MENU

Metody obiektywizacji oceny ryzyka w inwestycjach infrastrukturalnych w transporcie

(eBook)

Formaty:
PDF

Zabezpieczenie: plik chroniony przez Watermark
Watermark
Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
0.00  [ 0 ocen]
Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne warianty:
Cena katalogowa: 18,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

15,48
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Metody obiektywizacji oceny ryzyka w inwestycjach infrastrukturalnych w transporcie

Monografia podejmuje problem oceny ryzyka w inwestycjach infrastrukturalnych w transporcie. Liczne przykłady z ostatnich lat zakończonych spektakularnymi niepowodzeniami dużych projektów infrastrukturalnych prowokują do postawienia pytania o przyczyny tego stanu rzeczy. Jest nim błędne oszacowanie ryzyka. W książce dokonano wszechstronnej analizy przyczyn pojawiania się ryzyka w tego typu projektach, sposobów jego identyfikacji i oceny. Oceniono czynniki determinujące rozkład ryzyka między strony umowy w realizacji projektu infrastrukturalnego, wskazano na narzędzia oceny jakościowej i ilościowej ryzyka z uwzględnieniem specyfiki sektora transportu. Dokonano krytycznej analizy obowiązujących wytycznych w zakresie oceny projektów infrastrukturalnych zarówno w wymiarze krajowym, jak i w praktyce międzynarodowej. Istotą pracy jest jednak poszukiwanie sposobu poprawy sytuacji i opisanie metody poprawiającej jakość szacunków ryzyka w projektach z zakresu infrastruktury transportu. W rezultacie sformułowano model relacji między rodzajami ryzyka występującymi na polu realizacji projektów transportowych i zaproponowano alternatywną referencyjną metodę oceny ryzyka w inwestycjach w infrastrukturze transportu opartą na podejściu zewnętrznym zamiast dotąd stosowanej metodzie wewnętrznej oceny.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE	9

Rozdział 1. ISTOTA RYZYKA	17

1.1. Koncepcja ryzyka	17
1.2. Filozoficzne i praktyczne źródła ryzyka 	27
1.3. Ryzyko w klasycznym nurcie teorii ekonomii	34
1.4. Ryzyko w poglądach szkół ekonomicznych niemieszczących się w nurcie klasycznym	43
1.5. Ryzyko jako funkcja w świetle teorii systemów	50
1.6. Koncepcje teoretyczne ryzyka w analizie inwestycji infrastrukturalnych w transporcie	55

Rozdział 2. UWARUNKOWANIA ANALIZY RYZYKA W INWESTYCJACH INFRASTRUKTURALNYCH	60

2.1. Determinanty badania ryzyka w transporcie	60
2.1.1. Specyfika analizy ryzyka inwestycji infrastrukturalnych	60
2.1.2. Determinanty instytucjonalne i polityczne analizy ryzyka w infrastrukturze transportu	61
2.1.3. Źródła ryzyka w inwestycjach w infrastrukturze transportu	68
2.1.4. Metody finansowania inwestycji infrastrukturalnej a ryzyko 73
2.1.4.1. Finansowanie ze środków publicznych szczebla centralnego	78
2.1.4.2. Finansowanie na poziomie JST	82
2.1.4.3. Finansowanie kapitałami prywatnymi	85
2.1.4.4. Finansowanie w systemie PPP	88
2.2. ryzyko w projektach inwestycyjnych z punktu widzenia interesariuszy	97
2.3. Alokacja ryzyka w procesie inwestowania w infrastrukturze	100
2.3.1. Zasady przenoszenia ryzyka	100
2.3.2. Metody przenoszenia ryzyka	109
2.3.3. Alokacja ryzyka projektu w zgodzie z FIDIC	111

Rozdział 3. PROCES ANALIZY RYZYKA W INWESTYCJACH INFRASTRUKTURALNYCH	118

3.1. Analiza ryzyka w ekonomii 	118
3.2. Etapy procesu analizy i zarządzania ryzykiem	124
3.2.1. Planowanie procesu	124
3.2.2. Analiza ryzyka	125
3.2.3. Zarządzanie ryzykiem	128
3.2.4. Monitorowanie i kontrola ryzyka 	131
3.3. Systematyka ryzyka	132
3.4. Klasyfikacja ryzyka w inwestycjach infrastrukturalnych w transporcie	146

Rozdział 4. RODZAJE RYZYKA W INWESTYCJACH INFRASTRUKTURALNYCH	154

4.1.	Ryzyko wynikające z otoczenia projektu	154
4.2.	Ryzyko wewnętrzne wynikające ze sposobu realizacji projektu	188

Rozdział 5. METODY I INSTRUMENTY OCENY RYZYKA W INWESTYCJACH INFRASTRUKTURALNYCH W TRANSPORCIE	207

5.1.	Teoretyczne podstawy oceny ryzyka projektów inwestycyjnych	207
5.1.1.	Metodyka oceny ryzyka	207
5.1.2.	Metody ilościowe oceny ryzyka	210
5.1.3.	Metody jakościowe oceny ryzyka	221
5.2.	ryzyko w standardach zarządzania projektami	238
5.3.	Wzorce oceny ryzyka inwestycji infrastrukturalnych w transporcie	246
5.3.1.	Metodyka europejska – CBA/MCA	246
5.3.2.	Metodyka CBA‑DK	256
5.3.3.	Zalecenia oceny ryzyka inwestycji infrastrukturalnych w Polsce	258
5.3.4.	Metoda brytyjska – redukcji nadmiernego optymizmu w ocenie ryzyka	264
5.3.5.	Inne rozwiązania światowe	267
5.3.6.	Porównanie modeli oceny	272

