Jak napisać pracę dyplomową
Książka Umberto Eco, włoskiego semiotyka i estetyka, profesora wielu uniwersytetów (m.in. we Florencji i Bolonii), została pomyślana jako poradnik dla studentów przystępujących do pisania pracy magisterskiej. Autor przedstawia kolejne fazy powstawania pracy, począwszy od wyboru promotora i sformułowania tematu, przez budowanie warsztatu pracy (kwerendy biblioteczne, sporządzanie notatek spełniających różne funkcje), układanie wstępnego planu pracy, wykorzystywanie zebranego materiału, stosowanie argumentacji i dowodzenia, aż po ostateczną redakcję tekstu oraz opatrywanie go przypisami, aneksami i bibliografią końcową.
Pisanie pracy dyplomowej, niezależnie od jej tematu, jest traktowane przez Eco jako szkoła metodyki i zdobywania umiejętności, które mogą się okazać przydatne w późniejszym życiu zawodowym. Uczy zatem porządkowania własnych myśli i znalezionych informacji, pozwala wypracować metodę pracy.
Prostota i swoboda języka sprawiają, że książka spełnia funkcję poradnika dla studentów przygotowujących się do pisania pracy licencjackiej, innej pracy dyplomowej czy też naukowej (jak artykuły, recenzje).
The first Polish translation of the book Come si fa una tesi di laurea. Le matera umanistiche, by Umberto Eco, a well-known writer, semiotician, aesthetician, and professor of Italian universities. This is a guide for graduate and doctoral students of humanities and social sciences, who are starting to write their BA, MA or PhD thesis. The author presents the subsequent stages of work: from the choice of a supervisor and the formulation of a topic, through collecting materials (archival and library queries, notes), drawing up a work plan, to the writing itself.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-235-2687-2
- ISBN druku: 978-83-235-0373-6
- Liczba stron: 274
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp do wydania polskiego 7 WPROWADZENIE . 19 I. CZYM JEST PRACA DYPLOMOWA I DO CZEGO SŁUŻY 23 I.1. Dlaczego trzeba napisać pracę dyplomową i czym ona jest 23 I.2. Dla kogo jest ta książka 27 I.3. Dlaczego praca dyplomowa przydaje się nawet po ukończeniu studiów 28 I.4. Cztery oczywiste reguły 30 II. WYBÓR TEMATU 32 II.1. Praca monograficzna czy przeglądowa 32 II.2. Praca historyczna czy teoretyczna 37 II.3. Zagadnienia dawne czy współczesne 41 II.4. Ile potrzeba czasu 43 II.5. Czy trzeba znać języki obce 48 II.6. Praca naukowa czy praca polityczna 53 II.6.1. Co to jest naukowość 53 II.6.2. Zagadnienia historyczno-teoretyczne czy „gorące” doświadczenia 59 II.6.3. Jak przekształcić aktualne zagadnienie w temat naukowy 63 II.7. Jak nie dać się wykorzystać promotorowi 70 III. ZBIERANIE MATERIAŁÓW 74 III.1. Dostępność źródeł 74 III.1.1. Źródła i opracowania w pracy naukowej 74 III.1.2. Informacje z pierwszej i z drugiej ręki 80 III.2. Kwerenda bibliograficzna 84 III.2.1. Jak korzystać z biblioteki 84 III.2.2. Jak się uporać z bibliografią: kartoteka 89 III.2.3. Zapis bibliograficzny 94 III.2.4. Biblioteka w Alessandrii: eksperyment 115 III.2.5. Ale czy trzeba czytać książki. I w jakiej kolejności 140 IV. PLAN PRACY I NOTATKI 143 IV.1. Spis treści jako hipoteza robocza 143 IV.2. Fiszki i notatki 152 IV.2.1. Różne typy fiszek i ich funkcje 152 IV.2.2. Fiszki ze źródeł 158 IV.2.3. Fiszki z lektur 161 IV.2.4. Pokora naukowa 167 V. REDAKCJA TEKSTU 183 V.1. Adresat 183 V.2. Jak pisać 185 V.3. Cytaty 194 V.3.1. Kiedy i jak cytować: dziesięć reguł 194 V.3.2. Cytat, parafraza, plagiat 204 V.4. Przypisy 207 V.4.1. Do czego służą przypisy 207 V.4.2. System: cytat-przypis 210 V.4.3. System: autor-rok wydania 214 V.5. Przestrogi, pułapki, zwyczaje 219 V.6. Duma naukowa 223 VI. OSTATNIA KOREKTA 227 VI.1. Układ graficzny 227 VI.1.1. Marginesy i spacje 227 VI.1.2. Podkreślenia i wersaliki 229 VI.1.3 Rozdziały, podrozdziały, punkty 231 VI.1.4. Cudzysłowy i inne znaki 232 VI.1.5. Znaki diakrytyczne i transliteracje 236 VI.1.6. Interpunkcja, akcenty, skróty 241 VI.1.7. Różne rady w przypadkowej kolejności 246 VI.2. Bibliografia załącznikowa 250 VI.3. Aneksy 254 VI.4. Spis treści 256 VII. KONKLUZJE 261 Aneks 264 Spis tablic 275