MENU

Kształtowanie konkurencyjności małej firmy

(eBook)

Rola doradztwa biznesowego

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2018

  • Autor: Edward Stawasz, Katarzyna Łobacz, Paweł Głodek, Piotr Niedzielski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kształtowanie konkurencyjności małej firmy

Dla małych przedsiębiorstw doradztwo biznesowe to jedno ze źródeł wiedzy zewnętrznej ułatwiającej prowadzenie działalności. Jest szczególnie istotne dla firm innowacyjnych, które wykorzystują nowe informacje do poszukiwania okazji rynkowych oraz wprowadzają nowe rozwiązania w swoich produktach, procesach czy modelach biznesowych.
W prezentowanej monografii poddano gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. Wnioski z badań jakościowych i ilościowych wskazują na istotne powiązanie doradztwa biznesowego z konkurencyjnością firm. Na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy.
Publikacja jest adresowana do przedstawicieli świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Stanowi też wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych oraz praktyków z sektora doradztwa biznesowego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	11

Część I. Konkurencyjność i innowacyjność małych firm	15
Rozdział 1. Pojęcie i specyfika małej firmy	17
1.1.	Mała firma i jej znaczenie	17
1.2.	Zróżnicowanie małych firm	22
1.3.	Transformacja zarządzania w małej firmie	24
Rozdział 2. Konkurencyjność małych firm	27
2.1.	Pojęcie konkurencyjności firmy	27
2.2.	Wybrane czynniki i ujęcia konkurencyjności małych firm	30
2.3.	Zróżnicowanie małych firm pod względem innowacyjności i konkurencyjności	37
Rozdział 3. Innowacyjność małych firm	39
3.1.	Pojęcie innowacji i innowacyjności firm	39
3.2.	Rodzaje innowacyjnych małych firm	42
3.3.	Zdolność innowacyjna firm	45
Rozdział 4. Zarządzanie wiedzą w małych firmach	49
4.1.	Wprowadzenie	49
4.2.	Pojęcie wiedzy	50
4.3.	Wiedza jawna oraz wiedza ukryta	52
4.4.	Mała firma a potrzeba wiedzy zewnętrznej	53
4.5.	Wiedza biznesowa – znaczenie i źródła jej pozyskiwania przez małą firmę	54
4.6.	Zdolność absorpcji wiedzy	57
4.7.	Podsumowanie	59

Część II. Rola doradztwa biznesowego w rozwoju małych firm – ujęcie modelowe	61
Rozdział 5. Doradztwo biznesowe jako źródło wiedzy dla małych firm	63
5.1.	Wprowadzenie	63
5.2.	Doradztwo biznesowe dla małej firmy – typy, źródła, ograniczenia	63
5.3.	Wykorzystanie doradztwa biznesowego przez małe firmy	66
5.4.	Ujęcie doradztwa biznesowego dla małych firm	69
Rozdział 6. Rola doradztwa biznesowego w kształtowaniu konkurencyjności małych innowacyjnych firm – ujęcie czynnikowe	71
6.1.	Wpływ doradztwa biznesowego na konkurencyjność małych innowacyjnych firm – model konceptualny	71
6.2.	Analiza czynników określających konkurencyjność małych innowacyjnych firm	73
Rozdział 7. Doradztwo biznesowe w ujęciu procesowym	75
7.1.	Problem pomiaru procesu	75
7.2.	Koncepcja pomiaru i jej konsekwencje	77
7.2.1.	Podejście zasobowe jako płaszczyzna analizy	77
7.2.2.	Koncepcja modelu procesowego	78
7.3.	Analiza wpływu doradców	81

