MENU

Prawo do integralności utworu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2007

  • Autor: Anna Maria Niżankowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 63,00 zł
56,70
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Prawo do integralności utworu

Stan prawny na 31.08.2007 r.


Monografia jest pierwszym w polskiej literaturze prawniczej kompleksowym opracowaniem problematyki cywilnoprawnej dotyczącej prawa do integralności utworu.

Autorka podejmuje zarówno rozważania teoretycznoprawne odnoszące się do zagadnienia integralności utworu, jak i omawia na przykładach z orzecznictwa wiele problemów pojawiających się często w praktyce w związku z tak istotnymi kwestiami, jak chociażby możliwość dysponowania prawem do integralności utworu czy też zagadnienie wieczności prawa do integralności. Monografia jest pracą prawnoporównawczą, w której zostały zaprezentowane i omówione rozwiązania stosowane w innych państwach europejskich oraz na świecie.

Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 13 
 Podziękowanie 17 
 Wstęp 19
 
 
 Rozdział 1 
 Historia rozwoju prawa autorskiego i koncepcji autorskich praw osobistych 21 
 
 1. Uwagi wstępne 21 
 2. Rozwój prawa autorskiego od średniowiecza do końca XVIII w. 21 
 3. Francuskie ustawodawstwo autorskie doby rewolucyjnej 27 
 4. Niemiecka nauka prawa autorskiego w XIX w. 32 
 4.1. Teoria prawa autorskiego jako prawa osobistego (die Theorie von Urheberrecht als Persönlichkeitsrecht) 32 
 4.2. Teoria prawa autorskiego jako prawa na dobrach niematerialnych (die Theorie von Urheberrecht als Immaterialgüterrecht) 36 
 5. Francuskie orzecznictwo w dziedzinie prawa autorskiego w XIX w 39 
 6. Współczesne koncepcje prawa autorskiego 44 
 7. Regulacja autorskich praw osobistych w poprzednio obowiązujących polskich ustawach o prawie autorskim 47 
 8. Regulacja autorskich praw osobistych w prawie międzynarodowym 49 
 8.1. Konwencja berneńska 49 
 8.2. Traktat WIPO o Prawach Autorskich 54 
 8.3. Powszechna Deklaracja Praw Człowieka, Nowojorski Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych 55 
 8.4. Dyrektywy Unii Europejskiej 55 
 8.5. The Cartagena Decision 56 
 9. Stosunek autorskiego dobra osobistego (autorskich dóbr osobistych) do dóbr osobistych powszechnego prawa cywilnego 57 
 10. Katalog autorskich praw osobistych w prawie polskim 75 
 
 Rozdział 2 
 Autorskie prawa osobiste w krajach systemów common law 79 
 
 1. Różnice w podejściu do autorskich praw osobistych w krajach tradycji common law i krajach tradycji systemu prawa cywilnego oraz ich przyczyny 79 
 2. Autorskie prawa osobiste w Stanach Zjednoczonych 87 
 2.1. Stany Zjednoczone a konwencja berneńska 87 
 2.2. Orzecznictwo amerykańskie przed uchwaleniem Visual Artists Rights Act 91 
 2.3. Przyczyny uchwalenia pierwszej federalnej regulacji autorskich praw osobistych - Visual Artists Rights Act 95 
 2.4. Visual Artists Rights Act a dotychczasowe stanowe regulacje autorskich praw osobistych 96 
 2.5. Treść autorskich praw osobistych wprowadzonych w Visual Artists Rights Act 98 
 2.6. Orzecznictwo sądów amerykańskich na gruncie przepisów Visual Artists Rights Act 100 
 3. Autorskie prawa osobiste w pozostałych krajach systemu common law 104 
 3.1. Autorskie prawa osobiste w Wielkiej Brytanii 104 
 3.2. Autorskie prawa osobiste w Kanadzie 107 
 3.3. Autorskie prawa osobiste w Australii 112 
 4. Konkluzja 113 
 
