Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Promocja świąteczna

Jak osiągać sukcesy w nauce(Miękka)

Uwaga, równowaga, koordynacja. Wydanie nowe

Tytuł oryginalny: Attention, Balance, and Coordination. The A.B.C. od Learning Success

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 79,00 zł
64,78
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 14,22 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej (nie dotyczy pakietów).

Płatność elektroniczna
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- ORLEN Paczka
8,50 zł
7,50 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
- Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,50 zł
10,50 zł
- Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
- Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Jak osiągać sukcesy w nauce

Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja. Wydanie nowe przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.

Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach.

Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji.

Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej.

Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP) – szczegółowo opisana w książce Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja. Wydanie nowe.

Mam nadzieję, że książka ta pozwoli Czytelnikowi zrozumieć znaczenie wczesnych odruchów, ich funkcjonowanie na początkowych etapach rozwoju, wpływ niewyhamowanych odruchów na proces uczenia się i zachowanie oraz ich potencjalne oddziaływanie (jeśli nie zostaną zintegrowane we właściwym czasie) na inne aspekty rozwoju, takie jak postawa, równowaga czy umiejętności motoryczne.

Z tekstu

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony7-16_REP.pdf(pdf)
150 KB

Sally Goddard-Blythe

Sally Goddard Blythe jest konsultantem do spraw Edukacji Neurorozwojowej. Obecnie pełni również funkcję kierownika Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, w Anglii. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z neurorozwojem, jest także autorką wielu książek i publikacji na temat rozwoju dziecka oraz roli, jaką czynniki neurorozwojowe odgrywają w specyficznych trudnościach w uczeniu się. Jej pierwsza książka, Reflexes, Learning and Behavior (Odruchy, uczenie się i zachowanie) jest źródłem podstawowych informacji dla wielu innych profesjonalistów na całym świecie, którzy obecnie posługują się opracowaną przez nią metodą oceny odruchów. W swoich kolejnych książkach, The Well Balanced Child (Dziecko z prawidłową równowagą) oraz What Babies and Children Really Need (Czego naprawdę potrzebują dzieci) autorka zgłębia znaczenie rozwoju fizycznego dla skutecznego uczenia się, zdrowia, dobrego samopoczucia oraz integracji społecznej w późniejszym okresie.

Sally Goddard Blythe jest także autorką Baterii Testów INPP oraz Programu Ćwiczeń Rozwojowych Przeznaczonych do Użytku Szkolnego, który jest całorocznym programem codziennych ćwiczeń, obejmujących wszystkie dzieci w klasie szkolnej. Program ten stał się przedmiotem licznych opublikowanych badań, którymi początkowo objęto 810 dzieci ze szkół całej Anglii. Celem programu jest dostarczenie nauczycielom metody, która umożliwiłaby im identyfikację fizycznej gotowości do podjęcia nauki, oraz instruktażu, w jaki sposób wykorzystywać program interwencji fizycznych do wspomagania fizycznej gotowości do podjęcia nauki u dzieci w każdym wieku.

Peter Blythe

Peter Blythe, dr n. hum., wcześniej starszy wykładowca w Instytucie Psychologii Stosowanej i Edukacji w College of Education w Lancashire. W roku 1969 zwrócił uwagę na to, że u wielu dzieci z przeciętną i ponadprzeciętną sprawnością intelektualną i specyficznymi trudnościami w uczeniu się nadal występuje wiele prymitywnych odruchów, które nie powinny być obecne powyżej pierwszego roku życia, odruchy posturalne zaś, które są niezbędne do prawidłowego przebiegu wszystkich aspektów procesu uczenia się, są słabo rozwinięte. Owe rozwojowe wskaźniki dojrzałości funkcjonalnej ośrodkowego układu nerwowego uniemożliwiają wykorzystanie swojej inteligencji w sposób, który byłby możliwy do zaakceptowania w warunkach szkolnych. W roku 1975 Peter Blythe powołał do życia Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (INPP), w ramach którego opracował protokoły oceny i skutecznej interwencji rewalidacyjnej. Pozostawał kierownikiem INPP aż do 2000 r. Instytut Psychologii Neurofizjologicznej w Chester jest międzynarodowym ośrodkiem szkoleniowym dla profesjonalistów, którzy chcą posługiwać się Metodą INPP.

Lawrence J. Beuret

Lawrence J. Beuret, dr n. med. jest absolwentem Loyola Stritch School of Medicine w Chicago, Illinois. Podczas stażu w Klinice Mayo zauważył częste występowanie specyficznych zaburzeń rozwoju umiejętności szkolnych w populacji nastolatków leczonych psychiatrycznie. Spędziwszy kolejne dwa lata jako lekarz na izbie przyjęć, otworzył następnie prywatną praktykę, specjalizując się w leczeniu zaburzeń psychosomatycznych oraz zespołu stresu pourazowego (PTSD). W roku 1985 w Chester w Anglii odbył z dr. Peterem Blythe’em szkolenie z zakresu stosowania technik terapeutycznych INPP w odniesieniu do pacjentów z opóźnieniem neurorozwojowym. W trakcie swojej praktyki rozszerzył zastosowanie terapeutycznych technik INPP, obejmując nimi zarówno dzieci w wieku przedszkolnym, nastolatków, jak i osoby dorosłe z trudnościami z pisaniem i uczeniem się. Obecnie Lawrence J. Beuret zajmuje się kursami dla terapeutów, doskonalącymi umiejętność rozpoznawania i leczenia podświadomych objawów PTSD. Prowadzi praktykę medyczną na przedmieściach Chicago, w Palatine.

