Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2013

  • Seria / cykl: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji

  • Autor: Barbara Olszewska, Grażyna Gierszewska, Jan Skonieczny

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 48,70 zł
43,83
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,87 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Rozdział 1. Przedsiębiorstwo i jego funkcje na rynku 
1.1. Podmiot gospodarczy i jego otoczenie 
1.2. Relacja rynek producenta – rynek konsumenta 
1.3. Czynniki wpływające na proces zmian w przedsiębiorstwie 
1.3.1. Procesy globalizacji i regionalizacji 
1.3.2. Postęp techniczny i technologiczny 
1.3.3. Wymagania proekologicznego działania i społeczna odpowiedzialność organizacji 
1.3.4. Czynniki wewnętrzne wpływające na zmiany w przedsiębiorstwie 
1.4. Restrukturyzacja gospodarki i przedsiębiorstwa 
1.5. Przedsiębiorstwo tradycyjne a przedsiębiorstwo wirtualne — warunki sprawnego działania 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 2. Rola strategii w zarządzaniu przedsiębiorstwem 
2.1. Wybrane koncepcje zarządzania strategicznego 
2.2. Zintegrowany proces zarządzania strategicznego 
2.2.1. Analiza strategiczna 
2.2.2. Formułowanie strategii 
2.2.3. Wdrażanie strategii — organizacja, kontrola i ocena 
2.3. Podmiotowy aspekt formułowania strategii 
2.4. Poziomy strategii 
2.5. Wizja, misja i cele strategiczne przedsiębiorstwa 
2.6. Kulturowe uwarunkowania zarządzania strategicznego 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 3. Analiza strategiczna makrootoczenia przedsiębiorstwa 
3.1. Analiza makrootoczenia 
3.1.1. Jak należy definiować otoczenie przedsiębiorstwa? 
3.1.2. Zdefiniowanie makrootoczenia organizacji 
3.2. Składniki makrootoczenia 
3.2.1. Otoczenie ekonomiczne 
3.2.2. Otoczenie technologiczne 
3.2.3. Otoczenie polityczno-prawne 
3.2.4. Otoczenie społeczne 
3.2.5. Otoczenie demograficzne 
3.2.6. Otoczenie międzynarodowe 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 4. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 
4.1. Istota prognozowania zjawisk w otoczeniu 
4.2. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 
4.3. Metody heurystyczne 
4.4. Metody scenariuszowe 
4.5. Badania foresightowe 
4.6. Metody foresightowe 
4.6.1. Skanowanie otoczenia 
4.6.2. Wywiad technologiczny 
4.6.3. Ankiety problemowe 
4.6.4. Prognozowanie geniusza 
4.6.5. Technologie krytyczne (kluczowe) 
4.6.6. Mapa drogowa technologii 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 5. Analiza otoczenia konkurencyjnego 
5.1. Model konkurencji M.E. Portera 
5.2. Bariery wejścia i wyjścia z sektora 
5.3. Relacje sektor a jego klienci 
5.4. Relacje sektor a jego dostawcy 
5.5. Rywalizacja między konkurentami i mapa grup strategicznych 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 6. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 
6.1. Zasoby przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej 
6.2. Kluczowe czynniki sukcesu 
6.3. Bilans strategiczny 
6.4. Cykl życia produktu, technologii, organizacji i sektora 
6.5. Łańcuch wartości 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 7. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 
7.1. Metody portfelowe 
7.2. Analiza SWOT 
7.3. Benchmarking 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 8. Formułowanie i wybór strategii 
8.1. Proces formułowania strategii przedsiębiorstwa 
8.1.1. Planowanie strategii 
8.1.2. Podejście oparte na wizji (przedsiębiorcze) 
8.1.3. Strategie wyłaniające się (emergentne) 
8.2. Strategie konkurencji — model strategii M.E. Portera 
8.3. Strategie dywersyfikacji 
8.3.1. Istota i przesłanki dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa 
8.3.2. Rodzaje strategii dywersyfikacji 
8.3.3. Dywersyfikacja a specjalizacja 
8.4. Strategia kooperencji 
8.5. Alianse strategiczne 
8.5.1. Formy aliansów strategicznych 
8.6. Fuzje i przejęcia 
8.6.1. Istota i rodzaje fuzji/przejęć 
8.6.2. Motywy fuzji/przejęć 
8.6.3. Taktyki obronne przed wrogim przejęciem 
8.6.4. Najczęstsze przyczyny niepowodzeń i sukcesów fuzji/przejęć 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 9. Wdrażanie strategii 
9.1. Istota wdrażania strategii 
9.2. Strategiczne programy funkcjonalne 
9.3. Strategiczna (zrównoważona) karta wyników 
9.4. Model strategicznego działania 
9.5. General Management Navigator 
9.6. Model syntezy strategii 
9.7. Strategia „błękitnego oceanu” 
9.8. Czynniki warunkujące efektywne wdrażanie strategii 
9.9. Kontrola wdrażania strategii 
9.10. Kontroling strategiczny 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 10. Współczesne koncepcje zarządzania a zarządzanie strategiczne 
10.1. Business Process Reengineering 
10.2. Outsourcing, offshoring i lean management 
10.3. Zarządzanie wiedzą 
10.4. Organizacja ucząca się 
10.5. Organizacja inteligentna 
Pytania kontrolne