 Rozdział 3 
 Treść prawa do integralności utworu 115 
 
 1. Uwagi wstępne 115 
 1.1. Istota prawa do integralności utworu 115 
 1.2. Nośnik utworu a naruszenie integralności utworu 116 
 2. Regulacja prawa do integralności utworu w konwencji berneńskiej 120 
 3. Zagraniczne regulacje prawa do integralności utworu 124 
 3.1. Modele regulacji prawa do integralności utworu 124 
 3.2. Testy i mierniki stosowane do oceny zaistnienia naruszenia prawa do integralności utworu 130 
 3.3. Ograniczenie prawa do integralności utworu w odniesieniu do niektórych rodzajów utworów 133 
 3.3.1. Utwory audiowizualne 133 
 3.3.2. Programy komputerowe 136 
 4. Treść prawa do integralności utworu w polskiej ustawie o prawie autorskim 138 
 4.1. Uprawnienie twórcy do modyfikowania utworu 145 
 4.2. Uprawnienie twórcy do ukończenia dzieła, urzeczywistnienia swojej idei twórczej i zaprezentowania jej publiczności 150 
 4.3. Prawo nadzoru nad sposobem korzystania z utworu; dostęp do utworu 155 
 4.4. Rzetelne wykorzystanie utworu 160 
 4.5. Zmiany w utworze spowodowane oczywistą koniecznością, którym twórca nie miałby słusznej podstawy się sprzeciwić 163 
 4.5.1. "Następca prawny" w rozumieniu art. 49 ust. 2 pr.aut. z 1994 r. 169 
 4.5.2. Oczywista konieczność zmian i słuszna podstawa sprzeciwu twórcy 173 
 4.5.3. Najczęściej wymieniane zmiany "spowodowane oczywistą koniecznością, którym twórca nie miałby słusznej podstawy się sprzeciwić" 174 
 4.6. Krąg osób, które muszą zapoznać się z działaniem ingerującym w utwór 181 
 4.7. Nadużycie prawa do integralności utworu 184 
 5. Typy naruszeń prawa do integralności utworu 184 
 5.1. Naruszenia bezpośrednie 186 
 5.1.1. Pominięcie elementów utworu plastycznego lub fotograficznego 186 
 5.1.2. Inne zniekształcenia utworu plastycznego lub fotograficznego 188 
 5.1.3. Dodanie elementów do utworu plastycznego lub fotograficznego 189 
 5.1.4. Dodanie do reprodukcji utworu elementów nieistniejących w utworze 190 
 5.1.5. Zmiana wielkości utworu plastycznego lub fotograficznego 191 
 5.1.6. Modyfikacja struktury lub treści utworu literackiego 193 
 5.1.7. Rozczłonkowanie utworu plastycznego na mniejsze elementy 194 
 5.1.8. Zaprezentowanie utworu w niewłaściwej kolejności 196 
 5.1.9. Wprowadzenie skrótów do utworu muzycznego, słowno - muzycznego, audiowizualnego czy literackiego 196 
 5.1.10. Zniekształcenie utworu wynikające z technicznych warunków zwielokrotniania lub rozpowszechniania 200 
 5.1.11. Modyfikacja utworu wynikająca z przepisów o cenzurze 201 
 5.1.12. Edycja utworów audiowizualnych (głównie filmów) w celu usunięcia z nich niepożądanych treści 202 
 5.1.13. Udźwiękowienie filmu niemego 204 
 5.1.14. Zmiana ścieżki dźwiękowej filmu 204 
 5.1.15. Przerywanie utworów audiowizualnych w celu emisji reklam 206 
 5.1.16. Ukazywanie na ekranie w trakcie emisji utworu audiowizualnego (głównie filmu) logo nadawcy 212 
 5.1.17. Umieszczenie na reprodukcji utworu plastycznego lub fotograficznego logo właściciela utworu 213 
 5.1.18. Kolorowanie utworów plastycznych, fotograficznych i audiowizualnych 214 
 5.1.19. Sporządzanie czarno - białych reprodukcji utworów barwnych 220 
 5.1.20. Zmiana formatu utworów audiowizualnych 221 
 5.1.21. Upraszczanie utworów muzycznych na potrzeby tworzenia dzwonków telefonicznych 222 
 5.1.22. Sampling utworów muzycznych 224 
 5.2. Naruszenia pośrednie 225 
 5.2.1. Zaprezentowanie utworu w niewłaściwym kontekście 225 
 5.2.2. Wykorzystanie w reklamie utworu do tego nieprzeznaczonego 232 
 5.2.3. Opublikowanie utworu literackiego, audiowizualnego lub muzycznego w nieodpowiedniej oprawie 234 
 5.2.4. Opatrzenie utworu literackiego niezgodnymi z jego charakterem ilustracjami 234 
 5.2.5. Opatrzenie czytanego utworu literackiego muzyką 235 
 5.2.6. Opatrzenie utworu literackiego przedmową 236 
 5.3.7. Opatrzenie utworu niewłaściwym komentarzem prowadzącym do zmiany zaprezentowanych w nim poglądów 237 
 5.2.8. Tendencyjny wybór fragmentów utworu, prowadzący do zmiany zaprezentowanych w nim poglądów 238 
 5.2.9. Zaprezentowanie utworu na nieodpowiedniej wystawie lub w nieodpowiedni sposób 240 
 5.2.10. Zakwalifikowanie utworu do niewłaściwej "kategorii" w tabelach wynagrodzeń 242 
 5.2.11. Nadmierna, oszczercza krytyka utworu 242 
 6. Prawo do integralności utworu a prawo własności nośnika utworu 245 
 6.1. Uwagi wstępne 245 
 6.2. Uprawnienie autora dotyczące domagania się utrzymania dzieła w należytym stanie 250 
 6.3. Uprawnienie właściciela do modyfikowania utworu 253 
 6.4. Problem site-specific art - przeniesienie utworu z pierwotnego, celowo wybranego miejsca jego usytuowania 271 
 6.5. Zniszczenie dzieła 277 
 
