PBS Amerykańska telewizja publiczna
Amerykańska telewizja publiczna (Public Broadcasting Service, PBS) stanowi dla europejskiego badacza komunikowania swoiste curiosum, fenomen bardzo odległy od przyjętych na Starym Kontynencie schematów funkcjonowania instytucji medialnych. Model amerykański – w niemal wszystkich istotnych elementach odmienny od swych europejskich odpowiedników, a dzielący z nimi jedynie kontrowersje polityczne, jakie publiczne systemy komunikowania masowego wywołują po obu stronach Oceanu Atlantyckiego – nie ukształtował się jednak w sposób przypadkowy. Historii, struktury oraz wzorców działalności amerykańskiego systemu mediów publicznych nie sposób zrozumieć bez odwołania się do kulturowej, politycznej i ekonomicznej swoistości USA. Niniejsza książka, chociaż formalnie poświęcona jedynie niewielkiemu wycinkowi życia społecznego Stanów Zjednoczonych, jest zatem w jakiejś mierze opowieścią o Ameryce i jej wartościach.
Podstawę książki stanowi dysertacja napisana pod kierunkiem prof. dr hab.Andrzeja Mani, która w styczniu 2011 r. została obroniona z wyróżnieniem w Instytucie Nauk Politycznych i Międzynarodowych Uniwersytetu Jagiellońskiego, zaś w czerwcu 2012 r. – uhonorowana Nagrodą im. dra Pawła Stępki w konkursie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na najlepszą rozprawę doktorską z dziedziny mediów elektronicznych.
Tę pracę „czyta się" i łatwo, i z przyjemnością, choć jej tematyka przecież do całkiem łatwych nie należy... [Dzieło] wyjątkowo udane, rzetelne od strony naukowej i wartościowe poznawczo
Prof. Walery Pisarek, dr h.c. UŚ, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-3549-8
- ISBN druku: 978-83-233-3549-8
- Liczba stron: 238
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11 1. Postawienie problemu 11 2. Przyczyny zainteresowania problemem badawczym 12 3. Omówienie literatury 12 4. Struktura pracy 14 5. Metodologia 16 Rozdział I – Historia amerykańskiej telewizji publicznej 17 1.1. Wprowadzenie 17 1.2. Początki radiofonii amerykańskiej 18 1.3. Rozwój mediów komercyjnych 20 1.4. Rozgłośnie edukacyjne 22 1.5. Utrwalenie dominacji nadawców komercyjnych 24 1.6. Początki telewizji amerykańskiej 28 1.7. Walka o częstotliwości dla amerykańskiej telewizji edukacyjnej 30 1.8. Amerykańska scena medialna w latach 60. 33 1.9. „Telewizja publiczna: program działania” 37 1.10. Public Broadcasting Act i utworzenie PBS 39 1.11. Telewizja publiczna w latach rządów Richarda Nixona 43 1.12. Media publiczne w drugiej połowie lat 70. 48 1.13. PBS w czasach „reaganomics” 53 1.14. Najnowsza historia PBS 57 1.15. Zakończenie 59 Rozdział II – Struktura i finansowanie amerykańskiej telewizji publicznej 61 2.1. Wprowadzenie 61 2.2. System instytucjonalny amerykańskiej telewizji publicznej 62 2.2.1. Korporacja Mediów Publicznych (CPB) 62 2.2.2. Publiczny Serwis Nadawczy (PBS) 67 2.2.3. Stacje telewizji publicznej 70 2.3. Finansowanie amerykańskiej telewizji publicznej 75 2.3.1. Wsparcie ze źródeł publicznych 77 2.3.2. Wsparcie ze źródeł prywatnych 81 2.4. Zakończenie 90 Rozdział III – Funkcjonowanie PBS w amerykańskim systemie medialnym 91 3.1. Wprowadzenie 91 3.2. PBS na amerykańskim rynku telewizyjnym 92 3.3. Źródła oferty programowej stacji telewizji publicznej 96 3.4. Oferta programowa amerykańskiej telewizji publicznej 99 3.5. Przegląd audycji Publicznego Serwisu Nadawczego 104 3.5.1. Sesame Street 109 3.5.2. Barney & Friends 111 3.5.3. Frontline 113 3.5.4. Nova 114 3.5.5. American Experience 116 3.5.6. Masterpiece 117 3.6. Krytyka PBS w amerykańskim dyskursie społeczno-politycznym 119 3.7. Zakończenie 132 Rozdział IV – PBS NewsHour 135 4.1. Wprowadzenie 135 4.2. Historia PBS NewsHour 136 4.3. PBS NewsHour dzisiaj 141 4.4. Amerykański dyskurs wokół PBS NewsHour 147 4.4.1. Badania analityczne 153 4.5. Analiza zawartości PBS NewsHour 163 4.5.1. Hipotezy badawcze 163 4.5.2. Metodologia badań 165 4.5.3. Wyniki analizy 168 4.6. Zakończenie 187 Rozdział V – PBS na tle europejskich nadawców publicznych 189 5.1. Wprowadzenie 189 5.2. Charakterystyka europejskich mediów publicznych 190 5.3. Podstawowe różnice pomiędzy PBS a europejskimi nadawcami publicznymi 197 5.3.1. Pozycja rynkowa 198 5.3.2. Profil działalności 201 5.3.3. Struktura instytucjonalna 204 5.3.4. Finansowanie 207 5.3.5. Niezależność instytucjonalna 210 5.4. Zakończenie 214 Zakończenie 215 Bibliografia 219