MENU

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2012

  • Autor: Tomasz Rostkowski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

Ustawa o służbie cywilnej nakłada na instytucje zatrudniające członków korpusu służby cywilnej obowiązek opracowania i wdrożenia programu zarządzania zasobami ludzkimi. Wyznacza również kierunek zmian w tym zakresie dla pozostałych grup pracowników administracji publicznej. Cenną pomoc w zrealizowaniu tych zadań stanowi książka Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Zawiera wskazówki uwzględniające specyfikę konkretnej organizacji - urzędu, a wnioski z badań mogą być źródłem inspiracji podczas rozwiązywania konkretnych problemów praktycznych.






W publikacji omówiono następujące zagadnienia:

modele organizacji administracji publicznej,
modele strategicznego ZZL możliwe do zastosowania w administracji publicznej,
role kluczowych uczestników ZZL w administracji publicznej,
standardy ZZL,
pomiar sprawności administracji publicznej i efektywności ZZL.


Adresaci:

Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla kadry kierowniczej urzędów administracji rządowej, samorządowej, sądowej, prokuratorskiej i innych instytucji administracji publicznej. Może też być przydatna dla pracowników działów kadr, które w administracji publicznej coraz częściej są przekształcane w działy ZZL.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 
 str. 9

Wprowadzenie  
 str. 11

Rozdział 1. Organizacja administracji publicznej  
 str. 21

1.1. Fundamenty administracji publicznej  
 str. 21

1.1.1. Kluczowe idee administracji publicznej  
 str. 24

1.1.2. Określone granice działania i zróżnicowane zadania administracji publicznej  
 str. 34

1.1.3. Stabilność i wyłączność działania administracji publicznej  
 str. 36

1.1.4. Stosunek pracowników administracji publicznej do państwa  
 str. 37

1.2. Teoria i praktyka organizacji administracji publicznej  
 str. 43

1.2.1. Tradycyjna administracja według M. Webera, jej krytyka i możliwość zmiany  
 str. 43

1.2.2. Zarządzanie publiczne i jego krytyka  
 str. 50

1.3. Modele organizacji administracji publicznej  
 str. 65

1.3.1. Zamknięty i otwarty model administracji publicznej  
 str. 66

1.3.2. Silne i słabe strony modelu otwartego i zamkniętego  
 str. 68

1.4. Hierarchia instytucji w administracji publicznej  
 str. 72

1.4.1. Zależności pomiędzy organizacjami - zarządzanie grupami organizacji  
 str. 74

1.4.2. Administracja publiczna jako grupa organizacji - urzędów  
 str. 80

Rozdział 2. Specyfika strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 89

2.1. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi administracji publicznej - próba zdefiniowania pojęcia  
 str. 89

2.2. Kompetencje jako łącznik strategii organizacji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 93

2.2.1. Relacja strategii organizacji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 93

2.2.2. Wieloznaczność pojęcia "kompetencje"  
 str. 95

2.2.3. Kompetencje organizacji  
 str. 97

2.2.4. Kompetencje zawodowe pracowników  
 str. 100

2.2.5. Kompetencje organizacji a kompetencje zawodowe pracowników administracji publicznej  
 str. 103

2.3. Modele i rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 109

2.3.1. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi i możliwości ich wykorzystania w administracji publicznej 
 str. 109

2.3.2. Klasyfikacja strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 112

2.4. Elementy strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 114

2.4.1. Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 114

2.4.2. Polityka zarządzania zasobami ludzkimi i etos zawodowy pracowników administracji publicznej jako jej kluczowy element  
 str. 118

2.5. Kluczowi uczestnicy strategii zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 124

2.5.1. Osoby kierujące organizacją - urzędem  
 str. 125

2.5.2. Pracownicy jednostki organizacyjnej właściwej do spraw zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 126

2.5.3. Kadra kierownicza  
 str. 129

2.5.4. Pracownicy administracji  
 str. 130

2.5.5. Inne osoby istotne dla realizacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 132

2.6. Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce  
 str. 133

2.6.1. Problem zdefiniowania standardów działania w administracji publicznej  
 str. 133

2.6.2. Standardy w ramach procesów zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 136

2.6.3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w grupach urzędów  
 str. 137

2.7. Sprawność administracji publicznej i efektywność zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 143

2.7.1. Problem określenia miernika sprawności działania administracji publicznej  
 str. 143

2.7.2. Wartości jako kryterium pomiaru sprawności administracji publicznej  
 str. 148

2.7.3. Zrównoważona karta wyników w pomiarze sprawności administracji publicznej  
 str. 151

2.7.4. Pomiar efektywności procesów i benchmarking w administracji publicznej  
 str. 157

Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce - zarys sytuacji obecnej  
 str. 164

