MENU

Komunikacja w terapii

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Seria / cykl: TERAPIA

  • Autor: Herschel Knapp

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 74,00 zł
51,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Komunikacja w terapii

Komunikacja w terapii w atrakcyjny i przystępny sposób wprowadza w tematykę komunikowania się w sytuacjach terapeutycznych. Omawia podstawowe cechy relacji terapeuta-klient (początkową fazę terapii, rozwój i postępy, komunikację emocjonalną i kierowanie rozmowami terapeutycznymi). Przedstawia przykładowe dialogi między terapeutą a klientem oraz wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności terapeutycznych. Ukazuje różnice między codziennymi relacjami społecznymi a relacją terapeutyczną.


Książka zawiera:


- podstawowe informacje dotyczące granic komunikacji, motywacji klientów i ich otwierania się przed terapeutą, zagadnień etycznych i aspektów prawnych;


- protokoły z kilku sesji terapeutycznych, ukazujące najważniejsze elementy zintegrowanych umiejętności z zakresu komunikacji w terapii;


- praktyczne ćwiczenia, wspomagające rozwijanie poszczególnych umiejętności terapeutycznych;


- etyczne standardy pracy terapeutów;


- przejrzysty i wyczerpujący wykaz najważniejszych terminów.


Nie spotkałem podobnej pracy w języku polskim, owszem - tematy i kwestie poruszane tutaj pojawiają się i w innych pracach z zakresu klinicznej psychologii, terapii i poradnictwa (np. antyalkoholowego), jednak ten podręcznik przekracza i uporządkowaniem, i dojrzałością myśli tamte publikacje.


