MENU

Profesjonalne zarządzanie kadrami w podmiotach leczniczych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Autor: Ewa Mojs, Maria Danuta Głowacka

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 51,00 zł
45,90
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Profesjonalne zarządzanie kadrami w podmiotach leczniczych

W publikacji przedstawiono specyfikę profesjonalnego zarządzania kadrami w podmiotach leczniczych oraz ich rolę i funkcje w organizacji. Opisano w niej zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej między innymi takie kwestie jak:


rekrutacja i selekcja pracowników podmiotów leczniczych, z uwzględnieniem ich kompetencji zawodowych i osobistych,
formy zatrudniania w podmiotach leczniczych,
planowanie ścieżki rozwoju zawodowego oraz motywowanie do pracy,
system ocen pracowniczych,
wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika.




Dodatkowo omówiono zagadnienia dotyczące roli kadr w procesie zarządzania podmiotem leczniczym, w tym m.in.:



identyfikowanie misji i celów podmiotów leczniczych,
wprowadzanie procesu budowania jakości podmiotów leczniczych, z uwzględnieniem roli kadry medycznej w procesie jej kształtowania,
źródła i mierniki satysfakcji pacjenta oraz motywacji personelu medycznego zarówno w aspekcie organizacyjnym, jak i psychologicznym.






Adresaci:


Publikacja przeznaczona jest dla menedżerów ochrony zdrowia, pracowników odpowiedzialnych za organizację pracy oraz osób zajmujących się problematyką zarządzania personelem, rozwoju i oceny kadr. Ponadto może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich zainteresowanych własnym rozwojem zawodowym i osobistym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 11

Wstęp | str. 13

Rozdział 1
Organizacja doskonaląca się | str. 15

1.1. Wprowadzenie | str. 15

1.2. Istota organizacji | str. 16

1.3. Przywództwo w organizacji | str. 22

1.4. Rozwój organizacji | str. 23

1.5. Podsumowanie | str. 25

Piśmiennictwo | str. 27

Rozdział 2
Konteksty zarządzania zasobami ludzkimi w procesie pracy | str. 28

2.1. Wprowadzenie | str. 28

2.2. Opis stanowiska pracy | str. 31

2.3. Intencyjny charakter komunikacji w procesie zarządzania zasobami ludzkimi | str. 39

2.4. Zakończenie | str. 42

Piśmiennictwo | str. 42

Rozdział 3
Kompetencje zawodowe a kompetencje osobiste | str. 43

3.1. Wprowadzenie | str. 43

3.2. Kompetencje pracownika | str. 43

3.3. Miękkie kompetencje | str. 45

3.4. Zarządzanie sobą | str. 47

3.5. Wykorzystanie kompetencji miękkich | str. 49

3.6. Szkolenia | str. 50

Piśmiennictwo | str. 51

Rozdział 4
Współczesne tendencje w motywowaniu do pracy | str. 52

Piśmiennictwo | str. 65

Rozdział 5
Jakość w systemie opieki zdrowotnej - rola kadry medycznej w procesie kształtowania jakości i zarządzania podmiotem leczniczym | str. 66

Piśmiennictwo | str. 77

Rozdział 6
Odpowiedzialność za jakość działań w podmiocie leczniczym | str. 78

6.1. Wprowadzenie | str. 78

6.2. Kryteria oceny jakości usług medycznych | str. 78

6.3. Odpowiedzialność cywilna za brak należytej jakości świadczeń zdrowotnych | str. 81

6.4. Odpowiedzialność pracownicza personelu medycznego w podmiocie leczniczym | str. 86

6.5. Zakończenie | str. 88

Piśmiennictwo | str. 88

Rozdział 7
Budowanie projektów podnoszących jakość działań | str. 90

7.1. Wprowadzenie | str. 90

7.2. Próba zdefiniowania jakości | str. 91

7.3. Systemy zewnętrznej oceny jakości w ochronie zdrowiav | str. 95

7.4. Dualizm jakości w ochronie zdrowia | str. 96

7.5. Wytyczne w zakresie budowania projektów podnoszących jakość działań | str. 98

7.6. Zakończenie | str. 102

Piśmiennictwo | str. 103

 Rozdział 8
Podmiot leczniczy podstawowym ogniwem systemu. Aspekty organizacyjno-ekonomiczne | str. 104

