Poeci współcześni. Poeci przeszłości
Książka jest zbiorem artykułów zainspirowanych dyskusją, która miała miejsce podczas konferencji i festiwalu Back 2, odbywających się w dniach 17-22 maja 2011 w Sopocie. Artykuły skupione są wokół współczesnej i modernistycznej poezji, a ich autorzy analizują w nich nawiązania poetów współczesnych do twórczości z pierwszej połowy dwudziestego wieku. Przywoływani są, między innymi, T. S. Eliot, W. H. Auden, Ezra Pound, H. D., Bolesław Leśmian oraz Gertruda Stein. Podstawowym celem książki jest przedstawienie analizy zapożyczeń, nowych wersji, odrzuceń oraz debat poetyckich. Głównym polem zainteresowania książki jest współczesna poezja anglojęzyczna i polska, lecz znalazły się tutaj także propozycje analizy podobnych zjawisk zachodzących w literaturze francuskiej, niemieckiej oraz greckiej. Osobną część stanowią artykuły uznanych poetów angielskich i polskich: Davida Constantine’a, Michaela Edwardsa, Jerzego Jarniewicza i Jacka Gutorowa.
- Kategorie:
- Redakcja: Monika Szuba, Tomasz Wiśniewski
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7865-123-9
- ISBN druku: 978-83-7865-123-9
- Liczba stron: 248
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Tomasz Wiśniewski. Wprowadzenie 7 DETAL TEKSTOWY 17 Derek Attridge. Powrót do Formy? 19 Miłosz Wojtyna. „Skryte pokrewieństwo rzeczy” – Basil Bunting, Simon Armitage a imagizm Pounda 43 Żaneta Nalewajk. Od aluzji do stylizacji literackiej. Leśmianowskie interteksty w polskiej poezji współczesnej 59 Tomasz Swoboda. „Meditation is a Meditation is a Meditation”: Méditations commençantes par les sept premiéres „Stanzas in Meditation” de Gertrude Stein Jacques’a Roubauda 77 Joanna Kruczkowska. Szkic do „sielanki”: Eliot, Auden, Seferis i sprawa cypryjska 89 KONWENCJE, KONTYNUACJE, REWIZJE 107 Agnieszka Kluba. Czy poemat prozą istnieje (w Polsce)? 109 Bartosz Lutostański. Mitologie. Analiza mityzacji przeszłości w poezji irlandzkiej XX wieku na wybranych przykładach 121 Marta Aleksandrowicz-Wojtyna. H.D. i Heaney obalają mity – rekonstrukcje, rewizje, rewokacje i (p)refiguracje mitów greckich w poezji Hildy Doolittle oraz Seamusa Heaneya 137 Monika Szuba. „Wówczas mój język zapłonął”: mit, modernizm i metamorfoza w poezji H.D. i Carol Ann Duffy 149 Maria Fengler. Poeci natury, poeci wojny: Edward Thomas i Michael Longley 159 POECI O POEZJI 175 Jacek Gutorow. Zatarcie inskrypcji. Notatki o Flow Chart Johna Ashbery’ego 177 Jerzy Jarniewicz. Niepoprawnie mnogi świat Louisa MacNeice’a 197 David Kennedy. „Martwe ciało, żywy trup”. Przekład i ożywione ciała w Ventraklu Christiana Hawkeya 207 Michael Edwards. Ciało magiczne, niespokojne 217 David Constantine. „Niesamowity miała wdzięk ta stwora”. Zjawisko piękna, miłości i grozy w poezji Roberta Gravesa 233