MENU

Innowacyjne zarządzanie wiedzą

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Autor: Jan Fazlagić

  • Wydawca: Difin

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 45,00 zł
38,70
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Innowacyjne zarządzanie wiedzą

Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą.

Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk.

Unikalne w publikacji jest połączenie teorii z praktyką.

Odbiorcami publikacji są wykładowcy i studenci kierunków i przedmiotów związanych z zarządzaniem wiedzą, zarządzaniem innowacjami, informatyki oraz menedżerowie praktycy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wstęp

Rozdział 1. O co chodzi w „zarządzaniu wiedzą”?

1.1. Dlaczego to jest ważne?
1.2. Kontekst
1.3. Jaka jest historia powstania zarządzania wiedzą?
1.4. Po co organizacjom „zarządzanie wiedzą”?
1.5. Wiedza to nie to samo, co działanie
1.6. Od teorii do praktyki zarządzania wiedzą
1.7. Podsumowanie

Rozdział 2. Między informacją a wiedzą

2.1. Dlaczego to jest ważne?
2.2. Kontekst  
2.3. Czym jest wiedza?
2.4. Od informacji do wiedzy
2.5. Mądrość  
2.6. Umiejętności – kompetencje – kwalifikacje – nawyki
2.7. Nawyki – czyli wiedza i informacja to nie wszystko!
2.8. Jak powstają nawyki?  
2.9. Podsumowanie  

Rozdział 3. Przeładowanie informacyjne

3.1. Dlaczego to jest ważne?
3.2. Kontekst  
3.3. Istota przeładowania informacyjnego  
3.4. Przyczyny przeładowania informacyjnego  
3.5. Jak chronić się przed przeładowaniem informacyjnym?  
3.6. Big data, czyli „duże dane”  
3.7. Podsumowanie

Rozdział 4. Cechy i struktura wiedzy w organizacji

4.1. Dlaczego to jest ważne?  
4.2. Kontekst  
4.3. Cechy wiedzy  
4.4. Wiedza ukryta (tacit knowledge)  
4.5. Kodyfikacja wiedzy   
4.6. Rodzaje wiedzy (know-x)  
4.7. Wiedza kolektywna  
4.8. Wiedza organizacyjna i profesjonalna – czyli „opakowanie i wnętrze”
4.9. Podsumowanie  

Rozdział 5. Tworzenie wiedzy w firmie

5.1. Dlaczego to jest ważne?  
5.2. Kontekst  
5.3. Opis koncepcji  
5.4. Czym jest innowacyjność?  
5.5. Czym jest kreatywność?  
5.6. Kierowanie i motywowanie   kreatywnych pracowników
5.7. Podsumowanie

Rozdział 6. Dzielenie się wiedzą

6.1. Dlaczego to jest ważne?
6.2. Kontekst
6.3. Opis koncepcji
6.4. Strategie kodyfikacji i personalizacji wiedzy
6.5. Bariery dla dzielenia się wiedzą
6.6. Model SECI
6.7. Strumienie przepływu wiedzy
6.8. Podsumowanie

Rozdział 7. Motywowanie do dzielenia się wiedzą

7.1. Dlaczego to jest ważne?  
7.2. Kontekst
7.3.  „Chomikowanie wiedzy” – jedna z najczęściej występujących barier  
dla dzielenia się wiedzą  
7.4. Jak zwiększyć skuteczność procesów dzielenia się wiedzą?  
7.5. Rola kultury organizacyjnej  
7.6. Teorie motywacji a motywowanie do dzielenia się wiedzą  
7.7. Podsumowanie

Rozdział 8. Produktywność pracowników wiedzy

8.1. Dlaczego to jest ważne?
8.2. Kontekst  
8.3. Kim są „pracownicy wiedzy”?  
8.4.  Dlaczego pracownicy wiedzy są ważnym elementem nowoczesnego rynku pracy?
8.5.  Co może zrobić zarząd firmy, aby zwiększyć produktywność pracowników wiedzy?  
8.6. Ile warta jest koncentracja w pracy?
8.7. Podsumowanie  

Rozdział 9. Zarządzanie kreatywnością w firmie

9.1. Dlaczego to jest ważne?
9.2. Kontekst  
9.3. Kreatywny pracownik na wagę złota  
9.4. Czy wielkie pomysły potrzebują dużo czasu?  
9.5. Jak wykorzystać potencjał kreatywności tkwiący w pracownikach?  
9.6. Szkolenia i rekrutacja pracowników w kreatywnych firmach  
9.7. Twórczy klimat w miejscu pracy  
9.8. Jak motywować kreatywnych pracowników?
9.9. Podsumowanie