8.1. Wprowadzenie | str. 104

8.2. System opieki zdrowotnej, cele i zasięg działania | str. 105

8.3. Podmiot leczniczy. System społeczno-techniczny i ukierunkowanie | str. 110

8.4. Wymóg ekonomicznej i społecznej racjonalizacji działań podmiotów leczniczych | str. 114

8.5. Zakończenie | str. 118

Piśmiennictwo | str. 119

Rozdział 9
Identyfikowanie misji i celów działań w podmiocie leczniczym | str. 121

9.1. Wprowadzenie | str. 121

9.2. Czynniki poszczególnych segmentów otoczenia podmiotów leczniczych | str. 124

9.3. Zakończenie | str. 131

Piśmiennictwo | str. 131

Rozdział 10
Czynniki obciążające w pracy w ochronie zdrowia - wybrane aspekty | str. 133

10.1. Wprowadzenie | str. 133

10.2. Stres zawodowy pracowników medycznych | str. 133

10.3. Zasoby osobiste w radzeniu sobie ze stresem w środowisku pracy | str. 139

10.4. Zakończenie | str. 142

Piśmiennictwo | str. 142

Rozdział 11
Wymierne versus niewymierne źródła satysfakcji z pracy | str. 144

11.1. Wprowadzenie | str. 144

11.2. Motywy podejmowania aktywności zawodowej | str. 144

11.3. Satysfakcja zawodowa | str. 145

11.4. Zakończenie | str. 152

Piśmiennictwo | str. 153

Rozdział 12
Szpital jako miejsce pracy | str. 155

Piśmiennictwo | str. 162

Rozdział 13
Źródła i mierniki satysfakcji pacjenta | str. 164

Piśmiennictwo | str. 174

Rozdział 14
Teoretyczne aspekty analizy zatrudnienia | str. 177

Piśmiennictwo | str. 206

Rozdział 15
Formy zatrudnienia w podmiotach leczniczych | str. 208

15.1. Wprowadzenie | str. 208

15.2. Przesłanki wykonywania zawodów medycznych | str. 209

15.3. Zatrudnienie pracownicze | str. 211

15.4. Umowa cywilnoprawna | str. 214

15.5. Zamówienie na udzielanie świadczeń zdrowotnych | str. 215

15.6. Umowa o zarządzanie podmiotem leczniczym | str. 218

15.7. Zakończenie | str. 219

Piśmiennictwo | str. 219

Rozdział 16
Rekrutacja i selekcja pracowników | str. 221

16.1. Wprowadzenie | str. 221

16.2. Ustalenie źródeł pozyskania pracowników | str. 225

16.3. Przeprowadzenie naboru do pracy i selekcja pracowników | str. 226

16.4. Adaptacja do pracy | str. 229

16.5. Zakończenie | str. 231

Piśmiennictwo | str. 231

Rozdział 17
Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego | str. 233

17.1. Wprowadzenie | str. 233

17.2. Drogi rozwoju zawodowego | str. 233

17.3. Hierarchia wartości a kariera zawodowa | str. 236

17.4. Kotwice kariery zawodowej | str. 238

17.5. Diagnoza kompetencji pracowniczych | str. 241

Piśmiennictwo | str. 243

Rozdział 18
Analiza błędów procesu zarządzania kadrami | str. 245

18.1. Wprowadzenie | str. 245

18.2. Charakterystyka procesu zarządzania kadrami | str. 246

18.3. Najczęściej popełniane błędy w procesie zarządzania kadrami | str. 255

18.4. Zakończenie | str. 258

Piśmiennictwo | str. 259

Rozdział 19
Oceny pracownicze | str. 260

19.1. Wprowadzenie | str. 260

19.2. Pojęcie, funkcje i cele systemu ocen pracowniczych | str. 260

19.3. Metody ocen | str. 263

19.4. Sposoby prowadzenia rozmów oceniających | str. 267

19.5. Wdrażanie systemu ocen | str. 268

19.6. Prezentacja wybranych elementów systemu oceniania pracowników podmiotu leczniczego | str. 270

19.7. Zakończenie | str. 279

Piśmiennictwo | str. 279

Rozdział 20
Wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika | str. 280

20.1. Wprowadzenie | str. 280

20.2. Materiał | str. 283

20.3. Metoda | str. 284

20.4. Wyniki i ich omówienie | str. 286

20.5. Wnioski | str. 292

20.6. Zakończenie | str. 292

Piśmiennictwo | str. 293

Rozdział 21
Kompetencje farmaceutów w kontaktach z pacjentami | str. 295

