MENU

Kontrola zarządcza w sektorze finansów publicznych. Zadania skarbnika i głównego księgowego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2021

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Renata Niemiec

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 84,00 zł
75,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kontrola zarządcza w sektorze finansów publicznych. Zadania skarbnika i głównego księgowego

Książka omawia najistotniejsze zagadnienia kontroli zarządczej w sektorze finansów publicznych, w tym m.in.: • procedury kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego, • pozycję skarbnika – jego kwalifikacje, kompetencje oraz odpowiedzialność za wykonywane zadania, • zakres i obowiązki głównego księgowego jednostki samorządu terytorialnego, • wieloletnią prognozę finansową w systemie kontroli zarządczej jako instrument planowania rocznego i wieloletniego, • budżet i plan finansowy jednostki samorządu terytorialnego.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla pracowników administracji samorządowej w tym: skarbników, głównych księgowych, ale może również zainteresować kierowników jednostek finansów publicznych. Ze względu na poruszaną tematykę może być przydatna także pracownikom działów zasobów ludzkich oraz pozostałym pracownikom administracji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 9
Wstęp | str. 11
Rozdział I
Kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych. Zagadnienia podstawowe | str. 15
1. Regulacje prawne w zakresie kontroli finansów publicznych | str. 15
2. Finanse publiczne | str. 18
3. Jednostki sektora finansów publicznych | str. 20
Rozdział II
Pojęcie kontroli – sektor publiczny | str. 29
1. Ewolucja kontroli w sektorze publicznym | str. 29
2. Pojęcie i istota kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych | str. 34
3. Dokumentacja organizacji kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych | str. 41
4. Samokontrola procesu kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych | str. 43
4.1. Szczegółowe wytyczne w zakresie samooceny kontroli zarządczej dla jednostek sektora finansów publicznych | str. 44
4.2. Ogólne informacje dotyczące samooceny kontroli zarządczej | str. 45
4.3. Samoocena kontroli zarządczej przeprowadzana w jednostkach za pomocą ankiet (kwestionariuszy) | str. 49
5. Plan działalności, sprawozdanie z wykonania planu działalności… oraz oświadczenie o stanie kontroli zarządczej | str. 54
Rozdział III
Skarbnik w strukturze służb finansowo-księgowych | str. 57
1. Pozycja skarbnika w jednostce samorządu terytorialnego, kwalifikacje, charakterystyka kompetencji | str. 59
2. Instytucja skarbnika jednostki samorządu terytorialnego | str. 60
3. Kompetencje skarbnika JST jako głównego księgowego budżetu w zakresie kontroli finansowej i gospodarki finansowej | str. 64
4. Przykładowa procedura kontroli finansowej w jednostce sektora finansów publicznych | str. 68
5. Środki kontroli finansowej | str. 75
6. Odpowiedzialność skarbnika jako głównego księgowego budżetu za kontrolę zgodności operacji gospodarczej i finansowej | str. 82
7. Sprawozdawczość – skarbnik JST | str. 86
8. Kompetencje skarbnika JST w zakresie procedury planistycznej, planowanie budżetowe/operacyjne | str. 90
8.1. Zadania skarbnika JST w tworzeniu planu operacyjnego w kontekście kontroli zarządczej | str. 90
8.2. Kontrasygnata skarbnika JST wobec oświadczenia woli | str. 94
Podsumowanie | str. 97
Rozdział IV
Zakres i obowiązki głównego księgowego jednostki samorządu terytorialnego | str. 99
1. Obowiązki głównego księgowego w świetle ustawy o rachunkowości | str. 101
2. Prawa i obowiązki głównego księgowego w świetle ustawy o finansach publicznych | str. 105
2.1. Waga podpisu kierownika jednostki na dokumentach powodujących zaciągnięcie zobowiązania | str. 105
2.2. Waga podpisu głównego księgowego na dokumentach powodujących zaciągnięcie zobowiązania | str. 107
2.3. Odpowiedzialność głównego księgowego | str. 110
Podsumowanie | str. 111
Rozdział V
Wieloletnia prognoza finansowa w systemie kontroli zarządczej jako instrument planowania rocznego i wieloletniego | str. 113
1. Wieloletnia prognoza finansowa – wprowadzenie | str. 113
2. Metodologia opracowania wieloletniej prognozy finansowej | str. 124
3. Wybrane elementy wieloletniej prognozy finansowej | str. 125
4. Zakres wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego | str. 129
5. Okres wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego | str. 131
6. Uchwalanie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego | str. 134
Podsumowanie | str. 137
Rozdział VI
Budżet/plan finansowy jednostki samorządu terytorialnego w systemie kontroli zarządczej. Elementy kontroli zarządczej | str. 139
1. Budżet jednostki samorządu terytorialnego | str. 139
2. Metoda kasowa i memoriałowa w rachunkowości sektora publicznego | str. 145
3. Inicjatywa sporządzenia projektu uchwały | str. 147
4. Plan finansowy jednostki samorządu terytorialnego | str. 149
4.1. Założenia do opracowania planów finansowych na rok następny | str. 154
4.2. Plan finansowy – zasady jego opracowania oraz jego zatwierdzenie | str. 157
4.2.1. Zasady opracowania planu finansowego | str. 157
4.2.2. Zatwierdzenie planu finansowego | str. 158
4.2.3. Ustalanie zapotrzebowania na środki – harmonogram dochodów i wydatków | str. 159
4.2.4. Monitorowanie planu finansowego, analiza wpływów w zakresie dochodów, zaangażowanie wydatków | str. 160
4.2.5. Zmiana planu finansowego | str. 161
4.2.6. Odpowiedzialność kierownika jednostki i głównego księgowego za przekroczenia uprawnień wynikających z planów finansowych | str. 162
4.2.7. Planowanie – gromadzenie i wydatkowanie środków pieniężnych w planie finansowym | str. 164
Podsumowanie | str. 168
Rozdział VII
Budżet zadaniowy w systemie kontroli zarządczej… jako narzędzie zarządzania | str. 169
1. Definicja formalnoprawna budżetu zadaniowego | str. 169
2. Budżet zadaniowy instrumentem racjonalizacji celów i zadań | str. 172
3. Sprawozdawczość budżetowa w układzie zadaniowym | str. 174
4. Kontrola zarządcza a budżet zadaniowy | str. 175
Podsumowanie | str. 177
Bibliografia | str. 179
Wykaz aktów prawnych | str. 181
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

