MENU

Kontekst społeczny w późnym dzieciństwie a rola ucznia

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2009

  • Autor: Sylwia Seul

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 29,80 zł
23,24
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kontekst społeczny w późnym dzieciństwie a rola ucznia

Książka ta próbuje odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób wybrane elementy kontekstu społecznego wpływają na realizowanie przez dziecko nowych zadań. Inicjuje ją przegląd zagadnień związanych z charakterystyką dziecka w późnym dzieciństwie: jego emocjami, kształtującym się obrazem własnej osoby oraz typową aktywnością.

Analizie poddano rolę dorosłych i ich formy aktywności kierującej losem dziecka, z uwzględnieniem wspomagania rozwoju. Wyszczególniono i scharakteryzowano epizody wzajemnego zaangażowania, sprzężenie zwrotne, mobilizację do działania, krytykę i wsparcie. Specyficzne doświadczenie wspierające rozwój dziecka oferuje rodzina. Innych możliwości dostarcza nauczyciel, który dla dziecka jest przedstawicielem szkoły. Zwrócono uwagę na sposób spostrzegania i poznawania dziecka przez nauczyciela oraz sposoby wchodzenia z nim w interakcję.

Dzięki temu dokonano przeglądu zjawisk charakteryzujących dziecko i jego społeczny kontekst.

W książce skoncentrowano się również na okresie późnego dzieciństwa, kiedy dziecko staje przed nowymi zadaniami rozwojowymi. Po trzech latach edukacji w szkole podstawowej (nauczanie zintegrowane – wczesnoszkolne) zostaje poddane nowym wymaganiom i płynące stąd doświadczenia mogą stać się dla dziecka podłożem do dalszego rozwoju. W nowej sytuacji wybiera dla siebie indywidualny sposób reagowania, a zadanie staje się szansą rozwoju, w którym dorosły może być mediatorem.

Ponieważ monografia pokazuje zmiany w zakresie funkcjonowania ucznia w szkole, przechodzącego od nauczania zintegrowanego do blokowego, jest adresowana do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych oraz studentów tych kierunków. Wnioski z pracy mogą być pomocne w rozwiązywaniu niektórych praktycznych zagadnień, z którymi wymienione osoby spotykają się na co dzień w pracy w szkole podstawowej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9
Rozdział 1. Specyficzne cechy rozwojowe dziecka w późnym dzieciństwie	11
	1.1. Emocje	12
	1.2. Obraz siebie	17
	1.3. Aktywność a procesy poznawcze	21
Rozdział 2. Kontekst społeczny a rozwój dziecka	27
	2.1. Dorosły wspomagający rozwój	27
		2.1.1. Epizody wspólnego zaangażowania	30
		2.1.2. Sprzężenie zwrotne	31
			2.1.2.1. Mobilizacja	32
			2.1.2.2. Krytyka	33
		2.1.3. Wsparcie	36
		2.1.4. Podsumowanie	37
	2.2. Kontakty w rodzinie a rozwój ucznia	39
	2.3. Kontakty z nauczycielem a rozwój ucznia	42
		2.3.1. Poznawanie ucznia	43
		2.3.2. Interakcja z uczniem	46
		2.3.3. Podsumowanie	53
	2.4. Kontakty w grupie rówieśniczej a rozwój ucznia	54
		2.4.1. Podsumowanie	58
Rozdział 3. Nowe zadania w późnym dzieciństwie	59
	3.1. Dziecko wobec nowych zadań	59
	3.2. Zmiana w obrazie siebie i świata	65
	3.3. Zadanie zwiastunem nowej jakości rozwojowej	69
	3.4. Podsumowanie	75
Rozdział 4. Kontekst społeczny a rola ucznia. Wprowadzenie do badań	77
	4.1. Problem i hipotezy	82
		4.1.1. Problem	82
		4.1.2. Hipotezy	83
	4.2. Metoda	87
		4.2.1. Zmienne i ich operacjonalizacja	87
			4.2.1.1. Pomiar zmiennej zależnej	87
			4.2.1.2. Pomiar zmiennych niezależnych	89
			4.2.1.3. Charakterystyka przygotowanych narzędzi	90
		4.2.2. Dobór osób badanych	92
		4.2.3. Plan i przebieg badania	93
		4.2.4. Model analizy statystycznej danych	95
Rozdział 5. Kontekst społeczny i cechy podmiotowe dziecka a rola ucznia. Wyniki	97
	5.1. Hipoteza główna: modyfikacje kontekstu i zachowań ucznia	97
		5.1.1. Analiza przyczyn	100
	5.2. Udział inteligencji i lęku w pełnieniu roli ucznia	102
		5.2.1. Udział inteligencji i lęku dziecka w kształtowaniu obrazu siebie	103
		5.2.2. Udział inteligencji i lęku w ekspresji emocji w szkole	105
		5.2.3. Udział inteligencji i lęku w powstaniu obrazu szkoły	107
		5.2.4. Udział inteligencji i lęku w poszukiwaniu wsparcia	111
		5.2.5. Udział inteligencji i lęku w podejmowanych formach aktywności ucznia	113
		5.2.6. Udział inteligencji i lęku w pełnieniu roli ucznia – podsumowanie	115
	5.3. Udział kontekstu rodzinnego w pełnieniu roli ucznia	122
		5.3.1. Postawa rodziców wobec dziecka	122
			5.3.1.1. Związek postawy rodziców z kształtowaniem obrazu siebie	122
			5.3.1.2. Związek postawy rodziców z ekspresją emocji w szkole	124
			5.3.1.3. Związek postawy rodziców z powstawaniem obrazu szkoły	127
			5.3.1.4. Związek postawy rodziców z poszukiwaniem wsparcia	130
			5.3.1.5. Związek postawy rodziców z aktywnością dziecka	132
			5.3.1.6. Postawy rodziców a rola ucznia – podsumowanie	134
		5.3.2. Reakcje rodziców na trudności dziecka	138
			5.3.2.1. Związek reakcji rodziców z kształtowaniem przez dziecko obrazu siebie	138
			5.3.2.2. Związek reakcji rodziców z ekspresją emocji dziecka w szkole	141
			5.3.2.3. Związek reakcji rodziców z powstawaniem u dziecka obrazu szkoły	144
			5.3.2.4. Związek reakcji rodziców z poszukiwaniem wsparcia przez dziecko	147
			5.3.2.5. Związek między reakcjami rodziców a aktywnością dziecka	149
			5.3.2.6. Reakcje rodziców na trudności dziecka – podsumowanie	152
	5.4. Udział kontekstu szkolnego w pełnieniu roli ucznia	156
		5.4.1. Spostrzeganie ucznia w interakcji	156
			5.4.1.1. Związek spostrzegania nauczyciela z obrazem siebie ucznia	156
			5.4.1.2. Związek spostrzegania nauczyciela z ekspresją emocji	159
			5.4.1.3. Związek spostrzegania ucznia z obrazem szkoły	162
			5.4.1.4. Związek spostrzegania nauczyciela z poszukiwaniem wsparcia	165
			5.4.1.5. Związek spostrzegania nauczyciela z aktywnością ucznia	167
			5.4.1.6. Spostrzeganie nauczyciela a pełnienie roli ucznia – podsumowanie	170
		5.4.2. Zachowania nauczyciela w trakcie lekcji	173
			5.4.2.1. Związek zachowania nauczyciela z obrazem siebie ucznia	174
			5.4.2.2. Związek zachowania nauczyciela z ekspresją emocji ucznia	176
			5.4.2.3. Związek zachowania nauczyciela z tworzeniem przez ucznia obrazu szkoły	179
			5.4.2.4. Związek zachowania nauczyciela z poszukiwaniem przez ucznia wsparcia	182
			5.4.2.5. Związek zachowani
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
19,50 zł
26,00 zł

