Procesowe, strukturalne i kooperacyjne aspekty innowacyjności organizacyjnej przedsiębiorstw
W monografii omówiono wewnętrzne aspekty innowacyjnej działalności przedsiębiorstw oraz zarządzanie powiązaniami kooperacyjnymi. Scharakteryzowano innowacyjność organizacyjną w polskiej przedsiębiorczości, omówiono jej determinanty i metody pozyskiwania wiedzy o wewnętrznych innowacjach organizacyjnych. Przedstawiono takie wewnętrzne innowacje procesowe, jak TQM, TPM, kaizen, koła jakości, systemy jakości, inżynieria współbieżna. Scharakteryzowano wewnętrzne innowacje strukturalne: workflow management, groupware, podział pracy, systemy i techniki pracy zdalnej, delegowanie i optymalizację uprawnień, redukcję poziomów hierarchii, audyt poziomu innowacyjności. Przybliżono zagadnienie kosztów i korzyści wdrażania innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych, a także bariery ich wdrażania i czynniki decydujące o sukcesie firmy. Zwrócono uwagę na innowacyjność organizacyjną jako podstawę powiązań kooperacyjnych i na metody tworzenia takich powiązań. Przedstawiono rolę instrumentów zarządzania w tworzeniu powiązań kooperacyjnych. Omówiono sieciowość i wieloetapowość powiązań, innowacyjne działania wewnątrzorganizacyjne, wykorzystanie powiązań kooperacyjnych do wdrożenia innowacji i korzyści wynikające z uczestnictwa w takim powiązaniu.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7775-104-6
- ISBN druku: 978-83-7775-104-6
- Liczba stron: 110
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 5 1. Innowacyjność organizacyjna 7 2. Innowacyjność organizacyjna w polskiej przedsiębiorczości 15 2.1. Determinanty działań proinnowacyjnych 15 2.2. Źródła wiedzy o wewnętrznych innowacjach organizacyjnych i metody jej pozyskiwania 17 3. Wewnętrzne innowacje procesowe 21 3.1. Total quality management 21 3.2. Total productive maintenance 25 3.3. Filozofia kaizen 27 3.4. Koła jakości 29 3.5. System jakości ISO 31 3.6. Inżynieria współbieżna 34 4. Wewnętrzne innowacje strukturalne 37 4.1. Zarządzanie wiedzą i elektroniczny model funkcjonowania – workflow management 37 4.2. Organizowanie pracy grupowej – groupware 43 4.3. Podział pracy – grupy interdyscyplinarne 44 4.4. Systemy i techniki pracy zdalnej 46 4.5. Delegowanie i optymalizacja uprawnień 48 4.6. Redukcja poziomów w hierarchii – spłaszczanie struktur organizacyjnych 50 4.7. Audyt poziomu innowacyjności w wewnętrznych obszarach przedsiębiorstwa 53 5. Aktywność innowacyjna w wewnętrznych obszarach działalności przedsiębiorstwa 55 5.1. Koszty i korzyści innowacyjnych wdrożeń organizacyjnych 55 5.2. Bariery wdrażania innowacji. Determinanty sukcesu firm innowacyjnych 58 6. Powiązania kooperacyjne przedsiębiorstw 63 6.1. Innowacyjność organizacyjna jako podstawa powiązań kooperacyjnych 63 6.2. Metody tworzenia powiązań kooperacyjnych 63 7. Rola instrumentów zarządzania w budowaniu powiązań kooperacyjnych 69 7.1. Zarządzanie jako proces 69 7.2. Zarządzanie zmianą 73 7.3. Struktury organizacyjne 74 7.4. Innowacyjne modele biznesowe 86 8. Przesłanki tworzenia powiązań kooperacyjnych 91 8.1. Sieciowość i wieloetapowość powiązań 91 8.2. Istota innowacyjnych działań wewnątrzorganizacyjnych – powiązania kooperacyjne 96 8.3. Korzyści wynikające z uczestniczenia w powiązaniu kooperacyjnym 103 Podsumowanie 105 Bibliografia 107