29,70 zł
33,00 zł

Dylematy i perspektywy rozwoju finansów i rachunkowości

Współczesne procesy gospodarcze są niewątpliwie coraz bardziej skomplikowane, co tym samym wymusza na finansach i rachunkowości podejście interdyscyplinarne w celu rozwiązywania praktycznych problemów. Jednocześnie znaczenie finansó...
114,30 zł
127,00 zł

E-kontrola podatkowa i jednolity plik kontrolny

Książka w sposób kompleksowy opisuje jednolite pliki kontrolne obowiązujące w Polsce oraz kwestie nierozerwalnie z nimi związane – począwszy od wdrożenia struktur, a kończąc na przykładach wykorzystania ich na potrzeby wewnętrzne fir...
41,40 zł
46,00 zł

Kreowanie wizerunku kandydata na urząd publiczny w Polsce

Publikacja stanowi interesujące uzupełnienie opracowań dotyczących marketingu politycznego na polskim rynku wydawniczym, chociażby ze względu na koncentrację Autorów na kwestii kreowania wizerunku kandydatów na prezydenta.Walorem op...
6,16 zł
7,90 zł

Matematyka Zadania dla dzieci Poziom 1

Obszerny zbiór edukacyjnych ćwiczeń, gier i łamigłówek matematycznych, które dzięki ciekawej i zabawnej formie zachęcą dziecko do nauki i samodzielnej pracy.
35,42 zł
39,36 zł

Rozwiązujemy zadania z analizy matematycznej. Część 3

Niniejsza książka stanowi trzecią i ostatnią część zbioru zadań przeznaczonegodla studentów pierwszych dwóch lat studiów na kierunkach ścisłychuczelni wyższych. W zamierzeniu ma on obejmować całość materiału, znajomości...
22,50 zł
25,00 zł

Instrumenty zarządzania finansami publicznymi

Główne elementy polityki finansowej państwa to polityka monetarna i polityka fiskalna. W zwyczajowym podziale kompetencji funkcjonującym w systemie demokratycznym odpowiedzialność za politykę monetarną ponosi bardziej lub mniej niezależny bank c...
76,50 zł
85,00 zł

Sądowa kontrola administracji w sprawach gospodarczych

Monografia stanowi dorobek VI Letnich Warsztatów Doktoranckich "Sądowa kontrola administracji w sprawach gospodarczych". Autorzy omawiają szereg problemów, z którymi na co dzień stykają się podmioty prowadzące działalność...
4,30 zł
5,00 zł

Analiza finansowa. Teoria i zadania

Niniejszy podręcznik został napisany z myślą o studentach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych kierunku Finanse i Rachunkowość. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W każdym rozdziale przedstawiono zagadnienia teoretyczne będące pr...
99,00 zł
110,00 zł

Publiczny transport zbiorowy. Komentarz

Komentarz zawiera szczegółową wykładnię obowiązujących przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, w tym odniesienia do przepisów prawa Unii Europejskiej i w sposób kompleksowy omawia całość regulacji w tym obszarze...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!