MENU

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2013

  • Seria / cykl: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji

  • Autor: Barbara Olszewska, Grażyna Gierszewska, Jan Skonieczny

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 48,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 36,53 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

40,91
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady.

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Rozdział 1. Przedsiębiorstwo i jego funkcje na rynku 
1.1. Podmiot gospodarczy i jego otoczenie 
1.2. Relacja rynek producenta – rynek konsumenta 
1.3. Czynniki wpływające na proces zmian w przedsiębiorstwie 
1.3.1. Procesy globalizacji i regionalizacji 
1.3.2. Postęp techniczny i technologiczny 
1.3.3. Wymagania proekologicznego działania i społeczna odpowiedzialność organizacji 
1.3.4. Czynniki wewnętrzne wpływające na zmiany w przedsiębiorstwie 
1.4. Restrukturyzacja gospodarki i przedsiębiorstwa 
1.5. Przedsiębiorstwo tradycyjne a przedsiębiorstwo wirtualne — warunki sprawnego działania 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 2. Rola strategii w zarządzaniu przedsiębiorstwem 
2.1. Wybrane koncepcje zarządzania strategicznego 
2.2. Zintegrowany proces zarządzania strategicznego 
2.2.1. Analiza strategiczna 
2.2.2. Formułowanie strategii 
2.2.3. Wdrażanie strategii — organizacja, kontrola i ocena 
2.3. Podmiotowy aspekt formułowania strategii 
2.4. Poziomy strategii 
2.5. Wizja, misja i cele strategiczne przedsiębiorstwa 
2.6. Kulturowe uwarunkowania zarządzania strategicznego 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 3. Analiza strategiczna makrootoczenia przedsiębiorstwa 
3.1. Analiza makrootoczenia 
3.1.1. Jak należy definiować otoczenie przedsiębiorstwa? 
3.1.2. Zdefiniowanie makrootoczenia organizacji 
3.2. Składniki makrootoczenia 
3.2.1. Otoczenie ekonomiczne 
3.2.2. Otoczenie technologiczne 
3.2.3. Otoczenie polityczno-prawne 
3.2.4. Otoczenie społeczne 
3.2.5. Otoczenie demograficzne 
3.2.6. Otoczenie międzynarodowe 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 4. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 
4.1. Istota prognozowania zjawisk w otoczeniu 
4.2. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 
4.3. Metody heurystyczne 
4.4. Metody scenariuszowe 
4.5. Badania foresightowe 
4.6. Metody foresightowe 
4.6.1. Skanowanie otoczenia 
4.6.2. Wywiad technologiczny 
4.6.3. Ankiety problemowe 
4.6.4. Prognozowanie geniusza 
4.6.5. Technologie krytyczne (kluczowe) 
4.6.6. Mapa drogowa technologii 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 5. Analiza otoczenia konkurencyjnego 
5.1. Model konkurencji M.E. Portera 
5.2. Bariery wejścia i wyjścia z sektora 
5.3. Relacje sektor a jego klienci 
5.4. Relacje sektor a jego dostawcy 
5.5. Rywalizacja między konkurentami i mapa grup strategicznych 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 6. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 
6.1. Zasoby przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej 
6.2. Kluczowe czynniki sukcesu 
6.3. Bilans strategiczny 
6.4. Cykl życia produktu, technologii, organizacji i sektora 
6.5. Łańcuch wartości 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 7. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 
7.1. Metody portfelowe 
7.2. Analiza SWOT 
7.3. Benchmarking 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 8. Formułowanie i wybór strategii 
8.1. Proces formułowania strategii przedsiębiorstwa 
8.1.1. Planowanie strategii 
8.1.2. Podejście oparte na wizji (przedsiębiorcze) 
8.1.3. Strategie wyłaniające się (emergentne) 
8.2. Strategie konkurencji — model strategii M.E. Portera 
8.3. Strategie dywersyfikacji 
8.3.1. Istota i przesłanki dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa 
8.3.2. Rodzaje strategii dywersyfikacji 
8.3.3. Dywersyfikacja a specjalizacja 
8.4. Strategia kooperencji 
8.5. Alianse strategiczne 
8.5.1. Formy aliansów strategicznych 
8.6. Fuzje i przejęcia 
8.6.1. Istota i rodzaje fuzji/przejęć 
8.6.2. Motywy fuzji/przejęć 
8.6.3. Taktyki obronne przed wrogim przejęciem 
8.6.4. Najczęstsze przyczyny niepowodzeń i sukcesów fuzji/przejęć 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 9. Wdrażanie strategii 
9.1. Istota wdrażania strategii 
9.2. Strategiczne programy funkcjonalne 
9.3. Strategiczna (zrównoważona) karta wyników 
9.4. Model strategicznego działania 
9.5. General Management Navigator 
9.6. Model syntezy strategii 
9.7. Strategia „błękitnego oceanu” 
9.8. Czynniki warunkujące efektywne wdrażanie strategii 
9.9. Kontrola wdrażania strategii 
9.10. Kontroling strategiczny 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 10. Współczesne koncepcje zarządzania a zarządzanie strategiczne 
10.1. Business Process Reengineering 
10.2. Outsourcing, offshoring i lean management 
10.3. Zarządzanie wiedzą 
10.4. Organizacja ucząca się 
10.5. Organizacja inteligentna 
Pytania kontrolne

 

Bibliografia

 

Indeks
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
187,11 zł
231,00 zł

Zarządzanie opłatą przedszkolną – wzory pism i decyzji (e-book z suplementem elektronicznym)

Artykuł 52 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 17) reguluje kwestie funkcjonowania w obrocie prawnym opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania p...
76,50 zł
85,00 zł

Zarządzanie wiedzą w ochronie zdrowia z wykorzystaniem wybranych rozwiązań ICT

W publikacji omówiono problematykę zarządzania wiedzą w ochronie zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnych (ang. Information and Communication Technologies - ICT). Rozwiązania ICT ...
19,98 zł
22,20 zł

Zarządzanie bezpieczeństwem imprez masowych i zgromadzeń publicznych. Wymiar organizacyjno-praktyczny. Część II

W procesie kształtowania bezpieczeństwa publicznego, wyrażonego szczególnie w bezpieczeństwie imprez masowych i zgromadzeń publicznych wolnych od zagrożeń, uwidacznia się nadrzędna rola administracji publicznej. Nie bez znaczenia dla rodzaju i s...
2,55 zł
3,40 zł

Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy. Rozdział 3. Istota i ocena ryzyka strategicznego

Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez i...
20,79 zł
23,10 zł

Zarządzanie redakcją prasową

Książka obejmuje szeroko pojęte zagadnienia zarządzania przedsiębiorstwem prasowym. Autorzy przekonują do tezy, że przestrzeganie w praktyce zasad ekonomiki oraz zarządzania wydawnictwem prasowym jest kluczem do właściwego i efektywnego prowadzenia pos...
45,90 zł
51,00 zł

Zarządzanie jakością

W podręczniku zaprezentowano istotę oraz najważniejsze koncepcje zarządzania jakością służące usprawnieniu ogólnego zarządzania organizacją. Ponadto przedstawiono kwestie związane z systemem oceny zgodności, wykorzystywane w celu weryfikacji spe...
59,25 zł
79,00 zł

Zarządzanie szkołą wyższą. Dylematy i wyzwania. Tom 14

Nowoczesna gospodarka oparta na wiedzy stawia przed wyższymi uczelniami specyficzne wymagania. Dotyczą one nie tylko samego przekazywania wiedzy, ale także metod jego organizacji i sterowania. To z kolei jest domeną zarządzania szkołą wyższą. Zebrane w...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!