21.1. Wprowadzenie | str. 295

21.2. Wiedza o zachowaniach pacjentów | str. 296

21.3. Kompetencje zawodowe farmaceutów | str. 297

21.4. Kompetencje w sferze komunikacyjnej | str. 300

21.5. Kompetencje związane z komunikacją werbalną | str. 301

21.6. Kompetencje w zakresie komunikacji niewerbalnej | str. 304

21.7. Komunikacja w sytuacjach szczególnych | str. 306

21.8. Sposoby wywierania wpływu | str. 308

21.9. Kompetencje lidera w pracy z zespołem | str. 310

Piśmiennictwo | str. 311

Słowa kluczowe | str. 313

Autorzy | str. 315
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

20,64 zł
24,00 zł

Zarządzanie w administracji publicznej. Narzędzia

W niniejszej publikacji podjęto próbę ukazania korzyści ze stosowania narzędzi w zarządzaniu w instytucjach administracji publicznej. Znajdują się tu narzędzia o charakterze obligatoryjnym, takie m.in. jak kontrola zarządcza, audyt wewnętr...
101,76 zł
133,90 zł

Procedury BHP w podmiotach leczniczych

Książka „Procedury bhp w podmiotach leczniczych” to publikacja przygotowana z myślą o wszystkich placówkach medycznych, niezależnie od wielkości i specjalizacji. Zawiera 25 najważniejszych i najczęściej opracowywanych procedur bhp. K...
39,75 zł
53,00 zł

Zarządzanie dziś i jutro. Tom 16

Procesy gospodarcze współczesnej ekonomii charakteryzują się dużym dynamizmem, nowymi trendami w zarządzaniu, a także niebywałym rozwojem i upowszechnieniem wysokich technologii. Częste zmiany otoczenia gospodarczego skłaniają przedsiębiorstwa d...
18,00 zł
20,00 zł

Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne. Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku t.1

Słowa wybitnego francuskiego chemika i prekursora mikrobiologii Ludwika Pasteur’a najpełniej oddają kierunek rozwoju współczesnej edukacji. Powstanie Unii Europejskiej, a wraz z nią między innymi swobody przepływu osób, towaró...
37,50 zł
50,00 zł

Zarządzanie motywacją ekspertów - na przykładzie specjalistów z branży IT

W XXI wieku najcenniejszym kapitałem niemal każdej organizacji stali się wysokiej klasy fachowcy, którzy dzięki swoim kompetencjom oraz kreatywności stanowią kluczowy czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. Aby jednak w pełni możliwe było wyk...
8,60 zł
10,00 zł

Zarządzanie ryzykiem w organizacji publicznej

W niniejszej pracy przedstawiono wyniki badań dotyczące oceny procesów zarządzania ryzykiem w szpitalach publicznych, funkcjonujących na pierwszym poziomie systemu podstawowego, szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej. Mocno uwyda...
68,40 zł
76,00 zł

Zarządzanie progresywne zdrowiem. Kierunki, strategie, metody

W publikacji omówiono zagadnienia niezbędne do nowoczesnego, progresywnego zarządzania w ochronie zdrowia, którego istota polega na łączeniu licznych dyscyplin wiedzy (ekonomii, prawa, psychologii, socjologii) przy jednoczesnym uwzględnie...
32,51 zł
37,80 zł

Zarządzanie mediami

e-ISBN: 978-83-233-8728-2Autor podjął ambitny trud opisania i zanalizowania procesu zarządzania mediami w ujęciu systemowym. Jego książka ma charakter pionierski na gruncie polskim, gdzie ten obszar funkcjonowania mediów jest stosunk...
131,40 zł
146,00 zł

Compliance w podmiotach nadzorowanych rynku finansowego. Aspekty praktyczne

Liczne zmiany przepisów i wprowadzanie nowych regulacji, a w konsekwencji zwiększające się ryzyko odpowiedzialności (podmiotów oraz osobiste członków zarządu i rady nadzorczej) powoduje konieczność szczególnej rozwagi we wdr...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!