Ocena wyników Zarządzania Jakością w ESSALUD
Ogólnym celem badań była ocena wyników zarządzania jakością w ramach modelu Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (EFQM), w celu poprawy zarządzania Biurami Zarządzania Jakością Essalud w 2017 roku. Poprzez projekt badawczy z podejściem jakościowym, zaprojektowano strategię zbierania informacji, z zastosowaniem wywiadów pogłębionych z urzędnikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz uzupełnieniem badania o analizę dokumentacyjną głównych wskaźników publikowanych przez Zakład o charakterze urzędowym. W wyniku badań stwierdzono, że istnieją dowody potwierdzające, iż działania i środki wdrożone w ramach zarządzania jakością są nadal niewystarczające, co nie zagwarantowało: a) zadowolenia ubezpieczonych z otrzymywanych świadczeń zdrowotnych, b) zadowolenia personelu medycznego z poprawy jakości świadczeń zdrowotnych, c) wpływu społecznego na społeczeństwo peruwiańskie oraz d) osiągnięcia pozytywnych wyników w zarządzaniu kluczowymi wskaźnikami wyników, które optymalizują sytuację finansową instytucji.