Kwartalnik Pedagogiczny 2023/3 (269)
W dzisiejszym świecie zdarzenia globalne wpływają na każdy aspekt życia, stawiając przed edukacją nowe wyzwania. Celem tego numeru jest dogłębna analiza różnych aspektów procesu edukacyjnego w kontekście konsekwencji pandemii COVID-19 oraz szerszych przemian społecznych, technologicznych i kulturowych. Artykuły prezentują interdyscyplinarne podejścia badawcze obejmujące obszary takie, jak lingwistyka, psychologia, ekonomia, pedagogika i socjologia. To szerokie ujęcie umożliwia spojrzenie na wyzwania edukacyjne z różnych perspektyw. Poszczególne teksty wnoszą wkład do dyskusji na temat adaptacji i innowacji w środowisku edukacyjnym, stając się źródłem wiedzy dla badaczy, nauczycieli i wszystkich zainteresowanych rozwojem strategii edukacyjnych. Zamysłem tego numeru jest jednak nie tylko dokumentacja wyzwań, lecz także inspiracja do poszukiwania skutecznych rozwiązań edukacyjnych, dostosowanych do współczesnego kontekstu.
Artykuły zostały opracowane przez: Kamilę Wichrowską i Paulinę Marchlik ("
Zdalne lekcje języka angielskiego dla najmłodszych dzieci"), Justynę Majkowską i Joannę Felczak ("Źródła stresu i radzenie sobie z nim u nauczycieli w okresie pandemii COVID-19"), Iwonę Dronia ("Teacher’s personality and cultural identity impacting students’ motivation. Effective dialogue/discourse in a classroom"), Joannę Szyszkowską, Barbarę Banaszczak, Annę Kingę Zduńczyk-Kłos, Milenę Michalską, Antoninę Doroszewską i Katarzynę Potocką ("Zdolność do skupienia uwagi i
multitaskingu u studentów uczelni wyższych w okresie pandemicznej nauki na odległość"), Lucynę Myszka-Strychalską ("Students’ professional capital during the COVID-19 pandemic – reports from nationwide research"), Katarzynę Tomaszek i Agnieszkę Muchacką-Cymerman ("‘Is it just a matter of impulse control?’ A cross-cultural study in offline and online aggression among Japanese and European burnout students") oraz Małgorzatę Kłobuszewską ("A conscious investment or an unpleasant necessity? Parental expenditures on children’s education in Poland"). Numer otwiera wprowadzenie autorstwa Joanny Madalińskiej-Michalak.
- Kategorie:
- Redakcja: Joanna Madalińska-Michalak
- Język wydania: angielski,polski
- ISSN: 2657-6007
- Liczba stron: 170
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Joanna Madalińska-Michalak – Wprowadzenie 7 ARTYKUŁY Kamila Wichrowska, Paulina Marchlik – Zdalne lekcje języka angielskiego dla najmłodszych dzieci 9 Justyna Majkowska, Joanna Felczak – Źródła stresu i radzenie sobie z nim u nauczycieli w okresie pandemii COVID-19 27 Iwona Dronia – Teacher’s personality and cultural identity impacting students’ motivation. Effective dialogue/discourse in a classroom 47 Joanna Szyszkowska, Barbara Banaszczak, Anna Kinga Zduńczyk-Kłos, Milena Michalska, Antonina Doroszewska, Katarzyna Potocka – Zdolność do skupienia uwagi i multitaskingu u studentów uczelni wyższych w okresie pandemicznej nauki na odległość 71 Lucyna Myszka-Strychalska – Students’ professional capital during the COVID-19 pandemic – reports from nationwide research 91 Katarzyna Tomaszek, Agnieszka Muchacka-Cymerman – ‘Is it just a matter of impulse control?’ A cross-cultural study in offline and online aggression among Japanese and European burnout students 111 Małgorzata Kłobuszewska – A conscious investment or an unpleasant necessity? Parental expenditures on children’s education in Poland 139 Noty o Autorach 167 ********* Joanna Madalińska-Michalak – Introduction 7 ARTICLES Kamila Wichrowska, Paulina Marchlik – Remote English lessons in early childhood education 9 Justyna Majkowska, Joanna Felczak – Teachers’ sources of stress and their coping strategies during the Covid-19 pandemic 27 Iwona Dronia – Teacher’s personality and cultural identity impacting students’ motivation. Effective dialogue/discourse in the classroom 47 Joanna Szyszkowska, Barbara Banaszczak, Anna Kinga Zduńczyk-Kłos, Milena Michalska, Antonina Doroszewska, Katarzyna Potocka – University students’ ability to focus and multitask during the pandemic distance learning 71 Lucyna Myszka-Strychalska – Students’ professional capital during the COVID-19 pandemic – reports from nationwide research 91 Katarzyna Tomaszek, Agnieszka Muchacka-Cymerman – ‘Is it just a matter of impulse control?’ A cross-cultural study in offline and online aggression among Japanese and European burnout students 111 Małgorzata Kłobuszewska – A conscious investment or an unpleasant necessity? Parental expenditures on children’s education in Poland 139 Contributors to this issue 167