Psychologiczne i edukacyjne konteksty transgresji. Psychological and educational contexts of transgression.

Książka porusza problematykę transgresji, przekraczania, łamania granic, wychodzenia poza ograniczenia wg. dziewiętnastu autorów dzieła, w twórczości ale przecież dotyczy to każdego innego aspektu życia człowieka. Transgresja towarzyszy r...
17,50 zł
25,00 zł

REGION JAKO KONTEKST ZACHOWAŃ POLITYCZNYCH

Książka podejmuje problem roli szeroko rozumianego regionu w kształtowaniu się zachowań politycznych, w szczególności zachowań wyborczych. Porusza w pierwszym rzędzie teoretyczny aspekt zagadnienia, odwołując się do pojęcia „kontekstu&rdqu...
38,70 zł
45,00 zł

Rola wyspecjalizowanych agencji Unii Europejskiej w obszarze spraw wewnętrznych i wymiaru sprawiedliwości

Głównym celem opracowania jest ukazanie i objaśnienie złożoności zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem zdecentralizowanych agencji w przestrzeni spraw wewnętrznych i wymiaru sprawiedliwości. Autorka opracowania zbadała i dokonał...
27,52 zł
32,00 zł

Regulacyjna rola humoru w zespole wypalenia zawodowego nauczycieli

Monografia będzie z powodzeniem służyć środowisku naukowemu, zainteresowanemu uwarunkowaniami, profilaktyką i redukowaniem przejawów wypalania się w pracy z uczniami. Może być cenną inspiracją dla magistrantów psychologii i pedagogiki bad...
7,72 zł
9,90 zł

Nauczyciele uczniowie

Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną - lokalnego zarządzania oświatą - aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaj...
25,60 zł
32,00 zł

Asceta w świecie wartości. Aksjologiczny kontekst ascezy współczesnej

Czym jest asceza i czy we współczesnym świecie jest jeszcze dla niej miejsce? Czy może mieć ona wymiar filozoficzny oraz etyczny – być asc-etyką? Jaki jest związek ascezy z etyką umiaru? Jakie wartości związane są z ascezą? Książka jest pr...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!