MENU

Pokój jako przedmiot międzykulturowej edukacji artystycznej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Słupsk, 2007

  • Redakcja naukowa: Jarosław Chaciński

  • Wydawca: Uniwersytet Pomorski w Słupsku

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 31,50 zł
Najniższa cena z 30 dni: 25,20 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

28,35
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Pokój jako przedmiot międzykulturowej edukacji artystycznej

W niniejszej monografii ważne miejsce zajmują teksty autorów niemieckich. Podjęcie się przez nich niełatwych przecież w przypadku Niemiec tematów i ich bogate rozwinięcie uświadamia nam, jak wielką wagę kraj ten obecnie przywiązuje do zagadnień związanych z tragicznymi doświadczeniami wojny oraz wychowania w i dla pokoju. Pedagogika międzykulturowa w Niemczech (interkulturelle Pädagogik) jest subdyscypliną bardzo obszernie opisaną w literaturze. Funkcjonujące w niej orientacje-koncepcje: pedagogika pokoju, wychowanie antyrasistowskie, pedagogika Holocaustu silnie eksponują potrzebę dialogu z innymi narodami bądź mniejszościami, których jest w Niemczech bardzo wiele.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie  5

I. Wychowanie dla pokoju a edukacja muzyczna – wprowadzenie do problematyki 11

GÜNTER KLEINEN – Die Entdeckung der Musik als Medium politischer Bildung – Musikalische Friedenserziehung  13
GÜNTER KLEINEN – Odkrywanie muzyki jako medium w edukacji politycznej – muzyczne wychowanie dla pokoju  24

II. Historyczne aspekty kultury muzycznej w kontekstach wojny i pokoju 35

SIEGMUND HELMS – Lieder für und gegen Gewalt – Kriegs- und Friedenslieder in der Erziehung von Kindern und Jugendlichen in Deutschland 37
SIEGMUND HELMS – Pieśni za i przeciw przemocy – pieśni wojenne i pieśni o pokoju w wychowaniu dzieci i młodzieży w Niemczech 46

JAROSŁAW CHACIŃSKI – Muzyka polska a kulturowy kontekst wojny i pokoju – konsekwencje pedagogiczne  53
JAROSŁAW CHACIŃSKI – Polnische Musik und der kulturelle Kontext von Krieg und Frieden mit pädagogischen Konsequenzen 64

ZENONA RONDOMAŃSKA – Aspekt wojny i pokoju w pieśniach ludowych na Warmii i Mazurach z XVIII i XIX wieku  76

III. Kultury mniejszości narodowych, pogranicze a problematyka wychowania dla pokoju   87

DARIUSZ KUBINOWSKI – Folklor taneczny pogranicza jako źródło inspiracji edukacji międzykulturowej  89
DARIUSZ KUBINOWSKI – Die Tanzvolkskunst des Grenzgebietes als eine Quelle der Inspiration in der interkulturellen Ausbildung 99

AARON ECKSTAEDT – Musikalische Ideen vom Frieden? Warum und wie chassidische Nigunim interkultureller Friedenserziehung sein können? 107
AARON ECKSTAEDT – Muzyczne idee o pokoju? Dlaczego i jak chasydzkie Nigunim może służyć wychowaniu międzykulturowemu dla pokoju? 114

WOLFGANG M. STROH – Der Beitrag der Musikpädagogik zur gegenwärtigen Situation der Holocaustpädagogik  121
WOLFGANG M. STROH – Wkład pedagogiki muzycznej w aktualną sytuację pedagogiki Holocaustu w Niemczech  131

DORIT KLEBE – Musikkultur von Migrantenjugendlichen türkischer Herkunft in Deutschland im Spannungsfeld zwischen Religion und Antirassismus – Konzeptionen für einen interkulturellen Musikunterricht  139
DORIT KLEBE – Kultura muzyczna młodzieży imigranckiej pochodzenia tureckiego w Niemczech w przestrzeni napięcia pomiędzy religią a antyrasizmem – koncepcje międzykulturowej edukacji muzycznej  152