Rozdział 10. Uczenie się w firmie

10.1. Dlaczego to jest ważne?  
10.2. Kontekst  
10.3. Czym jest uczenie się?
10.4. Cykl uczenia się  
10.5. Jak uczą się pracownicy w firmie?   
10.6. Uczenie się od klientów
10.7. Uczenie się na porażkach  
10.8. Otwartość na uczenie się  
10.9. Szybkość uczenia się  
10.10. Pojedyncza i podwójna pętla uczenia się
10.11. Pokonywanie przeszkód na drodze do uczenia się w organizacji  
10.12. Jak zarządzać procesami uczenia się w firmie?  
10.13. Oduczanie się w organizacjach
10.14. Nauka za pomocą rozwiązań e-learningowych
10.15. Podsumowanie

Rozdział 11. Środowisko sprzyjające kreatywności i uczeniu się

11.1. Dlaczego to jest ważne?
11.2. Kontekst  
11.3. Regulacje prawne związane z organizacją przestrzeni biurowej  
11.4. Temperatura pomieszczeń a nasza produktywność
11.5. Biuro przyszłości – dylematy związane z projektowaniem i aranżacją
11.6. Jak stworzyć biuro przyszłości już dziś?  
11.7. Co cechuje najlepszych pracodawców na świecie?
11.8. Podsumowanie  

Blok dydaktyczny. Ćwiczenia warsztatowe i zadania do samodzielnego wykonania

Dodatek 1. Strategiczne zarządzanie wiedzą

Dodatek 2. Wiedza z porażek  

Bibliografia  

Spis tabel

Spis ramek

Spis rysunków

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
49,41 zł
54,90 zł

Zmiany w organizacjach. Sprawne zarządzanie, sytuacje kryzysowe i warunki osiągania sukcesu

Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania zmianami w organizacjach. Wskazuje ona także, że zmiany zachodzące we współczesnych organizacjach wymagają skutecznych rozwiązań i umiejętności sprawnego zarządzania. Publikacja a...
26,81 zł
29,79 zł

200 rad dla skiperów. Jak błyskawicznie poszerzyć wiedzę żeglarską

200 rad dla skiperów. Jak błyskawicznie poszerzyć wiedzę żeglarską to zestaw krótkich instrukcji, w syntetycznej formie przedstawiający najważniejsze zagadnienia żeglarskie. Kieszonkowy format sprawia, że podręcznik jest wygodny do używan...
67,64 zł
89,00 zł

40 wskazówek ważnych dla kierownika rejestracji. Prawo, zarządzanie, obsługa pacjenta

Książka dostarcza kierującym rejestracjami medycznymi niezbędnej wiedzy dotyczącej dokumentacji medycznej, praw pacjentów, ochrony danych osobowych i udzielania świadczeń medycznych. Zawiera praktyczne porady dotyczące zarządzania pracownikami r...
89,10 zł
99,00 zł

Zintegrowane zarządzanie środowiskiem. Systemowe zależności między polityką, prawem, zarządzaniem i techniką

Podręcznik stanowi kompendium interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu zarządzania środowiskiem i tworzenia strategii zrównoważonego rozwoju. Uwzględniono w nim specyfikę doświadczeń, przede wszystkim niemieckich, w tej dziedzinie oraz opisano inno...
53,40 zł
89,00 zł

Wiedza obiektywna

Drugie - poprawione, wstępem tłumacza opatrzone - wydanie jednej z najważniejszych, klasycznych już, prac myśliciela należącego do panteonu najwybitniejszych humanistów XX wieku. Znalazły tu wyraz ważne idee Poppera: koncepcja tzw. trzeciego świ...
57,96 zł
69,00 zł

Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności

Książka podejmuje pogłębioną, jednak syntetyczną refleksję nad koncepcją, strukturą i uwarunkowaniami zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. Stanowi próbę zaprezentowania podstawowych zagadnień problematyki internacjonalizacji firmy w po...
15,30 zł
17,00 zł

Zarządzanie kryzysowe w teorii i praktyce. Cz. 3 Relacje współdziałania, koordynacja działań

W celu przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa, do których należy zaliczyć zagrożenia naturalne, cywilizacyjne, terrorystyczne oraz zagrożenia (niepokoje) społeczne, stworzono w Polsce system zarządzania kryzysowego jako podstawowy element s...
36,90 zł
41,00 zł

Zarządzanie i optymalizacja procesów logistycznych we współczesnych trendach gospodarczych

Specyfika procesów logistycznych powoduje konieczność koncentracji na tych czynnikach, które mają kluczowy wpływ na ciągłość przepływu towarowego w całym logistycznym łańcuchu dostaw. Należy zatem stwierdzić, że zarządzanie logistyką powi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!