Jak dzieci uczą się mówić
"Rodzice bardzo często niepokoją się o stan mowy dziecka. Ich niepokój budzi fakt, iż ich normalnie fizycznie rozwijające się dziecko mówi mało, nie chce rozmawiać z rodzicami, rówieśnikami, ma mały zasób słów albo nie mówi jeszcze wcale. Wszelkie nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym dziecka mogą prowadzić do zaburzeń mowy. I odwrotnie: zaburzenia mowy mogą mieć wpływ na uszkodzenia innych funkcji. W poradniku wyjaśniono, jak odróżnić opóźnienie rozwoju mowy wynikające z indywidualnego tempa rozwoju dziecka od opóźnienia, które jest patologią i sygnałem, że dziecko nie rozwija się prawidłowo, kiedy należy się zgłosić do logopedy oraz jak stymulować mowę dziecka.
Poradnik zawiera propozycje zabaw rozwijających (na poszczególnych etapach rozwoju) język dziecka. Książka pokazuje, w jaki sposób należy rozmawiać, słuchać, motywować do mówienia i myślenia, które jest nieodłącznie związane z językiem."
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-200-6174-1
- ISBN druku: 978-83-200-4361-7
- Liczba stron: 112
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11 1. Rozwój języka dziecka i zabawy stymulujące w poszczególnych etapach życia 15 Wiek: 3.-9. miesiąc życia płodowego 15 Rozwój mowy: etap przygotowawczy 15 Wiek: 0-6 miesięcy życia 17 Rozwój mowy: okres melodii 17 Wiek: 7.-12. miesiąc życia 22 Rozwój mowy: okres melodii 22 Wiek: 13.-24. miesiąc życia 27 Rozwój mowy: okres wyrazu 27 Wiek: 3. rok życia 35 Rozwój mowy: okres zdania 35 Wiek: 4. rok życia 41 Rozwój mowy: okres swoistej mowy dziecięcej 41 Wiek: 5. rok życia 48 Rozwój mowy: okres opowiadania, fantazjowania i złożonych dialogów 48 Wiek: okres szkolny 55 Rozwój mowy: budowanie coraz dłuższych wypowiedzi złożonych 55 Podsumowanie - rozwój mowy czynnej 59 2. Zaburzenia rozwoju mowy spowodowane różnymi czynnikami 61 Najczęstsze rodzaje zaburzeń 62 Jak mózg uczy się języka? 64 Co można zrobić, aby pomóc mózgowi uczyć się języka? 67 Co oddychanie ma wspólnego z mówieniem? 67 Co wpływa na tempo uczenia się języka? 72 Kiedy mówimy o opóźnionym rozwoju mowy? 73 3. Trudna sztuka słuchania, czyli kilka słów o słuchu fonemowym i pamięci językowej 77 4. Fakty i mity, czyli najczęstsze pytania rodziców 81 Kiedy trzeba udać się do logopedy? 81 Czego można spodziewać się u logopedy? 82 Gdzie należy udać się do logopedy? 84 Na czym polega masaż logopedyczny? 85 Zasady masowania 85 Pozycja do masażu 86 Dlaczego niektóre dzieci mówią „po chińsku"? 86 Czy dawać dziecku do żucia skórkę od chleba? 87 Dlaczego gesty i mimika mają znaczenie? 90 Dlaczego rytm ma znaczenie? 92 Czy język rozwija się według określonych reguł? 94 Śpiewać czy mówić? 96 Czytać czy opowiadać? 99 O czym i w jaki sposób opowiadać? 100 Jak zachęcić dziecko do opowiadania? 101 Co, kiedy i jak czytać? 102 Czy zabawki pomagają mówić? 103 Jak wzmocnić mięśnie potrzebne do mówienia? 104 Czy można milczka zachęcić do mówienia? 105 Kiedy, co i komu powiedzieć? 106 Czy chłopcy mówią później? 106 5. Niedaleko pada jabłko od jabłoni 109 Językowy kodeks rodzica 109 Gaduła i milczek, czyli kilka słów o wrodzonym temperamencie 110