 Rozdział 4 
 Dysponowanie prawem do integralności utworu 288 
 
 1. Uwagi wstępne 288 
 2. Zasada niezbywalności i niezrzekalności prawa do integralności utworu w konwencji berneńskiej i w obcych ustawodawstwach 290 
 3. Zasada niezbywalności i niezrzekalności prawa do integralności utworu w polskim prawie autorskim 299 
 3.1. Dopuszczalność innych czynności prawnych niestanowiących ani "zbycia", ani "zrzeczenia się" prawa do integralności utworu 301 
 3.2. Dopuszczalność wyrażania przez autora zgody na wprowadzanie zmian do utworu 307 
 3.3. Charakter prawny i skutki prawne zgody 310 
 3.4. Przedmiot zgody 332 
 3.5. Moment udzielenia zgody 333 
 3.6. Forma udzielenia zgody 334 
 3.7. Konieczność zakomunikowania zgody 335 
 3.8. Odwołalność zgody 335 
 
 Rozdział 5 
 Prawo do integralności utworu macierzystego a utwory zależne 337 
 
 1. Uwagi wstępne 337 
 2. Utwory inspirowane a prawo twórcy do integralności utworu inspirującego 339 
 3. Utwory zależne a prawo do integralności twórcy utworu macierzystego 345 
 
 Rozdział 6 
 Nieograniczoność w czasie prawa do integralności utworu 362 
 
 1. Regulacja prawa do integralności utworu po śmierci twórcy w konwencji berneńskiej i w innych obcych ustawodawstwach 362 
 2. Regulacja prawa do integralności utworu po śmierci twórcy w polskich ustawach o prawie autorskim z 1926 i 1952 r 372 
 3. Regulacja prawa do integralności utworu po śmierci twórcy w obecnej ustawie z 1994 r. 382 
 3.1. Konstrukcja prawa do integralności utworu po śmierci twórcy 382 
 3.2. Krąg osób uprawnionych do wystąpienia z powództwem o ochronę prawa do integralności utworu po śmierci twórcy 391 
 3.3. Krąg osób uprawnionych do wykonywania prawa do integralności utworu po śmierci twórcy 394 
 3.4. "Inna wola twórcy" 401 
 3.5. Treść prawa do integralności utworu po śmierci twórcy 402 
 
