Oświata jako zadanie publiczne
W opracowaniu dokonano analizy roli państwa (administracji rządowej) i samorządu terytorialnego w zakresie bezpośredniej realizacji zadań oświatowych, skupiono się także na ich regulacyjnym wpływie na podmioty niepubliczne równolegle realizujące te zadania. Oświatę zaprezentowano w kompleksowy sposób, w kontekście rozważań dotyczących realizacji celu działania administracji publicznej, jakim jest zaspokajanie potrzeb ludności w powszechny i równy sposób.
Adresaci:
Książka będzie stanowić istotną pomoc dla praktyków przede wszystkim pracowników państwowych instytucji oświatowych, administracji samorządowej i podmiotów, które mają zamiar prowadzić lub już prowadzą szkoły i placówki oświatowe. Jest ona przeznaczona także dla osób, które chcą uporządkować swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5421-9
- ISBN druku: 978-83-264-4158-5
- EAN: 9788326454219
- Liczba stron: 360
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz ważniejszych skrótów str. 9 Wstęp str. 15 Rozdział 1 Wokół pojęcia "oświata" str. 21 1.1. Zakres pojęcia "oświata" str. 21 1.2. System oświaty str. 26 1.3. Godność człowieka źródłem definiowania oświaty str. 38 1.4. Główne cechy współczesnej oświaty str. 45 1.4.1. Powszechny dostęp do wykształcenia str. 47 1.4.2. Równy dostęp do wykształcenia str. 53 1.5. Ramy systemowej pomocy władz publicznych dla uczniów str. 57 1.6. Sprawiedliwość społeczna w oświacie str. 62 Rozdział 2 Obowiązki oświatowe jednostki str. 70 2.1. Zagadnienia wprowadzające str. 70 2.2. Obowiązek nauki str. 73 2.3. Obowiązek szkolny str. 82 2.4. Obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego str. 102 Rozdział 3 Zadania publiczne str. 112 3.1. Próba ustalenia zakresu pojęcia "zadania publiczne" str. 112 3.2. Zadania publiczne a interes publiczny str. 118 3.3. Podział zadań publicznych w oparciu o zasady pomocniczości i decentralizacji str. 122 3.4. Prywatyzacja zadań publicznych - zagadnienia ogólne str. 134 3.5. Nowe Zarządzanie Publiczne str. 142 Rozdział 4 Rola (państwa) administracji rządowej w realizacji publicznych zadań oświatowych str. 148 4.1. Uwarunkowania historyczne str. 148 4.2. Kreowanie polityki oświatowej państwa str. 160 4.2.1. Nadzór pedagogiczny str. 170 4.3. Zakładanie i prowadzenie szkół i placówek oświatowych przez ministrów str. 181 Rozdział 5 Realizacja publicznych zadań oświatowych przez samorząd terytorialny str. 198 5.1. Zagadnienia wprowadzające str. 198 5.2. Samodzielność samorządu w wykonywaniu zadań oświatowych str. 207 5.3. Zadania oświatowe jednostek samorządu terytorialnego str. 220 5.3.1. Zakładanie i prowadzenie szkół i placówek oświatowych str. 221 5.3.2. Zapewnienie bezpłatnego dowozu i opieki w czasie przewozu dziecka do szkół i placówek oświatowych str. 231 5.3.3. Inne zadania str. 235 5.4. Wpływ na działalność szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez inne podmioty str. 242 Rozdział 6 Współdziałanie w wykonywaniu oświatowych zadań publicznych str. 253 6.1. Próba ustalenia istotnych cech instytucji współdziałania str. 253 6.1.1. Współdziałanie z organizacjami pozarządowymi str. 261 6.2. Porozumienie administracyjne str. 267 6.3. Związki jednostek samorządu terytorialnego str. 281 6.4. Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego str. 286 6.5. Umowy str. 288 6.5.1. Przekazywanie drogą umowy prowadzenia szkół publicznych str. 297 6.6. Uzgodnienia str. 302 6.7. Czynności faktyczne str. 309 Wnioski końcowe str. 317 Bibliografia str. 337