Część III. Czynniki konkurencyjności małych innowacyjnych firm z uwzględnieniem doradztwa biznesowego	85
Rozdział 8. Opis badań ilościowych	87
8.1.	Cele, zakres i metoda badań ilościowych	87
8.2.	Ogólna charakterystyka badanej próby	90
Rozdział 9. Doradztwo biznesowe w badanych firmach	99
9.1.	Charakterystyka uzyskanych usług doradztwa biznesowego	99
9.2.	Relacje doradca – firma w procesie doradczym	104
Rozdział 10. Determinanty konkurencyjności małych firm 	109
10.1.	Wprowadzenie	109
10.2.	Zależności między konkurencyjnością a wybranymi czynnikami funkcjonowania firm	110
Rozdział 11. Wpływ doradztwa biznesowego na poziom wiedzy biznesowej i zarządzania	113
11.1.	Wprowadzenie	113
11.2.	Wpływ doradztwa biznesowego na poziom wiedzy biznesowej	114
11.2.1.	Wiedza biznesowa zarządzających a wybrane czynniki funkcjonowania firm	114
11.2.2.	Podniesienie poziomu wiedzy biznesowej kadry zarządzającej w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego	115
11.2.3.	Podniesienie poziomu wiedzy biznesowej pracowników w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego	118
11.3.	Wpływ doradztwa biznesowego na poziom zarządzania	119
11.3.1.	Zależności między poziomem zarządzania a wybranymi czynnikami funkcjonowania firm	119
11.3.2.	Podniesienie poziomu zarządzania w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego	120
11.4.	Wpływ wiedzy biznesowej na zarządzanie firmami	123
11.5.	Wpływ poziomu wiedzy biznesowej i poziomu zarządzania na konkurencyjność firm	124
Rozdział 12. Determinanty wpływu doradztwa biznesowego na poprawę konkurencyjności firm	127
12.1.	Wprowadzenie	127
12.2.	Wpływ doradztwa biznesowego na poprawę konkurencyjności firm	128
12.3.	Wpływ podniesienia poziomu zarządzania na poprawę konkurencyjności firm	131
12.4.	Wpływ podniesienia poziomu wiedzy biznesowej i podniesienia poziomu zarządzania na poprawę konkurencyjności firm (z uwzględnieniem doradztwa biznesowego)	133
12.5.	Kompetencje menedżerskie a konkurencyjność firm z uwzględnieniem doradztwa biznesowego	136
12.6.	Wpływ doradztwa biznesowego na relację: kompetencje menedżerskie – konkurencyjność firm	139
12.7.	Łączne rezultaty uzyskane w badanych firmach w wyniku korzystania z usług doradztwa  biznesowego	142
12.8.	Cechy doradztwa biznesowego a jego wpływ na wyniki firm	144
Rozdział 13. Podsumowanie i wnioski	147

Część IV. Proces doradztwa w budowaniu konkurencyjności małej firmy – badania jakościowe	151
Rozdział 14. Cel, zakres i metoda badań	153
14.1.	Cele i zakres badań	153
14.2.	Metodyka badań	155
14.3.	Charakterystyka badanych firm	156
Rozdział 15. Doradztwo typu U oraz doradztwo typu W	159
15.1.	Podstawowe cechy doradztwa typu U i doradztwa typu W	159
15.2.	Doradztwo typu U – proces i uwarunkowania	162
15.2.1.	Wprowadzenie	162
15.2.2.	Doradztwo o nieznacznym wpływie na konkurencyjność firmy	163
15.2.3.	Doradztwo o umiarkowanym/znacznym wpływie na konkurencyjność firmy	165
15.2.4.	Doradztwo typu W w procesie budowania konkurencyjności firmy	170
15.2.5.	Przebieg procesu doradztwa typu W – znaczenie fazy początkowej oraz diagnozy  183
15.3.	Doradztwo typu U a doradztwo typu W – porównanie cech	185
15.3.1.	Wprowadzenie	185
15.3.2.	Cechy strukturalne	185
15.3.3.	Zaufanie w ramach procesu doradztwa	190
15.3.4.	Wiedza ukryta w ramach procesu doradztwa	192
Rozdział 16. Postawy wobec doradztwa biznesowego – firmy polskie oraz kontekst międzynarodowy	195
16.1.	Wprowadzenie	195
16.2.	Postawy wobec doradztwa – firmy polskie	196
16.3.	Postawy wobec doradztwa – firmy zagraniczne 	198
Rozdział 17. Podsumowanie i wnioski	201

