Projektowanie efektywnych szkoleń. Learning Battle Cards
Projektowanie efektywnych szkoleń to jedyna publikacja na rynku ukazująca w nowoczesny, skondensowany i praktyczny sposób bogactwo metod, jakimi dysponuje organizacja podczas projektowania procesów rozwojowych dla swych pracowników. Koncepcja Learning Battle Cards jest rezultatem współpracy trojga autorów od wielu lat działających na rynku usług szkoleniowych i doradczych, którzy stworzyli metodę pozwalającą każdej osobie zainteresowanej rozwojem kadry szybko i łatwo wybrać z bogactwa praktyki uczenia najlepsze opcje i potem skutecznie wprowadzać je w organizacji. Niniejszy zestaw zawiera:
zbiór opisów metod i narzędzi stosowanych w uczeniu,
talię składającą się ze 108 kart nawiązujących swoją konstrukcją do kart bitewnych - karty zawierają komplet podstawowych informacji o poszczególnych formach rozwojowych i pozwalają sprawnie zaprojektować proces edukacyjny oraz zaprezentować go w przystępny i obrazowy sposób,
opis koncepcji Learning Battle Cards,
omówienie konstrukcji kart i sposobu ich opisu,
prezentację sposobów zastosowania kart w projektowaniu procesów rozwojowych.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy praktycznej, w którym 59 autorów praktyków opisało 108 form szkoleniowych, czyli wszystkie karty z talii LBC. Zamieszczono w niej również studia przypadków projektów, które były realizowane z udziałem autorów i które pokazują możliwości praktycznego zastosowania kart i metody LBC na etapie projektowania procesów rozwojowych.
Adresaci:
Opracowanie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy zajmują się rozwojem ludzi, ich szkoleniem i nauczaniem, na poziomie zarówno strategicznym, jak i operacyjnym: dyrektorów działów HR i działów rozwoju, szkoleniowców, trenerów i nauczycieli. Może także być polecane jako podręcznik lub lektura uzupełniająca do zajęć z zakresu pedagogiki, socjologii, psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8092-457-4
- ISBN druku: 978-83-264-9428-4
- EAN: 9788380924574
- Liczba stron: 570
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa | str. 11 Jak czytać tę publikację | str. 13 Rozdział 1. Narodziny koncepcji Learning Battle Cards | str. 15 Rozdział 2. Wyzwania rozwojowe XXI wieku | str. 17 Nawyk uczenia się | str. 17 Symbioza pokoleń | str. 18 Atak klonów czy Drużyna Pierścienia? | str. 20 W sieci rozwoju | str. 21 Źródła wiedzy | str. 21 Mądrość tłumu | str. 22 Nie ma jednej drogi do celu | str. 23 Nauczanie a uczenie się | str. 23 Prosumer - daj mi się uczyć po swojemu | str. 24 Masowa personalizacja w uczeniu - sposób na indywidualizację rozwoju | str. 24 Ciągła adaptacja - agile w uczeniu | str. 25 Samodzielnie nie oznacza samotnie | str. 26 Praktyka przede wszystkim | str. 26 Uczenie się przy okazji | str. 26 Świat jest grą | str. 27 Relacja uczący się - nauczyciel | str. 27 Big data | str. 27 Podsumowanie | str. 28 Rozdział 3. Koncepcja i talia Learning Battle Cards | str. 29 Cel | str. 29 Inspiracje | str. 29 Podejście | str. 30 Czym są Learning