Międzynarodowy biznes turystyczny
Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę decyzji podejmowanych we współczesnej turystyce.
Książka składa się z dwóch części: w części pierwszej (Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji) są przedstawione: struktura podmiotowa sektora turystycznego, rodzaje międzynarodowych powiązań gospodarczych w turystyce, a także ich mikro- i makroekonomiczne efekty, rozwój współpracy międzynarodowej w turystyce i priorytety wybranych, regionalnych polityk turystycznych. W drugiej części (Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego) Autorka ukazała uwarunkowania ewolucyjnej globalizacji sektorów oraz wybrane aspekty międzynarodowych stosunków w turystyce, które przesądzają o wspomnianej ewolucji. Szczególna uwaga jest poświęcona problematyce innowacyjności w turystyce i jej znaczeniu dla przemian w światowej gospodarce turystycznej.
Książka będzie cenną pomocą dla wykładowców oraz studentów uczelni i kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2236-6
- ISBN druku: 978-83-208-2143-7
- Liczba stron: 178
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp CZĘŚĆ I. Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji 1. Podmioty światowej gospodarki turystycznej w wybranych podsektorach 1.1. Podmioty światowego podsektora usług noclegowych 1.2. Podmioty światowego podsektora transportu lotniczego 1.3. Podmioty światowego podsektora organizacji imprez turystycznych Studium przypadku: First Choice — wczoraj i dziś 2. Rodzaje międzynarodowych stosunków gospodarczych w turystyce 2.1. Powiązania handlowe 2.2. Powiązania produkcyjno-technologiczne 2.3. Powiązania finansowo-kredytowe i kapitałowe 2.4. Współpraca międzynarodowa w sferze turystyki 2.4.1. Motywy międzynarodowej polityki turystycznej 2.4.2. Organizacje i stowarzyszenia prowadzące międzynarodową politykę turystyczną 2.4.3. Umowy międzynarodowe 3. Regionalne polityki turystyczne — wybrane przykłady 3.1. Polityka turystyczna Afryki Studium przypadku: Polityka rządów dotycząca turystyki w Afryce i roli stowarzyszeń branżowych w RPA 3.2. Priorytety polityki turystycznej Ameryki Łacińskiej 3.3. Główne problemy turystyczne Azji 3.4. Polityka turystyczna Unii Europejskiej 3.4.1. Podstawy prawne 3.4.2. Organy Unii Europejskiej zajmujące się turystyką 3.4.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej 3.4.4. Finansowanie przedsięwzięć turystycznych w Unii Europejskiej. Wsparcie przedsięwzięć turystycznych z funduszy strukturalnych w latach 2007−2013 w Polsce 4. Mikro- i makroekonomiczne efekty międzynarodowych stosunków gospodarczych w wybranych podsektorach światowej gospodarki turystycznej 4.1. Podsektor usług noclegowych 4.2. Podsektor usług gastronomicznych 4.3. Podsektor organizacji imprez turystycznych 4.4. Podsektor transportu lotniczego CZĘŚĆ II. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego 5. Istota globalnych sektorów i światowej konkurencji. Uwarunkowania ewolucji sektorów w kierunku globalnym 5.1. Atrybuty sektorów globalnych 5.2. Bariery rozwoju sektorów 5.3. Czynniki wywołujące globalizację sektora 6. Korzyści skali w gospodarce turystycznej 6.1. Podsektor hoteli i restauracji Studium przypadku: Globalny zasięg działalności grupy hotelowej Accor Studium przypadku: Hyatt — firma innowacyjna 6.2. Podsektory dystrybucji turystycznej i transportu lotniczego 7. Zmiana i racjonalizacja kanałów dystrybucji produktu turystycznego 7.1. Trendy w zakresie dystrybucji produktu turystycznego 7.2. Specyfika regionalnych systemów dystrybucji turystycznej Studium przypadku: Działalność biura podróży Mark Warner Studium przypadku: Obniżanie kosztów dystrybucji na przykładzie easyJet 8. Zmiana kosztów czynników produkcji w turystyce 8.1. Podsektor usług noclegowych 8.2. Podsektor transportu lotniczego 9. Łagodzenie ograniczeń państwowych w gospodarce turystycznej i różnic społeczno-ekonomicznych 9.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych 9.2. Działalność OECD i UNWTO — znaczący element integracji ekonomicznej, w tym turystycznej 10. Innowacyjność w światowej gospodarce turystycznej stymulatorem globalizacji sektora 10.1. Istota i znaczenie innowacji w turystyce Studium przypadku: Turystyka przygodowa w Szkocji i Nowej Zelandii Studium przypadku: Innowacyjność w hotelach na Balearach 10.2. Technologie informacyjne a konkurencja w światowej gospodarce turystycznej Zakończenie Bibliografia