3.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań  
 str. 164

3.2. Strategiczne zarządzanie państwem  
 str. 170

3.3. Prawne uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce  
 str. 173

3.3.1. Prawne uwarunkowania pozyskiwania pracowników w administracji publicznej  
 str. 175

3.3.2. Regulacje dotyczące stanowisk pracy i wynagrodzeń pracowników administracji publicznej  
 str. 176

3.3.3. Prawa regulujące oceny okresowe pracowników i wycenę wartości pracy  
 str. 178

3.3.4. Regulacja prawna strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 179

3.3.5. Model organizacji administracji publicznej w Polsce w świetle obowiązującego prawa  
 str. 179

3.4. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi urzędów w administracji publicznej w Polsce na przykładzie korpusu służby cywilnej  
 str. 183

3.4.1. Programy zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 185

3.4.2. Analiza dokumentacji regulującej zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 197

3.5. Potrzeby w zakresie narzędzi i procesów zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie administracji sądowej  
 str. 201

3.5.1. Pozyskiwanie pracowników  
 str. 202

3.5.2. Elastyczne formy zatrudnienia i outsourcing  
 str. 202

3.5.3. Oceny okresowe pracowników i planowanie ich rozwoju 
 str. 203 

3.5.4. Przesunięcia pracowników wewnątrz sądów i pomiędzy nimi  
 str. 204

3.6. Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw  
 str. 211

3.6.1. Wymagania wobec pracowników  
 str. 212

3.6.2. Oferta administracji publicznej jako pracodawcy  
 str. 222

Zakończenie  
 str. 231

Literatura  
 str. 237

Akty prawne  
 str. 247

Inne źródła  
 str. 249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

212,63 zł
262,50 zł

Postępowanie egzekucyjne w administracji. Wzory pism dla wierzycieli należności pieniężnych (e-book z suplementem elektronicznym)

Znowelizowana ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji od 2020 r. wzmocniła pozycję wierzyciela należności pieniężnych – wierzyciel niebędący równocześnie organem egzekucyjnym, ale także w sytuacji kiedy przepisy prawa przyznają ...
16,34 zł
19,00 zł

Projekty regionalne i lokalne – zarządzanie ryzykiem projektu

Prezentowana publikacja jest rezultatem XX Konferencji Naukowej pn. „Projekty lokalne i regionalne – Zarządzanie ryzykiem projektu” zorganizowanej przez Katedrę Badań Strategicznych i Regionalnych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowica...
19,78 zł
23,00 zł

Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce

Pierwszy rozdział traktuje o uwarunkowaniach, jakie tworzy otoczenie eurorynku dla podmiotów rynkowych z wyartykułowaniem zalet i wad akcesji Polski do struktur unijnych oraz występujących zróżnicowań otoczenia rynkowego między krajami Un...
83,16 zł
99,00 zł

Kształtowanie spójności strategicznej i dojrzałości procesowej a oburęczność przedsiębiorstwa

Problemem badawczym opracowania jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób należy kształtować spójność strategiczną oraz dojrzałość procesową, aby zapewnić dostosowanie do otoczenia przez osiąganie oburęczności organizacji.W pra...
75,20 zł
94,00 zł

Finanse publiczne

Praca ta jest próbą oceny, w jakim stopniu Nowe Zarządzanie Gospodarcze w Unii Europejskiej pomogło zdyscyplinować finanse publiczne w państwach członkowskich.Autorzy w publikacji wskazują słabe strony instytucjonalnych podstaw funkcjonowa...
141,96 zł
169,00 zł

Dysfunkcje publicznego prawa gospodarczego

Publikacja zwraca uwagę czytelnika na rozwiązania dysfunkcjonalne występujące w obrębie publicznego prawa gospodarczego. Zawarte w książce rozważania koncentrują się na wskazaniu rozwiązań dysfunkcjonalnych wynikających z błędnych założeń systemowych l...
83,16 zł
99,00 zł

Prawo międzynarodowe publiczne. Wydanie 4

Podręcznik „Prawo międzynarodowe publiczne" omawia instytucje z zakresu prawa międzynarodowego publicznego z licznymi odniesieniami do praktyki stosunków międzynarodowych. Zawiera także przykłady w postaci cytowań aktów prawnyc...
18,20 zł
26,00 zł

Historia w dyplomacji publicznej

Pojęcie dyplomacji publicznej pojawiło się w nauce o stosunkach międzynarodowych w latach sześćdziesiątych XX wieku. Dyplomacja publiczna zaczyna się jednak znacznie wcześniej, bo właściwie już w połowie XIX stulecia. Historia tego zjawiska...
27,51 zł
31,99 zł

I przemówiły ludzkim głosem

Zbliża się Boże Narodzenie, czas radości, miłości i rodziny. Niestety, nie dla wszystkich. W rodzinie po przejściach pojawia się karp na wigilię. Czy trafi na stół, czy uda się go ocalić? Małemu śmiertelnie choremu dziecku umiera świnka morsk...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!