 Aneks 415 
 
 1. Polskie akty prawne 415 
 
 Ustawa z dnia 29 marca 1926 r. o prawie autorskiem, Dz. U. Nr 48, poz. 286 415 
 Dekret z dnia 29 sierpnia 1945 r. - Prawo osobowe, Dz. U. Nr 40, poz. 223 417 
 Ustawa z dnia 18 lipca 1950 r. - Przepisy ogólne prawa cywilnego, Dz. U. Nr 34, poz. 311 417 
 Ustawa z dnia 10 lipca 1952 r. o prawie autorskim, Dz. U. Nr 34, poz. 234 418 
 Ustawa z dnia 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury, Dz. U. Nr 10, poz. 48 419 
 Ustawa z dnia 31 lipca 1981 r. o kontroli publikacji i widowisk, Dz. U. Nr 20, poz. 99 419 
 Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 419 
 Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Dz. U. Nr 162, poz. 1568 419
 
 2. Międzynarodowe akty prawne 419 
 
 Konwencja berneńska o ochronie dzieł literackich i artystycznych z 9 września 1886 r 421 
 Powszechna Deklaracja Praw Człowieka z 10 grudnia 1948 r. 423 
 Decision n 351 of the Commission of the Cartagena Agreement on the Common Provisions on Copyright and Related Rights z 17 grudnia 1993 r. - porozumienie zawarte przez kraje Związku Andyjskiego - tj. Boliwię, Kolumbię, Ekwador, Peru i Wenezuelę 423 
 Dyrektywa Rady Europejskiej z 14 maja 1991 r. (91/250/EEC) w sprawie ochrony prawnej programów komputerowych 424 
 Dyrektywa Rady Europejskiej z 3 października 1989 r. (89/55 2/EEC), zmieniona Dyrektywą Rady i Parlamentu Europejskiego z 30 czerwca 1997 r. (97/36/EC) w sprawie koordynacji określonych przepisów prawa, ustawodawstwa lub działań administracyjnych w państwach członkowskich w zakresie emisji programów telewizyjnych - zwana Dyrektywą "O telewizji bez granic" 424 
 
 3. Zagraniczne akty prawne 425 
 
 Niemieckie prawo autorskie, Gesetz über urheberrecht und verwandte schutzrechte z 9 września 1965 r. 425 
 
 Bürgerliches Gesetzbuch z 18 sierpnia 1896 r. 427 
 
 Francuski kodeks cywilny, Code civil z 21 marca 1804 r. 427 
 
 Francuskie prawo autorskie, Loi no 92-597 relative au code de la propriété intellectuelle z 1 lipca 1992 r. 428 
 
 Berne Convention Implementation Act of 1988 432 
 
 Amerykańskie prawo autorskie, Tile 17 of the United States Code 432 
 
 CDPA, Copyright, designs and patents act z 15 listopada 1988 r. 437 
 
 Kanadyjski Copyright Act z 1924 r. 440 
 
 Australijskie prawo autorskie, Copyright act z 27 czerwca 1968 r. 442 
 
 Greckie prawo autorskie, Law No. 2121/1993, Copyright, Related Rights and Cultural Matters z 3 marca 1993 r. 443 
 
 Belgijskie prawo autorskie, Loi relative au droit d'auteur et aux droits voisins z 30 czerwca 1994 r. 445 
 
 Włoskie prawo autorskie, Legge n. 633. Protezione del diritto d'autore e di altri diritti connessi al suo esercizio z 22 kwietnia 1941 r. 445 
 
 Holenderskie prawo autorskie, Auteurswet z 23 września 1912 r. 445 
 
 Duńskie prawo autorskie, Lov om ophavsret, No 395 z 14 czerwca 1995 r. 448 
 
 Szwedzkie prawo autorskie, Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk z 30 grudnia 1960 r. 449 
 
 Luksemburskie prawo autorskie, Loi sur les droits d'auteur, les droits voisins et les bases de données z 18 kwietnia 2001 r. 450 
 
 Portugalskie prawo autorskie, Lei n.° 45/85 Código de Direito de Autor e dos Direitos Conixos z 17 września 1985 r. 450 
 
 Rosyjskie prawo autorskie z 29 kwietnia 1993 r. 452 
 
 Hiszpańskie prawo autorskie, Consolidated Text of the Law on Intellectual Property, regularizing, clarifying and harmonizing the applicable statutory provisions (approved by Royal Legislative Decree 1/1996) z 12 kwietnia 1996 r. 452 
 