 

Bibliografia

 

Indeks
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Odkryć zarządzanie

Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym menedżerem. Właściwe zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o...

Zarządzanie organizacjami w przestrzeni publiczno-prywatnej (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - 6.WYBRANE BARIERY ZARZĄDZANIA WIEDZĄ W PRZEDSIĘBIORSTWACH SEKTORA MŚP

Słowem redaktorów Monografia „Zarządzanie organizacjami w partnerstwie publiczno – prywatnym” jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedsta...
20,00 zł

Zarządzanie wartością współczesnego przedsiębiorstwa

Opracowanie traktuje o istocie wartości przedsiębiorstwa i metodach jego wyceny. Omówiono powszechnie stosowane metody wyceny wartości, zarówno całego przedsiębiorstwa, jak i jego elementów składowych. Odrębne miejsce poświęcono na...

Zarządzanie organizacjami w przestrzeni publiczno-prywatnej (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - 11.ZNACZENIE SPORTU W UNII EUROPEJSKIEJ W PROCESACH POLITYCZNYCH ORAZ GOSPODARCZYCH

Słowem redaktorów Monografia „Zarządzanie organizacjami w partnerstwie publiczno – prywatnym” jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedsta...
26,25 zł

Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej

Zbiór stanowi omówienie metodologicznych aspektów zarządzania z trzech głównych perspektyw: społecznej (uwzględniającej socjokulturowe uwarunkowania funkcjonowania organizacji, rolę człowieka i jego szeroko rozumiane kompete...

Zarządzanie organizacjami w przestrzeni publiczno-prywatnej (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - 19.INNOWACYJNOŚĆ POLSKI NA TLE NIEMIEC I BELGII ORAZ LITWY I SŁOWACJI W LATACH 2010-2014

Słowem redaktorów Monografia „Zarządzanie organizacjami w partnerstwie publiczno – prywatnym” jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedsta...
10,00 zł

Rocznik Strategiczny 2011-12 - Przemiany na Bliskim Wschodzie - ciągłość czy zmiana?

Spis treści Wprowadzenie 9 Gość Rocznika Robert Kupiecki – Współczesne pojmowanie zwycięstwa - nowy (stary) problem studiów strategicznych 21 I. Przegląd sytuacji strategicznej – aspekty globalne i regionalne 34 NATO zabija Ka...

Zarządzanie organizacjami w przestrzeni publiczno-prywatnej (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - 9.ANALIZA ROZWOJU BUDŻETU OBYWATELSKIEGO NA PRZYKŁADZIE MIASTA CZĘSTOCHOWA

Słowem redaktorów Monografia „Zarządzanie organizacjami w partnerstwie publiczno – prywatnym” jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedsta...
46,00 zł

Systemowe zarządzanie obroną żywności przed terroryzmem

Praca opisuje istotę i znaczenie terroryzmu żywnościowego oraz zjawiska obrony żywności na tle zagadnień związanych z jakością, w tym z bezpieczeństwem żywności. Przedmiotem badań są rozwiązania o charakterze systemowym, jakie mogą wspierać organizacje...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!