MENU

Istota i wartości zespołowych gier sportowych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2008

  • Autor: Halina Zdebska

  • Wydawca: AWF Kraków

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 12,60 zł
10,08
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Istota i wartości zespołowych gier sportowych

Próby stworzenia teorii zespołowych gier sportowych obserwuje się w Polsce od wielu lat. Gry sportowe stanowią przedmiot badań teorii sportu, która zajmuje się „uogólnianiem doświadczeń praktycznych, formułowaniem praw rządzących tymi zjawiskami, kierowaniem praktyką sportową oraz wyznaczaniem kierunków rozwoju sportu”2. Do sfery tej zalicza się więc teorię treningu, selekcji, odnowy biologicznej i psychologicznej, psychicznego przygotowania zawodników, szkolenie sportowe dzieci i młodzieży.
Teoria sportu utożsamiana jest też z teorią szkolenia sportowego. Konstruuje modele szkolenia sportowego, pozwalające na prognozowanie wyników w poszczególnych dyscyplinach sportu, przebieg indywidualnych karier oraz określenie możliwie najlepszych warunków do osiągnięcia mistrzostwa sportowego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                5

1.	Gra jako element rzeczywistości kulturowej człowieka     13

1.1.	Definicja gry             15

1.2.	Podstawy i zastosowanie teorii gier        18

1.2.1.	Gry społeczne         19

1.2.2.	Teoria gier w naukach politycznych     21

1.2.3.	Gry organizacyjne        22

2.	Sens gry sportowej             23

2.1.	Podstawy ontologii gry. Gry performatywowe i kinetyczne    28

2.2.	Istota zespołowej gry sportowej                               33

2.3.	Gry zespołowe -różnorodność funkcji      37

3.	Gry z piłką w kulturze człowieka        42

3.1.	Geneza gier zespołowych        44

3.2.	Próby teoretycznego uzasadnienia walorów gier z piłką         51

3.3.	Intelektualna refleksja nad znaczeniem gier z piłką w Polsce         54

4.	Gry sportowe w perspektywie aksjologii        58

4.1.	Wartości autoteliczne i instrumentalne      60

4.1.1. Wartości instrumentalne - edukacyjne, poza edukacyjne          62

4.2.	Gra sportowa a sacrum         64

4.2.1.	Sacrum a sport         67

4.2.2.	Boisko sportowe - między sacrum a profanum     71

4.3.	Wartości olimpizmu a zespołowe gry sportowe                   77

4.3.1.	Indywidualizm i zespołowość w tradycji greckiej agonistyki    80

4.3.2.	Filozofia olimpizmu a zespołowe gry sportowe     81

4.4.	Sporty boiska a socjalizacja jednostki      86

4.4.1. Wartości społeczne        90

4.5.	Gry sportowe w kategoriach etyki                            92

4.5.1.	Etyka współpracy         95

4.5.2.	Odpowiedzialność jako kategoria onto-etyczna     97

4.5.2.1. Rzeczywistość boiska a odpowiedzialność     98

4.6.	Wartości estetyczne - piękno widowiska      104

4.6.1.	Obyczajowość widowiska          106

4.6.2.	Afiliacja i konsolidacja widowni      109

4.6.3.	Piękno widowiska - piękno gry      112

4.7.	Antywartości                                           115

4.7.1.	Zjawisko agresji         117

4.7.2.	Agresja w realiach gry sportowej      120

5.	Filozoficzne podstawy zjawiska walki        127

5.1.	Walka z innymi             129

5.2.	Walka w sytuacjach trudnych          134

6.	Walka sportowa i jej determinanty prakseologiczne       136

6.1.	Walka jako działanie         141

6.2.	Walka sportowa jako efekt sprawstwa zbiorowego     146

6.3.	Między specjalizacją a uniwersalizmem działania       149

6.4.	Walka jako swoista szkoła mistrzostwa      151

6.5.	Strategia walki sportowej - atak i obrona      157

6.6.	Podmiot walczący           158

