Niezależne organy administracji
W książce zostały przedstawione prawne, organizacyjne i polityczne aspekty funkcjonowania niezależnych organów administracji oraz przykład normatywnie zdeterminowanej niezależności jednego z takich organów - Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Analiza wymienionych aspektów jest ważna przede wszystkim z punktu widzenia nowych europejskich przepisów regulacyjnych dotyczących energetyki. Autor pokazał: specyfikę niezależnych organów administracji, elementy niezależności organów administracji publicznej, specjalizację jako wyznacznik funkcjonowania tego typu organów oraz prawne aspekty niezależności krajowych organów energetyki.
Studium stanowi istotny i oryginalny głos w dyskusji na temat niezależnych organów administracji, również w aspekcie funkcjonalnym w naszym państwie. Dlatego jest to ważne opracowanie z punktu widzenia doktryny i praktyki prawa gospodarczego. Wnioski zawarte w tej pracy powinny zostać wykorzystane przy tworzeniu przepisów regulujących kształt ustrojowy polskiej administracji gospodarczej.
Książka jest przeznaczona dla specjalistów z dziedziny prawa, administracji, ekonomii i zarządzania publicznego.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-208-2569-5
- ISBN druku: 978-83-208-2063-8
- Liczba stron: 180
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Rozdział 1 Niezależne organy administracji jako problem badawczy 1.1. Wprowadzenie 1.2. Niezależne organy administracji jako przedmiot zainteresowania ustrojowego prawa administracyjnego i publicznego prawa gospodarczego 1.3. Regulacja i niezależne organy regulacyjne 1.4. Niezależne organy administracji jako przedmiot zainteresowania administracji porównawczej 1.5. Niezależne organy administracji – literatura przedmiotu i prace badawcze 1.6. Niezależne organy administracji: analiza semantyczna i sposoby definiowania Rozdział 2 Niezależność organów administracji publicznej 2.1. Wprowadzenie 2.2. Motywy tworzenia niezależnych organów administracji 2.3. Niezależne organy administracji w relacjach z innymi organami władz publicznych 2.4. Niezależność wobec adresatów działań 2.5. Niezależność personalna 2.6. Niezależne organy administracji w koncepcji nowego zarządzania publicznego 2.7. Niezależność organów administracji publicznej jako przejaw decentralizacji funkcjonalnej 2.8. Odpowiedzialność publiczna (accountability) niezależnych organów administracji jako następstwo przyznania im niezależności 2.9. Niezależne organy administracji a funkcje polityczne w administracji – przykład Szwecji 2.10. Niezależne organy administracji (agencje administracyjne) w Wielkiej Brytanii Rozdział 3 Specjalizacja jako zasada funkcjonowania niezależnych organów administracji publicznej 3.1. Wprowadzenie 3.2. Problematyka specjalizacji aparatu administracyjnego w refleksji nauki o administracji 3.3. Współczesne implikacje stosowania zasady specjalizacji w budowie organów administracji publicznej 3.4. Znaczenie zasady profesjonalizmu i modelu organizacji uczącej się w funkcjonowaniu niezależnych organów administracji 3.5. Koordynacja a konkurencja i specjalizacja w administracji publicznej Rozdział 4 Niezależność krajowych organów regulacji energetyki w przepisach prawa europejskiego 4.1. Wprowadzenie 4.2. Techniczno-ekonomiczna specyfika europejskiej regulacji energetyki 4.3. Zasada TPA i unbundling 4.4. Trzy filary unijnej regulacji energetyki 4.5. Organy regulacji energetyki w trzecim pakiecie dyrektyw rynkowych 4.6. Ustrojowe zasady funkcjonowania organów regulacyjnych w przepisach trzeciego pakietu 4.7. Sieciowy charakter europejskiej regulacji energetyki 4.8. ACER a krajowe organy regulacyjne Rozdział 5 Status prawny i niezależność Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki 5.1. Wprowadzenie 5.2. Prezes URE jako organ regulacyjny 5.3. Prezes URE jako centralny organ administracji rządowej 5.4. Prezes URE a minister właściwy ds. gospodarki 5.5. Zależności wynikające z ustawy o Radzie Ministrów 5.6. Niezależność personalna 5.7. Polityka energetyczna a polityka regulacyjna 5.8. Odpowiedzialność publiczna Prezesa URE 5.9. Specyfika władzy regulacyjnej Prezesa URE 5.10. Niezależność w aspekcie proceduralnym i organizacyjnym Wnioski Wykaz skrótów Bibliografia