Valerie Scaramella-Nowinski

Valerie Scaramella‐Nowinski w swojej pracy koncentruje się na dzieciach, ich zdrowiu, rozwoju oraz procesie uczenia się. Od ponad 35 lat pracuje jako klinicysta i naukowiec, badając rozwój zachowań mózgowych u dzieci. Jej rozprawa doktorska została zatytułowana „Analiza systemowa: struktura psychologiczna i orgamiozacja mózgowa procsów umysłowych człowieka w ocenie neuropsychologicznej”. Prowadzone przez nią badania naukowe dotyczą: dysrytmie elektrofizjologiczne w zaburzeniach neurorozwojowych; ruchy gałek ocznych związane z rozwojem zachowań mózgowych, a zwłaszcza z rozwojem umiejętności pisania i czytania; neurorozwój inteligencji i uczenia się. W swojej karierze zawodowej skupiała się na zrozumieniu kwestii rozwoju neurosystemów biologicznych w odniesieniu do rozwoju i uczenia się człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem populacji pediatrycznej.

Valerie Scaramella‐Nowinski jest założycielem Ośrodka Rozwojowej Diagnostyki Neuropsychologicznej mieszczącego się w Orland Park, w stanie Illinois w USA. W Ośrodku realizuje się trzty sepcjalistyczne programy: Program dla Osób z uszkodzeniami mózgu, Program dla Osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Program dla osób z zaburzeniami neurorozwojowymi/ zaburzeami uwagi i uczenia się. Te programy diagnostczno-terapeutyczne wymagają zaangażowania interdyscyplinarnego zespołu specjalistów dziecięcych, w tym neuronaukowców, pedagogów oraz specjalistów zajmujących się rozwojem, mową i językiem, motoryką oraz uczeniem się. Zasadniczym celem ośrodka jest łączenie neuronauki z edukacją.

Wraz ze swoim zespołem Valerie Scaramella‐Nowinski stworzyła edukacyjne programy treningu mózgu dla tysiąca dzieci. Ośrodek świadczy konsultacje dla wielu okręgów szkolnych, szpitali, specjalistów ochrony zdrowia i powiązanych dziedzin oraz monitoruje programy rozwojowe.

W 2003 roku Nowinski razem ze swoją rodziną założyła Fundację Neuropsychologii Dziecka [ang. Neuropsychology C.H.I.L.D. (Inicjatywa Zdrowia Dziecka dla jego rozwoju i uczenia się) Foundation], będącą organizacją non-profit. Misją fundacji jest „promowanie śwoiadomości społecznej w zakresie najnowszych badań w dziedzinie neuronauk i edukacji oraz w zakresie pracy klinicznej związanej z rozwojem i nauką dziecka”.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony7-16_REP.pdf(pdf)
150 KB

Teologia nauki

Prezentowany tom stanowi próbę doprecyzowania programu teologii nauki. Zawiera artykuły dotyczące możliwości takiej teologii, jej warunków i podstawowych problemów. Autorzy podejmują próby oceny współczesnych wysiłk&o...

Słowniki tematyczne 1 Język polski Nauka o literaturze

Słownik zawiera ponad 1000 zwięzłych haseł, pojęć i terminów bogato ilustrowanych i powiązanych ze sobą systemem odsyłaczy:gatunki i rodzaje literackie,najważniejsze chwyty literackie,kategorie estetyczne,

Metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości

Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autor&oac...

Neue Expedition Deutsch 1 Zeszyt ćwiczeń do nauki języka niemieckiego dla liceum i technikum

„Neue Expedition Deutsch. 1. Zeszyt ćwiczeń. Język niemiecki dla szkół ponadgimnazjalnych” „Neue Expedition Deutsch. 1. Zeszyt ćwiczeń. Język niemiecki dla szkół ponadgimnazjalnych” to publikacja przeznaczona dla uczniów l...
29,00 zł

Gautama Budda i jego nauki

Autor przestawił najważniejsze fakty z życia Wielkiego Oświeconego. Pomaga to zrozumieć sytuację, w jakiej znajdował się książę Siddhartha i co zmotywowało go do wielkich poświęceń na rzecz całej ludzkości.Czytelnik znajdzie tutaj opisy naj...

Mówię i śpiewam świadomie Podręcznik do nauki emisji głosu

Problem zdrowego głosu dotyczy wszystkich, dla których ten delikatny instrument jest narzędziem pracy lub środkiem wyrazu: nauczycieli i piosenkarzy, śpiewaków i polityków, sprzedawców i prawników. Do nich jest adreso...

Nauka i zabawa z księżniczką Joline

Dołącz do Joline, Małej Księżniczki, która dzień po dniu zmaga się ze swoimi problemami i wyciąga z nich mądre wnioski, dzięki temu, że modli się i prosi o pomoc Króla Królów – Jezusa.Każdej dziewczynce spodobają...

Bóg i nauka

W jakiego Boga wierzą naukowcy? Co wspólnego z modlitwą ma rozwiązywanie równań? Dlaczego nie należy zapychać Bogiem dziur w nauce? Co nauka może dać teologii? Czemu teoria ewolucji jest aż teorią, a koncepcja Inteligentnego Projektu zaha...

Kwalifikacja A.36 Prowadzenie rachunkowości Podręcznik do nauki zawodów technik ekonomista i technik rachunkowości Część 1

Kwalifikacja A.36. Część 1. Prowadzenie rachunkowości. Podręcznik do nauki zawodów technik ekonomista i technik rachunkowościNajbardziej aktualny podręcznik do rachunkowości na rynku według stanu prawnego na dzień 1 lipca 2016 roku.T...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!