.6.1. Podejście do testów 32
		2.6.2. Środowiska testowe 33
		2.6.3. Organizacja pracy zespołów testerskich  35
		2.6.4. Wyniki 	 39
	2.7. Podsumowanie  40
	O autorach  41
3. Zabezpieczenie środków budżetowych na rozbudowę zespołu testowego  43
Maciej Chmielarz 43
	3.1. Wyzwanie 	 43
	3.2. Budżet nie jest z gumy 44
	3.3. Testowanie nie jest oczywiste 	44
	3.4. Dobre praktyki nie przekonują  46
	3.5. Zastosowanie nie jest jasne 	 47
	3.6. Jest rola do spełnienia 48
	3.7. Efekt końcowy  50
	O autorze  51

Część II. Testowanie systemów specyficznych 	53
4. Powiedz to głośno – jak skutecznie wprowadzić użyteczne usprawnienia w aplikacji	55
Aleksandra Pirek, Aleksandra Sasin 55
	4.1. Charakterystyka projektu i problemu do rozwiązania  55
	4.2. Problemy, przed którymi stanęłyśmy  58
		4.2.1. Od czego wszystko się zaczęło 	58
		4.2.2. Wiecznie chodzi o czas  58
		4.2.3. Budżet?  59
		4.2.4. Zespół 	59
	4.3. Nasza historia 	 60
		4.3.1. Aplikacja webowa 	 60
		4.3.2. Stara aplikacja mobilna 	 60
		4.3.3. Nowa aplikacja mobilna – Android  61
		4.3.4. Raporty i wykresy 	 61
	4.4. Podejścia, techniki i technologie  62
		4.4.1. UX (ang. user experience) a użyteczność (ang. usability) 	 62
		4.4.2. Techniki testowania użyteczności 	 63
	4.5. Przebieg badania użyteczności  64
		4.5.1. Przygotowanie do testów – plan 	 64
		4.5.2. Lista kontrolna 65
		4.5.3. Zdefiniowanie person – rzecz z pogranicza projektowania i testów użyteczności  68
		4.5.4. Rekrutacja użytkowników  73
		4.5.5. Przygotowanie scenariuszy testowych  78
		4.5.6. Komunikacja mailowa 	81
		4.5.7. Oświadczenia 	82
		4.5.8. Przygotowanie obserwatorów 	 83
		4.5.9. Think Aloud (powiedz to głośno) – sesja z użytkownikiem  83
		4.5.10. Role w testach użyteczności  85
		4.5.11. Zebranie informacji zwrotnej po zakończonej sesji - ankiety 	 86
		4.5.12. Wnioski i zalecenia 90
		4.5.13. Spotkanie z biznesem	93
		4.5.14. Wprowadzenie zmian 	 96
	4.6. Nasze rozwiązanie  96
		4.6.1. Testy użyteczności aplikacji webowej 	 97
		4.6.2. Testy użyteczności aplikacji mobilnej 	 98
		4.6.3. Testy użyteczności na prototypach i makietach  100
	4.7. Wynik podjętych działań 	101
	4.8. Aplikacja webowa 	 103
	4.9. Aplikacja mobilna  103
	4.10. Raporty i wykresy	105
	4.11. Podsumowanie  106
	O autorkach  111
5. Umysł testujący: studium przypadków mobilnych 113
Aleksandra Kornecka 113
	5.1. Wstęp – dlaczego powstał ten rozdział i dlaczego warto go przeczytać	 113
	5.2. Charakterystyka projektów mobilnych oraz częste typowe problemy spotykane w takich projektach	117
	5.3. Podejście, które odpowiada na problemy oraz pomaga zapewnić jakość projektu mobilnego 	 129
	5.4. Teoria Marra – przetwarzanie informacji wzrokowej 	 130
	5.5. Teoria Gestalt – sposób postrzegania elementów widoku  132
	5.6. Teoria Jamesa J. Gibsona – oferty (afordancje) błędów ukryte w aplikacji	 133
	5.7. Znajomość gestów natywnych dla danego systemu 	 134
	5.8. Wynik kognitywistycznego podejścia do testowania  137
	5.9. Wnioski i rekomendacje  138
	5.10. Aneks – testerska pomocnicza lista kontrolna 	 139
	O autorce  141