BOGUMIŁA TARASIEWICZ-CIESIELSKA – Pieśń ludowa czynnikiem dialogu międzykulturowego na przykładzie kultury łemkowskiej 164

IV. Wojna i pokój jako źródło inspiracji kompozytorskiej w muzyce współczesnej i jej recepcja  171

ALICJA GRONAU-OSIŃSKA – Mariana Borkowskiego wołanie o pokój jako imperatyw kategoryczny. Analiza cyklu Pax in terra 173

ELŻBIETA FROŁOWICZ – Siedem bram Jerozolimy Krzysztofa Pendereckiego w kontekście edukacji ku wartościom  190

DOMINIKA PORĘBSKA-KWAŚNIK – Symbole i przekazy pokoju w polskiej muzyce dramatycznej w pierwszej połowie XX wieku (1901-1926) 196

UNSU KANG – Die Behandlung des Friedens durch den koreanischen Komponisten Sukhi Kang in der Kantate Friede auf grünen Erden, wo die Sonne strahlt 204
UNSU KANG – Pokój jako inspiracja kantaty Pokój na zielonej ziemi, gdzie świeci słońce koreańskiego kompozytora Sukhi Kanga 209

GRZEGORZ RUBIN – Elementy patriotyczne w twórczości chóralnej Romualda Twardowskiego   214

RENATA SKUPIN – Cage, Stockhausen, Scelsi – trzy głosy w dialogu międzykulturowym 221

RAFAŁ CIESIELSKI – Muzyka zagrożona? Polska krytyka muzyczna okresu międzywojennego wobec uzurpacji totalitarnych w muzyce 228

CAROLA SCHORMANN – It’s All Good und der Taliban Song von Toby Keith: Country Music in den USA zwischen Friedenswunsch und Angriffsbereitschaft 241
CAROLA SCHORMANN – It’s All Good i The Taliban Song Toby Keitha – muzyka country w USA pomiędzy pragnieniem pokoju a gotowością natarcia 248

HALYNA NIKOLAYI – Tematyka pokoju w twórczości ukraińskiego kompozytora Vitalija Gubarenki – komentarz pedagogiczny 254

V. Oddźwięk wojny i pokoju w kulturze, filozofii, literaturze, muzyce i sztukach plastycznych   259

WITA SZULC – Dramaty współczesnego człowieka: wypędzenia, prześladowania, samotność w pryzmacie bajki o Czterech muzykantach z Bremy 261

IRINA SURINA, KAZBIEK GAJSANOW – Międzykulturowe wzajemne oddziaływanie jako sposób poznania obrazu świata  267

ANNA JEREMUS – Rola artysty w wychowaniu estetycznym dla pokoju 275

ELŻBIETA KAL – Wojna i pokój w sztuce XX wieku. Obraz, kontekst, doświadczenie, metoda 283

ADAM MAZURKIEWICZ – Niedyskretny urok okrucieństwa. Funkcja obrazów przemocy w literaturze popularnej (na przykładzie polskiej twórczości fantasy) 298

MARTA A. SAŁAPATA – Wojna w komputerze. O nowych (starych) zagrożeniach dla pokoju w grach komputerowych  307

MARLENA PIETRZYKOWSKA – Gdańsk i jego dzieje inspiracją twórczą współczesnych kompozytorów polskich  317

BARBARA LITERSKA – Muzyka w pokoju i dla pokoju. O wybranych aspektach muzycznej recepcji Chopina w dziewiętnastowiecznej Europie 326

MARIA KACZMARKIEWICZ – Muzyka formą dialogu 335
MARIA KACZMARKIEWICZ – Musik als eine Form des Dialogs 341

VI. Wychowanie dla pokoju jako kontekst edukacji estetycznej 349

RENATA GOZDECKA – Wojna i pokój w treściach kształcenia muzycznego w szkolnictwie powszechnym  351