Z recenzji prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9
	Odgrywanie ról – wskazówki do ćwiczeń  11
		Omówienie  12
		Udzielanie informacji zwrotnych 13
		Zaawansowane techniki udzielania informacji zwrotnych 14
	Podziękowania 16
Rozdział 1. Rozumienie pojęcia relacji terapeutycznej 19
	Osoby biorące udział w terapii 19
	Proces terapeutyczny 20
		Wybór 20
		Kontakt początkowy 20
		Zakończenie terapii 21
		Czas trwania terapii 21
		Cel terapii 22
		Tematy rozmów  24
		Porady 24
		Perspektywa 26
	Czynniki społeczne i emocjonalne  26
		Zaangażowanie emocjonalne  26
		Obiektywność  27
		Dystansowanie się wobec własnego ego 28
		Kontakt osobisty 28
		Zaangażowanie  30
	Profesjonalizm 31
		Regulacje prawne 31
		Poufność 32
		Zakres kompetencji 33
		Granice 33
		Odpowiedzialność za czas spędzony z klientem  34
		Szacunek 35
		Postawa nieoceniająca 35
		Pozytywne nastawienie do klienta 36
	Otwartość terapeuty wobec klienta  37
		Zalety otwartości terapeuty  38
		Wady otwartości terapeuty 39
		Prawdomówność w otwieraniu się 42
		Wskazówki dotyczące otwierania się terapeuty przed klientem  42
	Odgrywanie ról – ćwiczenia  44
		1.1. Dyskrecja 44
		1.2. Nieprzyjemne sny 45
		1.3. Mój terapeuta, mój przyjaciel? 46
		1.4. Komputerowy dylemat 47
		1.5. Zbyt wiele zajęć 48
Rozdział 2. Początek terapii 49
	Wywiad wstępny 49
	Czynniki ułatwiające tworzenie sprzyjającej atmosfery 50
		Porozumienie 50
		Wspomaganie klienta w jego otwieraniu się  52
	Kontakt początkowy  57
		Wprowadzenie oraz podstawowe reguły 57
		Prezentowany problem  58
		Radzenie sobie z ciszą 58
		Rozpoczynanie od etapu, na którym znajduje się klient  60
		Poszanowanie granic klienta 62
		Dopasowanie 64
		Właściwości wokalne  66
		Ukryte problemy  67
	Odgrywanie ról – ćwiczenia  70
		2.1. Wyjątkowy Błażej 70
		2.2. Milczenie klienta 71
		2.3. Problemy nastolatki 72
		2.4. Nieszczerze twój 73
		2.5. Zysk czy strata? 74
Rozdział 3. Kontynuowanie terapii  75
	Słuchanie 75
	Uczestnictwo  76
		Obserwacja sygnałów 76
		Niewerbalna uważność  78
		Krótkie reakcje werbalne 80
		Przerwy 81
	Weryfikowanie własnej percepcji 84
		Odzwierciedlenie/parafrazowanie  85
		Odwrócone odzwierciedlenie 87
		Podsumowanie 89
		Klaryfikacja 92
	Odgrywanie ról – ćwiczenia  95
		3.1. Wypadek samochodowy 95
		3.2. Wszystko dla Edyty 96
		3.3. Rodzina na pogrzebie  97
		3.4. Na pomoc 98
		3.5. Zwolnienie z pracy 99
Rozdział 4. Komunikacja emocjonalna 100
	Język emocji 100
		Emocje pozytywne 102
		Emocje negatywne 102
	Komunikacja emocjonalna  103
		Empatia 103
		Walidacja  107
		Normalizowanie 109
		Samoświadomość 110
		Poznawanie własnej perspektywy 111
		Monitorowanie własnych emocji 111
		Kierowanie przeciwprzeniesieniem  112
		Radzenie sobie z uprzedzeniami 112
	Odgrywanie ról – ćwiczenia 114
		4.1. Problem z psami 114
		4.2. Powrót do książek 115
		4.3. Choroba 116
		4.4. Pożar  117
		4.5. Interes czy przyjemność? 118
Rozdział 5. Prowadzenie terapii 119
	Gromadzenie informacji 119
		Uzupełnianie informacji 119
		Zachęcanie klienta do mówienia 121
		Prośby o potwierdzenie o charakterze otwartym  122
	Zadawanie pytań 123
		Zadawanie pojedynczych pytań 124
		Buforowanie  125
		Powtarzanie pytania  127
		Pytania zamknięte i otwarte 128
		Unikanie pytań oskarżających 130
		Unikanie pytań zaczynających się od dlaczego  131
		Unikanie pytań z wielokrotnym wyborem 132
		Unikanie pytań sugerujących/naprowadzających 133
	Kierowanie 134
		Powracanie 134
		Streszczanie  135
		Zmiana kierunku rozmowy 137
		Specyficzność 139
		Ogniskowanie uwagi 140
	Proponowanie różnych perspektyw 142
		Przeformułowanie 143
		Interpretacja 144
		Generalizacja 146
	Identyfikacja i rozwiązywanie kwestii rozbieżności 149
		Podważanie 149
		Konfrontacja 151
	Edukacja 154
		Udzielanie informacji 154
		Udzielanie porad 156
	Odgrywanie ról – ćwiczenia 161
		5.1. Bez pracy 161
		5.2. Trudna pomoc  162
		5.3. Problem mieszkaniowy 163
		5.4. Pułapka cioci 164
		5.5. Problemy Patryka 165
Ćwiczenie: Ocena własnych umiejętności z wykorzystaniem nagrania wideo 166
	Przegląd  166
	Ustalenia 166
		Partner w odgrywaniu ról 166
		Inscenizacja 166
	Rozpoczęcie 167
		Odgrywanie ról  167
		Omówienie 168
	Wskazówki dotyczące dokonywania samooceny 168
Przegląd załączników A, B i C 170
	Integracja umiejętności  170
	Terapia krótkoterminowa 170
	Zakończenie terapii 171
Załącznik A. Sesja terapeutyczna z Martą. Pierwszy tydzień: sesja wprowadzająca  172
Załącznik B. Sesja terapeutyczna z Martą. Piąty tydzień: sesja środkowa 199
Załącznik C. Sesja terapeutyczna z Martą. Dziesiąty tydzień: zakończenie terapii 225
Załącznik D. Standardy etyczne dla pracowników służb społecznych  247
	Preambuła  247
	Część I. Standardy dla pracowników służb społecznych 247
		Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec klientów 248
		Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec społeczności lokalnych oraz społeczeństwa 249
		Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec współpracowników 250
		Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec innych przedstawicieli zawodu 250
		Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec pracodawców 251
		Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec samych siebie 251
	Część II. Standardy dla trenerów i osób zajmujących się kształceniem pracowników służb społecznych 251
Wykaz najważniejszych pojęć  254
Bibliografia  264
Indeks nazwisk 268
Indeks rzeczowy 270
O Autorze 273
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

