MENU

Zarządzanie mediami

(eBook)

Ujęcie systemowe

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2011

  • Autor: Bogusław Nierenberg

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 37,80 zł
32,51
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie mediami

e-ISBN: 978-83-233-8728-2

Autor podjął ambitny trud opisania i zanalizowania procesu zarządzania mediami w ujęciu systemowym. Jego książka ma charakter pionierski na gruncie polskim, gdzie ten obszar funkcjonowania mediów jest stosunkowo słabo penetrowany, choć prof. Nierenberg należy do grona badaczy, których prace wyznaczają standard w tej dziedzinie.
Książkę uznaję za niezwykle wartościową i potrzebną, należącą do najlepszych opublikowanych w ostatnich kilku latach pozycji medioznawczych i politologicznych. Przyjęte przez Autora konstrukcja i metodologia pozwoliły mu na zrealizowanie w pełni zamierzeń badawczych. Zamysł dokonania systematyzacji problematyki, opisu i analizy kwestii zarządzania mediami – z własną „wartością dodaną” – w pełni się powiódł. Podkreślić też wypada jasność wywodu, świetny język, a także trud włożony w przedstawienie wielodyscyplinarnej literatury i analizę zgromadzonego materiału empirycznego.

Bez wątpienia, należy uznać niniejszy tom za użyteczny materiał dla wszystkich zajmujących się lub zamierzających się zająć zarządzaniem w mediach elektronicznych, a także studentów istniejących lub nowo powstałych specjalistycznych kierunków.
Podsumowując, stwierdzam, że jest to książka znakomita, ważna, prezentująca wszechstronną panoramę zarządzania mediami. Jestem pewny, że wysoki poziom naukowy publikacji zapewni Autorowi miejsce wśród uznanych specjalistów w tej tematyce, sama zaś praca z pewnością stanie się czymś w rodzaju reference book dla przyszłych badaczy.
Z recenzji dr. hab. Stanisława Jędrzejewskiego, prof. ALK

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp   9

Część I
1. Geneza nauk o zarządzaniu   23
1.1 Zarządzanie w ujęciu historycznym   23
1.2. Zarządzanie jako dyscyplina naukowa   29
1.3. Zarządzanie w ujęciu humanistycznym   34
2. Metodologia systemowa. Systemy i modele medialne   43
2.1. Koncepcje systemowe   43
2.2. Systemy medialne   47
3. Istota zarządzania mediami – dualna natura przedsiębiorstw medialnych  67
3.1. Zarządzanie mediami w ujęciu historyczno-metodologicznym   67
3.2. Koncepcje teoretyczne zarządzania mediami   71
3.3. Zarządzanie mediami w ujęciu systemowym   75
3.4. Zakres i przedmiot zarządzania mediami   79

Część II
4. Systemy i rynki informacyjne   89
4.1. Systemowe i ekonomiczne aspekty informacji   89
4.2. Informacja jako zasób   92
4.3. Wykluczenie informacyjne – postulat nieustannej edukacji   100
5. Ekonomiczne aspekty zarządzania mediami   105
5.1. Ekonomika mediów jako obszar badań   105
5.2. Rynki medialne   112
5.3. Zarządzanie fi nansami organizacji medialnych   118
6. Zarządzanie reklamą   127
6.1. Geneza reklamy   128
6.2. Agencje reklamowe i ich zadania   131
6.3. Kampanie reklamowe   136
6.4. Wybrane metody badania reklamy   140

Część III
7. Menedżerowie i dziennikarze   153
7.1. Zasoby ludzkie w mediach   153
7.2. Menedżerowie (sternicy mediów)   160
7.3. Dziennikarze   169
8. Strategie organizacji medialnych. Wartość dla odbiorców   177
8.1. Strategia a komunikacja marketingowa   177
8.2. Medialny łańcuch wartości   181
8.3. Tworzenie wartości w organizacjach medialnych   191
9. Prawne i etyczne aspekty zarządzania mediami   201	 
9.1. Granice wolności mediów   201
9.2. Dziennikarskie kodeksy deontologiczne   207
9.3. Manipulacje medialne   210
10. Trendy rozwojowe organizacji medialnych. Wyznaczniki medialnej przyszłości   217
10.1. Język nowych mediów   219
10.2. Wyzwania dla menedżerów   222
10.3. Media publiczne   227

Podsumowanie  231
Bibliografia (wybrane pozycje)   237
Spis tabel, rysunków i wykresów   259
Indeks nazwisk   261
Indeks rzeczowy  265
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

40,91 zł
48,70 zł

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia p...
45,00 zł
50,00 zł

Całościowe zarządzanie ryzykiem systemowym. Pandemia COVID-19

Trwają poszukiwania analogii dla COVID-19. W języku zarządzania ryzykiem używa się analogii do Białego Łabędzia, rozkładu normalnego, Czarnego Łabędzia epidemii, która pojawia się raz na sto lat, Zielonego Łabędzia wydarzenia, które pocią...
42,91 zł
49,90 zł

Zarządzanie nieruchomościami handlowymi

Fachowy poradnik dotyczący zarządzania m.in.centrami handlowymi. Znani praktycy zawarli w książce niezbędne informacje konieczne do efektywnego zarządzania obiektami handlowymi. Ponadto zwracają uwagę na współczesne trendy w zakresie tworzenia c...
47,40 zł
79,00 zł

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Wśród wyzwań, które stoją przed współczesnymi przedsiębiorstwami, szczególnie ważna jest rosnąca rola zasobów ludzkich jako źródła przewagi konkurencyjnej. Istotne jest także dążenie do podnoszenia efektywności...
27,52 zł
32,00 zł

Zarządzanie wiedzą marketingową w strukturach sieciowych sektora produktów informatycznych

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter czysto teoretyczny i obejmuje definicję oraz charakterystykę wiedzy i wiedzy marketingowej, modele sieci wartości ujęte przez pryzmat zarządzania wiedzą oraz koncepcje budowy w...
40,50 zł
54,00 zł

Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem. Problemy gospodarcze w oczach młodego pokolenia. Tom 1

Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem, definiowanym poprzez jego dynamiczność, innowacyjność i zdolność do szybkich i efektywnych prze­obrażeń, to obszar interesujący zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym. Zarządzani...
40,25 zł
46,80 zł

Pasywne zarządzanie portfelem inwestycyjnym - indeksowe fundusze inwestycyjne i fundusze ETF. Ocena efektywności zarządzania na przykładzie akcyjnych funduszy ETF rynków wschodzących

Niniejsza monografia jest pierwszym w Polsce całościowym opracowaniem poświęconym problematyce pasywnego zarządzania portfelem inwestycyjnym, rozumianego jako taki sposób konstruowania portfela, który ma na celu jak najdokładniejsze odwzo...
30,24 zł
33,60 zł

Media and Globalization. Different Cultures, Societies, Political Systems

Media and globalization – different cultures, societies, political systems, a publication edited by Ilona Biernacka-Ligięza, is a valuable read that is likely to be of interest to researchers and students exploring a variety of fields of study. T...
21,78 zł
24,20 zł

Zarządzanie wartością przedsiębiorstw o orientacji jakościowej a kapitał intelektualny

Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa (ang. Value Based Management) w ostatnich latach nabiera znaczenia, szczególnie w obszarze efektywnego zarządzania organizacjami. Równolegle teoretycy i praktycy zarządzania zauważyli rosną...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!