JOSEF SULZ – Der Verlust der Stille. Soziologische Beobachtungen und musikpädagogische Konsequenzen  360
JOSEF SULZ – Utrata ciszy. Socjologiczne obserwacje i muzyczno-pedagogiczne konsekwencje  369

ANNA PIKAŁA – Rola międzykulturowej edukacji estetycznej w zakresie upowszechniania wartości ogólnoludzkich  378

VIOLETTA PRZEREMBSKA – Edukacja muzyczna a ideologia wychowawcza w Polsce w pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości (po 1918 roku) 382
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: muzyka edukacja kulturowa

Inni Klienci oglądali również

25,35 zł
39,00 zł

Jak radzić sobie z POChP

POChP, czyli przewlekła obturacyjna choroba płuc to nieuleczalna choroba układu oddechowego nazywana także przewlekłym bronchitem lub rozedmą. Jest chorobą bardzo częstą i groźną, a także jedną z najczęstszych przyczyn zgonów na świecie. W Polsc...
12,48 zł
16,00 zł

Człowiek jako słowo i ciało. W poszukiwaniu nowej koncepcji podmiotu

Książka wyrasta z niezwykle ambitnego zamierzenia, Autorka chce bowiem zrekonstruować współczesną wizję podmiotu, niezależnie od różnic zachodzących między poszczególnymi autorami i szkołami filozoficznymi. (...) Wprawdzie przedsta...
27,02 zł
32,17 zł

Krajobraz strachu. Jak stres i strach kształtują życie zwierząt

Strach ma wielkie oczy i choć oznacza to, że zazwyczaj wyolbrzymiany grożące niebezpieczeństwo, to w dosłownym znaczeniu kryje się ziarno prawdy. Kiedy się boimy, źrenice ulegają rozszerzeniu. Ma to znaczenie w procesie uczenia się nowych bodźc&oacu...
32,40 zł
36,00 zł

Kultura jako źródło cierpień

Sigmund Freud (1856–1939), jeden z filarów XX-wiecznej myśli europejskiej, bez których nie byłaby ona tym, czym była, swoją psychoanalizę odnosił też – na zasadzie analogii – do rozległych rozważań o kulturze i religii. ...
40,41 zł
44,90 zł

Węzły żeglarskie. Jak zawiązać właściwy węzeł w każdej sytuacji

Ta piękna kolorowa książka obejmuje węzły, szplajsy i opaski. Rozpoczyna się opisem dziesięciu węzłów, które powinien znać każdy. Pozostałe węzły zostały podzielone ze względu na zastosowanie. Dzięki temu, jeżeli na przykład potrzebujesz ...
3,14 zł
3,49 zł

Serce jak obłok

“Serce jak obłok” to utwór Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Poety czasów wojny, jednego z przedstawicieli pokolenia Kolumbów, który zginął w czasie powstania warszawskiego.“Serce jak obłok”...
209,16 zł
249,00 zł

Przedmiot niebezpieczny w polskim prawie karnym

Monografia stanowi rozszerzoną wersję rozprawy doktorskiej przygotowanej pod kierunkiem prof. UG dr hab. Wojciecha Zalewskiego.Autor prześledził ewolucję pojęcia przedmiotu niebezpiecznego w prawie karnym obowiązującym na terenach Rzeczypos...
5,31 zł
5,90 zł

Jak rozwinąć poczucie własnej wartości

Jak rozwinąć poczucie własnej wartości?Poczucie własnej wartości daje siłę wewnętrzną i spokój ducha ważne w podejmowaniu trudnych decyzji oraz utrzymywaniu prawidłowych relacji społecznych. Wykład zawiera opisy wielu skutecznych nar...
30,16 zł
35,90 zł

Przeklęte przedmioty

Historie upiornych przedmiotów wywołujące dreszcze!Strzeżcie się... Oto niezwykłe, ale prawdziwe opowieści o najbardziej niesławnych przedmiotach na świecie, które spodobają się nie tylko pasjonatom zjawisk nadprzyrodzonych.Zn...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!