Battle Cards? | str. 31 Talia kart | str. 31 Struktura karty | str. 32 Konstelacje kart | str. 35 Sposoby pracy z kartami | str. 36 Karty szkoleniowe i karty wsparcia | str. 37 Trzy stopnie złożoności kart w talii | str. 37 Rozdział 4. Metoda Learning Battle Cards | str. 41 Warstwy w metodzie LBC | str. 42 Analiza potrzeb rozwojowych | str. 43 Kształtowanie świadomości osoby szkolonej | str. 44 Transfer wiedzy | str. 45 Budowanie umiejętności | str. 47 Wpływanie na postawy | str. 48 Wdrożenie nowo nabytych umiejętności i wsparcie w tym procesie | str. 49 Pomiar rezultatów procesu rozwojowego | str. 50 Podsumowanie | str. 51 Metoda LBC a inne praktyki projektowania procesów rozwojowych | str. 54 Przykład wykorzystania metody LBC - analiza przypadku | str. 55 Tło | str. 55 Charakterystyka firmy | str. 56 Sytuacja przed realizacją projektu | str. 56 Potrzeby firmy | str. 56 Zastosowane rozwiązanie | str. 57 Szczegółowy opis modelu | str. 57 Trudności | str. 59 Wnioski i rezultaty | str. 60 Rozdział 5. Learning Battle Cards na tle innych podejść do procesów edukacyjnych i rozwojowych | str. 61 Andragogika a pedagogika | str. 61 LBC a andragogika i pedagogika | str. 62 Flow | str. 64 LBC a flow | str. 65 Dziewięć działań dydaktycznych według Roberta Gagnégo | str. 66 LBC a dziewięć działań dydaktycznych | str. 67 Facylitacja i próżniactwo społeczne | str. 68 LBC a facylitacja i próżniactwo społeczne | str. 69 Piramida Dale'a | str. 70 LBC a piramida Dale'a | str. 70 Brain rules | str. 72 LBC a brain rules | str. 73 Model ADDIE | str. 74 LBC a model ADDIE | str. 75 LBC jako inspiracja dla wybranych etapów modelu ADDIE | str. 76 Cykl Kolba | str. 76 LBC jako inspiracja do realizacji szkolenia opartego na cyklu Kolba | str. 78 Taksonomia Blooma | str. 79 LBC jako inspiracja do zastosowania taksonomii Blooma przez projektanta procesu rozwojowego | str. 80 Rozdział 6. Gry w Learning Battle Cards | str. 82 Poznaj mnie | str. 82 Reguły gry | str. 82 Podpowiedzi | str. 83 Dobierany | str. 83 Reguły gry | str. 84 Podpowiedzi | str. 85 Bitwa | str. 85 Reguły gry | str. 85 Podpowiedzi | str. 86 Konstelacja | str. 87 Reguły gry | str. 87 Przyporządkowanie | str. 88 Reguły gry | str. 89 Dodatek 1. Karty w oczach praktyków - kompendium wiedzy | str. 91 Opiekunowie kart | str. 91 Forma współpracy | str. 91 Struktura opisów kart | str. 92 Metody pracy z opisami kart | str. 92 OCENA 360 STOPNI | str. 94 ARTYKUŁ | str. 97 ANIMACJA | str. 100 UCZENIE PRZEZ APP-LIKACJE | str. 103 RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA | str. 107 OCENA | str. 111 AUDIOKONFERENCJA | str. 115 KSIĄŻKA | str. 119 AUDIOBOOK | str. 124 DRUGI OBIEG TREŚCI | str. 127 MASYWNE DANE | str. 130 E-BOOK | str. 134 BLOG | str. 138 BENCHMARKING | str. 143 TABLICA | str. 148 KONFERENCJA | str. 152 OPIEKOWANIE SIĘ TREŚCIĄ | str. 158 CERTYFIKACJA | str. 163 CHAT | str. 167 LISTA KONTROLNA | str. 171 COACHING | str. 174 SPOŁECZNOŚĆ PRAKTYKÓW | str. 177 REPOZYTORIUM TREŚCI | str. 181 ANALIZA PRZYPADKU | str. 185 DYSKUSJA | str. 188 DEMONSTRACJA | str. 191 MAPA ODKRYWCÓW | str. 194 HISTORIA MULTIMEDIALNA | str. 197 E-SZKOLENIE | str. 201 E-MAIL | str. 206 WYJAŚNIENIE | str. 211 EKSPERYMENTOWANIE | str. 214 EKSPONAT | str. 218 INFORMACJA ZWROTNA | str. 222 FACYLITACJA | str. 225 GRUPA FOKUSOWA | str. 228 GRA | str. 232 HIPERMEDIA | str. 236 INFOGRAFIKA | str. 240 KOMUNIKATOR | str. 243 WYWIAD | str. 247 ZADANIE WDROŻENIOWE | str. 252 SPOŁECZNE DZIENNIKARSTWO | str. 256 WSPARCIE STANOWISKOWE | str. 259 ROTACJA STANOWISK | str. 262 I POZIOM KIRKPATRICKA | str. 265 II POZIOM KIRKPATRICKA | str. 268 III POZIOM KIRKPATRICKA | str. 271 IV POZIOM KIRKPATRICKA | str. 275 PIGUŁKA WIEDZY | str. 279 WYKŁAD | str. 283 JEDZ I UCZ SIĘ | str. 287 FILM | str. 291 MIKROBLOG | str. 295 MENTORING | str. 299 MULTIMEDIA | str. 303 MAPA MYŚLI | str. 307 METAFORA | str. 311 TAJEMNICZY KLIENT | str. 315 BIULETYN | str. 320 NOTOWANIE | str. 324 OBSERWACJA | str. 328 OTWARTE TREŚCI | str. 332 WARSZTATY ON-LINE | str. 338 ĆWICZENIE | str. 342 UCZENIE PROJEKTOWE | str. 347 PODCAST | str. 351 ANKIETA | str. 355 PARTNERSKIE UCZENIE SIĘ | str. 358 PREZENTACJA | str. 363 QUIZ | str. 366 POWTARZANIE | str. 370 BADANIE | str. 373 REFLEKSJA | str. 377 ZWROT Z INWESTYCJI | str. 381 ODGRYWANIE ROLI | str. 384 SEMINARIUM | str. 388 SPOŁECZNOŚCIOWE OZNACZANIE | str. 393 SZKICOWANIE | str. 397 WYSZUKIWARKA | str. 401 METODA CIENIA | str. 405 SYMULACJA | str. 409 MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE | str. 413 SIEĆ SPOŁECZNA | str. 416 DRUGI EKRAN | str. 423 HISTORIA | str. 428 STRESZCZENIE | str. 432 SONDAŻ | str. 436 WSPÓLNA PRZESTRZEŃ PRACY | str. 440 TUTORING | str. 444 ZADANIE ZESPOŁOWE | str. 448 UCZ NAUCZYCIELA | str. 452 FORUM DYSKUSYJNE | str. 455 TAGOWANIE | str. 459 SMS | str. 463 WYCIECZKA | str. 467 TEST | str. 471 WIRTUALNY AGENT | str. 476 WIDEOKONFERENCJA | str. 482 WIDEO NA ŻĄDANIE | str. 485 WIZUALIZACJA | str. 488 WIRTUALNY ŚWIAT | str. 492 WARSZTATY | str. 496 KONFERENCJA INTERNETOWA | str. 501 WEBINARIUM | str. 504 WIKI | str. 508 ZESZYT ĆWICZEŃ | str. 512 POSZUKIWANIE SKARBÓW | str. 515 Dodatek 2. Learning Battle Cards w praktyce - case studies | str. 519 Case study 1: Szkoła trenerów blended learningu Akademii TROP - jak przygotować trenera umiejętności "miękkich" w cywilizacji informacji | str. 520 Case study 2: Wdrożenie pakietu szkoleń on-boardingowych w dużej organizacji | str. 527 Case study 3: Bezpieczeństwo pracy kierowców w firmie CEMEX Polska | str. 532 Case study 4: Przygotowanie nauczycieli do wykorzystania e-learningu w praktyce szkolnej | str. 538 Case study 5: Wdrożenie Akademii Wiedzy w Firmie Produkcyjnej X | str. 543 Dodatek 3. Listy nazw form rozwojowych | str. 551 1. Lista nazw kart (form rozwojowych) opisanych w dodatku 1 | str. 553 2. Lista głównych polskich nazw form rozwojowych (kart) opisanych w dodatku 1 - w układzie alfabetycznym | str. 558 3. Lista angielskich nazw form rozwojowych (kart) opisanych w dodatku 1 - w układzie alfabetycznym | str. 563 Podsumowanie | str. 569