Kalejdoskop 01/2022
TEMAT NUMERU: Wystawy przyszłości
We współczesnym świecie najważniejsze jest doświadczanie. Opiera się na nim komunikacja międzyludzka i uczestnictwo w kulturze. Teoretycy awangardy przewidzieli to już sto lat temu. Żeby muzea mogły dobrze wykonać swoją pracę, odbiorca nie może być biernym konsumentem, a musi stać się współtwórcą wystawy. Widz to nie tylko oko rejestrujące obrazy i komunikaty, to przede wszystkim ciało poruszające się w konkretnej przestrzeni. Muzeum musi stać się forum dyskusji i współdziałania, miejscem dla emocji i rozmaitych interpretacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770860305201
- Liczba stron: 84
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
14 Życzmy sobie. Feliton wierszowany Andrzeja Poniedzielskiego
16 Nowoczesne muzeum – czyli jakie? Zastanawia się Anna Nadolska-Styczyńska
23 Między zachwytem a oddźwiękiem. O tworzeniu współczesnych wystaw sztuki z Jarosławem Suchanem rozmawia Aleksandra Talaga-Nowacka
27 Dobre dzieło nie wystarczy. – Od czasów awangardy w wystawiennictwie nie wymyślono nic lepszego – pisze Aleksandra Talaga-Nowacka
30 Spotkania w trzecim wymiarze. Bogdan Sobieszek przedstawia eksperymenty narracyjne w technologii 3D
35 Wystaw się, a postaw się. Felieton Michała B. Jagiełło
36 Przede wszystkim doświadczać. O wystawie stałej „Kino Polonia” w Narodowym Centrum Kultury Filmowej w Łodzi pisze Bogdan Sobieszek
38 Ćwiczenie swobodnej wyobraźni. Wywiad Dawida Brykalskiego w trzecią rocznicę śmierci Ursuli K. LeGuin
41 Czas nieutracony. Mieczysław Kuźmicki pisze o „Dzienniku pandemicznym. Zapiskach Muzeum Miasta Zgierza z czasów zarazy”
42 Koszyk z grzybami. Felieton Łukasza Maciejewskiego
45 Muzyka ponad wykonawcą. Młody wiolonczelista Michał Balas w rozmowie z Magdaleną Sasin mówi o całkowitym oddaniu się nutom
48 Bransoletka dla Dorki. Agnieszka Szygendowska rozwiązuje zagadkę bransoletki, która powstała w łódzkim getcie
52 Szalony dzień. Magdaleny Sasin recenzja „Wesela Figara” w Teatrze Wielkim w Łodzi
54 Biała kolacja. Piotr Grobliński o spektaklu „Niepamięć” w Teatrze im. Jaracza w Łodzi
56 Całkiem inny „Kopciuszek”. Recenzja Mateusza Bugalskiego spektaklu w Teatrze Lalek Arlekin w Łodzi
58 Oczy szeroko otwarte. Aleksandra Talaga-Nowacka pisze o wystawie fotografii Jacka Koprowicza, Ryszarda Lenczewskiego i Zbigniewa Wichłacza „Fifty Years After” w Ośrodku Propagandy Sztuki w Łodzi
59 Cóż za nominacja! O komiksie obyczajowym „Koniec lipca” Marii Rostockiej pisze Piotr Kasiński
60 Strategie teatralnej iluzji (7): metoda Warlikowskiego. Analizuje Michał Rzepka
62 Świątynia sztuki. Templum – nowe miejsce na mapie kulturalnej miasta – przedstawia Piotr Grobliński
64 Kwiaty na drodze do UNESCO. Jak Spycimierz ze swoją tradycją układania kwietnych dywanów dostał się na listę dziedzictwa światowego, pisze Dawid Brykalski
68 Między Łodzią i Łaskiem. Andrzej Sznajder wspomina postać pisarza Eugeniusza Iwanickiego
70 Kalendarium