Organizacyjne uczenie się w organizacjach publicznych
"Dotychczasowa wiedza Autorki monografii na temat funkcjonowania sektora publicznego, sposobów reali-zacji jego zadań, wykorzystania ku temu nowoczesnych rozwiązań i znaczenia w tym procesie rozprzestrze-niania się wiedzy pozwoliły na sformułowanie ciekawego zamierzenia badawczego. Jego aktualność i prak-tyczna przydatność jest wysoka. Pozostaje mieć nadzieję, że ciekawie sformułowane zamierzenie badawcze – być może w niedalekiej przyszłości – przełoży się na satysfakcję klientów urzędów działających w mitycz-nym paradygmacie organizacji uczącej się."
Z recenzji prof. dr hab. Aldony Frączkiewicz-Wronki
"W obliczu ciągłego poszukiwania zarówno przez badaczy, jak i praktyków zarządzania źródeł szeroko poj-mowanej efektywności organizacji publicznych omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu publicznym, jest bardzo ważna i aktualna, zwłaszcza w wymia-rach teoriopoznawczym, empirycznym i aplikacyjnym. O ile spotyka się w literaturze odrębne badania nad organizacyjnym uczeniem się organizacji, crowdsourcingiem (wycinkowo), o tyle zaproponowane przez Autorkę zintegrowanie tych dwóch koncepcji, zwłaszcza w kontekście poszukiwania znaczenia crowdsour-cingu dla organizacyjnego uczenia się organizacji publicznych, stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy i trafnym zidentyfikowaniu istniejącej w naukach o zarządzaniu i jakości luki badawczej."
Z recenzji dr hab. inż. Katarzyny Piórkowskiej, prof. nadzw. UE we Wrocławiu
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-22269-7
- ISBN druku: 978-83-01-20559-1
- Liczba stron: 514
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Współczesne trendy w zarządzaniu organizacjami publicznymi przyczynkiem do crowdsourcingu cc25 1.1. Ewolucja podejścia do zarządzania organizacjami publicznymi 26 1.2. Współzarządzanie 37 1.3. Wykorzystanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych 41 1.4. Cyfrowe udostępnienie informacji 52 1.5. Otwarty rząd 55 Rozdział 2. Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami publicznymi 61 2.1. Istota crowdsourcingu 62 2.2. Obszary crowdsourcingu 90 2.3. Typologia crowdsourcingu 102 2.4. Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami publicznymi – przegląd badań 111 2.5. Dojrzałość crowdsourcingowa organizacji publicznych 118 Rozdział 3. Organizacyjne uczenie się organizacji publicznych w kontekście crowdsourcingu 129 3.1. Istota organizacyjnego uczenia się 130 3.2. Procesy i poziomy organizacyjnego uczenia się 136 3.3. Modele organizacyjnego uczenia się 141 3.4. Organizacyjne uczenie się w zarządzaniu organizacjami publicznymi – przegląd badań 154 3.5. Crowdsourcing a organizacyjne uczenie się organizacji publicznych w świetle dotychczasowych badań 169 Rozdział 4. Zmienne mediujące i moderujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się 173 4.1. Pojęcie i istota zmiennych mediujących i moderujących w naukach o zarządzaniu 174 4.2. Model konceptualny związku dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się z uwzględnieniem mediatorów i moderatorów 178 4.3. Zmienne mediujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się 185 4.3.1. Proaktywne przywództwo 185 4.3.2. Strategia wiedzy 192 4.3.3. Kompetencje innowacyjne 197 4.4. Zmienne moderujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się 202 4.4.1. Liczba mieszkań 4.4.2. Prowadzenie badań satysfakcji klienta 204 Rozdział 5. Metody i zakres prowadzonych badań empirycznych 209 5.1. Założenia metodologiczne 209 5.2. Model badawczy i hipotezy badawcze 216 5.3. Operacjonalizacja zmiennych 218 5.4. Metody badań ankietowych 241 5.5 Metody studiowania przypadków. 250 Rozdział 6. Związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się urzędów miast – wyniki badań ankietowych 267 6.1. Ocena poziomu dojrzałości crowdsourcingowej badanych urzędów miast 267 6.2. Ocena poziomu organizacyjnego uczenia się badanych urzędów miast. 275 6.3. Dojrzałość crowdsourcingowa a organizacyjne uczenie się urzędów miast. 282 6.3.1. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze organizacyjnym a organizacyjne uczenie się urzędów miast 282 6.3.2. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze indywidualnym a organizacyjne uczenie się urzędów miast 288 6.3.3. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze technologicznym a organizacyjne uczenie się urzędów miast 292 6.4. Zmienne mediujące i moderujące a dojrzałość crowdsourcingowa i organizacyjne uczenie się urzędów miast 297 6.5. Kształtowanie organizacyjnego uczenia się poprzez dojrzałość crowdsourcingową – ujęcie modelowe 336 Rozdział 7. Dojrzałość crowdsourcingowa w kształtowaniu organizacyjnego uczenia się urzędów miast – studia przypadków 353 7.1. Collective intelligence a organizacyjne uczenie się 354 7.1.1. Przypadek Urzędu Miasta Lublin 354 7.1.2. Przypadek Urzędu Miasta Krosna 364 7.2. Crowdcreation a organizacyjne uczenie się 371 7.2.1. Przypadek Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy 371 7.2.2. Przypadek Urzędu Miasta Poznania 382 7.3. Crowdvoting a organizacyjne uczenie się 392 7.3.1. Przypadek Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu 392 7.3.2. Przypadek Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej 400 7.4. Crowdfunding a organizacyjne uczenie się 409 7.4.1. Przypadek Urzędu Miasta Krakowa 409 7.4.2. Przypadek Urzędu Miasta Zakopane 416 7.5. Wnioski ze studiowania przypadków 424 Zakończenie 431 Bibliografia 453 Spis rysunków 489 Spis tabel 491 Załączniki 497 Załącznik nr 1. Narzędzie wykorzystywane w badaniach ankietowych 497 Załącznik nr 2. Dyspozycje do wywiadu 504 Załącznik nr 3. Arkusze kontrolne wykorzystywane w studiowaniu przypadków 505 Załącznik nr 4. Certyfikat potwierdzający udział w badaniach ankietowych 509 Załącznik nr 5. Dojrzałość crowdsourcingowa w studiowanych przypadkach 510 Załącznik nr 6. Organizacyjne uczenie się w studiowanych przypadkach 512