7.	W poszukiwaniu istoty zespołu sportowego      163

7.1.	Mechanizm powstawania grupy          164

7.1.1.	Zespół sportowy jako grupa społeczna     166

7.1.2.	Podstawowe cechy grupy sportowej (zespołu)     168

7.2.	Zespół sportowy jako byt społeczny        171

7.2.1.	Zespół sportowy jako system        172

7.2.2.	Rola warstwy podłoża          173

7.2.3.	Warstwa społeczna - synergia jako efekt relacji     174

7.3.	Spójność grupy jako fenomen zespołowych gier sportowych          178

7.3.1.	Wielkość grupy a spójność        179

7.3.2.	Spójność grupy a osiągnięcia        181

7.3.3.	Deindywidualizacja - syndrom myślenia grupowego          182

7.4.	Między indywidualizmem a zespołowością     183

7.4.1.	Więzi libidinalne i identyfikacje      186

7.4.2.	Jednostka a zespół        188

Zakończenie              192

Bibliografia              197

Summary              213
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: gry zespołowe gry społeczne

Inni Klienci oglądali również

7,41 zł
9,50 zł

Zdolne dziecko. Gry i zabawy ruchowe. 0-6 lat

W tym praktycznym poradniku znajdziesz propozycje codziennych zabaw rozwijających zdolności fizyczne dziecka. Energiczne ćwiczenia fizyczne wspomagają wzrost komórek móżdżku, dlatego wprowadź u malca nawyk codziennej aktywności fizycznej....
32,59 zł
37,90 zł

GRA ZAKLINACZA

Dziesięć lat po premierze bestsellerowego Zaklinacza Donato Carrisi powraca z nową przerażającą zagadką…Podobno zło jest banalne. Ale o przeciwniku, z którym przyjdzie się zmierzyć Mili Vasquez można powiedzieć wszystko, lecz ...
35,99 zł
39,99 zł

Geopolityka. Polska w grze mocarstw

Sojusz niemiecko-rosyjski w tle konfliktu USA–Chiny, czy może już sojusz proxy niemiecko-chiński? Czy afrykańska bomba demograficzna rozsadzi oczadziałą z dobrobytu Europę? Geopolity...
4,04 zł
4,49 zł

Bezbronna istota

“Bezbronna istota” to opowiadanie Antoniego Czechowa, jednego z najsłynniejszych rosyjskich pisarzy i dramaturgów. Uznawany jest powszechnie za mistrza małych form literackich.„Kistunow znowu zwr&o...
26,75 zł
31,10 zł

Zawód dziennikarz komentator sportowy

Publikacja adresowana jest zarówno do naukowców I studentów, jak i do osób zainteresowanych dziennikarstwem sportowym oraz pragnących spróbować swoich sił w zawodzie. Obok charakterystyki gatunków wypowiedzi dz...
30,80 zł
40,00 zł

Hermeneutyka gier wideo

Michał Kłosiński kreśli w swojej książce projekt hermeneutyki gier wideo – hermeneutyki o wyraźnym rysie krytycznym i zaangażowanym. Chodzi bowiem o lekturę gier jako utopii i poszukiwane z ich udziałem alternatyw wobec kapitalizmu. Teoretyczną r...
8,01 zł
8,90 zł

Sniper: Ghost Warrior 2 - poradnik do gry

Poradnik do gry Sniper: Ghost Warrior 2 to bogato ilustrowana, przygotowana w oparciu o najwyższy poziom trudności solucja całej kampanii. Poradnik zawiera również znajdźki (tancerki hula, taśmy filmowe, posążki Buddy), liczne porady i osiągnięc...
7,11 zł
7,90 zł

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca - poradnik do gry

W poradniku do gry strategicznej „Sins of the Solar Empire” znajdziecie w głównie przybliżenie mechaniki gry, porady oraz liczne zestawienia tabelaryczne różnych rodzajów jednostek. Sins of a Solar Empire: Grzechy...
7,11 zł
7,90 zł

Resident Evil: Revelations 2 - Wyrok - poradnik do gry

Poradnik do gry Resident Evil: Revelations 2 - Wyrok składa się z trzech części. Pierwsza z nich to dokładnie opisana kampania Claire, a druga - Barry'ego. W obu z nich szczególny nacisk położono na wskazanie miejsc, w których można znale...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!