Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego. Studium prawnoporównawcze
Publikacja szczegółowo omawia zagadnienia związane z naruszeniem prawa do znaku towarowego renomowanego w trzech systemach prawnych, tj. w prawie polskim, Unii Europejskiej i federalnym prawie amerykańskim.
Przedmiotem analizy są przede wszystkim:
różnice w definiowaniu znaku renomowanego,
przesłanki naruszenia prawa do niego,
okoliczności pozwalające na wyłączenie naruszenia,
stosowanie przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji dla ochrony znaku towarowego renomowanego.
Książka zawiera aktualne tezy z orzecznictwa polskiego, unijnego i amerykańskiego, ze szczególnym uwzględnieniem wyroków prejudycjalnych Trybunału Sprawiedliwości UE.
Adresaci:Opracowanie jest przeznaczone dla prawników zajmujących się rozwiązywaniem sporów pomiędzy przedsiębiorcami: sędziów, adwokatów, radców prawnych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8160-471-0
- ISBN druku: 978-83-8160-370-6
- EAN: 9788381604710
- Liczba stron: 560
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Rozdz. I Znak towarowy renomowany jako kategoria normatywna – istota i geneza 1. Ratio legis ochrony znaków towarowych renomowanych 2. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w federalnym prawie amerykańskim 3. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie Unii Europejskiej 4. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie polskim 5. Znak renomowany a inne kategorie znaków towarowych Rozdz. II Pojęcie renomy znaku towarowego i dowody jej istnienia 1. Renoma jako kryterium wyodrębnienia osobnej kategorii znaków towarowych 2. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie przedmiotowym i podmiotowym A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 3. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie terytorialnym A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 4. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie czasowym A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 5. Dowody na istnienie renomy znaku A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 6. Wnioski Rozdz. III Ustawowe znamiona używania kolizyjnego oznaczenia jako działania naruszającego prawo do znaku towarowego renomowanego 1. Używanie kolizyjnego oznaczenia w obrocie gospodarczym (handlowym) A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 2. Używanie kolizyjnego oznaczenia w odniesieniu do towarów lub usług A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 3. Używanie kolizyjnego oznaczenia jako znaku towarowego – cel i formy A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 4. Wpływ używania kolizyjnego oznaczenia na funkcje pełnione przez znak towarowy renomowany – teoria funkcji w prawie unijnym i polskim 5. Bezprawność używania kolizyjnego oznaczenia w prawie polskim, brak zgody uprawnionego na używanie kolizyjnego oznaczenia w prawie UE, a zasada słuszności w prawie USA A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 6. Używanie kolizyjnego oznaczenia na terytorium objętym prawem wyłączymy do znaku towarowego renomowanego (kwestia użycia oznaczenia w internecie) A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 7. Formy używania kolizyjnego oznaczenia A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 8. Wnioski Rozdz. IV Przesłanki naruszenia uwarunkowane relacjami zachodzącymi pomiędzy oznaczeniami i towarami 1. Znaczenie i zakres badania relacji zachodzących pomiędzy oznaczeniami i towarami 2. Tożsamość lub podobieństwo oznaczeń A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 3. Brak wymogu podobieństwa towarów A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 4. Skojarzenie/związek zachodzący pomiędzy znakiem renomowanym a kolizyjnym oznaczeniem A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 5. Wnioski Rozdz. V Skutki używania oznaczenia jako przesłanka naruszenia prawa do znaku towarowego renomowanego 1. Czerpanie nienależnych korzyści z renomy lub odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego (pasożytnictwo) A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 2. Szkodliwość dla odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego (rozmycie) A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 3. Szkodliwość dla renomy znaku towarowego renomowanego (przyćmienie) A. Federalne prawo amerykańskie B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie 4. Wnioski Rozdz. VI Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego 1. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku renomowanego w federalnym prawie amerykańskim (§ 43 (c) (3) Lanham Act) A. Uczciwe użycie oznaczenia B. Opisowe użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej C. Nominatywne użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej D. Użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej w reklamie porównawczej E. Użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej w ramach parodii, krytyki lub komentarza F. Użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej w związku z relacjonowaniem i komentowaniem wiadomości G. Niehandlowe użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej H. Wyczerpanie prawa I. „Porzucenie” znaku towarowego renomowanego Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku renomowanego w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim A. Uzasadnione przyczyny używania kolizyjnego oznaczenia („due cause”) B. Prawo używacza uprzedniego C. Wyczerpanie prawa do znaku renomowanego D. Tolerowanie używania kolizyjnego znaku towarowego przez osobę trzecią E. Brak rzeczywistego używania znaku towarowego renomowanego F. Użycie znaku towarowego w reklamie porównawczej G. Dozwolone używanie oznaczeń (art. 156 p.w.p. i art. 14 ust. 1 rozporządzenia 2017/1001) 3. Wnioski Rozdz. VII Ochrona zarejestrowanego znaku towarowego renomowanego w świetle przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 1. Delikt nieuczciwej konkurencji jako forma naruszenia prawa do znaku renomowanego w federalnym prawie amerykańskim, prawie Unii Europejskiej i prawie polskim 2. Znaczenie klauzuli generalnej dla ochrony znaku renomowanego 3. Pierwszeństwo i zakres używania oznaczenia w obrocie gospodarczym 4. Zdolność odróżniająca znaku towarowego 5. Renoma znaku towarowego 6. Relacja przepisów p.w.p. do u.z.n.k. 7. Wnioski Wnioski