10,64 zł
15,20 zł

Terapia w chorobach układu nerwowego. Rozdział 8

Rozdział 8. z publikacji pt. „Terapia w chorobach układu nerwowego”, redakcja naukowa: Wojciech Kozubski. Nowoczesny podręcznik leczenia chorób układu nerwowego. Publikacja obejmuje najistotniejsze zagadnienia klinicznej neurol...
14,04 zł
18,00 zł

Terapia dzieci i młodzieży

Książka omawia problematykę terapii dzieci i młodzieży w ujęciu zarówno teoretycznym, jak i praktycznym. Czytelnik znajdzie tutaj podstawowe wiadomości na temat różnych zaburzeń oraz praktyczne wskazówki, jak tą wiedzę wykorzystać...
25,20 zł
28,00 zł

Komunikacja wizualna Nowoczesne narzędzia

KOMUNIKACJA WIZUALNA. NOWOCZESNE NARZĘDZIA stanowi kompendium uporządkowanej, podstawowej wiedzy z zakresu reklamy, brandingu i public relations. Autorka, Ewelina Witek - specjalistka w dziedzinie nowych mediów, opisuje w niej swoje dział...
36,00 zł
40,00 zł

Terapia zajęciowa. Metoda Snoezelen – Sala Doświadczania Świata

Znana na całym świecie Metoda Snoezelen polega na silnym stymulowaniu poznawania świata na poziomie sensorycznym. Polskim odpowiednikiem nazwy Snoezelen jest Sala Doświadczania Świata.Autorka omawia, w jaki sposób zorganizować Salę D...
10,64 zł
15,20 zł

Terapia w chorobach układu nerwowego. Rozdział 12

Rozdział 12. z publikacji pt. „Terapia w chorobach układu nerwowego”, redakcja naukowa: Wojciech Kozubski. Nowoczesny podręcznik leczenia chorób układu nerwowego. Publikacja obejmuje najistotniejsze zagadnienia klinicznej neuro...
30,80 zł
44,00 zł

Terapia psychomotoryczna dzieci metodą Procus i Block

Terapia psychomotoryczna metodą Procus i Block została stworzona w latach 60-tych XX wieku, z inspiracji dr Zofii Kułakowskiej. Terapia jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat, które wykazują łagodne zaburzenia neuropsychologiczne, m...
107,10 zł
119,00 zł

Komunikacja w opiece medycznej

Książka porusza zarówno zagadnienia ogólne - np. znaczenie komunikacji zawodowej w relacji lekarz-pacjent, potrzeby pacjenta - jak i szczegółowe, dotyczące zasad i specyfiki kontaktu z określonymi grupami pacjentów. Autorzy ...
10,91 zł
12,12 zł

Wiedza jako poznanie i terapia (kreowanie osobowości)

„Najbardziej rzeczywiste w kategoriach możliwości ludzkiego poznania jest to, co stanowi bezpośrednie doświadczenie ludzkie. Człowiek może wzrastając prowadzić do rozwoju swoich możliwości poznawania, co dzieje się przede wszystkim poprzez coraz ...
42,14 zł
49,00 zł

Komunikacja sieciowa

W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się:Tom 1 - Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce, Ł. SzurmińskiTom 2 - Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, J. Olędzki<...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!