Część III. Testowanie sprzętu i infrastruktury  143
6. Testowanie sprzętu 	 145
Adam Stankiewicz 145
	6.1. Wprowadzenie  145
	6.2. Koncept, dokumentacja, przygotowania do testowania 		146
	6.3. Poziomy testów  148
		6.3.1. Testowanie modułowe 	148
		6.3.2. Testowanie początkowe – smoke test 	149
		6.3.3. Testowanie integracyjne  150
		6.3.4. Testowanie weryfikacyjne  154
		6.3.5. Testowanie długoterminowe  161
		6.3.6. Testowanie równoległe integracyjno-weryfikacyjne  164
	6.4. Typy testów 165
		6.4.1. Testy manualne 	 165
		6.4.2. Testy automatyczne 	 166
	6.5. Techniki testowania  167
		6.5.1. Techniki oparte na specyfikacji (czarnoskrzynkowe)	 167
		6.5.2. Techniki oparte na strukturze (białoskrzynkowe) 	168
		6.5.3. Techniki oparte na usterkach  168
		6.5.4. Techniki oparte na doświadczeniu  169
6.6. Rodzaje testów  169
	6.6.1. Testy wydajnościowe  169
	6.6.2. Testy obciążeniowe 170
	6.6.3. Testy przeciążające 	 170
6.7. Proces testowy 	 171
	6.7.1. Planowanie testów 	 171
	6.7.2. Zarządzanie testami 	 172
	6.7.3. Kryterium zakończenie testów i ich ocena 173
	6.7.4. Testowanie kolejnych wersji sprzętu 	 174
	6.8. Wnioski 	 174
	O autorze  178
7. Testowanie nowej technologii sieci komórkowej  179
Ewa Marchewka, Wojciech Anzel 179
	7.1. Opis przypadku 	 179
	7.2. Problemy komunikacyjne i kulturowe 	 180
		7.2.1. Problemy z przekazywaniem wiedzy – szkolenie nowego zespołu 	 180
		7.2.2. Problemy podczas współpracy w wielonarodowościowym zespole: różnice kulturowe 	 182
	7.3. Problemy procesowe 	185
		7.3.1. Proces dostarczania oprogramowania  186
		7.3.2. Zmiana produktu i narzędzi 	 186
		7.3.3. Współpraca z bliźniaczą organizacją  187
		7.3.4. Rola testera w zespole 	 187
	7.4. Problemy młodej organizacji i produktu 	 189
		7.4.1. Nowy zespół  189
		7.4.2. Problemy ze sprzętem 	 190
		7.4.3. Optymalizowanie testów w środku wydania  191
		7.4.4. Automatyzacja testów 	 192
	7.5. Analiza końcowa	 194
		7.5.1. Jakość produktu  194
		7.5.2. Wnioski co do automatyzacji  195
		7.5.3. Czynnik ludzki  195
		7.5.4. Niedojrzałość sprzętu 	 195
	7.6. Podsumowanie 	 196
	O autorach 	 197

Część IV. Metody i techniki  199
8. BDD i Continous Integration w projekcie – korzyści, problemy i rozwiązania  201
Rafał Nazwalski 201
	8.1. Wstęp . 201
	8.2. Charakterystyka projektu – dlaczego Behavour Driven Development?  201
	8.3. Korzyści z BDD i CI	 204
	8.4. Problemy z wdrożeniem BDD. Rola utrzymania testów  207
	8.5. Sposoby powrotu na właściwy tor 	 215
	8.6. Wnioski 	216
	O autorze 218
9. Automat do automatów, czyli jak wygenerować kod w kilka sekund 	219
Natalia Krawczyk-Grzegorzewicz 219
	9.1. Wprowadzenie  219
	9.2. Automatyzacja tworzenia kodu 	 220
	9.3. Podsumowanie 	238
	O autorce  240
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Adam Roman

Pracownik naukowy Instytutu Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wykładowca przedmiotów związanych z testowaniem oraz trener kursów ISTQB.

Jako konsultant w zakresie testowania, zapewniania jakości oprogramowania oraz doskonalenia procesu testowego brał udział w wielu projektach wdrażanych w firmach branży IT.

Członek Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych oraz Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, gdzie współpracował m.in. nad międzynarodowymi normami ISO/IEC 25000 – System and Software Quality Requirements and Evaluation oraz ISO/IEC/IEEE 29119 – Software Testing Standard. Certyfikowany tester (ISTQB Full Advanced Level) oraz inżynier jakości oprogramowania (ASQ Certified Software Quality Engineer).

Kontakt z autorem: roman@ii.uj.edu.pl.

Karolina Zmitrowicz

Pracuje w branży IT od ponad 10 lat. Posiada międzynarodowe doświadczenie w zakresie analizy biznesowej i inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami. Podczas swojej kariery pracowała jako tester, analityk, projektant i koordynator projektów, co umożliwiło jej poznanie wielu aspektów realizacji projektów IT i nauczyło postrzegania podejmowanych tematów z różnych punktów widzenia. Praca w międzynarodowych, wielokulturowych zespołach projektowych wykształciła w niej nie tylko umiejętności efektywnego planowania i koordynacji złożonych działań, lecz także doskonałe umiejętności interpersonalne.