Rozdział 6. METODA REFERENCYJNEJ OCENY RYZYKA	277

6.1. Podstawy metody referencyjnej oceny ryzyka		277
6.2. Model relacj	283
6.2.1. Główne kategorie ryzyka	283
6.2.2. Elementy składowe głównych grup ryzyka w modelu relacji	286
6.3. Model oceny ryzyka	296
6.3.1. Ocena referencyjna	296
6.3.2. Modelowanie w oparciu o logikę rozmytą	300
6.3.3. Model referencyjny	309
6.3.4. Model aplikacyjny	312

Rozdział 7. MODELOWA OCENA RYZYKA W INWESTYCJACH W POLSKIEJ INFRASTRUKTURZE AUTOSTRADOWEJ	315

7.1. Uwarunkowania oceny	315
7.2. Ocena ryzyka kosztów autostradowych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce	320
7.3. Ocena ryzyka czasu w inwestycjach w infrastrukturze autostradowej w Polsce	331
7.4. Analiza wyników i wytyczne do oceny projektów indywidualnych	341

ZAKOŃCZENIE	354
BIBLIOGRAFIA	358
SPIS RYSUNKÓW	390
SPIS TABEL	391

Aneks 1. PODSTAWOWE OPERACJE NA ZBIORACH ROZMYTYCH	394
Aneks 2. OBLICZONE FUNKCJE PRZYNALEŻNOŚCI MODELI OCENY RYZYKA	398
Aneks 3. KWESTIONARIUSZ BADANIA RYZYKA W PROJEKCIE Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY TRANSPORTU	399
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

32,68 zł
38,00 zł

Efektywność transportu w warunkach gospodarki globalnej

Badania problemu efektywności transportu w warunkach współczesnej, globalnej gospodarki podporządkowano weryfikacji następujących hipotez:- Efektywność transportu w warunkach globalnych kształtowana jest pod wpływem różnorodnych uwa...
16,94 zł
24,20 zł

Relaksacyjna metoda Mind Calm

Jeden z najlepszych współczesnych nauczycieli medytacji opisuje w tej książce własną technikę medytacyjną. Dzięki niej odkryjesz, jak pozbyć się nieustannej gonitwy myśli. Poznasz techniki, dzięki którym w pełni wykorzystasz swój p...
27,66 zł
30,73 zł

Wyzwania, szanse, zagrożenia i ryzyko dla bezpieczeństwa RP o charakterze wewnętrznym

Zadaniem każdego państwa demokratycznego reprezentowanego przez władzę jest zagwarantowanie swoim obywatelom poziomu bezpieczeństwa, który jest przez nich do zaakceptowania oraz stopnia rozwoju, który umożliwia im osiągnięcie odpowiednieg...
24,08 zł
28,00 zł

Stateczność ruchu układu pojazd szynowy-tor. Modelowanie, metoda, badania

W oparciu o modele układu pojazd–tor można wyznaczać prędkości krytyczne, zakresy prędkości, dla których istnieją rozwiązania stateczne okresowe, wartości tych rozwiązań i na tej podstawie wnioskować o stateczności (możliwości ruchu) pojaz...
30,70 zł
35,70 zł

Elektrochemiczne metody skaningowe i ich zastosowanie w inżynierii korozyjnej

Podręcznik omawia elektrochemiczne metody skaningowe i ich zastosowanie w badaniach lokalnych procesów korozyjnych zachodzących na niejednorodnych pod względem chemicznym i fizycznym materiałach. Prezentuje metodę pomiaru lokalnego napięcia kont...
0,86 zł
1,00 zł

Ryzyko w działalności inwestycyjnej - aspekty teoretyczne i praktyczne

Celem publikacji jest omówienie wybranych zagadnień z zakresu zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach i przedsięwzięciach. Część I ma charakter ogólny i prezentuje wybrane kwestie z zakresu zarządzania ryzykiem w ujęciu teoretycznym i p...
161,10 zł
179,00 zł

Alternatywne metody rozwiązywania sporów konsumenckich w Unii Europejskiej

Przedmiotem monografii jest analiza systemu alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich w Unii Europejskiej.Zakres analizy obejmuje praktykę wykorzystywania metod ADR w ramach tworzącego się w Unii Europejskiej systemu po...
12,80 zł
16,00 zł

Wojna. Doświadczenie i zapis - nowe źródła, problemy, metody badawcze

Choć minęło już ponad 60 lat od jej zakończenia, II wojna światowa wciąż jest istotnym – a dziś może nawet ważniejszym niż kiedykolwiek wcześniej – punktem odniesienia w dyskusjach o naszej współczesności, o tożsamości narodowej, o k...
57,75 zł
77,00 zł

Ocena wypłacalności zakładu ubezpieczeń a system informacyjny rachunkowości

Bezpieczeństwo finansowe rynku ubezpieczeniowego realizowane jest poprzez czuwanie nad wypłacalnością zakładów ubezpieczeń, co przejawia się w zdolności do wypłaty odszkodowań i świadczeń, a także w zapewnieniu odpowiednich środków na ich...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!