 Fińskie prawo autorskie, Tekijänoikeuslaki No. 404 z 8 lipca 1961 r. 454 
 
 Szwajcarskie prawo autorskie, Bundesgesetz über das Urheberrecht und verwandte Schutzrechte z 9 października 1992 r. 455 
 
 Norweskie prawo autorskie, Lov om opphavsrett til andsverk (andsverkloven) z 12 maja 1961 r. 456 
 
 Japońskie prawo autorskie, Copyright Law No 48 z 6 maja 1970 r. 457 
 
 Austriackie prawo autorskie, Bundesgesetz BGBI 1936/111 über das Urheberrecht an Werken der Literatur und der Kunst und über verwandte Schutzrechte z 9 kwietnia 1936 r. 457 
 
 Kolumbijskie prawo autorskie, Ley N° 23 sobre derechos de Autor z 28 stycznia 1982 r. 458 
 
 Bibliografia 459
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

7,72 zł
9,90 zł

Jak rozliczać wypłacane pracownikom ekwiwalenty pieniężne – podatki dochodowe, prawo pracy, składki ZUS i ewidencja księgowa

Obowiązek zapewnienia pracownikowi odzieży roboczej czy narzędzi niezbędnych do wykonywania obowiązków służbowych zasadniczo spoczywa na pracodawcy, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby pracownik w związku ze świadczoną pracą wykorzystywa...
45,00 zł
50,00 zł

Ilustrowane prawo reklamy

W książce zostały omówione najważniejsze regulacje z zakresu prawa reklamy, w tym:ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,ustawa o prawie autorskim i prawach ...
44,91 zł
49,90 zł

Najpiękniejsze utwory

Adam Mickiewicz (1798–1855) to – obok Juliusza Słowackiego i Zygmunta Krasińskiego – największy polski twórca romantyczny, poeta, wizjoner, publicysta, działacz polityczny; zaliczany do grona wieszczów narodowych. Pozost...
198,00 zł
220,00 zł

Prawo zamówień publicznych. Komentarz

Komentarz zawiera szczegółowe omówienie przepisów obowiązującej od 1 stycznia 2021 r. ustawy – Prawo zamówień publicznych, a także rozporządzeń wykonawczych do tego aktu. Uwzględnia zmiany wynikające z ustawy o zmiani...
37,80 zł
42,00 zł

Szkolne prawo pracy. Poradnik dla pracowników oświaty

W poradniku omówione zostały prawne aspekty i przepisy związane z zatrudnianiem nauczycieli oraz innych pracowników oświaty. Szczególny akcent został położony na pragmatykę rozwiązywania problemów, począwszy od nawiązania s...
32,51 zł
37,80 zł

Prawo cywilne — zobowiązania

Publikacja stworzona przez pracowników Katedry Prawa Cywilnego Uniwersytetu Gdańskiego ma służyć ujednoliceniu kształcenia studentów Uniwersytetu Gdańskiego w zakresie prawa cywilnego. Wspierająca nowoczesną koncepcję problemowej metody n...
91,80 zł
102,00 zł

Zasada obywatelstwa w prawie prywatnym międzynarodowym. Zagadnienia podstawowe

Monografia stanowi kompleksowe opracowanie tematyki obywatelstwa w prawie prywatnym międzynarodowym. Książka opisuje strukturę norm kolizyjnych prawa prywatnego międzynarodowego wskazujących prawo ojczyste, umożliwia rozwiązanie problemów zmiany...
99,90 zł
111,00 zł

Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego. Studium prawnoporównawcze

Publikacja szczegółowo omawia zagadnienia związane z naruszeniem prawa do znaku towarowego renomowanego w trzech systemach prawnych, tj. w prawie polskim, Unii Europejskiej i federalnym prawie amerykańskim. Przedmiotem analizy są przede ...
49,56 zł
59,00 zł

Prawo podatkowe. Wydanie 4

Podręcznik "Prawo podatkowe" przedstawia w usystematyzowanej i czytelnej formie najważniejsze regulacje z zakresu prawa podatkowego.Treść publikacji została podzielona na cztery części.Część pierwsza dotycząca teorii podatku...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!