Część V. Przesłanki i mechanizm doradztwa biznesowego w procesie kształtowania konkurencyjności małych innowacyjnych firm	205
Rozdział 18. Przesłanki roli doradztwa biznesowego w rozwoju małych firm	207
Rozdział 19. Mechanizm wpływu doradztwa biznesowego w procesie kształtowania konkurencyjności małych innowacyjnych firm	211
Rozdział 20. Rekomendacje	219
20.1.	Rekomendacje dla teorii zarządzania małymi innowacyjnymi firmami	219
20.2.	Rekomendacje dla metodyki badań naukowych	221
20.3.	Rekomendacje dla praktyki zarządzania małymi innowacyjnymi firmami	222
20.4.	Rekomendacje dla środowiska doradczego	223
20.5.	Rekomendacje dla polityki rozwoju małego biznesu oraz polityki innowacyjnej	224

Bibliografia	227
Załączniki	239
Spis ilustracji	243
Spis tabel	245
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,17 zł
20,19 zł

Jak efektywnie przenieść strategię firmy na strategię HR?

Jeśli chcesz opracować sensowną i spójną z biznesem strategię HR w firmie, musisz przejść pewien proces. Zanim pojawi się coś, co można nazwać „strategią HR”. potrzebne będzie ustalenie i głębokie przemyślenie kilku kluczowych rzeczy...
16,14 zł
26,90 zł

Praktyczny Marketing w Małej Firmie

Jak stworzyć biznes, który przyniesie Ci sukces i duże pieniądze? Prawdopodobnie gdy chcesz odpowiedzieć na to pytanie, myślisz o potężnej inwestycji finansowej lub katorżniczej pracy nad rozwojem firmy. Oczywiście można i tak, jednak w t...
31,50 zł
35,00 zł

Polska. Raport o konkurencyjności 2017. Umiędzynarodowienie Polskiej gospodarki a pozycja konkurencyjna

Konkurencyjność gospodarek, będąca przedmiotem badań, których wyniki przedstawiono w niniejszej monografii, jest koncepcją odnoszącą się do utrzymania trwałego wzrostu gospodarczego, poprawy poziomu życia społeczeństwa, wzmocnienia pozycji kraju...
15,12 zł
19,90 zł

Współpraca z instytucjami finansowymi w dobie pandemii. Sprawdź, na co firmy mogą liczyć

Na rynkach finansowych w połowie marca mieliśmy do czynienia ze zjawiskiem czarnego łabędzia. Oznacza ono coś nietypowego, co sprawia, że nie można go w żaden sposób przewidzieć. Dodatkowo jego wpływ na rzeczywistość jest ogromny, nieraz katastr...
7,72 zł
9,90 zł

Nieruchomości w firmie – sprzedaż, aport, wycofanie z działalności

"W publikacji zostały omówione najczęściej spotykane sposoby zbycia nieruchomości wykorzystywanych w firmie, w tym nieruchomości prywatnych i skutki tych transakcji dla rozliczeń VAT oraz pcc, takie jak:• sprzedaż nieruchomości k...
22,36 zł
26,00 zł

Działania medyków na rzecz małej i wielkiej ojczyzny (XIX–XX wiek)

W przeszłości – ze względu na posiadane wyższe wykształcenie i względnie wysoką pozycję majątkową – medycy wchodzili w skład wąskich lokalnych elit społecznych. Zjawisko to było szczególnie widoczne na prowincji. Sytuacja ta predesty...
83,16 zł
99,00 zł

Oddziaływanie samorządów gminnych na kształtowanie lokalnych warunków rozwoju. Studium województwa małopolskiego

Prezentowana monografia dzięki szerokiej podbudowie teoretycznej oraz bogatej ilustracji empirycznej stanowi bardzo dobre narzędzie wsparcia procesów zarządzania gminami. Może bowiem zostać wykorzystana zarówno na etapie diagnozy rozwoju ...
18,92 zł
22,00 zł

Wybrane problemy wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw

Niniejsza monografia jest poświęcona problematyce wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw. Celem monografii jest przedstawienie koncepcji teoretycznych i doświadczeń empirycznych dotyczących wzrostu innowacyjności i konkurencyjności p...
187,11 zł
231,00 zł

CIT w firmie – przykłady – komentarze – interpretacje (e-book z suplementem elektronicznym)

Wszystko, co musisz wiedzieć o podatku CIT! Autor, doświadczony doradca podatkowy, przedstawia zagadnienia dotyczące podatku CIT ustalanego na zasadach ogólnych, a także specjalnych danin i sposobów opodatkowania, jakie przewi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!