Obecnie pracuje jako niezależny konsultant IT w obszarze biznesu i technologii wspierając organizacje m.in. w planowaniu i realizacji procesów analitycznych oraz czynności zarządzania jakością na przestrzeni całego cyklu życia rozwiązania. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje jako podstawę do rozwoju własnych metod doskonalenia procesów wytwarzania kładąc nacisk przede wszystkim na transparentność, efektywność i spójność procesów z celami biznesowymi przy jednoczesnej elastyczności i uniwersalności zastosowanych rozwiązań.

Jest autorką kilkunastu publikacji z obszaru zarządzania jakością, testowania, analizy biznesowej i zarządzania zespołem oraz książek m.in. Inżynieria wymagań w praktyce (WN PWN 2014) oraz Inżynieria wymagań. Studium przypadków (WN PWN 2017). Wykładowca akademicki w WSB w Gdańsku na studiach podyplomowych na kierunku Tester oprogramowania oraz kierownikiem studiów podyplomowych na kierunku Inżynieria wymagań w projektach informatycznych.

    Polecamy

    Inne autora

    Inni Klienci oglądali również

    24,92 zł

    Planowanie i zarządzanie strategiczne w NGO: Od teorii do praktyki

    Książka jest obszernym podręcznikiem planowania i zarządzania strategicznego w instytucjach typu NGO. Dowiemy się z niej o historii tej metody i korzyściach, jakie wynikają z zastosowania jej w organizacjach typu non-profit. Pierwsza część książki zawi...
    79,00 zł

    Excel w praktyce, wydanie listopad-grudzień 2015 r.

    E-BOOK ZAWIERA NASTĘPUJĄCE TEMATY: PYTANIA CZYTELNIKÓW: 1.Jak zmodyfikować identyfikatory, aby wszystkie miały identyczną długość? 2.Jak przygotować czytelny wykres prezentujący prognozę? 3.Jak oznaczyć istotne wartości na wykresie? 4.Co zrobić,...
    19,90 zł

    Jak w praktyce wygląda zewnętrzne wspomaganie szkoły

    Zewnętrzne wspomaganie szkoły to jedno z nowych zadań placówek oświatowych. Dyrektorzy szkół często jednak zastanawiają się, czym jest zewnętrzne wspomaganie, jak je skutecznie zapewnić i jak wygląda w praktyce. Przedstawiamy praktyczne p...

    Dialog chrześcijańsko-muzułmański, t. 3: Teoria - praktyka - perspektywy

    Od redaktorów / 7 Wprowadzenie / 19 TEOLOGICZNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY DIALOGU CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKIEGO Zbigniew Kubacki SJ Teologiczne podstawy dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego. Ujęcie katolickie / 29 Hayssam Obeidat Wprowadzenie do dia...
    43,20 zł

    Android w praktyce. Projektowanie aplikacji

    Android jest obecnie najpopularniejszą platformą dla telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu jednego dnia na całym świecie. Dlatego też możliwość tworzenia własnego oprogramowania na urządzenia m...
    34,90 zł

    Seks teoria i praktyka

    Bardzo ciekawa książka o problemach związanych z seksualnością. Seks teoria i praktyka, to unikalne, lekkie połączenie wypowiedzi, dwóch skrajnych osobowości – Hanny Bakuły, znanej malarki i pisarki, i profesora seksuologii, Zbigniewa Izde...

    Zarządzanie kryzysowe w teorii i praktyce. Cz. 3 Relacje współdziałania, koordynacja działań

    W celu przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa, do których należy zaliczyć zagrożenia naturalne, cywilizacyjne, terrorystyczne oraz zagrożenia (niepokoje) społeczne, stworzono w Polsce system zarządzania kryzysowego jako podstawowy element s...

    Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk - 06 Współczesne praktyki edycji obrazów jako klucz do reinterpretacji klasyki kina

    Tytuł tomu, Edukacja przez słowo ‒ obraz ‒ dźwięk, wyznacza szerokie spektrum zainteresowań z zakresu teorii i praktyki dydaktycznej w odniesieniu do przeróżnych tekstów audiowizualnych. Autorzy opisują edukacyjny potencjał: filmu (fabula...

    Podstawy mikrobiologii w teorii i praktyce

    "Podstawy mikrobiologii w teorii i praktyce" to skrypt napisany przez pracowników Zakładu Mikrobiologii Środowiskowej i Biotechnologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Wszyscy autorzy mają kilkunastoletni staż pracy jako mikrobiolodzy ...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!